Seviyorum kardeşim!

Şimdi yazacağım yazıyı yazdıktan sonra, YAYIMLA butonuna basacağım. Sonra bir geriye çekilip son haftalarda yazdığım yazılara göz gezdireceğim. Ve şöyle bir tabloyla karşılaşacağım: ya bende var bir bozukluk, ya da annelik denilen mertebe hafif manik depresif bulgular taşıyor.

Deli miyim, neyim? Bir Aşık oldum diyorum, bir Bir gidin, uyuyayım! diye bağrınıyorum. Bir Büyümesini seyretmeye bayılıyorum diye yazıyorum, bir çocuk bakmak var ya, köy ister, köy! diye yakınıyorum.

İçim taşıyor bazen. Bazen sinirden, ama çoğunlukla sevgiden. Bu akşam da öyle bir akşam. Sevgi kelebeğiyim. İçmeden sarhoş gibiyim.

Seviyorum kardeşim! Seviyorum, çocuğumu çok seviyorum. Dünyadaki en tatlı, en güzel, en akıllı, en her şey çocuk benim çocuğum!

Dinozor kakası diyor ya! “Anne, iki tane çok büyük kaka yaptım. Dinozor kakası gibi!” diyor. Bayılmaz mısın?

Her akşam çoraplarını çıkardıktan sonra parmak aralarını itinayla, tek tek temizliyor. İçim kalkıyor, midem bulanıyor, yapma diyorum, dinlemiyor. Ayakları gıdıklanıyormuş. Bunu yaptıktan sonra elleri ayak kokuyor. Az önce o ellerini burnuma dayadı! Komik midir, nedir?

Espriler yapıyor kendince. Oyunlar oynuyor. Yine az önce, 15 dakika kendi kendine, sessizce oynadı canavar magnetleriyle. Onun kafasını ona taktı, ötekinin kolunu buna koydu. Ben de kitap okudum. Aynı ortamda (mutfak), birbirimize o kadar yakın, ama kendi halimizde… Öyle güzeldi ki…

Anne, seni çok seviyorum diyor. Anne, I love you VERY much diyor. Ölüyorum.

Oyun oynuyoruz. King of the Castle diye bir grup oyunu. Piyonlar var, zar atıyorsun, oku çeviriyorsun, krala gelirse ilerliyorsun, salyangoza gelirse duruyorsun. Bununki ikisinin ortasına geliyor. Güya bana çaktırmadan parmağıyla ittiriyor krala doğru. Mızıkçı!

“Acıktım” diye karşıma dikiliyor. “Bak, sana ne pişirdim” diyorum, “yanında ne var?” diye soruyor. “Sana puding yaptım” diyorum. “Başka?” diyor. Okuldan gelince yesin diye üzümlü kek yapıyorum, “Anne, yarın bunun muzlusunu yap” diyor. Yandım ki ne yandım!

Her şeyi anlıyor. Her şeyi biliyor. Dün, kitaptan bir bölüm okuyorum babasına: “… boys are more active and slower to develop impulse control than girls.” (Erkek [çocukları], kızlara göre daha aktif olmakla birlikte anlık dürtülerini kontrol altına almada daha yavaştır) O cümledeki “slower” (daha yavaş) kelimesini duydu ya… Hemen düzeltiyor: “No! Boys are NOT slower than girls!” (Hayır! Erkekler, kızlara göre daha yavaş DEĞİLDİR!) Ukala!

Ahhh, bazen bu blog bile kesmiyor beni. Sığdıramıyorum hislerimi. Kitap yazacağım, kitap!

Reklamlar

21 Yanıt

  1. Benim de aklımdan geçiyordu senin kitap yazman gerektiği. Çünkü ben de dahil pek çok anne yazıyoruz bir şeyler ama sen bu işte iyisin Elif. Anne olarak seni okumak keyif veriyor bana. Başka anneler ve anne adayları da kitabını okumaya bayılacak emin ol!

  2. Yaz valla! Benim de senden beklentim budur. Bu ne tatlı yazı olmuş ya! 🙂 Deniz desen ayrı tatlı. Yaz, yaz, hepsini yaz, kitap olsun.

  3. Gulumseyerek okudugum bir yazi daha 🙂

  4. :)) yerim ben onun parmak aralarını, içime çekerimkokusunu:))) yavrumm öyle güzel anlatmışsınki sevesim geldi denizi yaaw:)) ay ben çok seviyorum çocukları çocuklarımı yaa, çook:)

  5. Kitap istiyoruz biz:)Eminim çok güzel olur! Okurken aldığım keyifi tarif edecek kelime bulmak zor, Yazılarınızı kitap olarak okumak, sayfaları çeviririken kaybolmak tek kelime ile “harika” olur:))

  6. Uyy hala oynuyor mu canavar miknatislariyla? Yirim ben onu yirim!

  7. Kitap kesinlikle kitap,anneler kendi yaşadıklarını kitapta okuduklarında emşn olun kendilerini çok daha iyi hissedeceklerdir.Yaşadıklarını bir nevi paylaşmış olacaklar ve buda onları rahatlatacak ”demek bir deli ben değilmişim” dedirtecek ve anlatım harika…Tebrik ederim…Bu arada evet bende benimkinin ayaklarına hastayım…

  8. cok tatli coook ! :)) nasil asik olunmaz ki bu bucure …

    bence de kitap yazmalisin Elif ! eminim blogunu hergun ilgiyle takip eden bizler disinda yepyeni hayranlarin olacaktir. En guzel kitabi [henuz yazilmamis olan 🙂 ] da yazacagina eminim 🙂
    Sevgiler

  9. Kesinlikle bir kitap yazmalısınız. Malumunuz halen daha internet kullanmayı bilmeyen, evindebilgisayarı olmayan arkadaşlarımız var

  10. çok tatlısınız. parmaklarını ısırasım geldi bi an oğlumu düşününce..

  11. coook seker 🙂 o buyuk kaka durumlarindan hoslanma bizde de var anne bak kocaman cup sesi cikardi kakam hem de 2 tane :DD

  12. dün gece uyku arası geldi ayaklarımı ovarmısın anne? çok ağrıyor.. ovdummm .. döndü anne seni sevdiğimi söylemişmiydim dedi öptü ve uykuya daldı hemen.Nasıl sevilmesinler ki.. öyle gönül almayı biliyorlar,öyle büyümüşte küçülmüşler ki…BAZEN BANADA OLUYOR SEVGİM SIĞMIYOR TAŞIYORR BAZEN OFFF Bİ UYUSALAR DİYORUM.ANNELİK ZOR ,MEŞAKATLİ,FEDAKARLIK İSTİYOR AMA KARŞILIĞINI ALINCA HERŞEY BİTİVERİYOR..BENDE ÇOCUKLARI ,ÇOCUKLARIMI ÇOK SEVİYORUM. bu arada bir kitap yakışır size bizde hemen alır okuruz zevkle.

  13. annelik=delilik
    yazınızı okurken çok keyif aldım. gerçekten bir çocuğun büyümesini izlemek kadar muhteşem bir duygu yok. kızım benim mucizem. iyi ki doğurmuşum 🙂

  14. kesinlikle katılıyorum, annelerde manik depresif haller olduğuna. insan bu kadar ikilemde kalabilir mi yaaa. daha dün gece yeter artık uyu diye sinir olduğum kızıma sabah kalkınca defalarca aşık oluyorum 😀 çok seviyorum ama bazen de fazla geliyor bana. taşıyamıyorum.
    kitap konusunda yazmaman için hiçbir sebep yok. best seller filan da olur hatta. ama siteyi ihmal edersen darılırız elif abla 😀 hepsini bir arada yetiştiririm ben diyosan buyur 😀

  15. elif yine içimizi ısıttın yazdıklarınla. o parmak arası temizleme merasimi bizdede oluyor. baskası yapsa yanından kacasım gelir ama o minik parmaklar sözkonusu olunca hicde okadar igrenc gelmiyor insana. ne terinin kokusu, ne ayagının kokusu. annelik mantık dısı birşey galiba. kitap konusunu bencede ciddi ciddi dusun.

  16. çok ilginç ben de güne bu hislerle başladım,hem de o kadar uykusuzum ki,bizim sıpa iki gündür az uyuyor,ama o kadar sevimliki,sarılıyor,çenemi,saçlarımı okşuyor,içime sokasım geliyor onu,sana değer be oğlum diyorum,gerekirse uyumayayım ama yeter ki sen hasta olma…
    Ayrıca kitap yazsan benim-bizim-için süper olur,güne acaba Elif neler yazdı diye ilk senin bloguna bakarak başlıyorum,ve müthiş keyif alıyorum…

  17. Yaz elifcim yaz, alıp okumayan ne olsun? alıp okumayan anne olsun:-))))

    tamam esprii iğrenç oldu, sustum…

  18. Ne güzel olur 🙂

  19. Elificim, sirf bu blog yazilarini bile bastirsan bence nefis bir superanne kitabi olur! biz de senin dedigin gibi soyle elimizde tutarak safyalari cevirerek okumaya doyamayiz. Hastasiyiz 🙂
    Bu aralar Leyla annecim seni cok seviyorum diye beni gunde birkac kere kucaklar oldu, duygu tasmasi oluyor bende de… gozlerimden iki boncuk tanesi suzuluveriyor. Allah onlari basimizdan eksik etmesin!

  20. Aşırı gaza geldim.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: