Karmaşık makine-basit makine

Her ay keyifle aldığımız TÜBİTAK’ın okul öncesi dergisi Meraklı Minik bu ay bir farklı eğlendirdi bizi. Daha doğrusu beni.

Bu ayın konusu makineler. Kalemtıraştan televizyon kumandasına, bisikletten çamaşır makinesine kadar basit-karmaşık türlü türlü makineleri işlemiş dergi. Çok keyifli.

Geçen gün, Deniz’le oturduk, okuyoruz. Çamaşır Yıkama Günü‘nü okuduk, sıra Bunların hepsi makine‘ye geldi.

Sayfada yazan kutuları tek tek okudum:

Makineler, hayatımızı kolaylaştırır. İşleri daha kolay ya da düzgün yapabilmemizi sağlarlar. Çevrende birbirinden farklı özelliklere sahip o kadar çok makine var ki!

Deniz ilgiyle dinliyor, sayfadaki resimlere bakıyor. Devam ettim:

Makinelerin bazıları basittir. Bazıları da karmaşık. İşte iki makine.

Burada durup, kalemtıraşı ve bilgisayarı gösterip ne olduklarını sordum Deniz’e. Söyledi: Kalemtıraş ve bilgisayar.

Devam ettim:

Bir masaüstü kalemtıraş ve bir dizüstü bilgisayar. Sence hangisi basit, hangisi karmaşık makine?

Deniz yanıtladı: Kalemtıraş basit, bilgisayar karmaşık.

Destekledim: Eveeet, süper! Peki, neden?

Deniz yanıtladı: Çünkü o kalemtıraş, o da bilgisayar.

Gülümsedim. Daha net bir yanıt olamazdı.

12 Yanıt

  1. Meraklı Minik biz de takip ediyoruz. Ve ben Ada’dan daha çok seviyorum sanırım.
    Çocuklar muhteşemler.

  2. Hala gülüyorum Deniz’e….Şahane cevap…
    Bazen karmaşık olan bizleriz:)

  3. 🙂

  4. Bizde sınıfımıza her ay bilim çocuk alıyoruz,itiraf edeyim çocuklardan önce ilk ben okuyorum merakla,çok keyifli,öğretici…Bu tarz dergiler yaparak ve yaşayarak öğretiyor…

  5. ne kadar net!

  6. merak ettim internet sitesine baktım ama tam bilgi alamadım.
    bu dergiler kac yasından itibaren uygun acaba?

  7. Ben de Tübitak yayınlarına üye olmak istiyorum. Nasıl olabilirim?
    Bu arada akıllı bıdığa bayıldım maşallah 🙂

    • http://www.tubitak.gov.tr/merakliminik/ adresinde, sol alt köşede ABONE OLMAK İSTİYORUM linkine tıklayabilirsiniz.

      • Konuyla ilgili olarak daha once de yazmistim; ama yenilemek istiyorum. Aramizda benim gibi yurtdisinda yasayanlar sanirim var. Ve Tubitak inanin komik bir gonderim ucretine her ay basi yurtdisindaki evinize gonderiyor abone oldugunuz dergiyi.Uc cesit dergisi var Tubitak’in.
        1) Malum buyukler icin olani: TÜBİTAK Bilim ve Teknik Dergisi ( bazen biraz fazlaca bilimsel anlatiyor, ama genelde oldukca bilgilendiriciler)
        2)TÜBİTAK Bilim Çocuk Dergisi: 7-12 yas grubu ilkogretim ogrencileri icin
        3)TÜBİTAK Meraklı Minik Dergisi:3-6 yas grubu cocuklar icin

        Henuz benim ufaklik cok kucuk; ama arkadaslarimizin cocuklari geldiginde ellerine veriyoruz. Buyuk bir kisminin ilgilisini cekiyor ;))

        Siddetle tavsiye ediyorum 😉

  8. Bizde birkaç aydır alıyoruz ve Yağız bayılıyor. Her ne kadar 3-6 yaş dese de bence daha öncede alınabilir. Nesnelerin adlarını öğreniyor ve çok eğleniyor.

Bir Cevap Yazın

