Hediye Kitap: Bebek Bakım Sorunlarına Mucize Çözümler

Bu haftanın hediye ebeveyn kitabı Gün Yayıncılık‘tan.

Orijinal adıyla Secrets of the Baby Whisperer, Türkçeye Bebek Bakım Sorunlarına Mucize Çözümler olarak çevrilen, kimi anne-babanın biraz zorlayıcı bulduğu ancak birçok ebeveynin de başucu kitabı haline gelen 527 sayfalık bir kitap.

Kitabın yazarı Tracy Hogg’un adı geçince üç şey geliyor akla:

  1. E.A.S.Y rutini
  2. Şşşş-pat yöntemi
  3. Yatır-kaldır yöntemi

Yazar Hogg, -bebeklerin hayatındaki rutinin önemini şöyle açıklıyor:

Ailenin yaşantısını düzenli kılan, günün yapılanmasını sağlayan bir rutin düşünün; bu öngörülebilir durum, biz yetişkinler kadar bebekler ve küçük çocuklar için de çok önemlidir. … Düzenlenmiş rutin, planlanmış bir program değildir. … Bir bebeğin gününü saate bağlayamazsınız. … E.A.S.Y. sistemindeki en önemli nokta, sürekli olarak zaman birimlerine odaklanmak yerine, çocuğunuzun aç veya yorgun olduğunda ya da aşırı uyarıldığında vereceği işaretleri okumaya çalışmaktır.

Hogg’un kitapta sık sık kullandığı “Hatalı Ebeveynlik” tabiri, bazı okurlarda antipati yaratabiliyor. Hogg, “hatalı ebeveynliği” şöyle tanımlıyor:

“Büyüannemin dediği gibi, ancak devam edebileceksen başla. Maalesef, başı sıkıştıklarında bazı anne-babalar bebeklerinin ağlamasını durdurmak veya iki-üç yaşındaki çocuklarını acilen sakinleştirmek için, sadece o anı kurtaracak ‘herhangi bir şey’ bulma yoluna gidiyorlar. Çoğunlukla da o ‘herhangi bir şey’ ileride mutlaka kurtulmak zorunda kalacakları kötü bir alışkanlık halini alıyor. İşte hatalı ebeveynlik.

Neredeyse iki aydır hasta olan ve tüm uyku düzeni bozulan Derin’i geceleri koridoru arşınlayarak uyutmaya başlamamız, ve şimdi de “neden böyle alıştı bu çocuk?!” diye isyan ederek bu “hatalı” davranışımızı değiştirmeye çalıştığımız şu günlerde özellikle de bebeklere uyumayı öğretmek hakkındaki bölümü ben de dikkatle okuyorum.

Hemen herkesin yaşadığı sorunlara -hassas anne-babalara yer yer acımasız gelebilse de- gerçekçi yaklaşımlarda bulunan bu kitabı sağladığı için Gün Yayıncılık‘a teşekkür ediyorum.

Kitapla ilgileniyorsanız lütfen yorum kısmına notunuzu bırakın. Ve tabii ki lütfen birden fazla yorum bırakmayın, çekiliş sırasında sadece bir tanesi dikkate alınacak.

65 Yanıt

  1. umarım ben kazanırım ve umarım yatır kaldır yöntemi işe yarar da deliksiz rahat bir uyku uyurum. 🙂

  2. Sanırım taze anne olarak bu kitaba en çok benim ihtiyacım var 🙂

  3. yatir-kaldir yontemi neymis merak ettim 🙂

    (onun beni yattiktan 1 saat sonra uyandirmasi mi??? :-p)

  4. Ttacy hogg hakkinda mail grubunda siki bi tartisma takip etmistim ve merak uyandirmisti bende. Aslinda yabanci yazarlarin bebek kitaplari ilgi alanima girmese de tracy hogg merak ettigim icin katilmak istedim

  5. bende katilmak istiyorumm 🙂 -Burcu-

  6. Beni de ekleyin lutfen,kazanirsam gercekten super olur!

  7. sizi aylardır “yorumsuz” ama düzenli olarak takip eden biri olarak ilk yorumumun bir kitap sebebiyle olacağını düşünmemiştim 🙂 4 aylık bir kızım var ve iyi ki Derin’i doğurmuşsunuz diyorum sizi bir kaç ay geriden ama aynen takip ediyoruz, yazarken belki tahmin bile edemeyeceğiniz ufacık ayrıntılar bile bazen çok işimize yarıyor, teşekkürler hepsi için…

  8. Öncelikle bu şipşirin, sıcacık ,bilgi küpü blog siteniz için teşekkür ederim.ben ve pek çok anne yakından takip ediyor sayenizde bilmediğimizi öğreniyor bildiklerimizdense emin oluyoruz:)
    Allah hem sizin kuzularınızı hem buranın sıkı takipçisi saygıdeğer annelerin kuzularını koruyup kollasın.
    Tracy Hogg ismini ne zamandır duyuyorum ama herhangi bir kitabına göz atabilmiş değilim.5.5 aylık kızımın gelişime katkıda bulunacak her şeye ben de varım diyorum.
    Güzel günler,hayırlı bayramlar dilerimmmm

  9. Umarım ben kazanırım :)).Hayırlı bayramlar

  10. gurbette ve cocugunu tek basina büyüten bir anne olarak bu kitabi cok istiyorum !!!

  11. kıtabı kazanmak ıcın ne yapılıyor? 😦

    • Çekilişe katılmak için yorum bırakmanız yeterli. Siz de bıraktığınız için, sizin isminiz de çekilişte yer alacak.

  12. merhaba 4,5 aylık kızım Masal için yararlı bir kitap olabileceğini düşünüyorum, herkese iyi bayramlar…

  13. Elif’cim teşekkürler, iyi bayramlar…

  14. Yegenim icin deli gibi istiyorum….http://jaleninalemi.blogspot.con

  15. Sanırım bu kitap için biz geç kaldık. Yağız 15 aylık oldu. Ama o kadar çok bahsediliyorki Tracy Hogg’dan. Bizde deneyelim şansımızı.

  16. bu kitabı komşumda gördüğümde oğluma 5 aylık hamileydim. o zaman komşum easy yöntemini uygulamaya çalışıyordu. her şey bir yana tracy hogg’un bu kitabı genelde uyku problemi için tercih ediliyor sanırım ben de bunun için isterim. çünkü ben de 11 aylık olmuş ve hala uyku düzeni oturmamış oğluna hatalı ebeveynlik uygulayanlardanım malesef 😦

  17. Bebek bekleyen bir anne adayı olarak ben de şansımı denemek istiyorum.

  18. mrb. bu kitabı uzun zamandır almak istiyordum. bana çıkarsa , bebeğimi tek başıma gurbette çalışarak büyüttüğümden çok sevinirim.

  19. Tracy Hogg’un ismini ve yazılarını çok duydum. Ben okumadım ama okuyan arkadaşlar çok memnun olduklarını çok işe yaradığını söylüyor kime çıkarsa güle güle kullansın :))

  20. Tracy Hogg ‘un kitabını merak ediyorum.3,5 aylık bir kızım var.Düzen oluşturmada yol gösterici olacağını umarım.
    Herkese iyi bayramlar

  21. Elif Hanim cok tesekkurler, herkese iyi sanslar ve iyi bayramlar 🙂

  22. Yazar’in yazilarina internet’te birçok kez rastladim ama daha kitabi okuma sansim olmadi, o yüzden burda deneyelim bakalim ne olacak 🙂

  23. Mrb Elif ,bende Tracy hogg un kitabını duydum ama okuma fırsatım olmadı.Bize de “bu bebegi siz kucaga alıstırdınız dahada duzelmez “diyenlere ithaf etmek icin kazanmak istiyorum:)) umarım biz kazanırız :))

  24. Umarım kazanrım bende çok isterim bu kitabı okumayı.Bakalım nasip olacak mı

  25. Almayı istediğim ama bir türlü alamadığım bir kitap. Şansımı deneyeyim.

  26. Bnede sansimi denim

  27. Ben de sansimi deneyeyim 🙂 iyi bayramlar

  28. bu sefer inşallah kitap benim oğluma çıkar:)herkese iyi bayramlar

  29. Bebek bekleyen bir anne adayı olarak bu kitabın önemli olacağını düşünüyorum. Zaten Tracy Hogg’un yöntemleri bana daha yakın geliyor.Ben de şansımı deneyeyim dedim,bakalım hayırlısı:-))

  30. 4buçuk aylık oğlum içinn…:)çok gerekli

  31. aa bize de gerekli bize de…
    iyi bayramlar herkese, bizim oğlumla ilk bayramımız 😉

  32. oğluşum 8.5aylık sanırım işimize yarar umarım biz kazanırız

  33. çok yeni ve acemi bi anne olarak katılmak istedim ben de bu çekilişe

  34. merhaba. bahsi gecen kitabi bebegim ilk dogdugunda edinmistim. ve her gece muhakkak okuyordum. benim gibi, muhakkak ilk once denemeye cok gayret ediyorsunuz. ancak her bebek cocuk kendine ozgu kisilikler gelistirdiginden kimi cok inatci, kimi uyumlu, kimi kendi kurallari ile yasayan cocuklar oluyor. ve siz ne kadar kitap okursaniz okuyun , deneyin, sonucta yorulan anneler olucaksiniz…

  35. harika bir kitap, inşallah ben kazanırım

  36. merhaba, cok kazanmak istiyorum,bayraminiz kutlu olsun.

  37. easy gerçekten easy mi acaba?

  38. Herkese iyi bayramlar dileriz. Oğlum ve ben de kitaba adayız .

  39. Kazanirsam Ocak ayinda dogum yapacak arkadasima hediye gidecek 🙂

    Seda(veSila)

  40. kitaba talibim 🙂 iyi bayramlar

  41. Biz de can la sansimizi deneyelim:)

  42. _
    Umarim sansimiz yaver gider

  43. 3 aylık bir anne olarak, her türlü bilgiye kapım sonuna dek açık;)

  44. […] This post was mentioned on Twitter by bhr tuz, Blogcu Anne. Blogcu Anne said: Hediye Kitap: Bebek Bakım Sorunlarına Mucize Çözümler: http://wp.me/py3ib-2G7 […]

  45. Yaa bu kitabı çok istiyorum bu sefer Neko çıksın kurada 🙂

  46. Elifcim selam kitap bayagi ilgimi cekti, umarim cekiliste sans bana guler.bebegim Lara 3,5 aylik ve aliskanliklari konusunda dikkatli olmam gerekmekte.hepimize kolay gelsin.gulsennn

  47. bebeğim 2 aylık inşallah onun şansına çekilişten biz çıkarızz 🙂

  48. iyi bayramlar..

  49. sannırım benimde mucize çözümlere ihtiyacım var 🙂 iyi bayramlar

  50. Sansimi deneyeyim 🙂

  51. Merhaba
    Benimde kizim 16 aylik ve geceleri 5 6 kere aglayarak kalkiyor bu kitabi okuyup belki uyuyabilirim sevgilerr

  52. blogcuanne’den 2-3 ay önce duymuştum bu kitabı ve izmirde bulamadığım için ,nternetten sipariş vermiştim. çok faydalandığım bir kitap. ilk kitabı nihat kazandı ama bunuda kazanırsak doğum yapacak arkadaşım Gamze’ye hediye edeceğim 🙂

  53. Kızım ve eşimle 8 ay kadar gemide olacağız, bulunduğumuz ortamda internet olmayacak, kitabı kazanırsam faydalı olacağına inanaıyorum…

  54. kaçırdık mı 😦

  55. Bebek doğmadan hatim ettiğim bu kitap ve tek kitap muhteşemdir,şşş pat, yatır kaldır, yeme içmei duygusal yaşamları, emzirmek, emzirmemek.

    Tek yol göstericim ve hala, toddlerlar için olanı da alındı bebeğin büyümesini bekliyorum.

  56. bende varim.

  57. Sizin tavsiyenizle geçen hafta ideefix den sipariş verdim.Doğuma 3,5 ay var yavaş yavaş okumaya bşlayacağım. Umarım uygulayabilirim.
    Sevgiler…

  58. almayı düşündüğüm bir kitaptı inşallah şans bana vurur iyi bayramlar

  59. şansımı denemek isterim..herkese iyi bayramlar…

  60. kitabı merak ediyorum gerçekten.. bri tane edinmeliyim 🙂 hatalı ebeveynlik kavramı da cidden sinir bozucu 🙂

  61. Deneyelim sansimizi..

  62. ben de geldim heyecanla bekliyordum,umarım şanslı olurum:)

  63. bana çıksın,bana çıksın,bana çıksın:))

  64. […] mu Tracy Hogg-vari duyuluyor yazdıklarım? “Evet”se, şu sıralar Bebek Bakım Sorunlarına Mucize Çözümler kitabının Bebeklere Uyumayı Öğretmek başlıklı beşinci bölümünü okuduğumdandır. […]

Yorumlar kapatıldı.

