Hediye Kitap: Aç Tırtıl

Bu haftaki hediye kitabımız dünyaca ünlü çocuk klasiği Aç Tırtıl’ı Türkçeye kazandıran Mavibulut‘tan.

Aç Tırtıl hakkında daha önce de yazdım, çizdim. Ama yetmiyor. Öyle seviyorum bu kitabı.

Deniz’e hamileyken tanışmıştım bu kitapla. Amerikalı yazarı Eric Carle’ın, basıldığı 1969 yılından beri tüm dünyada 29 milyon adet satan ve 47 dile çevrilen unutulmaz klasiği Aç Tırtıl. Orijinal adıyla The Very Hungry Caterpillar.

Öyle güzel, öyle yalın bir dille yazılmış ki kitap. İki okuyuştan sonra cümleler yer ediyor aklınızda. Sonrasında sizin okumanıza gerek kalmadan çocuğunuz size anlatıyor zaten hikayeyi.

Eric Carle’ın kendine özgü çizgilerini nerede görseniz fark edebiliyor hale geliyorsunuz Aç Tırtıl’la tanışınca. O kadar akılda kalıcı bir çizimi var.

Hikayeye gelince… Minik bir tırtılın, bir yaprağın üzerindeki minicik bir yumurtadan çıkıp, bir hafta boyunca önüne gelen her şeyi yiyerek kocaman ve şişman bir tırtıla dönüşmesini, sonra da kendine bir ev yapıp iki hafta sonra içinden güzel bir kelebek olarak çıkmasını anlatıyor.

Bir çocuk kitabında arayabileceğiniz her şey var bu kitapta: Doğa sevgisi, sayı sayma, haftanın günleri, ‘yeşil’ sebzeleri yemenin faydaları… Tüm bunlar ve daha fazlası usul usul ama akılda kalıcı bir şekilde anlatılıyor minik okurlara.

Aç Tırtıl, benim şimdiye kadar okuduğum çocuk kitapları arasında en yaratıcı olanı. Özellikle de tırtılın meyveleri yediği sayfaların yapısı çok değişik. Meyvelerin üzerindeki delikler tam minik okurların parmaklarına göre.

Aç Tırtıl, Türkçeye, kendisi çocuk kitapları yazarı ve aynı zamanda da Mavibulut’un sahibi olan Fatih Erdoğan tarafından kazandırıldı. İngiliz Daily Telegraph gazetesinin Mart 2010’da yaptığı bir habere göre Eric Carle’ın en çok satan bu kitabı anne-babalar arasında yapılmış bir araştırmada en çok beğenilen 20 kitap arasında ilk sırada yer alıyormuş.

Özet olarak, her çocuğun kütüphanesinde olması gereken bir kitap Aç Tırtıl. Geçtiğimiz yazdan beri kitapçılarda bulunabiliyor. Eğer hala edinmediyseniz çok şey kaçırıyorsunuz, benden söylemesi. Buradan sadece bir kişiye çıkacak; ancak geri kalan herkesin en kısa zamanda çocuklarının kütüphanesine bir Aç Tırtıl kazandırmalarını diliyorum.

Bu kitapla ilgileniyorsanız, yorum kısmı kapanana kadar yorum bırakmanız yeterli. Her zamanki gibi, bir kişi, bir yorum lütfen.

Mavibulut’a Aç Tırtıl için teşekkür ediyorum.

146 Yanıt

  1. En can adina talibim:)

  2. talibiz 🙂

  3. ben de oğlum ali adına isteriz bu kitabı diyorum.

  4. Lara ya okunacak guzel bir kitap:)

  5. Kazanacak kişinin bu kitabı kitaplığın en güzel yerine yerleştireceği muhakkak. İyi okumalar…

  6. Aliş için belki de en çok istediğim kitap!
    Lütfen bize çıksın! 🙂

  7. ay inşallah bu sefer şans bize güler

  8. Çok güzel anlatmışsınız. Sahip olmayı isteriz

  9. oğlusum ömer adına talibim bende:))

  10. ben de kızım için istiyorum

  11. Ben de ogum icin bir sans deneyeyim.

  12. Minik tirtilim icin guzel bir kitap 🙂

  13. I want it:)

  14. melisa yesin bu aç tırtılı :))))

  15. bende kızım için şansımı deniyorum
    sevgiler,

  16. Almak istedigimde degisik versiyonlari kafami karistirmisti. Turkceye hangisi cevrildi acaba. Neyse, sansimiza artik 😉

  17. Seni hep okurum ama kitap çekilişine ilk defa rastlıyorum,şaşırtıcı..Biz de talibiz,bakalım kısmet kime olacak?

  18. bu defa erkenden yazıyorum.umarım bizim olur…

  19. Bugun dogan yegenimin ilk kitabi Ac Tirtil olsun 🙂

  20. Bizde istiyoruz:))

  21. Hadi bu sefer cıksın.

  22. :)) çarşambayı iple çeker oldum, uğur böceği kızım için yılmadan yine taliplisiyim…

  23. ben de ben de…

  24. ben bıle talıbım 🙂

  25. merhaba,

    bize çıkmasını çok isterim

  26. Biz de talibiz……….

  27. Ben de aç tırtıla minik yolcum adına talibim:)

  28. ah işte bu kitaba fena halde talibiz 🙂 inşallah bize çıkar :)))

  29. ideefixe’de listeme ekledim bugün, tesadüfe bak. ben de katılayım o zaman 🙂

  30. şans lütfen benimle ol

  31. ela ve uzay da bu harika kitaba talip:))

  32. yok anam yok şansımız yok ki:)

  33. oğlumla bizde talibiz 🙂

  34. Sansimiza bakalimm

  35. bende istiyorum bende 🙂
    herkese iyi şanslar

  36. Biz de deneyelim sansimizi

  37. hemen ekleyeyim: henüz Aç Tırtıl’ı olmayanlar %30 indirimle almak icin:
    http://www.binbirkitap.com/asp/show_stock.asp?product=MAV%DD-078
    şansınızı kendiniz yaratın.. 🙂
    Blogcu anne tanıştırdı bizi bu kitapla dersiniz ilerde, sevinerek okursunuz

    • du bakalım olmazsa buradan alırım 🙂

      eminim ki ben bugün sipariş etseydim çekilişte ben çıkardım. 🙂

  38. bizde talibiz

  39. hadi bakalım aç tırtıl kızımın olsun

  40. bizede lütfen

  41. ben de talibim 🙂

  42. bize çıksın 😉

  43. Elif teyzesi Tuna’da şansını denemek istiyor…

  44. bu sefer bzie çıkar umarım

  45. derin de şansını deniyor :))

  46. bende talibim 🙂

  47. bari bu kez bize çıksın:)

  48. Ben de yiğenlere talibim, ne güzelmiş adı da konusu da…

  49. Ac tirtil bizim olsun 🙂

  50. bende oğluşlarım adına talibim 🙂

  51. Turkce kitap bulmak zor burda o yuzden talibim.

  52. tam da acaba nereden bulurum bu kitabı derken:-)

  53. bende çok istiyorum.. muhtemelen çekilişte çıkmaz.. kitapçıdan temin edilmeli 🙂

  54. nil’e henüz kitap okumaya başladım. keşke bu kitabı da okusam :))

  55. biz talibiz

  56. Ne olur bana ciksin:)

  57. Aç Tırtıl kütüphanemizde var ama çok sevdiğimiz bir kitap olduğu için yorum bırakmadan geçemedim. O minik parmaklarıyla deliklerden tüylü tırtılını geçirmeye bayılıyor Ada hala 🙂

    Mutlaka edinilmesi, her çocuğun kitaplığında yerini alması gereken bir kitap, kesinlikle katılıyorum sana Elif’cim.

  58. Elif, şike yap 😀

  59. Ben de isterim 😀

  60. kuzey için…………………………….

  61. kızım için….lütfen…şans….

  62. Aç tırtıl kelebek ol uç bana ,gel gel gel gelllllll 🙂

  63. Çıkmaz demeyim. Şansımı deneyim 🙂

  64. Ay bu sefer bize çıksın sanki…

  65. bizde talibiz…

  66. Defne için…şansımızı deneyelim.

  67. Merhaba,
    Ben de oglum icin sansimi denemek istiyorum… Ne guzel bir hediye :)))

  68. bize ciksin

  69. İnanmıyor nasıl haberim yok bu kitaptan,çıkmazsa kesin ediniyorum ve Elif bizi bu kitaplarla tanistirdigin icin tesekkurederim.

  70. kızım için katılıyorum bende

  71. bizde talibiz elif hanım…

  72. Ben de senin blogunda okuduğumdan beri almak istiyorum. Bakalım şans bu kez bize gülecek mi? Olmadı hemen alacağım 🙂

  73. Bu defa bize çıksın lutfen:)

  74. biz de hayranıyız aç tırtılın.ama biz bu sefer başkasına hediye etmek için talibiz kitaba 🙂

  75. bizim olsunnnnnnnnn

  76. sans bu, katilmak lazim her defasinda 😀

  77. biz de istiyoruz:)

  78. Ceren’den önce kendim okumak istiyorum 🙂

  79. ben de..

  80. bana da…

  81. biz de:)

  82. bize çıksın 🙂

    sevgiler….

  83. Alıyım mı almayayım mı daha erken demiştim ve almamıştım.Belki Hakanımın şansına çıkar mı burdan acaba:)))

  84. Derin de istiyor bu kitabı…

  85. Biz de talibiz

  86. biz de biz de:)

  87. kuzu bayılacak 🙂

  88. GÜNAYDIN…

  89. Süpersiniz…

  90. sıradayım

  91. Secret secret secret 🙂 Bu sefer bize çıksın….

  92. Günaydın 🙂

  93. hala daha şansımız var mı???????

  94. ya çıkarsa:)

  95. oğluşum doruk için taa Karslarda bekliyorum:)

  96. bende oğlum adına talibim

  97. Canım oğlum Kerem in şansına bende talibim…….

  98. hadi ama bu sefer bize çıksın yaa…

    • bu arada bundan önceki kitap kime çıktı yahu? ben hiç göremedim talihli açıklandı mı?

  99. günaydın deyip şansımıza diye devam edilyorum…

  100. Tekrar şansımızı deneyelim bakalım.Belki bu sefer İpeğime çıkar.

  101. aç tırtıl bize gelir mi?

  102. Oğlum Kaan Tuna için bizde talibiz,Fulya,

  103. umarım bana çıkar.

  104. Biz de talibiz 🙂

  105. denemeye devam 🙂

  106. Çekiliş hala devam ediyor sanırım. Öyleyse bende talibim

  107. bugun kizimin dogum gunu, deneyelim bakalim 🙂

  108. aç tırtıl, bizim evde yiyecek çok şey var.

  109. Kitabı kazanamayanlar da bence hemen alsın kızım çok seviyor bu kitabı artık kült haline gelmiş bir kitap sevgiler bol şanslar 🙂

  110. orjinali gibi olmasa da yine de talibim:) tırtıl tırtıldır nihayetinde:)

  111. Şansımızı deneyelim bakalım 🙂

  112. Bize de bize de lütfen:)

  113. Kerem için deniyoruz yine, hadi bakalım.

  114. bizde talibiz

  115. bende ben de..

  116. Ben de inşallah Mayıs başında doğacak oğluşum için talip oluyorum. 🙂

  117. Biri tırtıl mı dedi?

  118. Selam,
    biz de biz de 🙂

  119. Biz de şansımızı deniyoruz 🙂

  120. Ya çıkarsa diyelim…

  121. belki bu defa bizim olur..

  122. aç tırtıl gel karnını doyuruyum seninn:))))

  123. belki bu sefer bizim olur

  124. bu kitap sarp’ın olsun istiyorum.sizce çok şey mi istiyorum?

  125. cikmazsa alacagiz artik 🙂

  126. ben bunun rakamlı olanını almıştım aynısı mıdır yoksa çeşitleri mi var?

  127. Şuan 37 haftalık olan ela’mın şansına:)

  128. Oğluşum 5 aylık oldu ve uyku rutinimize kitap okumayı da ekledik, renkli kitapları kucağımda incelemek çok hoşuna gidiyor. Aç Tırtıl’ı kütüphanemize eklemek isteriz 🙂

  129. Tatlı oğlum için ben de istiyorum bu kitabı.

  130. Ben de zaman zaman eşimi daha iyi anlayabilmek adına blogunuzu takip eden bir baba olarak oğlum için bir yorum yazıyorum.

  131. oğlum tırtılların kelebeğe dönüşmesine bayılıyor..biz de istiyoruz..

  132. Camda göydüm biy tıytıy yapyakları yey kıtıy kıtıy. yeme dedim pis tıytıy güldü bana kıkıy kıkıy.

  133. kızımın şansına…

  134. inşallah bu sefer bize çıkar..

  135. umarım meleğim şanslıdır!!!

  136. Ben de talibim…

  137. bende istiyorum.lütfen lütfen lütfen

  138. yine çıkmaz ama bi ihtimal 🙂

  139. Bizim ol !

  140. 142. yorum benim olsun…

  141. 143. yorumda bende olsun 🙂 çok güzel bir kitaba benziyor.

  142. kızım bir türlü fırsat vermito ama bizde varız

  143. o zmn yorum bırakalım

  144. Aç Tırtıl’ın sahibi NURAN oldu. Kendisiyle iletişime geçtim.

    Katılan herkese teşekkür ediyor, kitabı edinmelerini diliyorum.

Yorumlar kapatıldı.

