Derin’in Kitaplığı’ndan: Karen Katz

Bazı akşamlar, çocukları yatırdıktan sonra o akşam okuduğum kitapları yazmaktan çok keyif alıyorum. Bir sebeple ayrı bir hoşumuza gitmiş oluyor demek ki o kitaplar o gece.

Deniz’e üç aylıkken kitap okumaya başlamıştım. Derin’de aynısını yapamadım. Nitekim rutin oluşturabilmemiz yaklaşık bir yedi sekiz ayı buldu. Kolikti, slingdi, pışpıştı derken Derin son bir iki aydır kendi kendine uyuyor, ve dolayısıyla da öncesinde bir kitap okuma rutini gerçekleşebiliyor.

Deniz’de Are You My Mother‘la başlamıştım. Derin’de ise The Very Hungry Caterpillar ile başladım. Umduğum kadar ilgilenmedi, ama eminim sonrasında çok sevecek. Sonra bir iki kitap daha denedim, aslında hep değişik kitaplar okumak istiyorum, ama şu sıralar Karen Katz kitaplarına takmış durumda.

Karen Katz’ın kitaplarına oldum olası bayıldım. Çok basit hikayeleri, kısacık cümlelerle, belirgin çizgilerle, kafiyeli bir anlatımla veriyor. Çocuklar da kafiyeye (müziğe) bayıldıklarından, çizimler de göze hitap edince, kitapları seviyorlar.

Karen Katz’ı birçok kitabı “kulakçıklı” denilen Lift-the-Flap tarzında kitaplar.

Derin’in bu aralar favorileri şunlar:

Toes, Ears and Nose – Bu kitap, burnunu, ağzını, parmaklarını, ayaklarını öğretmek için birebir. Deniz öğrenmeye daha meraklıydı. Derin’in pek niyeti yok henüz ama kulakçıkları -yırtma pahasına da olsa- kaldırmayı öğrendi, ve bayılıyor. Son sayfada bebeğin kendisini battaniyenin altında bulunca sevinçten tepiniyor. Gerçekten tepiniyor!

 

Where is Baby’s Belly Button? – Bu da yukarıdakine benzer bir kitap. Şapkanın altındaki gözleri, kedinin arkasındaki ayakları bulmaya çalışıyorsunuz. En sonunda bebeği yine battaniyenin altında bulup seviniyorsunuz.

 

Where is Baby’s Mommy – Adından da anlaşılacağı gibi, bu kitapta da evin içinde bebekle saklambaç olan annesini arıyorsunuz. Koltuğun arkasına, masanın altına, dolabın içine bakıyor, en sonunda yine yorganın altında bulup sevinç çığlıkları atıyorsunuz.

Bunlarında dışında daha önce bahsettiğim Counting Kisses ve Excuse Me – A little book of Manners kitaplarını da çok severek okuyoruz.

Karen Katz bize çok iyi geliyor. Türkiye’de, büyük kitapçılarda bir iki kitabını gördüm, ancak sıklıkla karşıma çıkmıyor maalesef. Amerika’dan getirtme imkanı olanlara şiddetle tavsiye ederim.

4 Yanıt

  1. Where’s Baby’s Belly Button’u kardeşim bze hediye getirmişti. Cevdet hala çok sevyor biliyor musun? 20 aylık ve hala o bebeği battanyenin altında bulunca “Bebek, sak, ceee” (Bebek saklanmış cee yapıyor) dyor 🙂 Gerçekten çok hoş çizimleri var. Diğer ktapları için çok büyüdü ama ikincye tedarik ederiz herhalde.

  2. Elif,sen böyle güzel kitaplardan bahsettikçe yana yakıla kitapçılarda arıyorum.Sonuç hüsran oluyor genelde Amerikadan getirtme şansımızda yok malesef 😦 Bu tanıttığın kitapların satışını da yapsan talebin çok olacağına inanıyorum.

  3. elif bu kitaplardan edinmek istiyorum, yardımcı oluır musunuz. nasıl bulacağız ve nerede blacağız bu kitapları?

  4. KİSD – Deniz de artık bunlara bakmıyor, sanırım hitap ettiği yaş grubu 0-2.

    ÖZLEM, ÇİĞDEM – Haklısınız. Ben bu kitapları iki sebeple tanıtıyorum: (1) Bize anı olsun, (2) Burada yoksa bile çevirmek isteyen yayınevlerinin kulağına küpe, yazmak isteyenlere de ilham olsun.

    Satış yapma konusu düşündüğüm bir şey değil. Amazon.com bir alternatif.

Bir Cevap Yazın

