Hep mi kumdan kaleler yapacağız?

Yabancı blogları gezerken bir bloga rastladım geçenlerde: Life Without Pink. Pembesiz Hayat. Hemen anladım ne olduğunu. Kız çocuğu olmayan bir anne bu.

Her anne gibi bir hayatı var onun da. İki oğlunu çok seviyor. Ama küçüklüğünden beri bir kızı olmasını istediğini saklama ihtiyacı da duymuyor. O kadar ki, blogunun adını bile ona göre koymuş.

Geçen gün, yakın zamanda ikinci oğlunu doğuran bir arkadaşım “Ben hiç kız olsun diye diretmedim, hatta ilkini oğlan istedim. Ama şimdi düşünüyorum da, bir kız istermişim galiba. Elim hep kız kıyafetlerine gidiyor” dedi.

Bir diğer iki oğlan anası arkadaşım, yazın gittikleri bir tatilde [Deniz’le yaşıt olan] büyük oğluyla plajda çıktıkları yürüyüşün muhtemelen son olduğunu düşündüğünü söyleyerek serzenişte bulundu:

Büyük ihtimalle bu son. Yaşı ilerledikçe benimle plajda yürüyüş yapmak istemeyecek. İşte, kız olsa farklı olurdu. Birlikte kabuk toplayıp kolye yapardık. Hep mi kumdan kaleler yapacağız?

Bütün bunlardan sonra ben de düşündüm de… Evet, ben de bir kızım olsun isterdim sanırım. Belki bir tutam saçını tepeden toplayıp çiçekli bir tokayla tutturmak için. Belki ileride birlikte alışverişe çıkmak için. Belki de benim şimdi anneme yaptığım gibi beni her gün öylesine araması için.

Ama olmayınca olmuyor. Ne yapacaksın?

Oğullarının sağlığına şükredip, mutlu insanlar olmaları için uğraşacaksın.

Ben herhangi bir cinsiyette çocuk istemeyi ve bunu kendine bile itiraf etmeyi fütursuzluk olarak gördüm. Sağlıklı olsun da, 10 tane oğlum olsundu. Hala da öyle tabii. Sağlık her şeyin başı. Ama bu, içimden “bir de kız olsaydı” diye geçirmeme engel değil aslında. Galiba. Bu, oğullarımı daha az sevdiğim, ya da onların varlığına, sağlığına şükretmediğim anlamına gelmiyor, değil mi? Life Without Pink ve yukarıdaki arkadaşlarım bana bunu düşündürtüyor.

***

Derin’e hamileyken, bir Pazar gazetesinde Vuslat Doğan Sabancı’nın ailesiyle yapılan bir röportajı görmüştüm. Röportajda ailecek fotoğraflarına yer verilmişti. İki oğlu varmış Vuslat Doğan Sabancı’nın, herhalde 14-18 yaşlarında olsalar gerek. O zaman Derin’in cinsiyetini bilmiyorduk. O fotoğraf her nedense çok hoşuma gitmişti. İki tane “aslan gibi delikanlı”, anne ve babaları. “Demek bu da erkek olsa ileride biz de bu fotoğraftaki gibi olacağız” diye düşünmüştüm o an.

İşte şimdi o fotoğrafı çektireceğimiz günü bekliyorum ben.

O zamana kadar da kumdan kaleler konusunda ustalaşıp, hiçbir kız annesinin yapamayacağı güzellikte kaleler yapıyor olacağım!

Odds of Having a Girl

The odds of having a girl seem decrease after having each boy, but only very slightly. Even after 3 boys, you are only 6.4% more likely to have a 4th boy than a girl.

Previous Children % Girl Births
None 49% Girls
1 Boy 50% Girls
2 Boys 47.7% Girls
3 Boys 43.6% Girls

Odds of Having a Boy

The odds of having a boy seem to increase after having girls, except after 2 girls, when a 3rd girl is more likely.

Previous Children % Boy Births
None 51% Boys
1 Girl 54.5% Boys
2 Girls 46.0% Boys
3 Girls 52.7% Boys
25 Yanıt

  1. O günün size ve bize sağlık ve mutlulukla gelmesini diliyorum…

  2. Bu tabi ki oğullarınızı daha az sevdiğiniz ya da onların varlığına, sağlığına şükretmediğiniz anlamına gelmiyor 🙂 kız evlat anneye daha bağlı oluyor genelde ama istisnalar vardır her zaman. ne kızlar biliiyorum annelerini kırk yılda bir zorla arayıp soran, ne erkek evlatlar biliyorum annesinin bir dediğini iki etmeyen, annesinin en yakın arkadaşı olmasa da en büyük desteği olan. bence kardeşlerin aynı cinsiyetten olması evde çeşit olmasından daha önemli çünkü aynı cinsten kardeşler çok daha hoş vakit geçiriyorlar birlikte, daha çok şey paylaşıyorlar (bence). Takip edebildiğim kadarıyla siz de Derin’i en çok Deniz için istemiştiniz. Haddim değil ama belki siz de minik bir kız bebek evlat edinmeyi düşünebilirsiniz ilerde, ikinciden çok korkan ben böyle bir çözüm düşünüyorum da kızım kardeşsiz kalmasın diye…
    Sizin de dediğiniz gibi herşeyden önemlisi sağlıklı ve mutlu olmaları. Gerisi detay…
    Sevgiler…

  3. Ben de bir erkek bir de kız çocuk sahibi olanlardanım. Her şeyin başı tabiki sağlık, ben de kızımın cinsiyetini bilmeden önce , hep kızım olsa derdim ama erkek olursa da çok sevecektim tabiki evlat sevilmez mi? İnsan istiyor iki cinsiyeti de tatmak. Olmayınca da üzülecek değildim tabi. Çevrede şöyle şeyler gözlemliyorum. Mesela hamilesiniz ikinciye. İkincinin de erkek olduğunu duyunca -eh napalım, sağlıklı olsun da- evet sağlıklı olsun ama o eh ne oluyor? Tüh beceremedin desen daha iyi… Hayırlı evlatlar olsunlar her şeyden önce. Yukarıdaki yorumda da söylemişler, ne kızlar var ki ana babalarını takmayan, ayda yılda bir arayan.

    • ilk bebeğim hamileyim ve 5 yıl sonra gelen bi mutuluk soruyorlar “cinsiyeti ne?” diye kız diyorum “neyse hayırlısı “diyorlar yada ikinci erkek olur diyende çok…çok komik bence insanlar ne söylediğini bilmiyor..

  4. ben de bir oğlan annesi olarak ne yalan söyleyeyim ki ikinciyi kız isterim doğrusu.. belki bencilce olacak ama kendime arkadaş olsun isterim evet.. çok güzel kalabalık bir ailede büyüdüm, hep kuzenlerimle içiçeydik, erkek kuzenlerimle, bir de abim var.. hepsiyle çok güzel özel bir ilişkim var ve gerçekten herşeyimi paylaşabilirim ama bir tane de kız olsun isterdim, farklı birşey o.. eşimin kız kardeşi olsaydı bari o da yok, onun da erkek kardeşi var.. işte bu yüzden bir kız çocuk isterim.. ileride bana arkadaş olsun diye özellikle.. kendim için yani.. bu yüzden en azından sana yoldaş olacak bir kız kardeşin olduğu için iki oğlan annesi olmanın tadını çıkar Elif.. hoş ikinci de erkek olsa sevinmeyecek miyim, dr erkek deyince yine sevineceğim eminim ve şuanda oğlan annesi olmaktan da çok mutluyum.. hayatımın en özel aşkını yaşıyorum bir süreliğine.. ama iki oğlan annesi olursam belki üçüncüyü bile düşünürüm o zaman 🙂 bu ayrı mesele..

  5. İnşallah o fotoğraf karesindeki gibi bir anınız olur. Bence daha güzelleri bile olur. Sizin de gelinleriniz olacak 🙂 Öyle düşünün Elif. Öyle bir anne olun ki gelinleriniz için sizin yeriniz ayrı olsun. Oğullarınız için eşlerinin yanında gurur kaynağı olun. Kaldı ki zaten öyle olursunuz gibi geliyor bana. Belki kızınız gibi olmaz gelinleriniz ama, inanın öyle olanları da gördüm…

  6. Olmaz ama iki erkek çocuk sahibi bir kadın sabah sabah ağlatılmazki böyle:-)))

    Elifcim seni o kadar iyi anlıyorum ki… Ben de Erdem’e hamileyken kız olurmu acep diye içimden geçirmiştim ama yaşadığımız amniyosentez kabusundan sonra sağlık demiştim birkez daha, herşeyin başı sağlık..

    Kendi adıma çocuklarımızn babaları gibi birer adam olup, ailelerine öyle sıkı sıkı sahip çıkmalarını diliyorum sadece..

  7. Hiç belli olmaz o! Oylamaya çıkarırız kalelerimizi 😉
    Elbette bir kız çocuğundan “beklenilenlerle” – o da her neyse?- olamaz ama nasıl bir anne-oğul ilişkinizin olacağı belli olmaz bence.
    Belki de h.sonları beraber bisiklet binmekten zevk aldığı, kız arkadaşlarını rahatlıkla tanıştırabildiği için fikirlerine her zaman başvurmaktan mutlu olduğu, her zaman, dalga geçerek de olsa, beraber olmaktan zevk aldığı bir anne olursun!?!…. 🙂

  8. 2. gebeliğimin haberini aldığımda utana sıkıla önce kız olsa diye geçirmiştim içimden, bunu istemeyi çok bencilce bulmuştum.

    sonra da erkek olsa daha iyi olur demiştim, erkek erkeğe daha iyi anlaşırlar, belki kıskançlığı kolay atlatırız demiştim.

    şimdi çok seviniyorum bir de kızım olduğuna. iki oğlum olsaydı belki, küçük bir ihtimal 3. çocuğu isteyebilirdim ileri yaşlarımda ama şimdi bir kız bir erkek olunca 3. çocuk hiç istemiyorum, düşünümüyorum daha doğrusu, benim isteğime bakmıyor her zaman, yazgı da önemli.

    ama kayınvalidem de 2 erkek anasıdır ve sanki dünyalar onundur, öyle zengin bir duruşu vardır 🙂 ben tek çocuğum, annem hep bir de oğlum olsaydı, abin olsaydı der.

    ve bence erkek evlatlar annelerini bırakıyormuş gibi gözükseler de, aslında kızlardan çok daha fazla bağlılar annelerine. çok şanslısın, çok şanslıyım. kat kat şanslıyız…

    bu arada kızçe 10,5 aylık oldu ama hala saç falan yok, toplayamadık yani!

  9. Benim de bir oğlum var , ikinci olur mu bilmiyorum hep oğlum olsun istedim çok da mesut oldum , fakat alışverişte eli kız kıyafetlerine giden annelerdenim bende 😀 Şöyle dua ediyorum oğlum ilerde öyle bir kız ile birlikte olsun evlensin ki ben onu kızım gibi seveyim , umarım seninde öyle olur .

  10. 2 tane biri 5 yaşında diğeri 5 aylık dünyalar güzeli iki kızım var. bende iki kızı olan bir annenin çocuğuyum kendi annemin olduğu gibi benimde kızlarımla ilgili egom yüksek galiba yazını okudukça bunu daha fazla farkettim. Evimizde sürekli konuşulan motivasyon cümleleri vardır “Kızlar paylaşr, kızlar giyer biz kızlar arkaya oturcaz, kızlar olarak …” eşimin içten içe kıskandığını biliyorum ama onun da bazen “utkunun kadınları” diye bizden bahsettiğini duyuyorum ve bu üçlü ittifakı çok seviyorum 🙂

    • ben de şimdiden kızımla hep biz diye bahsediyorum. (kızım 9 aylık:) eşimden bişey isterken, biz şunu şunu istiyoruz diyorum. biz kızlar durumu bizde de mevcut ve bundan acaip haz alıyorum 🙂 eşimin de hoşuna gidiyor.

  11. gercekten bukadar mı duygusun insanın ayna olunur bu sabah seni tanıdım elif ama sanki hep varmışsın gibi oldun hayatımda bu yazı ben ağlamadım ama cok etkilendim (son zamanlarda yeteri kadar ağladığımdan) 29. haftam bitmek üzre ve 2. bir erkek cockuk bekliyorum yusufefem 5 yasında ve anasınıfında 1 ay oldu bizim oğlanlar için işimide bırakalı hoş istekli bir ayrılış oldu onun için hiç üzüldüğüm yok ama yalnız kalıyorumya seninde deiğin gibi efem okula gidince cıldıracak gibi oluyorum bende veriyorum kendimi yazmaya okumaya ama yetmiyor ben cok sanslı annelerden hissettim hep hayatta baska mucadelelerim vardı ve halen devam etmekte ama mükemmel bir cocukla buyudum oğlum bana oyle bir hamilelik oyle bir bebeklik vede halen oyle bir cockuluk yasatıyorken bazen onu hakedecek ne yaptı demekten alamıyorum kendimi bende o nedenle olsa gerek hiç teredüt etmeden efe gibi olsun on tane erkek cocuğum olsun buyuturum zor gelmez derdim ama onun bir kardeşi olacağını öğrendiğinde kızları hiç istememesine karsın bir kıs kardeş istemesi hatta ona ismini bulması beni cok etkiledi o gun ilk kez kızım olsa dedim içimden ama yapılacak bişi yok detaylı ultrasona kadar da bir erkek kardeş sahibi olaacağını acıklama ve anlatma yolları aradım şimdi eminiz 2. oğlum yolda tek dileğim sağlıklı bir bebek olması ve sonrasındada o kumdan kaleleri ardarda kahkalar içinde ömrüm vefa ettikce onlarala birlikte inşa etmektir.

  12. bir ihtimal daha vaarrr:))

  13. Bir erkek annesi olarak cok duygulanarak okudum.. Birlikte çok mutlu fotograflarınız olsun dilerim.

  14. Yorumları okumadım, yazan olmuştur belki…

    2 tane tatlı kızın olur inşallah oğlanlar sayesinde..Biliyorum aynı şey değil ama benim 3 erkekli kayınvaldeme biz kızı gibi yakın olduk eltimle. Sizli bizli konuşmalar kalktı ilkin, Anne diye hitap ederiz, beraber buluşur gezeriz, kayınpederin dedikodusunu bile yaparız, hani anneyle yapılır ya, yaşlandıkça, emekliye ayrılmış kocadan bunalan anne kızıyla dertleşir, işte o hesap..oğulları aramaz belki her gün ama ben dediğin gibi hergün öylesine ararım kayınvaldemi, sırf kızsal muhabbet yapmak için bile..aslan delikanlılara sağlık sıhhat ve kafana göre gelinler dilerim sana 😉

  15. elif benim ikinci bebegimde buyuk ihtimalle son bebegim,galiba ikiside erkek olunca gunun birinde bizlerden uzaklasip gitmesini,kendi hayatlarini kurmalarini benimseyemiyoruz,bu galiba hayatin kanunu,kizlar surekli ailesiyle cok yakin iliskiler kurarken yada anne-kiz iliskisi diyelim buna,erkek evlatlar nedense yuvadan ucup gidecek gibi gozukuyor.ama diger taraftanda ,ileride kendi ailesini kurup ama hala annesine sevgiyle bagli erkek evlatlarda var.benim tek tesellim ,gelecekte guzel insanlarla karsilasmalari ve evlatlarimizin eslerininde bizim biricik kizlarimiz olmasi .
    ben iki erkek evlat sahibi oldugum icin cok memnunum.ez azindan ileride kucugumun ne zaman ihtiyaci olsa yaninda hep abisi olacaktir diye dusunuyorum.

  16. Benim de iki oğlum var ,ilerde onlar evlenince iki de kızım olur umarım…

  17. Bence ne siz ne de arkadaşınız kızdan ümidini kesmesin! 4 hafta önce ikiz oğullarımın üzerine kızımı doğurdum… İkizlerim IVF bebekleri, kızım ise sürprizimiz! 3. için “İstemeden oldu herhalde” yorumu yapanlara “yooo isteyerek oldu hem de çok isteyerek ” diyorum. Hep ama hep bir kızım olsun istemiştim. Ha 2 oğlumla hayatımdan çok memnundum ama gene de hep bir kızım olsun istemiştim, tüm doktor raporlarına rağmen oldu 😉 Darısı diğer isteyenlerin başına…

  18. Şu an oğlan yolu gözlüyoruz. Hep oğlanları daha çok sevdim. Ama benim içimde filizlenen bir karar var. Eğer ikinci bir çocuğum bir sebepten olmazsa veya ikinci de erkek olursa emeklilikte bir kız çocuğunun koruyucu ailesi olmak isterim. Sonuçta evlat illaki doğurularak edinilmiyor. Kendine özgü zorlukları olacağına eminim. Ama niyet olarak koyuyorum önüme.

  19. Bir oğlum var, 2. çocuğum olur mu bilmiyorum ama nedense olursa o da erkek olacakmış hissi var hep içimde. Kızları çok severim o başka, kız olursa o da ayrı bir tat olur elbet de ne bileyim hiç aklıma gelmemişti, kız mı olsa erkek mi olsa diye 🙂 Yazın gülümsetti beni, dediğin gibi sadece uzmanlaşma alanlarımız farkeder bir anne olarak. Hem kız hemearkek annesi olanlar açık ara önde tabii bu durumda :))

  20. Ben de kendime bile itiraf edemedikten uzun sure sonra, ne yalan soyleyeyim, bir oglum olsun isterdim. Taa ki kizim dunyaya gelinceye kadar 🙂 sonrasinda fikrim 180 derece degisti ! İyi ki varsin melegim . Kiz annesi olmak gercekten cok baskaymis. Onu kokos kokos giydirmek, cilvelerini izlemek, saclari biraz daha uzasa da at kuyrugu yapsam diye dusunmek, ve herseyden onemlisi , benim annemle oldugum gibi, onun bir omur boyu arkadasim, sirdasim, can yoldasim olacagini bilmek, bana sonsuz huzur ve mutluluk veriyor. Kiz annesi olmak cok guzel, anne olmak dunyalara bedel .

Bir Cevap Yazın

