Babaların canı patlıcan değil

Sanırım blog dünyasında kadınların, annelerin öncülüğünü kimse inkar edemez. Hemen her sektörde olduğu gibi bu alandaki itici güç de kadınlar. Bunu feminist güdülerle söylemiyorum. Gerçek bu. Etrafınızdaki bloglara bir bakın, en azından çocuk odaklı olanlara. İstatistiksel detaya inip yanlış bilgi vermek istemiyorum ama çok büyük çoğunluğu kadınlar (anneler, anne olacaklar) tarafından kaleme alınıyor.

Bunun sebebini çok fazla irdelemeden bazı “baba” kaynaklı birkaç web sitesine dikkat çekmek istedim. Nitekim, onlar da az değil aslında. Geçen sene Blog Ödüllerinin Aile Blogları kategorisini Baba Olmak kazanmakla kalmamış, üçüncülük de yine bir baba bloguna ait olmuştu.

Aşağıda hem son zamanlarda aşina olduğum birkaç baba blog/portal girişimine, hem de blogcu olmasa da internetteki aktifliği açısından annelerden geri kalmayan bir Nurturia babasına yer verdim.

***

Bebekolay.com – Türkiye’nin anne-bebek rehberi sloganıyla geçtiğimiz aylarda yayın hayatına başlayan bebekolay’ın arkasında bir baba var: Kemal Baştürk. Kendisi Harvey Karp konferansına katılan tek, Emziren Anneler grubuna da üye olan ilk baba. Emzirme Reformu gönüllülerinden de biri olan Kemal’in önderliğini yaptığı bebekolay kendini şöyle tanımlıyor:

Hamilelik ve bebeğin gelişim süreçlerini hafta hafta, ay ay takip ediyoruz. Üstelik bunu ”miniğiniz” tam 6 yaşına gelene kadar yapıyoruz.

Anne ve bebek bakımı konularında içerik üretiyoruz, annelerin birbiriyle iletişim içinde olmalarını sağlıyoruz ve üstelik tüm bunları yaparken web dünyasındaki en güncel altyapıları kullanıyoruz. Çok çalışıyoruz ve yeniliklere imza atmanın heyecanını yaşıyoruz. Merkezimiz İstanbul’un sakin bölgelerinden birinde: Beylikdüzündeyiz ve burada hoş bir Ofisimiz var. Yolunuz düşerse, mutfağımızda her zaman hazır olan çayımız ve kahvemizle, güzel bir sohbet için size kapımız her zaman açık.

***

Bir Adam Bir Bebek – Geçen seneki blog ödüllerinde üçüncü gelen blogunun ve takip eden derginin ortaya çıkışını şöyle anlatıyor Cesur Doruk:

Hamileliğin 6.ayında eşim bir öğlen beni aradı ve hastaneye yattığını söyledi.Apar topar gittim, doktorumuz erken doğum riski var bu gece buradasınız dedi ve biz 35 gece kaldık 🙂 Bu süreçte NST, yok erken doğum, prematüre araştırması yaparken nette baktım her şey annelere, babalar için pek az şey var, ve biradambirbebek’i bir gece hastane odasında açıp yazmaya başladım.

Bir babanın ağzından böyle şeyleri okumak sanırım enteresan geldi insanlara ve site oldukça fazla beğenildi ve güzel yorumlar aldı. Bu sene blog ödüllerine katıldım ve 3. olunca dedim demek güzel şeyler yapmışız kısa sürede 🙂

Neyse biz yazmaya devam ederken bundan 3-4 ay önce bunun bir de dergisini yapalım dedim ve Biradambirbebek Dergi’yi çıkarmaya başladım. Şu an siteden ücretsiz olarak indirilebiliyor.

***

En Baba Blog – Gürkan Yücel, Babaların Buluşma Noktası olarak nitelediği, tuvalet eğitiminden mama sandalyesine, iştahsızlıktan hıçkırığa kadar türlü türlü deneyimlerini paylaştığı blogunun çıkış noktasını şöyle anlatmış:

Baba olacagimi ogrendigim gunden beri kendimi “Babalar” grubuna dahilmis gibi hissedemedim bir turlu. Anneler oyle degil, onlar hemen “Anneler” grubuna dahil oluveriyorlar bir anda,herkes once (ve hatta sadece) anneyi kutluyor,onun hal hatirini sorup sadece ona tavsiyelerde bulunuluyor, babalar ise boynu bukuk figurani oynuyor.Annelik ve hamilelikle ilgili bir suru site var mesela, ama babalikla ilgili hic site yok.Bu duruma bir el atmak lazim dedim ve once http://www.babayiz.biz sitesini almayi dusundum. Ancak dingilin biri bu sitenin domainini almis ve fakat icini bos birakmis. Bos yere isgal ediyo yani caanim siteyi. Ben de simdilik blogla cozeyim bu isi,sonrasi gelir diye dusundum.

Boyle bazen kafama bisi takiliyo, “sunu nasil yapmak lazim acaba” diye,ama dedigim gibi,nette annelerin her turlu sorusuna her turlu cevap bulunabiliyorken babalarin sorulari cevapsiz kaliyor. Simdi ben diyorum ki buradan her turlu deneyimlerimizi paylassak,paylastikca ogrensek, ogrendikce daha iyi bi baba olsak,insanlar el ele tutussa hayat bayram olsa….

***

Yukarıdakilerin dışında, portal ya da dergi olayına girişmeden, blog tutmakla uğraşmadan sosyal paylaşım ağlarında aktif olanlar da var. Birçok annenin gözbebeği Nurturia‘da baba olarak kendine bir yer edinen, en azından benim ağımdaki ilk ve en aktif baba Alkan, Nurturia’ya katılımını şöyle anlatıyor:

Neden buradasın?

Bunun cevabı aslında çok uzun 🙂 Yeterince derine bakınca benim bir kontrol manyağı olmama kadar iniyor. Hayatımda olan ve değer verdiğim şeylerle ilgili her ayrıntıyı bilmek ve kontrol etmek istiyorum. Kızımız da hayatımızdaki en önemli şey olduğu için, eşimin hamileliğinden itibaren ne kadar önemsiz bile görünse de her bir konuyu en ince detayına kadar araştırdım. Hatta çoğu zaman eşimden daha fazla! Dolayısıyla çocuklarla ilgili web sayfalarından ve anne-babaların bloglarından haberim vardı.
Zamanla güzel cevaplar bulduğum sayfaları ve blogları düzenli okumaya başladım. Bunların arasında blogcuanne ve kitubi de vardı. Kitubi’den nurturia’nın açıldığını öğrendikten sonra bir süre çekindim üye olmaya ama sonra baktım herkes oraya yazıyor, üye oldum 🙂 eşimi de üye yapmaya çalıştım ama beceremedim 🙂

Kısa cevap vermek gerekirse, kızımla ilgili her konuda bilgi sahibi olmak istiyorum, bu istek de beni nurturia’ya getirdi.

Nurturia’dan ne kazanıyorsun, neler paylaşıyorsun?

Yukarıda dediğim gibi, benzer sorunlarla karşılaşmış anne-babaların tecrübelerini kazanıyorum. Bu iş genelde annelerin tekelinde görünse de, bir sorun karşısında kızımızla ilgili bir karar alacaksak bu konuda benim dediğimin olması önemli 🙂 control-freak demiş miydim?

Çok fazla katkıda bulunamıyorum aslında. Başlarda daha fazla soru cevaplıyordum, ama son zamanlarda soruların çoğu daha önceden sorulmuş oluyor, ya da basit bir aramayla nurturia dışında da cevabı bulunacak şeyler oluyor gibi geliyor. Diğer bir konu da her zaman okuma konusunda çok iyi ama yazma konusunda zayıf olmuşumdur 😦

Son zamanlarda en çok anı defterini kullanıyorum. Çok faydalı bir eser.

Çoğunluğun kadın olduğu bir ortamda bulunmak sana ne hissettiriyor, diğer üyeler (anneler) sana nasıl yaklaşıyor?

Bu konuda biraz garip hissettiğimi söyleyebilirim. Doğrusu farklı bir yaklaşım hissetmedim ama doğal olarak, çoğu anne belki farkında bile olmadan babalara karşı daha uzak duruyor. Kadın kadına daha rahat ettikleri bir gerçek, dolayısıyla pek sorun etmiyorum.

Ama kesinlikle daha fazla baba olmasını isterdim.

Alkan’ın bu isteği yakında yavaş da olsa gerçekleşiyor gibi. Yeni katılan baba üyeler sorular sormaya başladılar Nurturia’da: Baba adaylarına düşen görevler. Cevaplar ise, babalardan olduğu kadar annelerden de geldi!

Kısacası, her ne kadar anneler baskın olsa da şu internet diyarında, babalara da yer var aslında.

Yine de içimden bir ses babaları takip edenlerin de çoğunlukla anneler olduğunu söylüyor. Bilmem yanılıyor muyum.

10 Yanıt

  1. ”Yine de içimden bir ses babaları takip edenlerin de çoğunlukla anneler olduğunu söylüyor. Bilmem yanılıyor muyum”
    bebekolay.com için yanılmıyorsun diyebilirim Elif !

  2. eyvah eyvah, babayiz.biz’in sahibine dingil demişim:))))
    unutmuştum ben onu,neyse artık
    ben blog olayına hızlı bir giriş yapmıştım ama iş ve şehir değişikliği aniden durulttu beni
    ama madem yazında bahsedilmeye değer 3-4 blogdan birisi hala En Baba Blog,ben de bundan sonra daha fazla özen gestereyim bloga
    hatta hemen şimdi başlıyorum:)

    • En baba blog 🙂
      yaklasık 3 ay once kesfetmiştim blogu, bastan sona okumustum butun yazıları. Dogum hikayenizi okurken gozumden yaslar suzulmustu. Diger butun yazılarınızı da tebessum ve kahkahalarla okumustum. Sonra baktım guncellenmiyor, ben de bıraktım okumayı. Yazmaya devam ederseniz coook mutlu olurum 🙂

      • İnanın hergün aklımdan yüzlerce yazacak konu geçiyor,çünkü hergün yepyeni şeyler yaşıyoruz bebeğimizle. Ancak malesef vakit gerçekten çok büyük sıkıntı.Bu konuda blogcuanne’yi çok taktir ediyorum, bloguna çok özeniyor ve bu vakti nasıl yaratıyor hayret ediyorum.Ama ben de çok özendim kendisine bundan sonra Elif Hanımın da dediği gibi “biraz daha istikrar”lı bir blog yazarı olacağım:)

  3. […] annenin babaların canının patlıcan olmadığını anlatan yazısına buradan ulaşabilirsiniz. Bu Yazının Etiketleri: Babaların Canı Patlıcan Değil! 0 […]

  4. […] blogunda En Baba Blog’dan bahsetmiş olması beni strese soktu! Neden derseniz,bugüne kadar sokak ağzıyla yazdığım blogun diline […]

  5. Harika bir konu olmuş Elif, ellerine sağlık. Babaları da aldım takibe.. :))

  6. Bizim baba eşinin blogunu bile okumuyor :)))))

Bir Cevap Yazın

