Kaynanazede

"Sahibinden satılık kaynana"

Ama öyle, ama böyle var bir gelin-kaynana olayı. Kimi imalı laflarla yetiniyor, kimi birbirinden olan hoşnutsuzluğunu uluorta dile getirmekten çekinmiyor.

Kimi de blog tutuyor! Kaynanazede gibi.

Çalışan bir anne olan Kaynanazede, kızına bakan kayınvalidesiyle yaşadıklarını blogunda yazarak deşarj olmayı tercih etmiş.

Benim kaynanam hamileliğim öncesinde kayınvalidemdi (bkz saygıdeğer ifade). Ancak ne olduysa sonradan kaynanaya dönüşmeyi seçti ve doğum sonrası ayrı bir boyuta ulaştı.
Allah razı olsun, çocuğuma bakıyor, onu çok seviyor, o ayrı. Ama torununun anasına, o güzel çocuğu doğuran kadına yaptıkları bildiğiniz işkence ama komikler! Ne anekdotlar çıkıyor. İnat bazen enteresan sonuçlar doğuruyor işte.
İşte benim amacım da bu gülebileceğim (sonradan) anılarımı paylaşmak. Her ne kadar arkadaşlar “yapma, etme yakalanırsın, sen bizlere korsan yayın yap, biz yayarız” dediyse de yazayım, paylaşayım, gelinler sadece kendilerinin başına gelmediğini görsünler ve psikopat olmasınlar dedim 🙂

diyerek başlamış yazmaya.

Bakıcı bulamadım, hepsi sigara içiyor, kıyamadım yavruya. Kendime kıydım onun yerine, kaynanama katlanıyorum.

diyor Kaynanazede.

Daha önce de demiştim. Bazen kayınvalideler 1-0 yenik başlıyorlar bu ilişkiye. Gelinler de az değil mutlaka.

Ama, Kaynanazede’nin kaynanasının şu lafına ne demeli?

Ben kızımı ilk defa “eşşşek sıpası” diye sevdiğimde (annem de vardı yanımızda) döndü ve ciddi bir tavırla “babası hariç” dedi.

Ben şikayetlenemem. Beni çok seven, her ihtiyacım olduğunda işini gücünü bırakıp gelen, ve benim “aman öyle olmasın, böyle olsun” türünden isteklerimi hoş tutmaya çalışan bir kayınvalidem var.

Ama bu oğlunu-el-kızına-çok-gören-kaynana profilini çok duyuyorum sağdan soldan. Ne gıcık şey!

Kaynanazede‘yi mutlaka ziyaret edin. Sizin kayınvalideniz de kaynanaysa terapi gibi olur sizin için. Yok, değil, kayınvalideyse şükretmeyi öğrenirsiniz. Neler var, neler.

19 Yanıt

  1. Ben okuyamiyorum boyle yazilari ve hatta bu tarz diziler vardi bir ara onlari da seyredemiyorum. Yuregim daraliyor, icim sıkılıyor ve sukrediyorum kayinvalideme….Ilerde bende bir kayinvalide veya kaynana olucam ne fena 🙂

  2. cok hos..hemen okumaya baslamaliyim,benimde desarj olmaya ihtiyacim var,hemde en acilinden :))

  3. acayip sabırlıymış arkadaş, kutluyorum valla…

  4. Çok güldüm 🙂 Ama bir yandan da şükrettim. 🙂
    Bir arkadaşım derdi ki hiç birşeyine karışmıyorum, oğluma bakıyor ya yeter bana demişti, gayet de mutluydu, ama insan kendi düzenini istiyor tabi ki, ozaman da çatışma başlıyor maalesef.

  5. Açıkçası ben pek gülemedim hatta yazdıklarını biraz terbiyesizce bile buldum. Yaşadıklarını yaşamak kolay değil ama kimse de bakıcı dahil bu kadar takıntıyla uğraşmaz. Hele bir de bunları ulu orta bir yerlerde yazmak… Düşündürücü

    • Ama ne kendi adını, ne de kayınvalidesinin adını açıklamıyor ki. Bunları hissediyorsa eğer, anonim bir şekilde yazmak mı terbiyesizlik?

      Mutlaka madalyon tek taraflı değil, kayınvalidesine sorsanız illa ki kendini haklı bulduğu noktalar vardır. Ancak kendini deşarj etmek için seçtiği bu yolu ben terbiyesizlik olarak görmüyorum.

  6. Kaynana kadar gelin de suçlu bence. Bu kadar zıtlaşmanın da bir anlamı yok. Ben çocuğuma da annem bazeı durumlarda kayınvalidem bakıyor. Yeri geliyor bazı şeyleri söylemekte güçlük çekiyorum. Güzellikle anlatıyorum.

    Kesinlikle bu kadar takıntılı biriyle kimse uğraşmaz. Okurken bile içim sıkıştı. Allah çevresindeki insanlara Allah sabır versin.

    Bence önemli olan çocuğuma sevgiyle ve güvenle bakıyor mu? Gerisi boş…

  7. Madem bu kadar sikayet ediyorsun, git ugras didin adam gibi bakici bul. Daha mantinkli degil mi? Bana garip geldi. hem cocuguna istedigi kadar iyi bakamadigini dusunuyor. hem kendisi sinir harbi icinde. hem esiyle aralarinda laf oluyor.

    • e yani!? ki kaldı bazı ifadeleri terbiyesizce.. boyle bır gelınım olsun ıstemezdım o kesın.. (kı babannenın toruna karsı sevgısı de anlasılıyor gelının sıtemlerı arasında. onemsız bır ayrıntı degıl bence)

  8. Ben de hoşlanmadım bu blogdan. Biraz göz attım da, daha ziyade kendi takıntılarından kaynaklanan sorunlar gibi görünüyor ve gerçekten oturup blog tutacak kadar ne varmış anlayamadım. Sonuçta insanlarla ev paylaşmak, çocuğuna baktırmak çok zor şeyler. Yani demek istediğim, anlattıkları zor ve benim de hoşuma gitmeyecek şeyler var, ama tutup arkasından buraya “öyyk, piiss” diye yazmayı saygısızca buldum.. Blog açıp post yazana kadar sebze çorbasını her gün kendim dökerim çöpe galiba 🙂

  9. bence biz burda kim haklı kim haksız bunu tartacak durumda değiliz ve içinden geçenleri yazmasını da terbiyesizlik olarak görmüyorum, insan isterse hayali hikayeler bile yazar.Beğemeyen de okumaz. herkesin bir kendini rahatlatma metodu vardır.

  10. Ah Elif iş çıkadın bana:) Ya da ilham perim oldun diyeyim:) Ne zamandır yazamıyordum halbuki 🙂 Sen hep yaz olur mu…

    Ayrıca yok ben de sevmedim bu blogu, ıhh ııhhh!

  11. ben son 6 aylık iç dökümünü okudum. ama üzüldüm açıkcası. gelin de kayınvalide de mutsuz, bu çekişmeyi bebeğin hissetmemesi imkansız. elbette zorunluluk olduğundan tüm bu gerilimli durumlar.ama anne olmadan da olduktan sonra da nacizane görüşüm her kadın kendine çocuk hayata getirir, yani kadın tüm sorumluluğu alabilecek, gerekli çözümleri geliştirebilecekse bir çocuk sahibi olmalı, ne annane ne de babaanneler torunlarına bakmak zorunda değiller. hatta anne olarak (asla olmaması temennisi ile) babanın yokluğuna bile hazırlıklı olunmalı.

  12. Ben daha önce bu blogu keşfetmiş ve çok acımıştım gelinin haline…Takıntılı tanımlaması kişiden kişiye değişir. Herkesin takıntısı farklı konularda…Ben şahsen temizlik konusunda hassasiyeti olan birisi demeyi tercih ederim. Öte yandan, kayınvalidesi ise bildiğiniz pasaklı….Bence haksız değil.Herkes aile içinde belli dengeleri gözetmek zorunda kalarak çocuğunu aileden birine baktırmak zorunda kalabilir. Terbiyesiz demişsiniz ya hele, bence hiç değil…

  13. evet biraz hassas temzilik konusunda ve bu da kişiden kişiye değişir ama kayınvalide buzdolabının kapısını defalarca açık bırakmakla ne gibi bir mesaj vermeye çalışıyor acaba
    ayrıca terbiyesiz değil, bence tamamen içini dökmek amacıyla açılmış bir blog. kızcağız kime söylesin bunları? kocasına da 1 söylüyorsa 2 saklıyordur.
    eğlenceli bence ve kimine şükrettirir, kimine iç çektirir…

  14. Bir defa gıcık olmuş bi kere kadıncağız. En ufak şeyler bile gözüne batar olmuş. Normal, olabilir. İçini de bu şekilde dökme yolunu bulmuş. İyi bir yöntem bence. 🙂 Acaba bakıcı bulsa daha mı yi olacak? Burasını da bilmek zor!

  15. blog’a bir göz attım ve arkadaş son derece zor bir insan gibi geldi bana. tabii çalışan anne olunca biraz işlerin rengi değişiyor ama yani yaşlı bir kadının üzerine de bu kadar gitmesi doğru gelmedi bana. ayrıca doğururken de kayınvalidesine mi güvenmiş diye de sormak lazım. çocuğuna bakan birisinden bu kadar şikayetçi isen ne yapıp edip bakıcı bulacaksın. ayrıca arkadaşın eşi de annem kendi evinde de böyle pasaklı demiş kaldıki bence arkadaş takıntı derecesinde titiz. ve buzdolabının kapısı da gayet açık kalabilir bizim evde kalıyor. bence en kısa zamanda arkadaşın kayınvalideye yardımcı olacak bir yardımcı bulması lazım kadın belliki yapamıyor yani. ilk defa bir kayınvalideye de üzüldüm. nedir yani buzdolabında yok mavi kapak yok mor kapak. yok 1 numaralı biberon yok 3 numaralı biberon. valla ben kendi öz anneme böyle bişeyler desem bir daha ne çocuğumun yüzüne bakar ne benim. direkt bana mı doğurdun otur evinde bak çocuğuna der.

  16. “Terbiyesiz”, “takıntılı” yorumu yapan arkadaşlara (açıklama yapmak zorunda değilim gerçi), her birine ayrı ayrı cevap yazamayacağım:
    – Evet, çocuğum olurken kayınvalideme güvendim, zira kendisi bulduğum bakıcıları “gerek yok, nasıl bırakırsın elaleme, ben varım ya” gibi ifadelerle geri çevirdi, artık bulmakta güçlük çekiyorum. Kendi anneme de güvendim ama hastalık bu, dinlemiyor! Yorum yaparken biraz empati diyorum ama zaten yapabilseydiniz böyle yazmazdınız.
    – Titizlik tüm gün aynı yumurtalı biberon ucunu kullanmamak ise, titiz olmayanlara diyecek bir söz bulamıyorum. Aslında buluyorum.
    – Buzdolabı açık kalamaz efendim, anne sütü konusunda bilginiz var mı? Haa yook, anladım.

    Herşeyden önce blogu deşarj amaçlı yazıyorum, kimseyi ifşa etmiyorum, yazılarımı para karşılığı okutmuyorum. Hoşlanmadıysanız niye hepsini okuma zahmetine giriyorsunuz, anlamıyorum. Ha okumadıysanız zaten hikayenin tümünü bilmiyorsunuz. (gerçi hikayenin tümü orada zaten yok)

    Kızımı seviyorum, onun için en iyisini istiyorum, istemeye de devam edeceğim.

  17. Büyüklerde kendine mecbur bıraktırma gibi bir egoyu tatmin yöntemi vardır. Kaynanazede’cim, senin başına bu gelmiş.Kayınvaliden bakıcı fikrinden seni soğutmuş Öte yandan maalesef aşı da tutmamış. Yani senin prensiplerinle kayınvalideninkiler uyuşmuyor, bu apaçık…Benim endişem bu durumun senin ve eşinin arasında gerginliğe yol açması, çocuğun büyürken senin içinin rahat olmaması,kendi doğrularınla çocuğunu büyütememen…Çocuğun bakımı konusunda öncelikle kendini yabancı birinin daha kötü olmayacağına ikna etmeni, kararlı davranıp kayınvalideni de kırmadan (ya da kırarak, bu senin tercihin) kreşe ya da bakıcıya başvurma konusunda insiyatif almanı öneriyorum.Her gün her gün bu durum çekilmez ve sürdürülemez. Bunu ertelemeden bir an evvel gerçekleştirmen gerek ama dediğim gibi öncelikle kendin diğer seçeneklerin daha iyi olduğuna ikna olmalısın.

Bir Cevap Yazın

