Yüzde SEKSEN BEŞ

Üç oğlu olan bir arkadaşım söyledi bugün: (Aynı babadan) iki oğlu olan bir kadının (yine aynı babadan) üçüncü çocuğunun da erkek olma ihtimali yüzde seksen beşmiş.

Rakamla 85. Yazıyla SEKSEN BEŞ.

Oldukça eğlenceli ama ilginç buldum bu rakamı. Ve araştırdım.

Hayır, üçüncü bir çocuk niyetinde değilim. İlk başlarda öyle demiyordum ama aylar geçtikçe, işler zorlaştıkça sanki bu döngüyü tekrar kaldıramazmışım gibi gelmeye başladı. Bilmiyorum ileride şartlar ve fikrim değişir mi, ancak şimdilik maddi (sırf özel okul ücretlerini düşünmek bile nefesimi daraltıyor) ve manevi (gerek kendi ruhsal sağlığım, gerekse karı-koca ilişkimizin selameti)  açıdan üçüncü bir çocuğun altından kalkabilecekmişiz gibi görünmüyor.

Ancak beyin benim değil mi, Cumartesi akşamı yapacak işim de yok, önce düşündüm: Üçüncü bir çocuğum olsa kız olmasını, evet, isterdim. İlkinde tercihim yoktu. İkincisinde “kız olursa çeşni olur, erkek olursa Deniz için sevinirim” diye düşünmüştüm. Ama üçüncüsünde kız tercih ederdim sanırım. Sadece değişiklik olması açısından değil, üç erkeğin altından kalkamayacağım korkusundan.

Ne demiştik, önce düşündüm. Sonra da araştırdım: İki oğlandan sonra bir kız doğurmanın olasılığı hakikaten nedir? Yüzde 85 midir?

Ve şu linki buldum: Odds of Having a Boy or a Girl. Aşağıdaki tabloları, bu linkteki yazıdan çevirdim.

Yaklaşık 6000 Amerikan ailesi arasında yapılan bu araştırmaya göre genel olarak kız bebek doğurma ihtimali yüzde 49, erkek bebek doğurma ihtimali 51’miş.

Bu, tabii ki de bağımsız olasılık. Yani art arda hamileliklerde değişmeyen bir olasılık — DİYE BİLİYORDUM BEN. Arkadaşım, “iki oğlandan sonra üçüncünün de oğlan olma olasılığı yüzde 85” diyene kadar!

Ama değilmiş. Nitekim şöyleymiş:

Bebeğin kız olma olasılığı

İkinci oğlandan sonra üçüncü bebeğin kız olma olasılığı ÇOK AZ düşmektedir. Üç oğlandan sonra bile dördüncünün oğlan olma olasılığı, kız olma olasılığından sadece yüzde 6.4 daha fazladır.

Önceki çocuklar Kız bebek olma olasılığı
Hiç %49
1 erkek %50
2 erkek %47.7
3 erkek %43.6

Bebeğin erkek olma olasılığı

Bebeğin erkek olma olasılığı, ilk iki bebeğin kız olduğu durumlar dışında, daha fazla.

Önceki çocuklar Erkek bebek olma olasılığı
Hiç %51
1 kız %54.5
2 kız %46
3 kız %52.7

Sonuç olarak, diyor bu makale, sürekli aynı cinsiyetten çocuk sahibi olma ihtimalinizin yüzde 30, hatta yüzde 70 olduğunu duysak da bu sadece bir söylentiden ibarettir. Gerçek şudur ki, her iki cinsiyetin de olasılığı her seferinde yüzde 50’ye oldukça yakındır. İki ya da üç oğlunuz olmuşsa, bir sonraki çocuğunuzun da oğlan olma olasılığı kız olma olasılığından sadece yüzde iki ila yüzde 6 daha fazladır.

Deniz’e hamileyken görmeye gittiğim bir doktor, oğlan beklediğimizi öğrenince “kızı ne zaman deneyeceksiniz?” diye sormuştu. Sonra da -kulağımıza küpe olsun diye- ilk üç çocuğu kız olan, illa oğlan isteriz diye bir kez daha hamile kalan bir çiftin son denemelerinin ikiz kız bebekle sonuçlandığını anlatmıştı.

İki oğlanın üzerine bir de ikiz oğlan gelse… Futbol takımı kurardık herhalde!

11 Yanıt

  1. allah sağlıklı sıhhatlı hayırlı evlat lar versın herkese…

  2. benim bi tanıdıgım iki erkekten sonra ikiz oğlan sahibi oldu gerçekten 🙂

    bir diğer tanıdığım da iki oğlandan sonra üçüncü oğlana hamile 🙂

  3. Tulin hanima katiliyorum. Allah hayirli ve saglik evlatlar versin hepimize insallah..

  4. Elif ablamın iki oğlu vardı. 3. ye hamile kaldı.. ablam korkudan elbise bilee alamadı. dr büyük ihtimalle kız ama göstermiyor dedi aylarca..doğana dek kmse inanmadı.. kızı oldu 🙂
    tabi ki ablamla hamile kalan arkadaşı ise 3. oğlunu kucakladı :Dbu olasılıkları bilmiyordm ama kız olursa diye denemek mantıklı değil sanırım 🙂 bebek istemek daha mantıklı..
    ha sana kız evlat yakışır mıydı..
    çok!

  5. Valla şimdi bana güler misiniz yoksa merak edip dener misiniz bilmem ama biz şu Çin Takvimi denen kavramı denedik. İlk Çocuğumuz erkek ikinci de kız olsa fena mı olur yani hadi deneyelim erkek de olsa denemedik demeyiz dedik. Kızımız oldu, Allah sağlık sıhhat versin öncelikle bu tabiki.

  6. Benimde bir oğlum vardı,ardından sürpriz bir hamilelik ve sonuç bir kız bir erkek ikizlere daha sahibi şu an.2 oğlum bir kızım var,hayat onlarla epey yoğun ve yorucu geçiyor ama şükürler olsun….
    Bir sarılmaları,en sahici sevgileri herşeye değer…
    İstatistikler hava…

  7. teyzemlerin 8 kızı var sonuncusu ikiz kız olunca denemekten vazgeçtiler yaşta kemale erdi tabi…

  8. Benim kuzenim erkek doğuracam diye 4 kız annesi oldu.

  9. moralinizi bozmak istemem, halam 2 erkek çocuktan sonra 2 kız bebek hamileliği geçirdi.. birisini 6 aylıkken düşük yaptı diğeride normal doğum da doğmayınca sezenyana alındı. yinede vefat etti. biraz kocakarı düşüncesi olacak ama.. erkeklerden sonra kız bebekte bence okunmak lazım. nazardanmıdır bilmediğimiz başka bişeylerdenmidir anlamadık..çok üzüldük.. 😦 😦
    Allah sizede kız bebek nasip etsin inş.

    • Bu pek fena olmuş.

      Ben bunun kız bebek/erkek bebekle alakası olduğunu düşünmüyorum. Maalesef insanın başına gelebiliyor böyle şeyler. Çocuğun cinsiyetiyle, hele de birinden sonra diğerinin gelmesiyle ilgisini kuramadım.

      • bu olaylar sonrasında halamın yanındaydım. taziye ye gelenlerden nefesi kuvvetli dediğimiz teyzelerden de vardı.. dediklerine göre bazı bayanların kız bebekleri bazılarınında erkek bebekleri ölürmüş. tibbi olarak bir açıklaması varmıdır bilmiyorum.. yazınızı okuyunca paylaşmak istedim.

        şimdi yazarken bir iş arkadaşımlada konuştum.
        onlardada varmış bu inanç..
        tuhaf ama gerçek 😦

Bir Cevap Yazın

