Nilü’nün Gebelik Günlüğü – 21. hafta

Nilü yolu yarıladı bile. İnanamıyorum. Bunları okumak benim için ayrı keyifli.

Eh Nilü, klasik müzik de dinletti ya oğlun sana, oh olsun!

Bir de göbek fotoğrafı eşlik ediyor Nilü’nün bu haftaki yazısına…

Herkese merhaba,

Annelik yolunda 21. haftayı da devirdiğim bu günlerde giderek kalıbımın bozulduğunu hissediyorum, azıcık tempolu hareket etsem hemen nefes nefese kalıyorum, bu hafta bir de yeni fark ettiğim şey karnımın ortasından geçen boylu boyunca bir koyuluk belirmesi, ilk başlarda çok az bir alanda başlamıştı ama o gün bir de baktım iyicene yayılmış. Sonra karın deliğim de şekil değiştiriyor, geceleri çok gerildiğinde böyle düğme gibi dışarı fırlıyor. Bu komik ve şekilsiz halime bakmak hoşuma gidiyor, başka zaman olsa nasıl da kafaya takarız böyle şeyleri ama insan hamileyken resmen modu değişiyor; bu yeni bombeli görüntüsüyle gurur duyuyor.

Gece ağrılarım ve beraberinde getirdiği uykusuzluk hala devam ediyor; geçen hafta aldığımı söylediğim ve çok ümitle bir faydasını beklediğim hamile yastığı da ne yazık ki bu derdime çare olamadı. Çok kilo aldım (8 kilo) acaba bundan dolayı mı gece yatınca bu kadar ağrı çekiyorum diye düşünüyorum; bu nedenle biraz da hareket edeyim bakalım faydası olacak mı deyip, eşimi de ikna edip gece yürüyüşlerine başladık yeniden. Hamile kalmadan önce düzenli yürüyorduk ama hamile kalınca doktor ilk üç ay riskli olur dediği için bırakmıştık. Gerçi Miami’de yaşasak da hava bu aralar bir ısınıyor bir soğuyor her gece yürümek zor olacağa benzer onun için bir de yogaya başlamaya karar verdim. Elif sağ olsun burada yaşarken gittiği hamilelik yogası yerinin bilgilerini verdi bakalım bu Cuma ilk derse gideceğim. Hem diyorum kendimi iyi hissetmem açısından faydası olur hem de benim gibi başka hamile annelerle de tanışırım, en azından halimden anlayan birilerinin desteği iyi olur.

Bu hafta bir de doğum yapacağım hastanenin verdiği dersleri araştırdım. Çoğunluğu doğuma 8 hafta kala gidilecek derslermiş, hepsinde de eşinizle gelin yazıyor ayrıca bir de doğum ünitesini gezdiriyorlarmış. Derslere gelince doğuma hazırlık, emzirme ve ilk yardım; ben hepsine gitmek istiyorum ama özellikle ilk yardım dersini çok istiyorum, acil bir durumda insanın ne yapacağını bilmesi çok önemli diye düşünüyorum.  Şimdi ben eşimi bu derslere gitmeye nasıl ikna ederim diye kara kara düşünmeye başladım. Birincisi işinde çok yoğun öyle günün bir saati 3-4 saatliğine işini bırakamaz, ikincisi kendisi böyle eğitimlerin gerekliliğine pek inanmıyor. Dün Amerikalı bir arkadaşımla yemek yerken durumu ona söyledim, verdiği tepkiyi görmenizi isterdim; şaşkınlıktan gözleri fal taşı gibi açıldı. Tabii bir Amerikanlı için bir Türk erkeğinin düşünüş tarzı çok ters. Onlara göre doğum sırf kadının değil erkeğin de katıldığı, görev aldığı bir olay, burada aynı televizyonlarda gördüğünüz gibi özellikle normal doğumlarda eşe çok iş düşüyor, yanınızda olup size destek verip gerektiğinde sizi yönlendirmesi önemli. Dün akşam eşime durumu biraz çıtlattım açıkçası umduğumdan iyi tepki verdi, hepsine öyle gelemem ama çok gerekli olanlara gelirim dedi. Acaba diyorum yine de bir dula (doğum koçu) ayarlasam mı. Bu kişilerin doğum sırasında anne adayına çok faydası oluyormuş. Elif de dulalığı eski yazılarından birinde işlemiş geçenlerde onu okuyunca benim için mantığı olurmuş gibi geldi. Kendim zaten heyecanlı ve panik bir tip olduğum için beni orada sakinleştirecek ve etrafımı kontrol altında tutacak birine ihtiyacım olacakmış gibi geliyor. Özellikle normal doğum için yanımda bana destek çıkacak birinin olması çok önemli, bu konuyu biraz araştıracağım, öğrendiklerimi ve kararımı ilerleyen haftalarda yazarım.

Bir planlamam gereken daha bebek için neler almam gerektiği. Geçenlerde çocuğu olan başka bir arkadaşımla yemek yiyordum, bana alışverişe başladın mı diye sordu; açıkçası şaşırabilirsiniz ama daha bir parça bile bir şey almış değilim. Ne zaman almaya başlamak lazım emin de değilim. Herhalde artık korkuları bir kenara bırakıp beğendiğim kıyafetleri almaya başlayacağım ama yok bebek arabasıydı, araba koltuğuydu, yatak odasıydı falan bunları annem daha 7. aydan önce alınmaz dediği için bekleyeceğim. Yine de ufak ufak araştırmalara başlayayım diyorum; o kadar çok ürün ve marka var ki hangisi iyi ve doğru nasıl karar vereceğim bilemiyorum. Mesela pahalı olan her zaman iyi olan mıdır; neye para yatırmak gereklidir? Bu alışveriş işi benim gibi kararsız bir insanı epeyce zorlayacağa benziyor, şimdiden bir sürü soru işareti var kafamda.

Yakın arkadaşlarım benim için burada her anne adayı için gelenek olan bir baby shower düzenlemek istiyor. Anladığım kadarı ile son yıllarda Türkiye’de de başlamış buna benzer kutlamalar. Amaç anne adayının bu heyecanına katılıp, yaklaşmakta olan bu mutlu olayı oyunlar ve hediyelerle kutlamak. Baby shower için anne adayının bir baby registry hazırlaması lazım. Daha önce bu terimleri duymadıysanız anne adayı bebeği için alışveriş etmek istediği birkaç mağaza seçiyor buradan kendine bir hesap açıp istediği ürünlerden bir katalog yaratıyor. Baby shower’a davet edilenlere anne adayının seçtiği mağaza bilgileri yollanıyor ve gelen misafirler hediyelerini anne adayının seçtiği listeden alıyorlar. Böylece almanız gereken onca ürünün bir kısmını arkadaşlarınız size almış oluyor. Şimdi baby shower’ın doğumdan en geç 2 ay önce falan yapılması lazımmış onun için ben bir an önce bir baby registry oluşturma işine başlayacağım.  Temel gereksinimlerin dışında (emzik, önlük, biberon, kıyafet, havlu vs.) aklıma gelmeyecek siz tecrübeli annelerin bildiği önereceği ürünler var mı?

Ben bunları düşünedurayım merak ediyorum oğlum içimde acaba neler hissediyor/düşünüyor. Komik bulabilirsiniz belki ama kendi kendime acaba sen neler yapıyorsun oralarda o kapkaranlık ıslak odada diye düşünüp üzülüyorum oğluşumun o haline; şu an resmen bana bağlı asalak gibi yaşıyor zavallı ve ben ne yapsam bundan etkileniyor. Acaba mutlu mu, yediğim yemekler ona yarıyor mu yoksa zarar mı veriyor, ben her gece oflaya poflaya bir sağa bir sola döndükçe “ee anne artık bir rahat dur be” diyor mu acaba? İnsanın içini suçluluk duygusu kaplıyor bazen. Bu duygularla biraz da oğluşum icin bir şeyler yapmak amacıyla bu haftalardan itibaren duymaya başladığını ve hatta seslere tepki vereceğini okuduğum gün gittim bebekler için hazırlanmış “My First Classical” isimli 2-cd’lik bir klasik müzik paketi aldım. Gelin görün ki ben klasik müzik seven biri değilim, hatta dürüstçe söyleyeyim sinirlerimi bozuyor böyle gıy gıy müzikler ama insan çocuğu için her türlü fedakârlığa katlanır derler ya sırf oğlum için dinliyorum bu müziği.  İlk çaldığımda belki tesadüf belki değil ama hareket ediverdi içimde oğluş, şimdi ben de onun için hakikaten duyduğuna inanmaya başladım. Size yazımı yazdığım şu anda oğluşumla beraber Chopin’in Nocturne in E Flat Major adlı bestesini dinliyorum ve itiraf ediyorum çok keyif alıyorum!

Hepinize bol müzikli, bebek kahkahalı ve huzurlu günler dileğiyle…

10 Yanıt

  1. keyif aldığın müziği dinlemelisin. senin sevdiğin müziği bebeğin de sever.

    ben gebeliklerimde dinlediğim müziği hiç değiştirmedim, heavy metal, hard rock gibi sert müzikleri seviyorum. oğlum bu müziklerde uyurdu, kızım da dinlediğim müzikleri duyunca hoşnut tepkiler veriyor ((((:

  2. cok guzel bir heyecan bu yasadigin nilufer 🙂 saglikli bir sekilde oglunu kucagina alirsin insallah.

    aklima ozel olarak bir urun gelmiyor nilufer. bir de benim icin ozel olan bir urun senin hic isine yaramayabilir cunku her bebek kendine gore sekillendiriyor biraz ihtiyac duyulacak ozel urunleri. fakat mesela ufak tefek soyle tavsiyelerde bulunabilirim temel ihtiyac olarak gorulen onluk, emzik vs. hakkinda.

    onluk konusunda ben soyle bir sey yasamistim. oglum dogmadan once ben de bir dolu onluk aldim bez ya da havlu kumaslarindan yapilmis. cok ise yarayacagini dusundum ama fazlaca isime yaramadi. cunku:
    **oglusun uzunca bir sure zaten annesinden besin ihtiyacini giderecek ve o durumda onluge gerek kalmiyor.
    **dis kasinmalari baslayinca devamli agizinin suyu akip o bez onlukleri cokca islatacak. islak onluk bebegin gogsunun ustunde hos olmuyor ve devamli onluk degistirmekten bayginlik geciriyorsun 🙂
    ** ek besinlere gectigi zamanda plastik, aninda silinip yikanabilen ve cebi olan onlukleri siddetle tavsiye ederim. bez ya da havlu onlukler hem lekeleniyor hem de devamli olarak temizlemesi ve temiz tutmasi zor oluyor.
    **miami’de oldugun icin muhtemelen almazsin zaten ama olaki aklindan bebege birkac tane de olsa uzun kollu body suit alayim deme. o minicik bebeklerin kollarini gecirmek o kadar zor oluyor ki zaten kendileri de hemen sikilip yaygarayi basiyorlar. hos buyudukce de degisen pek birsey olmuyor 🙂
    ** ben gerber’in organic flanel 4’lu battaniye setinden almistim. hani su kalin olmayanlardan. benim cok isime yaramisti. yattigi yere sermek sermek icin, serince oldugunu dusundugum aksamlarda vs. bazen car seatin onune guneslik gibi kullandigim zamanlar bile oldu.
    **kiyafet olayinda ben marka olarak carter’s ve onun yan markalarindan cok memnun kaldim (osh kosh, first years vb.). cok kolay temizleniyorlar ve sekil semalleri de bozulmuyor. bir defa JC Penny’nin indirim zamani cocuk reyonundaki markalardan birkac parca esya almistim ve hic memnun kalmadim. renkleri 2-3 yikamadan sonra gitti ve biraz ecis bucus oldular.
    ** hem emzirme hem de cocuk oturmaya basladiginda destek yastigi olarak kullanilan ay coregi seklindeki yastik benim cok isime yaramisti. tavsiye ederim.
    ** ben stroller ve car seati takim olarak aldim. evenflo’nundu. ama stroller’i 3 kat yukari cikarip indirmek beni cok zorlamisti cunku cok agirdi. simdiki aklim olsaydi su snap’n go lari tercih ederdim. sanirim cok daha pratikler.

    ilk etapta aklima gelenler bunlar nilufer. daha fazla aklima gelenler olursa buraya yazarim yine 🙂

    haa bir de aklima gelmisken pahali magzalar ya da urunler yerine. marshall’s, ross, tjmaxx gibi magzalari tercih et. zaten biliyorsundur fiyatlari oldukca uygun oluyor. tek kotu yonu bazen bir sey aklina geldiginde baktigin magazada olmayabiliyor, takip etmen gerekiyor. ben mesela o ay coregi yastigini marshall’s da $15.00 bulmustum ayni yastik target’da $30-$35.00 kadardi yanlis hatirlamiyorsam.

    kolay gelsin, sevgiler..

    • Merhaba Basak,

      Daha once cevap atamadim kusura bakma. Bu detayli listen icin cok cok tesekkurler. Blogcuanne takipcileri tum anneler harika:). Hepinizin paylastiklari sayesinde alisveris listemi olusturmaya basladim.

      Sevgiler
      Nilu

  3. Bebek icin gerekenler ile ilgili Berceste birkac gun once uzuuuun bir yazi yazmisti, belki faydasi olur:

    http://berceste.blogspot.com/2011/01/bebek-icin-gerekli-olanlar-olacaklar.html

  4. Bne doulalik hakkinda yorum yapacagim. benim esim yabanci ve cok yardimcidir her konuda. Kanada’da normal dogum yaptim, esim dogum partnerimdi ve ebem vardi. Fakat bir son dk ultrasonu yuzunden gebeligim riskli grubuna giriverdi ve dogumum basladiginda evde yapacagim suda dogum planim birden altust oldu. Bebegimin kalbinde bir sorun oldugu zannedildi ama aslinda dogum baslamis ve plasenta eskidiginden bebis kalbi ona gore uyum saglamak icin biraz buyumus vs. Her neyse sonucta son dkda hastanede dogum yaptim ve bu durum moralimi vs cok etkiledi. 9 cmacikliktan 10a gecemedim ve 2 gece sanci cektim. Yine bir son dk golu olarak 9cm aciklikta epidurali kabul etmek durumunda biraklildim ve dogum kontrolum ebemden kadin dogumcu doktora gecti vs vs. Bu sureci yeniden dusundugumde keske bir doulamda olsaydi herseyi baska turlu yonetibilirdik diyorum Ve kesinlikle maddi gucunuz varsa, normal dogum dusunuyorsaniz, esiniz de bahsettiginiz gibiyse bence doula ediniz cok yarari olacak eminim.
    Sevgiyle,

    • Merhaba Hatice,
      Gecen gun doktorumun da onerdigi doula ile dogum yapmis bir anne ile tanistim. Ikinci cocuguna hamile ve yine ayni doula ile calistigini soyledi. Bana biraz pahali ama kesinlikle masrafa degiyor dedi. Ilerleyen haftalarda bir gidip gorusucem ben de cok ciddi dusunuyorum bu konuyu.
      Tavsiyen icin cok tesekkurler.
      Nilu

  5. cok ilginc geldi bu yazi bana..gulmeden tutamadim kendimi nedense:)

  6. Benim eşim de hiç istememişti Lamaze kursuna katılmayı, gülmüştü..Sonra kurstan acayip keyif almıştı..Benden bile daha istekli gitmişti..Önyargılı olduğu için de utanmıştı azıcık 🙂

Bir Cevap Yazın

