Etkilenmemek mümkün değil

Tanımıyorum onu. Ama taa ben üniversitedeyken, Kral TV’de cıvıl cıvıl klip sunduğu günlerinden beri sempati duyardım. Sonra bir ara bir TV programı yapmıştı sanırım, ünlülerin evine gidip çekmecelerini falan karıştırıyordu galiba. Sonra evlendi. Dergilerde yusyuvarlak karnıyla gördüm, içim ısındı. Sonra anne oldu. Kendi gibi kıvırcık saçlı bir oğlu oldu.

Sabah bir arkadaşım söyledi. “Defne Joy Foster’ı duydunuz mu” diye? Kalakadım. “Bebeği!!!” çıktı ağzımdan. İlk olarak o geldi aklıma.

Sonra annesi. Kocası.

Allah hepsine sabır versin.

İnsan tanımadığı birinin ölümüne niye üzülür? Ölen için mi? Geride kalanlar için mi?

Off…

 

25 Yanıt

  1. allah bütün sevenlerine sabır versin…

  2. Bir bebek annesiz kaldı… anne ki cıvıl cıvıl enerjisiyle evimizin yaramaz çocuğu gibiydi. çok çok üzgünüm. anneanneciğimin bir lafı vardır bir şeye çok üzülünce ” acısı üstlerinde kalsın” der. acıları bizlere de geçmesin diye. ama yine de geçmemesi mümkün değil. her ölüm erken ölümdür derler ama o güzelim kıvırcık oğlu için hele bu çok çok erken bir ölüm oldu 😦

  3. Bu haberi sabah çok mutlu bir anımda, tamamen tesadüfen okudum ve hiç tanımadığım, ama tanımadığım halde çok sıcak bulduğum, çok sevdiğim bir insan için gözyaşlarına boğuldum… İşin tuhafı benim aklıma ne bebeği geldi, ne eşi, ne dostu. tamamen daha dün varken, şimdi yok, hem de bu kadar hayatı sonuna kadar yaşayan birisi, nasıl oluyor da oluyor kısmına takıldım… Hala bulamadım, nasıl oluyor da oluyor…

  4. meğerse ne kadar severmiş ve yakından takip edermişim kendisini..yaptığı çoğu şeyi izlemişim hayatını okuyunca anladım. Benim de aklıma ilk oğlu geldi çok küçük ama dedim ilk okuduğum anda..Nasıl bir yük omuzlarda..Boğazımda bir düğüm oldu sabahtan beri..

  5. Benim de ilk aklima gelen oglu oldu. Annelik iste. Evde yalnizim bana bir sey olsa oglum nasil bir travma yasar diye dusunurdum. Daha cok dusunur oldum. Ben de kendisini cok sevimli ve sicak bulurdum. 😦

  6. Öğrendiğim anda, ilk aklıma gelen “kendi gii kıvırcık saçlı oğlu” oldu, içim yandı. O minicik yavrunun annesiz kalmasına mı üzüleyim, gencecik bir kadının yavrusuna doyamadan gittiğine mi, bilemedim. Hayat çok acımasız, gidene de kalana da…

  7. Sabah çok erken okudum haberi ve hemen sizin bloğunuza baktım nedense var mı bir yazı diye?İnanmak istemedim herkes gibi ama malesef insana herşeyin emanet olduğunu hatırlatan bir ölüm.Kendimi ve kuzumu,onun geride bıraktığı kuzusunu düşündüm.Allah geride kalanlara sabır versin.

  8. pazar günü dansını izledim bugün cenazesini izliyorum
    3 günlük dünya dedikleri bu mu? benim pozitif enerji kaynağımdı. yazık. allah rahmet eylesin

  9. isimlerini taşır hani insanlar, Defne’ler de hep güzeldi bana göre. 2 tane Defne tanıyordum, biri Defne Joy, diğeri Defne Samyeli’ydi. Kızıma ismini koyarken içim rahattı, hiç çirkin, somurtkna Defne yoktu işte…

    şimdi çok üzgünüm, gencecik bir kadının ölmüş olmasına, minicik bir bebeğin annesiz kalmasına, çok seven bir eşin yalnızlığına ve bazı aptalların ağzına laf verilmesine…

    Allah rahmet etsin, kalanlara versin ömrünü..

  10. ben de çok üzüldüm.tanımadığımız birine bu kadar üzülmek

  11. Duyunca çok üzüldüm..Gariptir hemen senin bloguna baktım, “Elif bu konuda muhakkak birşeyler yazar” diye düşünerek…İşte yine içimi döküyorum…Ben de çok üzüldüm, çok etkilendim.Pazar günü yarışmadan elenince, “konuşmak istiyorum, konuşmak istiyorum

  12. demişti de, ben de “yav bir sus artık, elendin” demiştim içimden…Kızcağızın son sözleriymiş.

    • Ben haberi duydugumda aklima oglu geldi. Annesiz kalan ve yasadigi surece bu aciyi bogazinda dugum olarak hissedecek oglu. Ben eskiden de olmekten korkardim ama simdi olmekten sadece oglumu annesiz birakacagim dusuncesi icun korkuyorum. Ne tuhaf annelik boyle birsey herhalde. Korkularin bile evladina gore sekilleniyor. Allah ogluna sabir versin ve tum anneleri bebeklerine bagislasin.. Bu sabah birkez daha anladikki gerisi hikaye.

  13. bir yarısma sunardı, hani yoldan cevirdigi iki kişi kendi sectikleri konu basliginda yarısırdı.. cook severek eglenerek izlerdim. sonraları bu programı baska bir kız sundu.. ve ne eski tadı vardı ne eski reytingleri .. defne cook tatlı bir kizdi yaa.. gercekten cok üzüldüm:(

  14. Duyarsız kalamayacağını, bir anne olarak mutlaka sayfanda bu acıyı paylaşacağını biliyordum elif abla. Sabahtan beri çok ama çok etkilendim, çok üzgünüm. Hiç bir şeye konsantre olamıyorum. Ama neticede ateş düştüğü yeri yakıyor. Bizler üzerinde bu acının etkisi git gide azalsa da, allah ailesine sabır versin.

  15. bendehiçtanımadığı biri için bile içi yanabilenlerdenim :((
    çok erken gitti çok. allah mekanını cennet etsin, yavrusunun yardımcısı olsun,

  16. sabah duyduğumda “hiiiihhhhhh” dedim derin derin. sonra bir sızı yerleşti kaldı neden olduğunu bilmediğim. ben de ilk ama küçücük bebeği vardı diyenlerdenim belki de anne olmamdan kaynaklanan içgüdüyle. neye üzüldüğümü düşündüm sonra farkettim oğlunun ona doyamamış olmasına, hiçbir zaman kanamayacak olmasına herşeyin yarım yarım kalmasına her annesini yanında istediğinde içinde hep bir karadelik açılacağına, onun oğlunun tadına bir daha varamayacak olmasına, eşinin hep tam ona seslenecekken yutkunacak olmasına.. bunun gibi birsürü şey acıttı içimi. ölüm dedim nasıl bişey herşeyi herşeyi yarım bırakıyor.. heleki bu kadar hayatın dibine vuran bir insanı.. galiba gidemeyenlerden olacak defne joy hep bir yarısı burda dünyada kalacak..ve onun için yapılan en doğru yorum şuydu:toprak bu enerjiyi nasıl hapsedecek?

  17. bu arada yorumları okudum da sanki hepimiz aynı insanız, sanki hepsini ben yazmışım gibi geldi. annelik ne kadar benzetmiş, ne kadar aynılaştırmış hepimizi.. hepimiz hem oğlunun annesine hem de annenin oğluna doyamamasına yanmış. ortak acı…

  18. bu kızın her yaptığını o kadar keyfim yerinde izledim ki hayatım boyunca. al işte espri yapabilen kadın var bu ülkede diyordum. bu sabah şok oldum inanamadım duyduğumda.
    bebeği geldi aklıma.doğum sonrası yeni yeni düzelen ruh halimi çalkaladı bu haber sabah sabah…

    ve akşam üzeri bir haber sitesini açtığımda, bu dans yarışmasına katılıp önceden elenen gazeteci, hala bebeğini emzirdiğini yazmış…
    tanrı butun bebekleri annelerine bağışlasın.

  19. içim öyle tuhafki inanamıyorum, inanmak istemiyorum, yakıştıramıyorum. Üzgünüm çok üzgün severdim nerede görsem izlerdim, yaşama bağlılığı neşesi bana da neşe verirdi. Onu çok seviyormuşuz meğerse.

  20. kendisini hiç sevmiyordum. hele ki şu ”yok böyle dans” yarışmasındaki hal ve tavırları beni benden alıyordu. geçen hafta elenene kadar ” offf git öl sen ya ” şeklinde hoşnutsuz yorumlar yapıyordum kendisine :S dün haberi aldığımda inanılmaz bir suçluluk duygusu hissettim, sanki ben neden olmuşum ölümüne gibi :S gerçekten üzüldüm, yavrusuna üzüldüm en çok da… ve bu gerçek tokat gibi yapıştı yüzüme tekrar; bugün varız, yarın yokuz…

  21. Habere müthiş üzüldüm. Sempatik, iyi, kötü, sevimli, sevimsiz hiç farketmez, daha minicik bir çocuğun annesiydi o. Bir annenin eksikliğini hiçbir şey dolduramaz, bu bir gerçek, onun için çok üzgünüm. Giden gidiyor, kalanlar için çok zor. Sabırlar diliyorum ailesine ve yakınlarına…

  22. ben de duyunca çok üzüldüm, daha doğrusu neye üzüleceğimi bilemedim; minik bir yavrunun annesiz kalmasına mı, sevgi dolu bir annenin bebeğini son kez koklayamadan veda etmesine mi 😦
    oğluma sıkı sıkı sarılıp öylece kala kaldım…

  23. Off, dunden beri ben de cok kotuyum. Ben ogluna uzuluyorum, giden gitti, Defne’yi cok severdim ama napalım, ölüm hepimizin kapısını calacak. O minicik oglu annesiz kaldı ya, icim yanıyor 😦 Allah yavruları annesiz babasız bırakmasın…

  24. Kızımın adı Defne…Ben sarışınım o babası gibi esmer…Bazen ona seslenirken naber Defne Joy derim, derdim… Off çok zor…Ben annemi kaybettiğimde 26 yaşındaydım, doymadım sana derim hep rüyalarmda onunla konuşurken. Onun oğlu daha küçücük ve inanın kaç yaşınızda olursanız olun hiç kim se bir annenin yerini dolduramıyor, o boşluk kocaman bir yumru gibi hep nefesinizi tıkıyor. çok üzüldüm, kelimeler kifayetsiz kalıyor…

Bir Cevap Yazın

