Hediye Kitap: Merhaba Bebek

Bu haftaki hediye kitabımız İstanbul Parenting Class‘ten.

İstanbul Parenting Class’in kurucularından Sinem Olcay Kademoğlu’nun Remzi Kitabevi’nden yeni çıkan bu kitabını ben -okuduğum kadarıyla- çok beğendim.

Okuduğum kadarıyla diyorum, çünkü henüz bitirmedim. Ancak genel olarak ebeveynlere güven veren bir yaklaşımı var kitabın.

Benzer bir hisse Harvey Karp‘ın kitaplarını okurken kapılmıştım. “Sen bunun altından kalkarsın” ya da “aslında düşündüğün kadar zor değil bu iş” gibi mesajlar veriyordu okura Karp’ın kitapları.

Kademoğlu’nun bu kitabında da benzer bir yaklaşım var.

Anne-babaların, özellikle de yeni anne-babaların (ya da adaylarının) aile büyüklerinin önerileriyle günümüz modern bilgileri arasında sıkışıp kaldığı bu günlerde rahatlatıcı önerilerde bulunuyor kitap. Örneğin, bebekler neden ağlar? bölümünde şöyle diyor:

Özellikle ilk 3 aylık hassas dönemden söz ediyorsak, bebeğinize ihtiyacı olan şeyi vermekten kesinlikle geri durmamanızı tavsiye ederim. Mesela, bazı bebeklerin ilk aylarda tensel temas ihtiyacı çok yoğundur. Bu tip bebekleri uyanık haldeyken yatağına ya da başka bir yere bırakmanız kesinlikle mümkün olmaz çünkü hemen ağlarlar. Fiziksel mesafeye tahammülleri yoktur. Böyle bir durumda “şımartıyor muyum, bağımlı hale mi getiriyorum, yanlış alışkanlıklar mı kazandırıyorum” gibi endişelere kapılmadan bebeğinize serbestçe cevap verin. Bebeğinizi özellikle ilk 3 ay mümkün olduğunca çok kucağınıza alın. Bebeğinizi kapalı ortamlarda bile bir askı (sling) ile taşımak, size hem bebeğinizle yakın temas kurmakta hem de ellerinizin serbest kalmasını sağlamakta yardımcı olabilir. …

Kitaptaki İş Hayatı ve Annelik ve Evlilikte Bir Dönüm Noktası Olarak Bebek bölümlerini özellikle faydalı buldum. Birçok ebeveyn kitabı bebeği nasıl yetiştirmek gerektiğine odaklanırken anneyi zorlayan bu tür konular genelde ikinci planda kalıyor. Oysa Merhaba Bebek‘te bu konulara detayıyla ama sıkmadan değinmiş Kademoğlu.

Bu kitapla ilgileniyorsanız yorum kısmı kapanana kadar yorum bırakmanız yeterli.

Bir de sürpriz: Bu kitaptan iki tane hediye edeceğim 🙂

Kitabı sağlayan İstanbul Parenting Class’e teşekkür ederim.

111 Yanıt

  1. ilk 3 ayda tensel temas tamam da 7.ayın sonunda hala bir koalam varsa????? 🙂

  2. bu defa kendim için şansımı deniyeyim..

  3. KITABIN BIRI BENIM OLUR INSHALLAH

  4. 8. aydan sonrası içinde geçerlimi öneriler?

  5. bu kitaba talibim, talibiz, talibler

  6. bakalım bu sefer tutacak mı şansımız.

  7. elif bize kitap hediye et:))))

  8. bizede hediye edebilirsin:)

  9. Bugün yeğenim doğdu:) Minnak bişey:) Defne..
    Annesine hediye edebilirim:)
    Sevgiler..

  10. Yazarın yaklaşımı benim de hoşuma gitti. Bakalım şans bize gülecek mi?

  11. sen bunu kucağa alıştırmışsın aaa çok zorlancaksın diyenlere inat… nihatı 4,5 ay günün 16 saati kucağımda taşıdığım düşünülürse… kolay bir süreç olmuyor tabiki.. ama diğer bölümler için bende varım.

  12. İsteriz isteriz:)

  13. Umarım bana çıkar:)

  14. bende isterim:)

  15. kızımın şansına:)

  16. çalışan bir anne olarak kitaptan çok yararlanacağımı düşünüyorum.inşallah bana çıkar.sevgiler:))

  17. İş hayatı ve annelik nasıl olacak bakalım? Sansıma kitap cıkarsa bir de bu kirabın tuyolarını ogreneyim…

  18. belki şans bana güler:)

  19. ilk yorumum şans getirir belki :))

  20. çıkmaz demeyin, şansınızı deneyinnnn 😉

  21. Tam da bu konu ile ilgili bir kitap araken, ilac gibi geldi bu tavsiyen. Oğlum 6 aylık, umarım bundan sonrası icin de faydalı bilgiler barindiriyordur!

  22. Bir anne adayi icin cok faydali gorunuyor, tesekkurler 🙂

  23. kitap okuma alışkanlığını kazandırmak için çok güzel bir aktivite :))

  24. kitap okuma alışkanlığını kazandırmak için çok güzel bir aktivite:))

  25. bide ben deniim şansımı bakalım 🙂

  26. Az once yazdigim yorum gorunmedi. Acaba yoruma coktan kapandimi?? birkez daha sans deniyoruz bakalim bakalim…

  27. 2 gun once dogum yapan arkadasimin bebeginin sansina…

  28. sansimi deneyeyim yine 🙂

  29. Umarım birtanesi bana çıkar 7 aylık bir anne adayı olarak çok korktuğumu itiraf etmeliyim. İlk bebeğim ne yapacağım konusunda hiçbir fikrim yok. 😦
    Herkese iyi şanslar 🙂

  30. Martta yanımıza gelecek küçük kızım için katılmak istiyorum.

  31. dilek’e cıktsın kitap lütfen o iki cocuklu bi çalışan anne olacak yakında :)))) bana cıkarsa da dilege veriyorum söz…

  32. belki bu sefer kitap bana çıkar.herkese bol şans:)

  33. bizim oğlan da martta geliyor. ilk bebek, acemi annelik.. kitap desteği faydalı olabilir 🙂

  34. Bizimki de mart sonu geliyor inş buda onun şansına olsun……..

  35. bizim 13 aylık olsu ama hala kuala modundayız inşallah kitap bizede yardımcı olur:)

  36. tam da ihtiyacım olan kitap!!!umarım şanslıyımdır:)

  37. Yeni doğacak olan yeğenim için yengeme hediye etmek isterim.
    Not: 24 aylık kızım hala kucaktan inmiyor ve kucakta yatıyor 🙂

  38. miriba bebek:)

  39. Merhaba 🙂 ben de şansımı denemek istiyorum, ilk bebeğime hamileyim 35. haftanın içindeyiz 🙂 kızımın şansınaaa, Sevgiler tüm annelere..

  40. bizde talibiz elifcim. hele de senin tavsiye ettiğin bir kitapsa…

  41. Merakla bekliyorum, bu kez kime çıkacak diye? Herkese bol şans, Blogcu Anne’ye teşekkürler 🙂

  42. anne aday adayı olarak denemekte fayda var 😀

  43. ne olur sanki bu sefer kızım çağla’yla bana çıksa bu kitap 🙂

  44. Herkese bol şans ama gene de kuzumla bizim olsun:)

  45. umarım bu sefer bize cıkar:))

  46. Güzel bir kitaba benziyor… Umutluyum 🙂

  47. bu kez belki kazanırız..

  48. Bende de var bir koala 🙂

  49. Merhaba,

    bir bebeğim yok buraya yazmam ne kadar doğru bilmiyorum.

    Kitaptan örnek verdiğiniz ‘bebekler neden ağlar?’ başlığı dikkatimi çekti.

    Eşinin işi dolayısıyla şu anTosya’da bulunan ve tek başına biri beş yaşında , biri de 3 aylık bebeğine bakmak zorunda kalan arkadaşım için okumak istedim.

    Ona hediye etmeyi çok isterim.

    Serap

  50. ilgimi cekti, sansimi deneyeyim bakalim 🙂

  51. Bu kitabı okumak isterim inaşllah bu kez şansım döner :))

  52. e ama Tr’ye gelmeme 19 gun kalmisken, hani diyorum ki bir kitap da ben alsam? Olma mi? Olu olu: -)

  53. İstiyorrrrruuummm 🙂

  54. ben de isteriim 🙂

  55. Ben de talibim.

  56. Şu aralar en çok ihtiyacım olan şey sanırım.Kızımın şansına umarım ben kazanırım 🙂

  57. Deniz Ali de istiyornuş…

  58. Bizde istiyoruzz 🙂

  59. kızım dört yaşında ama ikinci bebek planlarımız var bilgileri gözden geçirmek iyi fikir gibi geldi ..
    sevgiler ….

  60. Hem tecrubesiz bir anne adayiyim hem de isini birakarak esinin isi icin yurtdisina tasinmis herkesten uzak bir gurbet kusuyum:) Lutfen bana ciksin…

  61. iki arkadaşım hamile onlardan birine harika bir doğum hediyesi olur,inş şansım olur 🙂

  62. bende burdayım,iyi şanslar…

  63. seviyor ve destekliyoruz bu tarz anneye kendini iyi hissettiren insan olduğunu hatırlatan kitapları…
    Hadi bu sefer kazanırız inşallah 🙂

  64. sitenizi çok başarılı buluyorum ve devamını diiyorum. kitabı okumak isterim…annelik, evlilik ve iş hayatı üçgeni gerçekten zor bir süreç.prtaik önerilere ihtiyacım var….

  65. GEÇEN DEFA KIZIMIN ŞANSINA KATILMIŞTIM… BU KEZDE BİZİM İÇİN DENİYORUM:)

  66. ben de bu kitabı okumak isterim, bu arada Yakamoz yayınlarından gelen bilgiye göre Harvey Karp’ın The Baby Book’un yayın hakları alınmışi 7-8 ay içinde yayımlanacakmış.

    sevgiler,

  67. Oğlumun şansına…

  68. bu kez 13 aralık’ta anne olmasını beklediğimiz kardeşimin şansına…

  69. bana göre her annenin bir başucu kitabı olmalı, bu kitapta buna bir örnek teşkil edebilir zannımca, kazanırsam mutlu olurum, esen kalın…

  70. Yakinda dogum yapacak bir arkadasima almayi dusunuyordum bu kitabi, onun sansina deniyorum bu sefer de:))

  71. şansımızı deneyelim:)

  72. Umarım bize çıkar.sevgiler

  73. bende burdayimmm:)) umarim bana cikar,birkac gün icinde bebegimi bekliyorummm:)

  74. umarım bana çıkar:)

  75. bana çıkmasa bile “Evlilikte Bir Dönüm Noktası Olarak Bebek” için alırım… 🙂

  76. hadi bakalım hayırlısıyla…

  77. Bize de , bize de çıksın

  78. her ne kadar büyükler “kitapla bebek mi büyütülürmüş” dese de ben yine de okumak,öğrenmek istiyorum.

  79. Bugün kızım aşı olurken, mecburen gittiğimiz doktorun onun elini tutmamı önemsemeden beni dışarı çıkarmasına feci halde sinirlenmiş bir anne olarak, dokunmanın gücüne sonuna kadar inanıyorum ve bu kitaptan istiyorum 🙂

  80. elif abla ben de isterim :)))

  81. okunacak ne çok kitap var… hepsi değil ama çoğu cidden insan güven veriyor..

  82. acemi anne-babalara büyük yardımmm :)))) 8 aylık oldum hadi hayırlısı bebeğimin şansına 🙂

  83. bende istiyorummmm:)))

  84. biz de şansımızı deneyelimm

  85. Herkese bol şanslar!!!

  86. Ben de henüz iki aylık olan oğluşum Kaan için şansımı deneyeyim :))

  87. bende talibim

  88. 5 buçuk aylık bir kızım var ve hamileliğimin başından beri sizi takip ediyorum. çok faydalı bilgiler edindim.ilk defa yorum yazıyorum hediye kitap vesilesiyle.size teşekkür etmek isterim Elif hanım,böyle güzel paylaşımlarda bulunduğunuz için…

  89. çok faydalı bir kitaba benziyor.. özellikle değindiğiniz diğer konu başlıklarına bayıldım.. umarım oğlumun şansına bizim olur 🙂 … sevgiler…

  90. böyle şeylerde pek şansım yoktur ama oğlumun şansına çıkar belki..

  91. 6 aylık oğlumu bırakıp işe başlayalı 1 ay oldu ama hala alısmaya calısıyorum. Kitabın İş Hayatı ve Annelik bolumunu okumayı ozellikle istiyorum. sevgiler.

  92. bu blogu takip etmeyi çok seviyorum:)

  93. ben de istiyorum 2,5 aylık hamileyim bilinçli bir anne olmak istiyorum

  94. merhaba, biz de kitaba talip olanlardanız…

  95. kitapçıda incelemiştim sanırım, talibim…

  96. Ben yine Kumru’nun şansı için yazdım bu yorumu…Üstelik işe başladım,ilk günüm,zaman geçmiyor,kokusu burnumda tütüyor:(

  97. Bende şansımı deneyeyim bakalım 😀

  98. Kitabı görünce merak etmiş ve alsam mı diye içimden geçirmiştim..Bize çıksınnn:)

  99. BİZE DE BİR SANS

  100. Bu sefer olur inşallah :-))

  101. ben istiyooorummmm!! 🙂

  102. sans bu kez kime gulecek bakalim ? 🙂

  103. guzelmis.

  104. blogunuzla yeni tanıştım gerçekten güzel içerikler var kolaylıklar ve başarılar diliyorum

  105. ben kazanayım 🙂

  106. bende istiyorumm…

  107. is hayati ve annelik kismi cok ilgimi cekti. Bakalim calisan anneleri vicdan azabindan kurtaracak guzel onerileri nedir??

  108. oğlum 4 aylık ve yapışık yaşamaya devam ediyoruz 🙂 ama ben bu durumdan memnunum, nasılsa işe başlayınca ayrılmak zorunda kalacağız… iş hayatı ve annelik dengesi benim için de çok önemli bir gündem olacak.

  109. ben de bu kitaba talibim. alıntı da hoşuma gitti. umarım kitabın devamıda bu şekilde aklımızdaki bazı sorulara cevap olur.

  110. 7 ayı devirmiş kuzumu büyütürken ihtiyacım olacağı kesin:) Hele ki çalışan bir anne olarak!

Yorumlar kapatıldı.

