Şimdi bana kaybolan oyuncaklarımı verseler…

Hep düşünmüşümdür. Hayatım boyunca kaybettiğim eşyalarımı bulacak olsam, acaba kaç oda doldurur?

Orada burada unuttuğum oyuncaklar. Sağda solda bıraktığım çantalar. Lisedeyken, voleybol antrenmanı sonrası soyunma odasında unuttuğum spor ayakkabılar. Okul otobüsünden inerken bıraktığım kitaplar… Hepsini toplasam ne kadar yer kaplar?

En çok Monchichi’me üzülmüştüm. Hala hatırlıyorum. Herhalde 5-6 yaşlarında falandım. Babam Kuveyt’ten mi, ne getirmişti. Şu yandakinin aynısıydı. Bayılırdım ona. Her yere götürürdüm. Bir gün babaanneme gidiyorduk, taksiyle. Annem “Alma kızım yanına, kaybedeceksin bir gün” demişti. “Alıcaaam!” diye tutturduydum. Annemin ahı tuttu, takside unuttum. Onu takside bırakıp arabadan inişim hala gözümün önünde. Ah, ne ağladım, ne üzüldüm. Geri gelmedi.

Taa ki seneleeer sonra, canım aşkım sevgilim kocacığıma anlatana kadar bu olayı. Artık nasıl içlendiysem anlatırken, anlamış onu ne çok sevdiğimi, kaybedince ne üzüldüğümü. Amerika’daydık o zamanlar. Aramış, sormuş, en sonunda e-bay’den bulmuş, almış benim için. Bir gün işten eve döndüğümde koltuğun üzerinde beni bekliyordu Monchichi’m. Üzerinde de bir not vardı:

Merhaba Elif. Sen beni seneler önce takside unutmuştun. Sonra Doğan beni buldu.

Keşke yitirdiğimiz her şey geri gelebilse…

19 Yanıt

  1. elif be, ne de duygulu bir yazı oldu böyle. keşke derken burnum sızladı. yüreğim cız etti. gidenlere 😦

  2. Çok şeker bir anı 🙂
    Gidenler böyle küçük mutlulukları yaşatmayı sevenler sayesinde geri dönebileceklerse yolları açık olsun ^^

  3. bir de fosforlu renklerde saçları olan “troll”ler vardı. uğur getiriyor falan derlerdi :)) onlar geldi aklıma şimdi.

  4. Elif Ben de 9 aylik hamileyim. Oglum olucak insallah ve adini Doruk Dogan ( dedesinin adi ) olarak belirledik. Acaba senin esin Dogan gibi ince dusunceli biri olur mu :)) bi gun belki benim oglum da bir kiza boyle harika otesi bi surpriz yapar da Ben de -samimi souluyorum- aferin oglum derim :))

  5. Gözlerim doldu gece gece:) Çok anlamlı gerçekten.Sevdiğimiz eşyalara ruh yüklemekte üstümüze yoktur ya..Sanki canlıdır,hisseder onlarda.Benim de öyle bir ayıcığım var,ilk oyuncağım hatta.Her üzgün olduğumda sıkı sıkı sarılırım ona..Ve iyi gelir gerçekten.

  6. Elif:

    Beni cocukluguma goturdun. Bende bu oyuncagi cok istemistim. Ailemle birlikte Italyda da tatildeyken gormustuk. O gun almamistik dukkan mi kapaniyordu ne, ertesi gun annemler bana almaya gitmislerdi bu oyuncaktan ve maalesef bulamamistik. Hep benim de icimde kalmistir bu oyuncak.

  7. Bende de var bundan, bende de! Üstelik adının Monchichi olduğunu yakın zamanda öğrendim. D&R’da bunun bin türlüsünü satıyorlar.

    • Bir ara çizgi filmleri vardı TV’de ama güzel değildi bence. Hiçbiri orijinali kadar güzel olmadı.

  8. gözlerim yaşardı okurken en çokta eşinizin size böyle bir jest yapması duygulandırdı ben düşündümde sanırım kimse beni böyle sevmiyor

    • Birini sevmekle sevgisini göstermek çok farklı şeyler aslında. Herkes, özellikle de erkekler, sevgisini kolay kolay gösteremiyor.

  9. 🙂 Çocukluk Monchichi’ninizin yerini tuttu mu bilmem ama eşinizin gösterdiği incelik, bir kere daha kalbinizi fethetmiş olmalı.
    Evet keşke kaybettiğimiz herşeyi tekrar bulabilsek.

  10. öncelikle eşinizin jesti süper,bayıldım; herkese böyle ince düşünceli eş diliyorum 🙂 benim unutamadığım öyle çok oyuncağım var ki; bir tane masa saati vardı mesela, akrep ve yelkovanı Pinokyo’nun kolları olan, içindeki çarklar görülebilen ve sökülüp tekrar takılabilen 🙂 tırtılım vardı bir de kırmızı kürelerden oluşan, ayakları sarı, ipini çekince tıkır tıkır sizinle gelen. bir de küçük, kurmalı mavi bir kanguru, minicik kırmızı plastikten kulakları olan, kurunca tık tık tık zıplayan 🙂 şimdi yazarken fark ettim de hepsinin ortak yönü tık tık ses çıkarmasıymış. acaba o yüzden mi çok sevdim onları? keşke hala yanımda olabilselerdi 🙂

  11. Bende de vardi bunlardan,hatta gecen seneye kadar duruyordu da.Ingiltere’den Turkiye’ye donerken birakmisim,hic farkinda degildim bu yaziyi okuyana kadar.Aptallik iste,halbuki Defne de cok sevmisti..

  12. Eşini bütün kadinlar adina tebrik et bence, çok romantik :)) Aman nazar degmesin, çok az şeye inanirim, nazar da bir tanesi.

  13. 55 bin defa dinlemiş olmama rağmen yine de gözlerim doldu, taştı.. deli miyim neyim?

  14. Merhabalar resmi görünce inanılmaz heyecanlandım.Küçükken benim de vardı ama benim ki kırmızı salopet tarzı giyimliydi.ve Geçenlerde D&R da gördüm ben de en kısa sürede alıcam bir tane:)

  15. eşimin çok ince düşünceli olduğunu sanırdım, şimdi bu zamanlarda yanıldığımı anladım….şimdi bu yazıda üstüne cuk diye oturdu Elif…

Bir Cevap Yazın

