Fatmagül suçlu

Blog yazarı olarak en gıcık olduğum şeylerden biri “mrb, çok güzel yazı, tşklr – imza: duvarboyası.com” şeklindeki, reklam değilmiş süsü verilmeye çalışılan, ama aslında tüm amacı web sitesinin linkini vermek olan yorumlar.

Her gün bayağı bir siliyorum bunlardan. Ha, gerçekten duvarboyası.com’dan yazıyorsanız ve samimiyetle söylemek istediğiniz bir şeyiniz varsa amenna. Ama “nbr, siteniz çok güzel” pek samimi bir paylaşım değil gibi geliyor bana.

Geçen gün, içinde kürtaj konusu geçen bir yazıma şöyle bir yorum geldi:

ben geçen sene rızam dışında olan bir ilişkiden gebe kaldım ve mecburen aldırmak zorunda kaldım. Bu konuyu çoık araştırdım ve kürtaj olmadan çok düşündüm. Aynı durumda olan ve bununla ilgili araştırma yapan arkadaşlar için gittiğim hekimin web adresini yazıyorum dileyen incelesin, tıbben merak edilen her konu için gerekli açıklama var.

Tabii ki yorumun sonunda da web sitesinin adresi var.

Yorumu bırakanın maili ise fatmagul_sucsuz@ şeklinde başlıyor.

Bunu yazan bu web sitesinin sahibi, yöneticisi, vesaire kişisiyse ve web sitesini tanıtmak istiyorsa bana “böyle böyle bir site yaptım” demeleri yeterliydi. Faydalı olduğunu düşüneceğim bir kaynaksa seve seve paylaşırdım.

Ama rıza dışı bir ilişkiden hamile kalan (yani tecavüze uğrayan) ve “aldırmak zorunda” kalan bir insan, bunu kaşını aldırırmış gibi anlatır mı?

Bu “Fatmagül” suçlu bence. Sadece beni salak sanıp bu yorumu (daha doğrusu sitesinin adresini) yayımlayacağımı düşündüğü için değil, böylesi zor bir konuyu bu şekilde hafife aldığı için.

***

Alakasız bir not: Trendus Blog Ödülleri’de son oylama günü bugün. Kazananlar yarın açıklanıyor. Oy vermek isteyenler buraya.

Trendus’un katılımcılarla yaptığı röportajlardan benimkini burada bulabilirsiniz.

9 Yanıt

  1. Elif meraba, ilk söz ettiklerin spam commentler ve otomatik gonderilen ve bloga girilmeden yapılan şeyler.Aslında wordpress bunları çok güzel ayıklıyor ve kesinlikle bloga girilmeden bu turden mesajlarla dikkat çekip onaydan geçmeyi bekleyen mesajlar oluyor.

  2. klasik uyanık geçinme zihniyeti işte 😛
    bir yandan kızıyoruz da ben çok gülerim böyle tiplere

  3. sevgili elif oy vermek icin trendusa uye olmaya calisiyorum ama kabul etmiyor sifremi,ne yapabiliriz,burada siteni benim araciligimla takip eden bir cok arkadasim var ve oylamaya katilmak istiyor ama sistem kabul etmiyor ,
    sevgilerimle

    • Anladığım kadarıyla işyerlerinin engellediği sayfalardan biri Trendus. Neden bilmem. Bu sorunu yaşayan tek sen değilsin maalesef.

      Tek söyleyebileceğim, evden denemeniz 😦

      Ve teşekkürler.

  4. Elif, oy vermek de baya cetrefilli bi işmiş. 10 kez oraya tıkla, buraya tıkla, off…Sanırım herkes benim yasadıgımı yasadı, cok az oy almıssın ilk 4e nazaran. Bogcuanne takipcileri nerdesiniz, sadece 43 oy var 😦 Bir de trendus ropartajını okudum, gozlerim hala kamasıyor. Neden siyah arka fon secerler anlamıyorum, gozleri ne kadar yoruyor, farkında degiller mi?…

  5. ayy iğrenç insanlar bunlar.sizin üstünüzden prim yapma çabası aklı sıra.ööyyk diyorum daha da bişey demiyorum.
    hatırlatma güzel oldu hemen oylamaya uçuyorum.sevgiler.

  6. yok ben de yapamadım.üye oldum orası tamam. ama oy veremiyorum.

  7. Siz yapın gelin alırız demek istemiş.

  8. 4 senedir blog yaziyorum. Ayni sorunlari ben de yaşadım. Şimdi WordPress.com’dan WordPress.org’a taşındım ve yalnızca facebook uyelerinin yorum yapmasına izin veren bir ‘plugin’ kurdum. Biraz daha rahatim.

    Azerbaycandan merhabalar.

Bir Cevap Yazın

