Dikkat: Augmentin BID piyasadan toplatılıyor

Derin’in neredeyse bir aydır geçmeyen öksürüğünün adı bronşit olarak kondu geçen gün. İlk etapta basit bir üst solunum yolu enfeksiyonu olarak başlayan, ilaç kullanmamıza rağmen hırıltılı bir öksürükle devam eden rahatsızlığı bir türlü toparlamayınca geçen günkü doktor randevumuzun sonrasında ilk antibiyotiğimizi almaya başladık.

Çocuk antibiyotiği denilince akla ilk gelen isim Augmentin BID oluyor. Hani şu toz olanlardan, kaynatılıp soğutulmuş suyla karıştırıp veriyorsunuz ya. Derin de Pazartesi gününden beri onu alıyor.

Bu sabahki dozunu verdikten on beş dakika sonra Doğan koşa koşa yanıma geldi: “Augmentin toplatılıyormuş!” Haberi okuduk, koşa koşa gidip dolaptaki ilacın seri numarasına baktık. (Gerçi ne şişenin, ne de kutunun üzerinde seri no. diye bir şey yok, parti no. var. Aynı şey olduğunu varsaydık!) Sonuç olarak bizdeki şişe, toplatılanlardan değilmiş.

Augmentin BID’in üreticisi Glaxo Smith Kline’dan yapılan açıklama şöyleymiş:

Augmentin-BID 200/28 mg Oral Süspansiyon Hazırlamak İçin Kuru Toz, 70 ml” adlı ürünün 9061736 (İmal tarihi:06.2009. Son kullanma tarihi: 06.2011) ve 9061787 seri numaralı ürünlerine (İmal tarihi: 06.2009. Son kullanma tarihi:06.2011) “fiziksel yönden firma spesifikasyonuna uygun bulunmaması”; 9092273 seri numaralı ürüne ise (İmal tarihi: 09.2009. Son kulanma tarihi: 09.2011) “fiziksel ve kimyasal yönden firma spesifikasyonuna uygun bulunmaması” nedenleriyle 2. Sınıf B seviyesinde geri çekme işlemi uygulanması kararı alındı.

Grip, bronşit, ıvır, zıvır kol geziyor etrafımızda. Lütfen hali hazırda bu ilacı kullanıyorsanız ilaç kutularınızı kontrol edin. Kutuyu attıysanız bile şişenin üzerindeki bilgilere bakın.

Gönül isterdi ki bu haberle birlikte bir de tüketicilerin başvurabilecekleri bir telefon numarası/adres verilseydi. Böylece biz parti ve seri numaralarının aynı olduğunu varsaymakla kalmaz, bir yetkiliden bunun böyle olduğunu duymuş olurduk. Acaba böyle bir bilgi paylaşıldı da gazetelerde mi yer almadı diye Glaxo Smith Kline’ın web sitesine baktım, ı-ıh. Augmentin diye arama bile yaptım, cık. Yok. Firmanın sayfasında bununla ilgili bir açıklama olmasını bekliyor insan. Neyse…

Bu vesile ile haberiniz olsun. Bu ilacı kullanıyorsanız mutlaka kontrol edin. Eczaneler de ellerindeki ilaçları ecza depolarına iade edeceklermiş, ama yakın zamanda satın alacak olursanız yine de dikkatli olun. İlaç işi şakaya gelmez.

 

16 Yanıt

  1. […] This post was mentioned on Twitter by ilkay ceyhan baskan, Blogcu Anne. Blogcu Anne said: Dikkat: Augmentin BID piyasadan toplatılıyor: http://wp.me/py3ib-2Ah […]

  2. Yazdigin icin cok sagol. biz de kullaniyoruz.

  3. Bizde de basit bir üst solunum yolu enfeksiyonu olarak başlayan ve 15 gunden beri kesilmeyen oksuruge karsi Augmentin-BID kullandik.varsayilan numaraya bakigimizda kullandigimiz sise toplatilanlardan degil,cok saol…

  4. Paylastigin icin cok tesekkurler Elif !

    Bizdeki -allahtan ki kullanilmamis- kutu, tam da bahsedilen seri numara ve uretim tarihli !!! Alali birkac ay olmustu, acaba eczaneye gotursem geri alir veya yenisi ile degistirir mi ?

  5. bendekinde de ne seri,ne de parti yazıyor,kontrol no diye bişey yazıyor.sanırım hepsi aynı şeye takabül ediyor da bu ne be kardeşim milletin zihnini bulandırmanın ne alemi var?

    • bir eczacı olarak şu konuda sizi aydınlatmak isterim kontrol no ,seri no ve parti no aynı şeylerdir…firma yetkililerinden alınan bilgiye göre o augmentinler 2010 ocak ayından önce üretilmiş olanlardır ve herhengi bir yan etkisinden dolayı değil sadece tüm seri içrisinde birkaçtanesinin fiziksel ve kimyasal yapısında değişme görüldüğünden dolayı toplatıldığı bilgisi verilmiştir.bunun sebebininde araştırıldığı belkide kapaklarının tam olarak kapanmamasından kaynaklanıyor olabileceginin düşünüldüğü söylenmiştir.ama ben de pek çok meslektaşım gibi bu kadar önemli bir ilacın takibindeyim…….. Ayrıca bu ürünlerin eczaneden alınmış olması durumunda eczacı o ürünü geri almak ve firmaya göndermek zorundadır..

  6. Ben GSK ile Augmentin kullanımı konusunda iki farklı prospektüz farklı şey yazdığı için temasa geçmiştim, ve sağolsunlar geri dönüş yaptılar, ancak elbette ben içgüdüsel olarak nasıl kullanmam gerektiğini kendim keşfetmek zorunda kaldıktan sonra.
    Kafa karışıklığının sebebi de şu, 4 günlükten beri antibiyotik alıyoruz ve çoğunun şişesinde su doldurulması gereken bir çizgi var, ilk defa Augmentin’de hem çizgi hem de 2 saf su bulunuyordu, bizim kafamızı karıştırdı. http://evaciton.wordpress.com/2010/05/04/toz-ilaclar/

    İyi ki haberi Doğan görmüş 🙂 Ama gerek kalmamış anlaşılan, daha da iyi olmuş, toplatılan ilaçtan oğluna vermiş olabilirdin!

  7. ne yani şimdi ben 5 gündür augmentın BID içiyorum boşunamı içtik yani yada herhangi bir yan etkisi varmı şimdi ben bu yazılanlardan bi b..k anlamadım neden toplatılıyor bu ilaçlar anlamadım beni aydınlatırsanız çok sewinirim atatürk boşuna dememiş (BENİ TÜRK HEKİMLERİNE BAGIŞLAYIN DİE) ulan artık kime güvenecegimizi bile bilmiyoruz madem toplatılıyor neden halen satıyorlar bu ilacı

    • Augmentin’in hepsi toplatılmıyor. Toplatılan grubun seri no.su verilmiş, sadece o grubu toplatıyorlar. Sendeki ilacın kutusunun ya da şişesinin üzerindeki seri ya da parti no.ya bakarsan seninkinin toplatılıp toplatılmadığını görebilirsin.

  8. […] konuda biraz araştırmacı blogculuk yaptım. Konuyla ilgili, gazetelerde çıkanın dışında detaylı bir bilgi bulamadım. Augmentin’in üreticisi GlasoSmithKline’nın web […]

  9. Bilgi verdiğiniz için çok teşekkürler. İzin verirseniz ben de bu bilgiyi bloğumda paylaşmak istiyorum. Ne de olsa sağlık herşeyden önemli !

  10. augement 100mg 08 2012 tarihli ilaç veriyorum çocuğuma seri nosu 48 91 00 lütfen cil cevap kullanmaya devam edelim mi dün aldım ben bu ilacı

Bir Cevap Yazın

