Veda

Çok uzun zamandır aklımda olan bir şeydi.

Bir gidip bir geliyordum.

Yapsam mı, yapmasam mı? Bu kadar zamandır uğraşıyorum. Kıysam mı, kıymasam mı?

Sonunda kıydım.

Tam kadın dergilerine konu olacak bir soru:

Tepenizin tası atınca ne yaparsınız?

(a) Alışverişe çıkarım
(b) En yakın kız arkadaşımı ararım
(c) Seyahat acentamı arar, Bali Adaları’na rezervasyon yaptırırım.

Benim seçimim: (d) Saçlarımı kestiririm.

Eternal Sunshine of the Spotless Mind filmindeki Clementine karakteri, kıyafet değiştirir gibi saçının rengini değiştirirdi. Ben de ne zaman kendimden sıkılsam, bir değişiklik istesem saçlarıma yöneldim hep.

Ve dün, aynada kendimle göz göze gelip henüz bir buçuk gün önce yıkadığım saçlarımın yine yağlandığını görünce, evdeki karı-kocasal stres durumunu da bahane edip zaten yapmak istediğim bir şeyi böylelikle uzun saçları tercih ettiğini bildiğim kocama yıkarak, sen-misin-benim-tepemi-attıran-bak-ben-saçımı-kısa-kestireyim-de-gör diyerek Deniz’i okula bıraktıktan sonra, Derin’i de peşime takarak gittim dayandım berberin kapısına.

“Kesiyoruz!” dedim.

Adamın gözleri parladı. “Ben ne zamandır diyordum size” dedi. Doğru, diyordu da, benim keyfimin geleceği günü bekliyorduk.

O gün dünmüş.

Uzun saç seviyorum aslında. Başkalarında böyle pırıl pırıl, bakımlı saçlar görünce içim gidiyor. Ama bana yedi sene yetti.

İki doğum, bir kıtalar arası, bir şehirler arası, üç şehir içi taşınma, arada derede bir sürü düğün-dernek-cenaze gördü saçlarım. Süpürge oldu anlayacağınız.

Yedi senedir uzattığım saçlarıma dün veda ettim.

Biraz da böyle gezeyim.

Nasıl kıydın? Ne güzeldi saçların? diyenler için bir açıklama: Hem de ne güzel kıydım. Makas sesiyle birlikte yere düşen her tutamla sanki kilo kilo yük kalktı üzerimden.

Hem siz sanıyor muydunuz ki ben sürekli Rapunzel gibi geziyordum? Üç ayda bir bir yere gideceğim diye fön çektiriyorsam, geri kalan zamanda Wilma Çakmaktaş misali, tepede topuz dolanıyordum.

Zaten sinüzitim var. Saçlar gelmiş belime kadar. Yıkamak sorun, kurutmak ayrı sorun. Ne başımın derdi?

Oh, rahatladım.

Allah uzun saçları sahiplerine bağışlasın.

Ben başkalarında seyretmekle yetineyim bir süre.

42 Yanıt

  1. Şahane olmuş 🙂

  2. selam,
    benimde bir süredir aklımda olan şeyi yapmışsınız.. ama ben hala harekete geçmedim :)) güle güle kullanın.. yakışmış.. bende çok özeniyorum dışarda parlak bakımlı saçlarla gezenleri.. kuaför muhabbeti hiç sevmem. yani sık sık gidip bişeyler yaptırmaktan hoşlanmıyorum. evde kendimde uğraşamıyorum… atkuyruğu yapıp meseleyi çözüyorum… ama çok yakın benimde vedalaşma vaktim 😉 bayramda geldi ;P sevgiler…

  3. Darısı benim başıma…. epeydir bende gelgitler yaşıyorum bu konuda. ama uzunda olsa bakamıyorsam topluyorsam ha uzun ha kısa ne farkeder dimi…. yakındır ilk fırsatta bende kuafördeyim…. cesaret aldım senden.

  4. Güle güle kullan.

    Darısı başıma da kuaföre gitmeye vakit yok ….

  5. Benim bu konuda özellikle “Kadın dediğin uzun saçlı olur” diyen erkeklere verdiğim bir cevap var; “Uzun saç sürep bişey olsaydı, erkekler kendileri alır bize kısa saçı uygun görürlerdi!”
    Ben de yaşım ilerledikçe hayatımdaki gereksiz uzantıları atıyor ve rahatlıyorum, daha az makyaj, daha az saç, daha az kıyafet… Oh be.

  6. Uzun sac yakisiyordu ama kisa sacla super olmussun! 🙂

  7. bnece gayet güzel olmuş
    yıldız tilbe nin böyle bir şarkısı vardı: okşadığın saçlarımı kestim,… diye
    hiç aklın kalmasın uzun saçlarda
    çok rahat edeceksin!

  8. d şıkkına gelmeden cevabın d olduğunu bilerek okudum. kısa saç çok yakışmış, bana da sıkıntı baştığında saçlarım kesilir:) akşama bir kez daha kısalacak dolayısı ile soru ve cevap çok aşina

  9. çok güzel olmuş, güle güle rahat rahat kullanın..:)

  10. benım de saclarım kısa – sevıyorum kısa sacları kadınları daha guclu duruyorlar sankı hayata karsı 🙂

  11. 🙂 tam destek

  12. Yasadigimiz tum olumlu/olumsuz olaylarin enerjisi sacta birikirmis..guya kadinlar gecmise daha takik olurmus bu yuzden. Dogru ya da yanlis, sac kestirince insan kesinlikle rahatlama hissediyor. Cok guzel olmus bence! Genc ve biraz da firlama bi hava vermis ;))
    Imza: Sacini 20 sene uzatmaya calisip yaz basinda kulaklarina kadar kestiren eski Rapunzel’lerden.

    • “Yasadigimiz tum olumlu/olumsuz olaylarin enerjisi sacta birikirmis..guya kadinlar gecmise daha takik olurmus bu yuzden.” — buna bayıldım.

      “Genc ve biraz da firlama bi hava vermis” — buna da taptım 🙂

  13. Bayılıyorum “çat” diye birşeyden vazgeçmeye. Ben de bir süre uzun saçlı hanım kişisi modunda gezip, sonra silkinip kendime geldim. Amanın ne rahatlık. Rejoice reklamları gibi, yıka – çık. Bir de hatırlarsın benim saçlar kıvırcık. Duble eziyetti. Zavallılar senede iki defa açık kalıyorsa hep tepede bir yumru halindeydi.

    Çok güzel olmuş ayrıca. Güle güle kullan 🙂

  14. Ben de kısa saç kullanan, onun modern görünüşüne, pratikliğine her zaman tav olanlardanım. İyi ki kestirmişsin, bebekle banyo yapmanın bile lüks olduğu bir zamanda çok rahat ettirdi bana kısa saçlar.

  15. ohhh çok güzel olmuş. güle güle kullan..

  16. Cok guzel olmus. Ben de delirence sacimi kestiririm hatta Clementine gibi renklendirmeyi de dusundum ama is ortaminda yemedi. Ama simdi evdeyim neden olmasin??

  17. 🙂 Süper olmuş.. Ben de doğumdan sonra işe başlamadan önce kestirdim 5 yıldır uzun olan saçlarımı ve çook da rahat ettim.. Bir de kısa saçlarımı tutmaya bayılan kızımın ellerinden kurtara bilsem 🙂

  18. Başlığı veda okuyunca blogu kapatıyorsun sanmıştım! Yıllardır kısa saçlı biri olarak, uzun saçlıları bazı zamanlarda kıskansam da, kısa saçın hep daha rahat ve modern olduğunu düşündüm. Bence biraz daha kısası daha bile çok yakışır sana.

  19. Ben 10 yıldır sacında büyük değişik yapmamış biri olarak tebrik ediyorum. 6-7 ayda bir sacının kırıklarını aldırıp modelini duzelttirmeye Bağdat caddesinden Yeşilköy’e gidecek kadar da psikopat bir kişiliğe sahibim 🙂

    Ben A şıkkını tercih ediyorum. Depresyon büyük ise B şıkkı oluyor. Birilerinin dedikodusunu arkadaşlarla yapmak daha zevkli ve stres atıcı oluyor. 🙂

  20. Ben de veda deyince bir an için yoksa blog olayı mı bitiyor diye düşündüm (aynen Burcu gibi)…Her gün (hatta bazan sabah akşam) duş alan biri olarak kısa saç her zaman favorimdir…Ben daha radikal bir şekilde kısacık kestirdim hem de defalarca. Kökü sende olduktan sonra gene uzuyor. Güle güle uzat.

  21. ohh çok iyi yapmışsın:) ben de geçen ay yaptım. dediğin gibi bir hafifledim ki. hem de değişiklik adına yapılan en güzel ve en etkili değişiklik bence:) güle güle kullan…

  22. harika olmus..ben o degisimi gecen yil yapmistim..öyle mutluyum ki…simdi saclarim azcik uzasa üzerime agirlik biniyormus gibi hissediyorum..
    saclarla beraber insanin kafasinda yer tutan gereksiz sorunlarda ucup gidiyormus gibi hissediyorum sahsen..
    güle güle kullan Elifcim yepyeni imajini…

  23. valla, ben de bir ay kadar once tek cocuk ve uzun saclarla basa cıkamayinca gittim kestirdim. cok da memnunum ama uzun saclarimi da cok seviyordum. yine de iyi ettim diyorum, yaklasik 10 senedir uzundu, artik toplamaktan baska model yapamiyordum. gule gule uzatin 😉

  24. Elif harika olmuşsun, mis gibi, hafifliyor insan değil mi:) ben de yarın gidiyorum bakalım, gelsin kısa saçlar 🙂

  25. çok yakışmış:) ben uzun saç delisiyim 2.5 sene once doğuma yakın küt kestirmiştim.o zmandan beri kestirmedim neredeyse belimde.şimdi de kıyamıyorum.tepemin tası atınca telefon açarım:) şimdilik saçlarıma kıyamam ama rengini kesin değiştiririm:))

  26. Kocan begendi mi onu soyle 🙂

    • İlk başta “sen beni kızdırmak için yaptın ama işe yaramadı, ben beğendim ki” pozlarına girdi.

      Sonra da “kestirmeseydin mi keşke acaba” demeye başladı.

      Kısacası amacıma ulaştım. Nihohohhaaahahahaa! (Kötü kadın gülüşü)

  27. Esinin ilk tepkisini cok merak ediyorum 🙂 ama iyi yapmissin bazen radikal degisiklikler iyi oluyor.

  28. çok yakışmış güle güle kullanın …..
    bende moralim bozuk olunca saçlarımı kestiririm aynı tarif ettiğiniz gibi sanki üzerindeki yük kalkmış hissi duyarım kesilen her tutamda …..

  29. Bu sene kısa saç moda zaten 🙂 Çok da yakışmış valla. Güle güle kullan.
    Ben de senin gibi belime yaklaşan saçları sürekli topladığımı farkedince 2 ay önce kestirdim. Özellikle doğumdan sonra İpek’in bana yapışık olduğu ilk aylarda aman yüzüne gelmesin diye topuzdan başka bişi yaptığım yoktu. Kestirdim gitti. Daha modern ve daha kolay bakılır oldu böylece.

  30. harika olmus Elif! Cok yakismis. Ben de 2008’de bir karar aninda sirtimdaki saclarimi ensem acikta kalacak sekilde kestirdim. Erkek trasindan hallice- hem de Amerika’da daha once sadece 2 kere gittigim bir berbere…

    Simdi Nurturia resmim kadar, oyle kolaymis ki unutmusum vallahi. kurutmasi ayri dertti, yikamasi ayri dert.

    Valla gule gule kullan. Sıkılırsan kökü nasil olsa sende, yine uzar.:)

  31. ahhhh elifcim, bende geçen hafta kestirdim saçlarımı, aynı dertlerden müzdarip olarak, alnından öpeceğim seni hislerime tercüman oluyorsun hep…burcunu merak ettim bu arada, çakışanlarımız arttıkça…

  32. Harika olmuş bayıldım,insan kendini bu saçla çok daha özgür hissediyor,tecrübeyle sabittir….

  33. Oh rahatlamışsınız işte :)… Bu saatten sonra söylenen her kelime travmatik ve tehlikelidir zaten:)

  34. super olmuş. geçen hafta aynısını bende yaptım. moralim bozuktu prenses 2.5 aylık ve 2.5 aydır kendime vakit ayırıp fön çektirmeyi bırak banyoya girmek için bile kocamın eve dönmesini beklediğimi farkedince dedimki bu böyle olmazzzz 🙂 gittim kuaföre kes dedim nasıl dedi? ne biliyim dedim kes işte beni bu sıkınrıdan kurtar da nasıl yaparsan yap 🙂 ama senden bir farkım var ben bir de boyattım haha :)) senden daha fazla bozukmuş benim moralim 😦 iyi yaptıkkk kökü bizde nasıl olsa ;))

  35. 🙂 🙂 yazıda kendimi buldum resmen geçen ay aynı hislerle ve aynı sebeple kıydım saçlarıma . gerçekten muhteşem bi zevkti benim için onlara veda etmek çok rahatım artık:)) sana da hayırlı olsun bence çok yakışmış

  36. bende aynisini yapacagim hatta kaslarimi da toptan aldirayim diyorum Turkiyede olsam gene belki bakimli olabilirdim burada kas biyik sac oglumun babasi olacagim yakinda :)))

    saclari kesme sirasi bende artik zaten heryer benim sacim bizim ufaklik emeklesin diye kendi halisinin ustune atiyorum bi bakiyorum evin halisina ulasmis yuvarlanarak elinde de benim saclar her ne kadar uzun saca imrenerek baksam da daha fazla hayati zorlastrmaya gerek yok .
    bye bye sacla.

  37. Süper olmuş bence de 🙂 benzer bir hamleyi ben de yapacağım inşallah, 4 aydır doğumdan beri fırsat kolluyorum… Acaba ben de durumu kocama yıkmak için bu akşam gelince ortam mı yaratsam :p

  38. güle güle kullan Elif abla. doğumdan sonra yapılabilecek en güzel şeyy, saçları kestirip yükümüzü hafifletiyoruz. çok yakışmışş. ben de wilma çakmaktaş modundayım 😀 bebişi kucağıma alınca saçlarımı yiyor malum 😀 bir süre daha topuz olarak devam edecek sanırım. kuaföre gitmek pek mümkün görünmüyor panik atak kocam varken 😀

Bir Cevap Yazın

