Haberler, duyurular, paylaşımlar

Dünya Çocuk Kitapları Haftası – Dünya Çocuk Kitapları Haftası olan Kasım’ın bu ikinci haftasında iki çocuk kitabı kaynağını dikkatinize tekrar çekmek istedim. Birincisi bu blogu takip eden çoğu insanın bildiğini tahmin ettiğim ve Türkiye’de çocuk ve gençlik kitapları eleştirisini iş edinen ilk ve tek web sitesi Bir Dolap Kitap. Şubat 2010’dan beri 160’tan fazla kitabı tanıtan ve hafta içi her gün siteye yeni bir kitap ekleyen Banu ve Yıldıray çiftinin yazılarına ben doyamıyorum. 

Banu ve Yıldıray’ın düzgün Türkçeleriyle her kitabın eleştirisine ne kadar özendikleri belli. Yazılarını resim ve fotoğraflarla destekliyor ve dolayısıyla çizimler hakkında da fikir veriyorlar. Kitaplarla ilgili okurların araştırıp inceleyebileceği ilginç kaynaklara dikkat çekiyor; tanıtılan kitap okunduktan sonra anne babanın çocukla birlikte yapabileceği yaratıcı etkinlikler öneriyorlar. O kadar özendirici yazıyorlar ki, onların çocuğu olmak istiyorum!  Bir Dolap Kitap’la hala tanışmadıysanız çok büyük kayıptasınız, ama hiçbir şey için geç değil. Hadi.

Haftanın anlam ve önemi sebebi ile hatırlatmak istediğim bir diğer kaynak da geçen gün tanıttığım Düşevi Kitabevi’nin blogu. Burada da Düşevi’nin sahibi Senem kendi beğendiği kitapları ön plana çıkarıyor. Bunu da izlemeye alın derim.

Bu arada “her ay bir kitap hediye” uygulamasına bu hafta içinde başlıyorum, nı nı nı nıııın!

***

Çiğ süte geçtik. – Geçtik, geçiyoruz, geçeceğiz derken Yeşilist‘in kurucusu sevgili arkadaşım Ergem’in de gazıyla biz de çiğ süt tüketen güruha katıldık. İki haftadır “Aysun The Sütçü”nün Gündönümü Çifliği’nden sütümüz geliyor. İlk etapta haftalık minimum gönderim olan 5 kilo çok geleceğinden Ergem’le paylaşalım dedik. Ancak yetmedi, sanırım 5’e geçeceğiz. Tadından çok memnunuz. Yoğurt da ne-fis oldu! Aysun the Sütçü’nün sütü hakkında daha fazla bilgi için: aysunthesutcu@gundonumu.biz.tr

***

Mor Müzayede – Mor Çatı Kadın Sığınağı Vakfı’nın 20. kuruluş yıldönümü sebebiyle 8 Kasım Pazartesi (bu akşam) bir Mor Müzayede etkinliği gerçekleşecekmiş. Sunuculuğunu Meltem Cumbul’un yapacağı ve Otto Santral’de yapılacak gecede Ajda Pekkan, Emel Sayın, Gönül Yazar, Hülya Koçyiğit, Hülya Avşar, Lale Belkıs, Nilüfer, Orhan Gencebay, Sezen Aksu, Tarkan, Tuncel Kurtiz, Türkan Şoray ve Zuhal Olcay gibi Türk sanatçıların yanı sıra Buika ve Monica Molina gibi yabancı sanatçıların da kostümleri, ve Galatasaray ve Fenerbahçe futbol ve basketbol takımlarının imzalı formaları ile Beşiktaş ve Türk Milli futbol takımlarının imzalı formaları da satışa sunulacakmış.

Tek kişilik olan davetiyelerin 300 TL’dan satıldığı bu etkinliğe katılmak (ve/veya Mor Çatı’ya destek olmak için) Vakıflar Bankası Beyoğlu Şubesi / 026, Hesap No: 00158007297912144, Iban no: TR74 0001 5001 5800 7297 9121 44 numaralı hesaba isim soyisim belirterek ödeme yapılabilirmiş.

***

LLLI Türkiye’nin web sitesi açıldı – Emzirme denince uluslararası platformlarda akla gelen ilk isim olan, ancak Türkiye’de henüz yeni yeni duyulmaya başlanan La Leche League’in Türkiye şubesi (ve web sitesi) açıldı. LLL nedir, ne iş yapar gibi soruların cevapları için doğrudan siteyi ziyaret etmenizi tavsiye ediyorum. Türkiye’deki ilk LLL lideri Natali Aslantürk’e emzirmeyle ilgili sorularınız ve sorunlarınız için arslanturknatali@gmail.com adresinden ulaşabilirsiniz.

LLL, emzirmenin faydalarından katı gıdaya geçişe kadar emziren annenin merak ettiği ve öğrenmek isteyeceği birçok konuda toplantılar düzenleyerek bu dönemdeki annelere destek olan bir kuruluş. LLL liderleri tarafından koordine edilen bu toplantılar şimdilik sadece Natali’nin olduğu Ankara’da yapılıyor.

***

Çocuk Odasına ResimlerKendi İzini Süren Deli, tadına doyum olmayan yazılarına ek olarak ara sıra yaptığı çizimlerle de takipçilerinin ağzının suyunu akıtıyordu. Şimdi bu çizimlerini sadece Cev Cev’e saklamayıp topluma da bahşetmeye karar vererek bir açılım yapmış ve Çocuk Odasına Resimler’i oluşturmuş. Sipariş üzerine çocuklar için sevdikleri hayvancık ve oyuncaklar üzerinden hikâyeli sulu boya resimleri yapıyor. Detaylar burada.

***

Organik uyku arkadaşı: Nihayet! Mumu da mumu diye yazdığımdan beri biri çıksa da şu uyku arkadaşlarının organik olanını yapsa diyordum. Hülya yapmış sonunda. Buyurun, burada: Uyku arkadaşı (organik)

***

Aç Tırtıl şimdi ayakkabıları süslüyormuş – Bildiğiniz gibi Eric Carle, Türkçeye Aç Tırtıl adıyla çevrilen dünyaca ünlü çocuk klasiği The Very Hungry Caterpillar‘ın yazarı. Deniz doğmadan önce aldığım ve hikayesi kadar çizimlerine de hayran olduğum bu tırtıl şimdi Stride Rite ayakkabılarında yer alıyormuş. Bu “özel koleksiyon” Türkiye’deki StrideRite satış noktalarında satışa sunulmuş. İlgilenenlere duyurulur. Ben? Aç Tırtıl‘a ne kadar bayılsam da anneannemin “çocuğun yediği helal, giydiği haram” sözü beni hele de ayakkabı alımı konusunda pinti olmaya zorladığından sanırım vitrinden bakmakla yetineceğim.

***

Çocuk ve Doğa – Bu siteyi yeni keşfettim: http://www.cocukvedoga.com/ Bu sitede, “doğa deneyimlerinin çocuklarımız için neden gerekli olduğunu ortaya koyan bilimsel çalışmalar ve çocukları doğaya çıkarmayı hedefleyen etkinlikler hakkında bilgiler” bulacakmışız. Bir bakın bakalım, bulacak mısınız? Ben çok detaylı bakmadım henüz. Ancak özellikle de geziler ilginç görünüyor.

***

İyi haftalar efenim.

7 Yanıt

  1. Ay efendim çok teşekkür ederiz bize de yer verdiğiniz için 🙂

    Sevgilerle…

  2. Elif Hanım, Bir Dolap Kitap isimli siteyi etraflıca inceledim. Banu Hanım’ın ve Yıldıray Bey’in yazılarına neden doyamadığınızı, kitaplar ile ilgili birkaç yazıyı okuduktan sonra daha iyi anladım. Umarım böyle kaliteli sitelerin sayısı artar.

  3. Teşekkür ederiz. Hakkımızda yazdıklarına çok sevindim; ama en çok Aysun Hanım’dan süt almaya başlamanıza sevindim. Biz bir yıldan uzun süredir ne başka süt içtik, ne de yoğurt yedik. Gündönümü’nün sütüne, sütten yaptığımız yoğurt, kaymak ve tereyağa doyamıyoruz. Bu arada bir de tavsiye: Caddebostan’da Aysun the Sütçü’den alınma sütle dondurma yapan Dondurmaccı diye bir dükkan var. Şahane dondurması var. Çocukken mandıradan aldığımız dondurmaları bize geri getirdi.:)

  4. KİSD – Rica ederiz, ne demek…

    SAMİ – Dolap’la tanışmanıza vesile olduğuma çok sevindim. Eminim çok keyif alacaksınız.

    BANU – Biz henüz kaymak, tereyağ yapacak kadar ilerletmedik olayı ama yoğurt gerçekten muhteşem oluyor. Dondurmaccı’yı bilmiyordum, bir geçişimde deneyeyim bak.

  5. Sevgili Blogcu anne, sayende o kadar çok şey öğreniyorum ki teşekkürler teşekkürler teşekkürler

  6. blogcuanne, teşekkürler çok güzel bir yazı fakat ben yeni gördüm :))
    bir şey sormak istiyorum. telefonu var mı aysun the sütçü’nün. bir de tam adresi nedir buranın?

  7. […] birkaç hafta önce Kendi İzini Süren Deli‘nin Çocuk Odasına Resimler girişiminden bahsederken, tablolarından birinin Deniz’in odasını süsleyeceğini […]

Bir Cevap Yazın

