Tiksinmek

Nehir haber verdi: Uykusuz dergisi yazarı Alpay Erdem, bu haftaki köşesinde “Bisiklet kullanırken, arabada bebek emzireni de gördüm, tiksindim!” demiş. (Nehir’in yazısı burada: Bebek Emziren bir kadından tiksinmek!)

İfade özgürlüğü olan olması gereken bir ülkede yaşıyoruz, o yüzden neden böyle dedi diye sorgulamıyorum. Neden tiksindi acaba diye merak ediyorum.

Oysa Latif Demirci ne güzel çizmişti geçen gün:

Arabada bebeğini emziren anneden tiksinenler Emzirme Reformu’nun Facebook sayfasındaki bu resimleri görseler ne yaparlar acaba?

Uykusuz dergisi yazarı Alpay Erdem, bu haftaki köşesinde “Bisiklet kullanırken, arabada bebek emzireni de gördüm, tiksindim!” demiş.
30 Yanıt

  1. En basta annesinden tiksiniyor demek. Yazik! Anasindan emdigi sute yazik!

    • Ya, ben de onu düşündüm. Acaba emzir(e)medi mi annesi? Eğer öyle değilse, emzirdiyse, yazık değil mi? Ben olsam çok üzülürdüm.

    • Marjinal olmak adına neler neler kaçıyor hayatlarından bir bilseler, gerçekten yazık. Bu bilimi reddetmek, sevgiyi reddetmek, kendini inkar etmektir bence.

  2. Ben de senden tiksindim Alpay Erdem demek istiyorum kendisine!

  3. Bence bazi erkekler baba olmadan, hatta baba olduktan sonra bile anne-bebek arasindaki iliskiyi pek kavrayamiyor. O memeleri sadece kendinin dokundugu cinsel bir obje olarak gordugu icin emzirme olayi da tiksindidiriyor boyle olgun olmayan erkekleri. O yuzden olgunlasamamis, kendi icinde cinsellik savasi veren bir erkegi (ya da yasi ne olursa olsun bir oglan cocugunu) ne denli ciddiye almali bilemiyorum.

  4. İfade özgürlüğü olmasın bence (!).. şimdi ben de o şahsiyetten tik-sin-dim.. ve onun insanlığından.. çizecek malzeme kalmamış da buna sarmış bence!

  5. Arkadaşlar yapmayın bence çok acımasız eleştiriyorsunuz. Alpay Erdem’i her hafta okurum, bu ve buna benzer kurgusal olaylardan bahsederek aslında o kurgudaki kişilikle dalga geçer. “Teyze”lerden tırsan adam, “yeğen”inden tiksinen adam gibi kurgularda o kişi kendiymiş gibi yazar yani. Bence burada da “emziren anne”den tiksinen adamdan tiksinmiş. Yoksa doğanın sadece dişilere bahşettiği bu mucizeden kim, neden tiksinsin ki?

  6. Soruyorum kendisine:
    – Siz “emme” eylemini kiminle/neyle gerçekleştirdiniz Alpay Bey, neden insan memesi sizi tiksindirdi?

    Bu arada emel yorumuna bayıldım.

    Aslında bu insan hakkında yorum yazmak onu istediği yere “çıkarıyor”, amaç; gündem oluşturmak… Yazık…

    • Nuray,
      ben de senin yorumuna bayıldım 🙂

    • Nuray, tesekkurler. Ama kendimi de elestireyim burada. yazisini bile okumadim adamin. once okumak lazim! ama hangi kosulda olursa olsun “tiksinmek” agir bir kelime diye dusunuyorum.Haka mizah yaptigini dusunene arkadaslar bence Isin mizahi kalmiyor bu kelime ile.

  7. Bunun arkasında yatan psikolojik nedenler vardır diyeceğim sadece ama merak etmeyin işi Freud’a falan bağlamayacağım. Yoksa insan neden tiksinir ki böyle birşeyden. Tuhaf …

  8. Arkadaslar, bu bir mizah yazisi. Bence gulup gecmek gerek. Alpay Erdem hemen hemen herseyden tiksinir :))

  9. bence de abartmayalım. bazen herkes saçmalar

  10. Oğlum alışveriş merkezlerinde biz gezerken genelde arabasında uyur.İşimiz biter ve eve dönüş yolunda acıktığından uyanır ve ağlama kıyameti kopar memeyi vermezsem.Eşim arabayı sürerken ben de hemen emzirme önlüğümü geçirerek oğluşumu arabada emziriyorum.Oğlumu neden aç bırakayım eve gidene kadar.O muhteşem duyguyu her yerde yaşıyoruz hatta uçakta bile emzirdim( ki uçakta emzirin diye öneride bile bulunuyorlar) Hala anlamadığım neden emzirmenin bu kadar büyütüldüğü hatta belki de küçük görüldüğü..Yaşasın emzirme reformu…

    • arabada emzirme önlüğüne bile gerek kalmamalı yaa, benim kızım 8 aylık artuık yerinde durmuyor ve o önlükte çıldırıyor haliyele, önlüksüz falan direk açıp emzirmek durumundayım, ama nafile tabii, illaki kapalı, müsait, uygun bir ortam bulana kadar bekliyorum emzirmek için….

  11. işte böyle tip insanlardan dolayı sokakta, gezmede, kafelerde,restoranlarda, kim ne der, nasıl bakar diye düşünmekten, bebeğimizi rahat rahat emziremiyoruz ki… nerede insani haklarımız!?!

  12. Alpay Erdemönümüzdeki hafta köşesinden özür dileyeceğini ve yanlış bir cümle kurduğunu kabul ettiğini belirten bir mail gönderdi ve blogdan da özür diledi.

    Elif; teşekkür ederim.

    Umarım emzirme reformu bir an önce gerçekleşsin!

  13. Arkadaşlar ben bu konudaki faşizan tutumu anlayamıyorum. Tabi ki emzirmek “tiksinç” değil, harika bir olay anne ve bebek için. Ama bir 3. şahıs olarak birisi burnumun dibinde şişmiş ve damarlı memesini ortaya çıkarınca benim de içim fena oluyor açıkçası. Tiksinmek değil ama bakamıyorum ve kafamı çeviriyorum. Şu anda ben de hamileyim ve belki de doğurunca aynı şekilde orta yerde emzirmek durumunda kalacağım ama rahatsız olanlara da emdiğin süt haram olsun muamelesi yapmak biraz haksızlık geliyor.

  14. Bir kadın anne olduğu için evine kapansın demekten başka bir şey değil bu yaklaşım. Ayrıca kimsenin kimsenin burnuna memesini dayadığı falan yok! Arabasının içinde bebeğini emziren bir anneden bahsediyor tiksindim dediği görüntüde! Kadının kendi özel alanından bahsediyor! Anneler özgürce bebeklerinin ihtiyaçlarını giderebilirler! Bu normaldir. Tiksiniyor ise bakmasın; milyonların okuduğu bir dergiden bunu yazmak zorunda değil!

  15. Gerçekten garip… alpay Erdem’i de severek takip ederdim. ama dumur oldum, e ne yapsalardı sağa mı çekselerdi? Zorunlu olmadıkça bir anne de böyle bir şeye girişmez sanırım… Gerçekten garip bir cümle kurmuş Alpay Erdem…

  16. Saygısızlıkta son nokta. Hayretle takip ediyorum

  17. […] Dünkü olaydan sonra anneler mesajlar yağdırdılar Alpay Erdem’e. Nurturia’da söylendik. Bloglarda verip veriştirdik. Facebook’ta çekiştirdik. […]

  18. bence çok kasmamak gerek, gerçekten tiksindiğini de sanmıyorum, komiklik peşinde olur böyle şeyler

  19. 16 aydır emziren bir anne olarak, ben de önceden yürüyen ve dişi çıkan çocuklarını emziren annelerin görüntülerini itici buluyordum. Başına gelmeden anlayamaz kimse kimseyi. Ayrıca tiksiniyorsa da “niye tiksiniyorsun, tiksinme” denemez ki kimseye.
    Ayrıca arabada gördüğü anne de ben olabilirim, zira sürekli arabada emziriyorum 🙂

  20. Iste O Anne! dan.. dan..dan :))
    O anne benim 😛

    Oglum 2 yasinda, Londra metrosundayiz, aksamuzeri bir yerden donuyoruz. Ogle uykusu uyumamis, uykusuzluk basina vurmus, memme de memme.. diyerek hareket halindeki metronun icinde delirdi. Turkce cigirarak agliyor tabi. Inatla vermiyorum, halbuki 1000 yillik kalenin merdivenlerinde bile emzirmisligim var ama artik buyudu, az sabretmeli diye inat ettim. Karsimda zenci, iri yari, muhtemelen bol cocuklu zenci bir teyze var; oglumun derdini anladi. Emmek mi istiyor diye sordu. Evet dedim. Emzir istersen, cok agliyor, aglatma dedi. Ben de yelkenleri suya indirip emzirmistim. Kadinlari seviyorum 🙂 Hele hele ilkelligini (ilkellik burada ovgu niteliginde:)) yitirmemis, modernizme teslim olmamislari daha cok seviyorum 🙂

    Bir kac yil once ingiliz kanallarindan birisinde emzirme uzerine bir program vardi. Bir alisveris merkezinin kucucuk emzirme odalarinda emzirmek istemeyen anneler gun isigina cikmis, kapi onunde emziriyorlardi. Protesto niteliginde bir eylemdi ayni zamanda.. O zaman etraftakilerle roportaj yapiyordu kanal, erkeklerden bir tanesi aynen; cok igrenc bir sey bence bu, gitsinler icerde emzirsinler demisti.. Memeler fora falan da degil, t-shirtlerin altindan emziriyorlar cocuklari.

    Bazi konularda “ilkelligimizi” korumaliyiz diye dusunuyorum..

  21. […] dergisi yazarı Alpay Erdem, iki hafta önce emzirmeyle ilgili yazdığı yazısının ardından bu haftaki köşesinde bir özür yazısı […]

Bir Cevap Yazın

