Hediye Kitap: Fenerli Kitaplar-Vahşi Hayvanlar

Bu haftaki hediye kitabımız Pearson Yayıncılık’tan.

“Meraklı ve öğrenmeye istekli çocuklara, çocuğuyla kaliteli zaman geçirmek isteyen anne ve babalara” şeklinde nitelendirmiş bu kitabı Pearson. “Bu kitap ile çocuğunuz karanlık sayfalardaki vahşi hayvanları sihirli fener ile bulurken, hem eğlenecek hem de öğrenecek.”

Hakikaten de öyle oluyor. Deniz hem eğleniyor, hem öğreniyor.

Fenerli Kitaplar, dört kitaptan oluşan bir seri: Okyanus Hayvanları, Vahşi Hayvanlar, Kelimeler ve Sayılar ve Renkler ve Şekiller.

Oldukça değişik bir yapısı var kitapların.

Kitaba tutturulmuş fosforlu, pardon, “sihirli” bir fener var. Bu feneri kitabı sağ tarafındaki “karanlık” sayfaların arasında gezdirerek sol tarafta bahsedilen hayvanları bulmaya çalışıyorsunuz.

Çıngıraklı yılanların çıngırakları ilk derilerini değiştirdikten sonra oluşur. Fenerle karanlık sayfadaki 2 çıngıraklı yılanı bulabilecek misin?

ya da

Penguen yumurtasını korumak baba penguenin görevidir. Kış boyunca yumurtayı sıcak tutup korumak için ayaklarının üzerinde taşır. 11 imparator penguenini bul.

gibi.

Yani şöyle:


Sayfalar çöller, küçük göller, kar ve buz, dağlar ve yağmur ormanları olarak ayrılmış. Her sayfada önce o ortamla ilgili kısa bir giriş yazısı yer alıyor (örneğin, “Küçük göller, Afrika’nın vahşi çaylarında yaşayan hayvanların bir araya geldiği yerlerdir. Genellikle, akşamları dinlenmek ve su ihtiyaçlarını karşılamak için buralara gelirler. Haydi bu hayvanların bazılarını tanıyalım”). Ardından karanlık sayfada bulunması gereken hayvanlara yer veriliyor. Çocuğunuz da elinde “sihirli” fener, “Nerede bu gergedan?” diye bütün sayfayı sabırla tarıyor. Bulunca birlikte seviniyorsunuz.

Bu dört kitaplık seri arasında Deniz’in favorileri tabii ki Okyanus Hayvanları ve Vahşi Hayvanlar. Ne de olsa kelimeleri, sayıları, renkleri, şekilleri “ezberledi” kendisi. Şimdi daha “korkutucu” kavramlar ilgisini çekiyor ya…

Ancak genel olarak hepsini severek okuyor bu kitapların. Sadece hayvanları ya da kavramları öğrenmesine değil, dikkatini toplamasına, konsantre olmasına da yardımcı oluyor kitaplar. Sihirli fenerle arama yaparken de elini kontrollü kullanmayı öğreniyor.

Bir not: Kitabı okumak, hayvanları tek tek aramak oldukça uzun sürdüğü için yatma saatinde okumuyoruz. Kitaplığımızda “aktivite kitapları” bölümümüzde duruyor, gündüz vakti bu kitapla ilgileniyoruz. Aksi takdirde yatağa gitme zamanı gelince arıza çıkıyor. Kitabı bitirmeden, tüm hayvanları bulmadan yatmak istemiyor çünkü.

Serideki tüm kitaplar özenle hazırlanmış. Güzel, düzgün bir Türkçeyle çevrilmiş. Rahat, keyifle okunuyor. Sadece çocuklar değil, anne-babalar da öğreniyor. (Pika denen bir hayvan olduğunu bu kitaptan öğrendim mesela!)

Kitabın arkasında “küçük parçalar kullanıldığından 3 yaşın altındaki çocuklar için uygun değildir” yazıyor. Bence de. Sadece küçük parçalar içerdiğinden değil, dikkat gerektirdiğinden. Genel olarak Vahşi Hayvanlar ve Okyanus Hayvanları 4 yaş ve üzerine, Renkler ve Şekiller ve Kelimeler ve Sayılar kitapları ise 3 yaş ve üzerine daha uygun diye düşünüyorum.

Bu kitapla ilgileniyorsanız yorum kısmı kapanana kadar yorum bırakmanız yeterli.

Pearson Yayıncılık’a teşekkürler.

118 Yanıt

  1. İşte bu 🙂

  2. Sansimizi deneyelim

  3. Bizi de alın çekilişe, bizi de :o)

  4. güzel bir kitapmış.

  5. ama kitaba aday değilim kızım daha çok küçük:)

  6. aaaaa harikaymış:))))Bizim bıcırık bayılır bu kitaba….

  7. güzel bir kitaba benziyor. bakalım şanşımız yaver gidecek mi? 🙂

  8. evet guzelmis

  9. Gercekten güzel ve öğretici bı kitaba benziyor. Belki bizim olur:))

  10. 4 yasli ogluma istiyorum,vahsi hayvan ve sayi meraklisi

  11. Oglum cok seviyor hayvanlari, bu kitap onun sansina bize ciksin 🙂

  12. çok beğendim kitabı,bizde talibiz:))

  13. sans deneme sans deneme 🙂

  14. benim de kızım bayılıyor hayvanlara bakalım bizim şansımız var mı? 🙂

  15. Güzel bir kitapmış 🙂

  16. işte bunu kızım çok sever:)

  17. Bizim aslanlara merakli “aslan” oglana bi tane lazimmis:)

  18. Kaan Tuna Bayılacak bu kitaba,bol şans!
    Fulya,

  19. Ömer bir kez daha şansını denemek istiyor….

  20. mahir çınar çok sevecek 🙂

  21. çok güzelmiş:)

  22. Elif Ece bu kitaba kesin bayılacak 🙂

  23. Evet 🙂

  24. Hadi hayirlisi…

  25. bize çıksın bize çıksın bize çıksın bize çıksın bize çıksın bize çıksın bize çıksın bize çıksın bize çıksın bize çıksın x 10

  26. Supperrmiss:)

  27. Şansımızı bir kez daha deneyelim 🙂

  28. Sansimiza bakalimmm

  29. denemeli!!!

  30. elifcim anlattıklarından cok eglenceli bir kitaba benziyor. fener yardmıyla gorunur olmaları da cocuklar ıcın cok cazıp olsa gerek. bızde talibiz kısmetse…

  31. Hakikaten eğlenceli bir kitaba benziyor…

  32. ben de katılıyorum

  33. sonuçları bekliyoruz.

  34. bana çık lütfen:))

  35. yine sansimizi deneyelim bakalim.. birgun bize de cikacak 🙂

  36. Annemi aaa avanlaaar diyen oglumu duyar gibiyim. Hadi bakalım biz de katıldık hayırlısı:)

  37. bizde istiyoruz 😀

  38. eğlenceli bir kitaba benziyo 🙂

  39. cok ilgincmis, tanittigin icin tesekkurler ve cekiliste biz de variz.

  40. bizde varız:)

  41. çok güzel…

  42. umarım bu güzel kitap bizim olur
    sevgiler

    hale

  43. Bir kez daha şansımızı deneyelim. Kızlarımın şansına, belki bu kez bize çıkar…

  44. Bu haftasonu incelemiş ama almamıştık :))

  45. bu kitaplara bayılıyorum ben, bize çıkar umarım:)

  46. Hmmm. Çok ilginç ve eğlenceli bir kitap sanırım. Hadi bakalım şans bize gülecek mi.

  47. bir ümitle ya çıkarsa:)

  48. Kitapçıda gördüğümüzde Arda buna bayılmıştı , bizim olsun bu. Ol diyorum olsun o halde 🙂

  49. belki yeni yıl bizede şans getirir:)

  50. biz de şansımızı deneyelim, sevgiler…

  51. ben bile bayıldım kitaba, ama 3 yaşındaki oğlum Kerem daha da çok bayılır..bende talibim…

  52. hadi bakalım şansımız açık olaa:)

  53. süpermiş bayıldım kitaba:)

  54. oğlum bayılacak bu kitaba….

  55. biz de talibiz

  56. Battaniyenin altında , fener ışığında kitap okumak. Hım , oğlum da ben de bayılırız.

  57. ilgileniyorum.

  58. yiğenlerimin şansına olsun bu bize biraz büyük….

  59. kızımın şansına, belki bize çıkar.
    sevgiler:)

  60. Oğlum Tuna’nın şansına…

  61. Biz de varız…

  62. Şanşlıyız inşallah

  63. Kızım eda için. Teşekkürler…

  64. kitaba talibiz

  65. ilgi çekici bir kitap.

  66. bizde bizde…:))

  67. oldukça farklı, bakalım bize çıkar mı?

  68. yeğenlerim için iyi bir eğitici kitap olabilir. ben de şansımı deneyeyim .

  69. Süpermiş. Biz de istiyoruz…Sevgiler

  70. tam bize göreymiş 🙂

  71. Ben bu kitabın okyanuslu olanını yeğenime aldım yılbaşında. Çok sevindi, çok mutlu oldu. Tüm çocukların bayılacağına inanıyorum.

  72. bize çıkar mı acaba ?? 🙂

  73. umarım bize çıkar

  74. inatla denemeye devam=)

  75. biz de adayız…

  76. Bayıldım yahu ne güzel bir kitap bu.Ben de talibim bu sefer 😉

  77. İNŞALLAH BİZE ÇIKAR BİZE ÇIKARRR :(((((

  78. bol şanslar sevgiler

  79. şansımızı deneyelim yine…

  80. çok eğlenceli bir kitaba benziyor,umarım bize çıkar:)))

  81. Biz de varız :))

  82. süpermiş.oğlum bayılacak.

  83. Güzel bir kitaba benziyor. biz de kızım için talibiz….

  84. Ben ilk defa görüyorum bu kitabı.Gerçekten ilgi çekici.Tanıttığın için teşekkür ederim.bize çıkmasa da satın almak isteyeceğimiz bir kitap serisi bu.

  85. Kitabın “Renkler ve Şekiller” olan kitabını kızıma yeni yıl hediyesi olarak almıştım. Gerçekten tasarımı güzel bir kitap. Eğlendirirken öğreten kitaplardan. Elif, setin ikinci kitabı da senden hediye olsun:))))

  86. harika bir kitap!

  87. Çok eğlenceli. Ben kendim için bile heveslendim 🙂

  88. eMİNİM EMRE DE BAYILIR BUNA.. AMA BANA ÇIKMAZKİ:-(

  89. çookk güzel bizde varız

  90. bu kitap tam utkuluk:)) hem vahşi hayvanlar hem de fener var aman Allahım eğer bize çıkarsa çok sevinecek o çok sevindiği için ben de çok sevineceğim :))))

  91. Şans yine kızımdan yana olsun:)

  92. Çok değişik ve çok güzel bir kitaba benziyor,bayıldım.Bize çıkmasını umarak,herkese şans diliyorum

  93. bana cikarsa kuzene bu sefer 😀

  94. oğlumun şansına…

  95. 3. yaş sonrası için bizde şansımızı deneyelim

  96. bu sefer çıksa bari

  97. Harika bir fikir ! Herkese bol sans 🙂

  98. bizde katlımak istiyoruz

  99. bi adet yunus emre ‘ye de lütfen

  100. bende oğlum için istiyorum.

  101. süpermiş.oğlum daha küçük ama yeğenim çok sevecek

  102. belkide sıra bizdedir

  103. çok eğlenceli..tam benim minişe göre…eee hadi çık ama bize de:)

  104. bari şansımız bu sefer gülse…

  105. haydi rastgele

  106. oglum henuz kucuk olsada bizde variz :)kutuphanemizde simdiden yerini alabilir..

  107. bakalım bu sefer şans bize gülecek mi? 🙂

  108. şansımı deniyorum 🙂

  109. yigenimin degimiyle Waouv superrr:-)

  110. umarım bu sefer alırız..2011 şans getirsin inşallah

  111. talibim

  112. harikaymış…

  113. Yağız bayılır bu kitaba. Biz de varız

  114. Bugün Renkler ve Şekiller’i hediye olarak almıştım. Bu da belki bana çıkar 😉

  115. bana bana bana bana banaa:)

  116. bizde istiyoruz

  117. biz de istiyoruz

  118. Kazanan talihli: Hatice.

    Kendisiyle iletişime geçiyorum. Katılan herkese teşekkürler.

Yorumlar kapatıldı.

