İncelik dediğin…

İnternet birçok eski adeti bozdu belki. Artık insanlar birbirlerine doğum günlerinde telefon açmaktansa e-mail atıyorlar. Arkadaşlıklar Facebook’a indirgendi. Hiç yüz yüze görüşmemiş insanlar Facebook’tan arkadaş olup, sonra birbirlerine kıl olunca da arkadaşlıklarını yine Facebook’ta sonlandırıyorlar. Eskiden birisine içerleyince yüzüne “Aşk olsun” demek varken şimdi statülerine yazdıkları mesajlarla sözüm ona birbirlerine laf sokuyorlar.

Gıcık internet. Bir yandan ihya ederken bizi, bir yandan da alıp götürdün inceliğimizi.

Ancak insanın içinde varsa, değil internet, feriştahı gelse bozamıyor bu inceliği, nezaketi.

Nurturia anneleri… Acayip matrak bir grup. Sıkı fıkılar, sürekli yazışıp konuşuyorlar. Ben çok fazla yetişemesem de keyifle takip ediyorum ilişkileri.

Geçenlerde bir yılbaşı çekilişi yaptılar. Birbirlerinin çocuklarına hediyeler gönderdiler. Çocuklar mutlu, anneler mutlu.

Ben ona katılmadım. Tam Deniz’in doğum günü hediye trafiğini atlatmışken yeni bir hediye dalgası yaratmak istemedim. Ancak ne zaman ki “anne çekilişi yapacağız” dendi, işte o zaman bir duraksadım. Sırf kendime ait bir hediye fikri hoşuma gitti, ne yalan söyleyeyim. Ve katıldım.

Bana çıkan kişinin hediyesini elime yeni geçti. Kargoya yarın vereceğim. Küçük, ama özenle seçtim, umarım beğenir.

Beni çeken kişinin hediyesi ise bugün geldi. Kıpkırmızı bir hediye paketinde.

Açtım. Bir duvar saati. Çerçeve-saat. Benim, Deniz’in, Derin’in, ve… Paphia’nın resimleriyle bezenmiş.

Üç kitap ayracı. Bir bana, bir Deniz’e, bir Derin’e. Her birinin üzerinde bize özel resimler. Hepsinde Paphia da var.

Sevgili internet arkadaşım Kader, üşenmemiş, yüksünmemiş. Benim bloga koyduğum resimleri indirmiş. Hepsini tanzim etmiş ve bu ayraçları yapmış. (Saatin fotoğrafını maalesef koyamıyorum. Fotoğraf makinem hala adam olamadı, yenisi de gelmedi. Yine de Kader’in çektiği bu fotoğraflar ayraçları gösteriyor en azından.)


Nasıl ince düşünceli bir insanmış ki, bunları yaparken Paphia’yı atlamamış. Sadece bunları değil, kendimi hatırlamam için bana kokular, mis gibi kremler, Derin’e el emeği bir patik iliştirmiş.

Bir de not yazmış. “İlk önce Nurturia’nın hediye seçimi için en zor annesi diye düşündüm, sonra ya biz onu çok iyi tanıyoruz her yönüyle bloğundan şanslısın Kader dedim. … Bu hediyenin benim için anlamı çok büyük, seni hiç görmeden, tanımadan hep hayatımızdaymışsın sıcaklığı ve samimiyetiyle alındığını ve aynı sıcaklığı ve samimiyeti hissetmeni dilerim… “ demiş.

Hem de nasıl hissettim. Ne mutlu oldum. Kader’le yüz yüze hiç tanışmadık. Ona rağmen nasıl uğraşmış bununla. Gözlerim doldu. Ve hatta taştı. Tekrar çok teşekkür ederim Kader.

Nurturia annelerinin sürekli tekrarladığı repliği ben de söyleyeceğim şimdi: İyi ki varsın Nurturia!

13 Yanıt

  1. Sevgili Elif, gerçekten çok güsel bir hediye ve çok ince düşünülmüş 🙂 Ve bence de fazlasıyla hak ediyorsun!

    İyi günlerde kullanman dileği ile,

    İyi yıllar

  2. Elif, hediyeler gerçekten çok güzel, el emeği göz nuru tam anlamıyla. Hazırlayanın ellerine, emeğine sağlık. Ama senin de hediyelerin kıymetini bu kadar iyi bilmen bence takdir edilesi. Ne mutlu 🙂

  3. bayıldııımmmm harika bir hediye iyi günlerde kullanın

  4. Çok güzel.. Ellerine sağlık Kader Hanım’ın. Ben bu Nurturia’yı bir çözemedim arkadaş. Nerede bu kişiler? Nerede saklanıyor? İnternet cahilliği mi desem ne desem 🙂

  5. sizi o kadar iyi anlıyorum ki. bizim de anneler dünyası forumumuzda böyle bir çekiliş yapıldı ve sanal dostlukların gerçek olabileceğini kanıtladı. hediyeleriniz çok şık . güle güle kullanın.

  6. Bayıldım harika hediyeler. Çok ince bir zevk. Güle güle kullan.

  7. iyi ki varsın Nurturia diyorum ben de.
    hiç görmeden, nasıl bir ince düşüncedir bu. Üstelik yazılan not ..
    Papia..
    Elif, dolmakta ve taşmakta haklısın.
    Kader’in ellerine sağlık diyorum…

  8. iyi günlerde kullanman dileğiyle Elif…hediye seçmekte çok zorlandım, manevi anlamı olmayan birşeyi seçmek istemediğimden, karşıma çıktığı anda bu tam Elife göre, ve harika bir şekilde dizayn edebilirim diye düşünerek tercih ettim…Ben çok eğlendim ve heyecen duydum hazırlarken, son zamanlarda monotonlaşan hayatıma bir renk kattın…Daha nice güzel hediyelere değersin sen…Derincimin ayaklarıda üşümesin emeklerken…öpüyorum hepinizi…

  9. Hediyelerin çok güzeller.. çok güzel düşünülmüş. Ben de iyi varsın Nuturia diyen annelerdenim..sevgiler, nice yıllar..

  10. bayıldım hediyelere. güle güle kullan. ve evet elif. seni çok iyi tanıyoruz. seni okumadan günümüz geçmiyor. iyi ki varsın! bu arada herkese şimdiden mutlu seneler!!

  11. Muhtesem bir hediye ! Gercekten kisiye ozel olmasi icin kafa yorulmus, ugras verilmis . Hala boyle ince dusunceli insanlarin oldugunu bilmek ne guzel … Mutlu yillar 🙂

  12. ne kadar düşünceli ne kadar hoş insanlar var hayatta.ayyy çok kıskandım elif seni:)etrafımad hep böyle düşünen insanlar olsun isterdim.ben de ince düşünürüm ama bana denk gelmez.yeni yılın şimdiden şirinliklerle dolmaya başlamış.kaderiniz güzel olsun inşallah ailece.ayy bizimde ayol hepimizin de:)))

Bir Cevap Yazın

