Bu da bir hayata başlangıç hikâyesi

Az önceki yazıyı yazdım. YAYIMLA düğmesine bastım.

Sonra posta kutuma döndüm. Aşağıdaki maili gördüm.

Merhaba sevgili Elif

Blogunu bir müddettir düzenli olarak okuyorum ve sanki seni yakından tanıyor gibi hissediyorum.

Ben rahim ağzı yetmezliği yüzünden 1 Şubatta sadece 25 haftalık olan oğlumu dünyaya getirmek zorunda kaldım. Sadece 830 gr ve 32 cm. O kadar küçük ki bakmaya korkuyorum. Yenidoğan yoğun bakımdaki doktorlar durumunun şu an için iyi olduğunu ama birşeyler söylemek için çok erken olduğunu söylüyorlar. Daha kritik saatleri atlatmış değil.

Sana şu an hastanedeki odamdan yazıyorum bunları. Sadece dua etmek  ve her üç saatte bir, iki damlacık gelen sütümü artırmak için elimde pompa sağmaktan başka hiçbirşey gelmiyor elimden.  Şu an için  veremiyorlarmış sütümü zaten ama ilerde beslemeye başlayınca çok lazım olacakmış.

Benim bu kadar küçük doğmuş ama sonra sağlıklı olarak büyümüş bebeklerin hikayelerini duymaya ihtiyacım var. Var mıdır senin çevrende ya da okurların bildiği böyle mucize hikayeleri.
Ne kadar kalmışlar kuvözde, çıkınca neler yaşamışlar?

Oğlumla ben de başarmak zorundayız. Başka çaremiz yok.

Sevgiler.

İlknur

Benim kız kardeşimin çok yakın bir arkadaşı erken doğum yaptı. Uzunca süre hastanede kaldı bebek. Ama çıktı. Şimdi iyi. Hatta turp gibi.

Bir başka tanıdığım, ben Deniz’e hamileyken 24 haftalık doğum yaptı. Deniz’le aynı zamanda doğması gerekirken, Deniz doğduğunda o üç aylık olmuştu. Şimdi haşarı, cıvıl cıvıl bir kız çocuğu.

Bildiğiniz, sonu güzel biten hikâyeleri paylaşabilir misiniz İlknur’la?

Hayat hep üzüntülerle dolu değil çünkü.

Bildiğiniz iyi hikâye yoksa da iyi dileklerinizi, dualarınızı, pozitif enerjinizi gönderin İlknur’a. Ne kadar ihtiyacı olduğunu tahmin etmek için bunu yaşamış olmak gerekmiyor.

***

Ek 1: Az önce tekrar yazdı İlknur. Bebeğinin yanına götürmüşler onu. Yüzüne dokunmuş ilk kez. “Odadaki en küçük bebek o” diyor. Biraz önce de sağdığı sütten vermişler bebeğine.

Ek 2: Facebook’ta da prematüre bebek aileleri için kurulmuş bir grup var: http://www.facebook.com/profile.php?id=100001646368162

104 Yanıt

  1. ayy içim bir acayip oldu. İlknur, eğer burayı okuyorsan sana tüm kalbimle dua ediyorum. Eminim yavrun çok sağlıklı ve neşeli olarak hastaneden çıkacaktır. Sen iyi ol, pozitif ol ki sütün artsın. o sütler bebeğe çok lazım olacak. Allah’tan acil şifalar diliyorum sizin için.

  2. İlknurcum çok zor bir süreç, böyle erken ve küçük doğan bebeklerin daha güçlü ve hayata bağlı olduğunu hep duyuyoruz. Sen hiç merak etme… minik oğluşun hayata tüm gücüyle bağlı ve annesinin o eşsiz sütü onu hayata bir okadar bağlayacak. küçük olması değil sağlıklı olması en önemlisi 🙂 inan senin için ve ihtiyacı olan anneler için dua edeceğim.

  3. okurken etkilenmemek mümkün değil. İlknur inan ve nolur inancını yitirme. oğluşunla hastaneden çıktığında Elif hanıma sımsıcak bir foto yolla o da bize burdan yayınlasın. Ben bu fotoyu bekleyeceğim. Sevgiler. Dualarım sizinle arkadaşım.

  4. Çok duygulandım çok.Allah İlknur’un o minicik bebeğine de, İlknur’a da yardım etsin… Ama hiç umutsuz olmasın.Çok örneği var .Ünlülerden bile duyduğumuz 1-2 kişi var böyle erkenden doğum yapan ve şimdi maşallah turp gibi bebeği olan.Bak iki maili arasında bile gelişme olmuş, bebeğine dokunmuş ve bebeği anne sütü almaya başlamış. Çok geçmiş olsun diyorum ve acil şifalar diliyorum İlknur’a ve bebeğine.

  5. var var..
    kuzenim bundan 18 sene önce sadece 930 gr doğdu. kuvozde ayağı kırıldı falan hatta. yaşamasına hiç ithmail verilmeyen o kız şimdi benden daha uzun.. fen lisesini kazandı. sağlıklı ve çook güzel bi kız. hiç korkma sen ilknur..

  6. Bebeğini sağlıkla kucağına alıp evine götürmen dileğiyle İlknur…

  7. sevgili ilknur, ben ikizlerimi 31 haftalık dünyaya getirdim. 1000 gr ve 1200gr olarak. kuvezde yaklaşık 2 ay kaldılar. şu anda 16 aylıklar ve gayet sağlıklılar. ama senin güçlü olman ve kesinlikle olumsuz düşünmemen gerek.. lütfen inancını yitirme.. süreç uzun ve zor geçebilir… ama oğlunun senin sütüne çoookk ihtiyaçı var… acil şifalar dilerim..

  8. Ben de doğum yaptığım hastanenin panolarında görmüştüm 500 gr doğmuş bebek fotoğrafları. Ve o bebek turp gibi sağlıklı olmuş sonrasında. Senin oğlun da eminim ki en kısa zamanda toparlanacak. Her şey çok güzel olacak annesi. Dualarım sizinle. sevgiler

  9. Uuzun uzun yazsam meşgul etmem burayı değil mi?

    Öncelikle bebeğiniz hayırlı olsun. O minikler sandığınızdan çok çok daha mücadeleci, çok daha dayanıklı ve inanılmaz bir yaşam savaşı güçleri var.
    30 haftalık, 1100 gr 38 cm olarak dünyaya getirdim oğlumu. Zor günler geçirdik..
    Hep kendimi telkin yolum şuydu; oğlum o küçücük bedeniyle hayatının savaşını veriyorsa benim ağlamaya sızlanmaya hakkım yok. Sadece onun verdiği savaşta onun karşısında dik olmalıyım; onun için.. Aklıma kötüsünü getirmemeliyim; çünkü o inanıyor ve yaşama tutunmaya çalışıyor..
    Ağlamadım ben o zamanlar. Taş kesildim. Ama şimdi gene ağlıyorum bunları her yazdığım zamanki gibi.
    Geçecek, inanın geçecek. Haftasına göre iyi bir kiloyla doğmuş bebeğiniz. Doktorlar da şimdiki durumu iyi diyorsa iyidir. Onlar sizi ferahlatmak için olumlu tablo çizmezler çünkü, gerçekçidirler. İyi diyorlarsa iyidir, inanın..

    Benim oğlum 38 gün kaldı kuvözde. İlk başlarda bende sağdım sütümü, damla damla. Burnundaki ya da ağzındaki beslenme hortumuyla veriliyordu süt.
    1-2 cc ile başlanıp vücudu beslenmeyi tolere ettikçe, sindirim sistemi çalıştıkça giderek arttırılacak.

    Bir de not; azıcık içinizi ferahlatır belki. Bebeğinizin şu anda acı hafizası yok. Yani mesela damar yolu açarken canı yanarsa bile onu hatırlamıyor tekrardan. Onun için herşey anlık. Bana bunu öğrenmek çok iyi gelmişti o zamanlar.

    Bir de oğlum hastanede yazarken bir bebeğimiz vardı. Kendi bloğumda yazmıştım post olarak ama sizin istediğiniz bölümü bu kısma da kopyalıyorum

    “Çapa’da Nazlı bebeğimiz vardı. Ayaz doğduğunda 52 günlük olmuştu ve 960 grama ulaşmıştı.
    26 haftalıkken annesi merdivenlerden düşünce 638 gr olarak gelmiş dünyaya. Annesi de 21 yaşında gencecik bir kız. Bir yandan da hukuk fakultesi 3.sınıfta okuyor. Bebek de kaza kurşunu zaten 🙂
    Nazlı bebeğin o gencecik annesi, kızı 58 gün yoğun bakımda kalırken okulunu dondurup yoğun bakımının kapısındaki bankta yaşamış. Çünkü yoğun bakıma girmek yasak. Haftada 2 gün 5 dk uzaktan bakmaya izin vardı. Ama o kızcağız 48 gün gece-gündüz kışın soğuğunda bahçede yattı, bankta oturdu gitmedi bir yere. Sonunda Nazlı bebek bizim bulunduğum Yenidoğan Bakım Ünitesine terfi ettiğinde anneciği sevincinden bayılmıştı olduğu yere. Benim diyen kadının gösteremeyeceği metaneti gösterdi, dayanma gücünü gösterdi. Enerji kaybetmemek için ağlamıyorum derdi. Ve 103 günün sonun 1450 gr’lık kızını alıp çıktı hastaneden.”…

    • Gözlerim doldu

    • hatta Burcu’nun oğlunu şimdi kimse tutamıyor. bloğuna bir göz at istersen :))

    • Burcu ağlattın beni de…
      Sevgili İlknur,
      Burcu ve oğlunu tanıyorum. Ayaz şimdi maşallah kıpır kıpır, yerinde durmayan bir bebek. Burcu söylüyorsa inan 🙂
      Kalbim, dualarım sen ve minik oğlunla… Eminim o çok iyi mücadele ediyor ve annesini üzmeyecek. Oğlun kucağında sağlıkla çıkacaksınız o hastaneden… Kalbini ferah tut…

      • BURCU YİNE KÖTÜ OLDUM.. HİKAYELERİMİZ BENZER. BU İÇ ACISIMI TAM OLARAK ADLANDIRAMADIĞIM DUYGU BENDE HİÇ AZALMADI. AMA ALLAHA ÇOK ŞÜKÜR BEBİŞLERİMİZ ARTIK DELİKANLI OLDULAR. İLKNURCUĞUM ANNE OLMAK ÇOK ÖZEL BİR DUYGU .BU MİNİKLER BU DUYGUYU BİZE YAŞATTILAR. BEN ONLARA ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM

  10. İlknurcum dualarım seninle olumlu düşün bol bol dua et sen de, eminim ki minik oğluşun senin sevgini hissediyor ve güçleniyor. Benim hatırladığım sonay dikkaya vardı spiker onun oğlu da erken doğmuştu okumak istersen http://www.haberler.com/sonay-dikkaya-ve-ufuk-yildirim-in-bebekleri-yasam-haberi/
    Allahım biran önce oğlunu kucağına alıp emzirmeni nasip etsin inşallah canım sağlıklı, mutlu yıllar sizi bekliyor buna inan..

  11. dualarım seninle ilknur…benimde bir tanıdığım var,6 aylık doğan oğlu şuan 19 yaşında,tıbbın 19 yılda aldığı yolu düşünürsek,senin oğlunun oldukça şanslı olduğunu düşünüyorum..hastaneden çıktığınız günün hayalini kurmaya başla bence..sevgiler..

  12. Merhaba ilknurcum
    Bende 30haftalik dogun yaptim deniz 1100gr dogdu simdi 2 yasinda cin gibi herseyi normak bir kizim var
    Mailini okuycak hemen yazmak isredim deniz yaklasik 1 ay kuvezde kaldi bende hamilelik zehirlenmesi oldugu icin erken dogum yaptim ve bir sure yogun bakimda kaldim bebegimi kucagima almadan sutumu sagdim ama ilacli oldugu icin sut veremedik ama bebegimi kuvezde cok guzel beslediler deniz kuvezden cikmadan once kucagima geldi ve o kadar kucuktuki anlatamam nasil olucak dedim ama insan o kadar kolay ogreniyorki bu kadinlik icgudusu dort ayboyunca yatak odamizdan cikmadan steril bir ortamda yasadik ama sunu soylemeliyimki en onemli sey pozitiflik manevi destek ve annelik hissi sevgi sakin umidini kaybetme hersey yoluna girecek oylebir hayata tutunuyorlarki inanamazsin bunlar su anda aklima gelenler
    Lutfenbana ulasmaktan cekinme mail adresim gulakbal@hotmail.con her turlu destege hazirim
    Sevgilerimle
    Premature bebegi olan gul

    • Cok tesekkur ederim Gul. Ilk firsatta sana yazicam

    • Merhaba Gül; Bende gebelik zehirlenmesinden 35.haftada dünyada getirmek zorunda kaldım. Biraz daha şanslıydık biz. Ama ben beklenmedik bi şekilde yaşadığımız olay karşısında şok olduk. 3gün yoğun bakımda kaldım. Ve çökmüştüm. Şuan ağlayarak yazıyorum bunları. Egenin evde olduğunu, iyi olduğunu söylediler. Ama ben okadar bitkinken kimseye inanmadım. Resimlerini istedim. Getirdi eşim. Baktım ev bizim ev. O zaman anladım ağlayıp sızlayarak olmayacak. güçlenip yanına gitmem gerek. Sevgili İlknur, yavrun için yapacağın ilk şey dimdik durabilmek. Sadece bugün için değil bu. Bundan sonrası için her an önce sen bedenen ve ruhen sağlıklı olacaksın ki onu koru, kolla, büyüt… Birlikte uyuyacağınız günler göreceksin Allah’ın izniyle… Dualarım sizinle.

  13. 24. haftada doğum yapan bir arkadaşım vardı.. bebeği şimdi sağlıklı, 4 yaşında zıpkın gibi bir oğlan…

    dualarım da bebeğinle olacak…

  14. ilknur allah bebeğinizinde sizinde yardımcısı olsun inşallah sağlıkla bebeğini kucağına alırsın ve o günü bizimle paylaşırsın.

  15. Sevgili Ilknur,
    Ilk once sana allah kuvvet versin. Benim kizim da az kaldi ayni sebepten dolayi az kaldi 22. haftada doguyordu. O ara, acilen yapilan bir dikis ve haftalarca suren yatak istirahatiyle bir sekilde 38. haftayi bulmustuk. Ancak ayni devir doguran baska bir arkadasimin oglu, simdi kocaman bir cocuk. Hatta benim kizimdan bile daha saglikli. Umidini hic kaybetme.
    Tum dualarim seninle.
    Sevgiler.

  16. ilknurcum bnde sana 24 haftalik dogup hayata herkesten daha kuvvetli tutunan komsumun ikiz bebeklerini örnek vermek istiyorum..kilolari 800 gram bile degildi..simdi 5 yasindalar ve bir saniye yerlerinde durmuyorlar:)
    senin icin dua edicem,sende lütfen melegine güven..inan o boyundan büyük bir cesarete ve inada sahip..

  17. Sevgili Elif,
    Sana ve buraya benim için yorum yazan,
    dualarini esirgemeyen herkese milyonlarca
    kez tesekkur ediyorum. Yazdiklariniz bana
    nasil iyi geldi, icime nasil serin serin sular
    serpti anlatamam. Sayenizde iki gundur ilk
    defa umutla bakiyorum yarina ve Alişimi eve
    goturecegim gunu hayal ediyorum.
    Allah hepinizden razi olsun, Allah hepimizin
    cocugunu bagislasin bizlere.
    Cok sagolun

    • sevgili İlknur Allah yardımcınız olsun, bebeğine ve sana kuvvet versin, kolaylıkla ve sağlıkla çabucak çıkın oradan.
      sevgiler…

  18. İlknur’cum once ogluna sonra kendine guven siz bunu basaracaksiniz.İnan o baska yol bilmiyor,mucadele ediyor ve edecek.Pozitif olmaktan gulumsemekten baska bir sey dusunme dualarimiz seninle…kucak kucaga fotolarinizi bekliyoruz.
    Not:Hani yukarida uzun uzun yazan tatli bir kadin var Burcu, oglunu simdi gormelisin tam bir firlama,biz ona “Master of Diaster” diyoruz.

  19. bebeğini kucağına bir an önce alman için dua ediyorum ilknur, sağlıcakla kalın ikinizde…

  20. Öncelike sağlıklı ve mutlu bir bebek olması için dua edeceğim. sonra da detaylarını t am olarak bilemesemde bir akrabamın 800 gram civarında dogan ve kalp problemi dahil daha birkac problemle daha ugrasmak zorunda kalan ikizlerinden bahsetmek istiyorum. Her ikiside uzun süre kuvozde kalsalarda simdi masallah kocaman olmuslar ve gayet saglıklılar. Ayrıca anneler kulubu yahoo grubundan tanıdıgım bir arkadasımın bebegi de 20li haftalarda 800 gram civarında dogmus ama ben gordugumde masallahı vardı. İnsallah İlknur hanım da bebeğini saglıkla kucagına alır en kısa zamanda

  21. Benim de kahramanım Can var. Kendisi çok yakın bir arkadaşımın oğlu. Arkadaşım 23 haftalık doğurdu, 615 gram. Ayvalıkta devlet hastanesinde. Doğar doğmaz küvezle 2 saat yol gitti, izmire. Hem de soğuk küvezde! 4 aydan uzun süre hastanede kaldı Can, oldukça zor bir süreçti. şimdi evde ve armut suyunu içiyor 🙂 Dayısına benziyor, dönencesiyle oynuyor, sürekli sesler çıkarıyor. Kendinize çok iyi bakın, oğlunuzun size çok ihtiyacı var ama günümüz şartlarında bu miniklerin şansı çok iyi 🙂

  22. Sevgili İlknur,
    oğluna sağlık, sana da iç ferahlığı diliyorum. umarım bir an önce kavuşur sıkı sıkı kucaklaşırsınız. dualarımdasınız…

  23. Benim ikizlerim 27 haftalik dogdular. 960 gr ve 1050 gr olarak. Oglum 9 hafta yogun bakimda kaldi, eve oksijen destegi ile cikti. Kizim ise 6 hafta yogun bakimda kaldi. Ayrica dogum oncesinde 2,5 hafta ben hastanede ataktan hic kalkmadan yattim, tuvalete bile kalkmam yasakti, boylece 27 haftayı bulduk. Benimle ayni donemde yogun bakimda bebekleri olan anneler vardi, doktorlarimizin ve hemsirelerin destegi cok buyuktu. O donemdeki yogun bakim annelerinden birisi hala cok iyi arkadasim. Simdi ikizlerim 2,5 yasini doldurdular, cok sukur “term” bebeklerin gelisimini oyle ya da boyle yakalamaya basladilar. Ilk 24 saat cok onemli, onu attlattiktan sonrasi sevgi ile buyuyor, bir de anne sutuyle tabii ki… O nedenle bol bol anne sutu, simdi olmazsa bile sonra cok gerekecek. Sorunuz olursa benimle baglantiya gecebilirsiniz. En kisa zamanda minik yavrunuzu evinize goturebilmeniz dilegi ile…

  24. Pozitifi dusun, pozitif olsun mottosu geregi hemen 2 ornek vermek istiyorum 🙂

    80’li yillarda 7 aylik dogmus, simdi kendi kizina hamile arkadasim var :))

    Bir arkadasimin kardesi, 6 aylik civari dogmustu, dalyan gibi delikanli oldu 🙂

    Yine bloglarda bir arkadas var, sahsen tanimasam da, 6 aylik dogan 🙂

    Sardunya’nin oglu var; iste bu da blogu :)) http://sardunya.blogspot.com/ O sana cok yardimci olabilir belki, ona da haber vereyim, gelip moral versin :))

    Aklima gelenler bunlar 🙂 Hepimiz dua ederiz bol bol, insallah kolayca atlatirsiniz bugunleri ve bebisin kucaginda, ikiniz de saglikla cikarsiniz hastaneden..

  25. İlknur, sen ve bebeğin için dua edeceğim.

    Sen yeterki mor alini hep yüksek tut, sütünün çoğalması için bol bol su iç ve gelecek güzel günlerinizi düşün.

    Çok yakın bir arkadaşımın kızı da çok erken doğdu, 2,5 ay kaldılar hastanede.. Şimdi okula başladı, inan çok güzel olacak herşey, şimdilerde böyle güzel örnekler öyle çokki..Allah yardımcınız olsun.. Tüm kalbimle iyilik diliyorum size…

  26. Dualarim sizinle, insallah yavrunuz saglikla en kısa zamanda kucaginizda olacak.

  27. ilknur hanim…Sadece inanin.hersey cok güzel olucak degil.Parkta onu salincakta salliyacaginiz günün hayalini kurun..Yada yemek yemedigi icin ona öfkelendiginizi düsünün.HERSEY COK GÜZEL OLUCAK…Ve simdi bir defter alin elinize tüm yasadiginiz bu zor zamanlari yazin yazin ki oda büyüdügünde nasil büyük bir sevgiyle birbiriniza kavustugunuzu okusun..ve birbirinizi buldugunuz icin sükredebilin…Saglik ve mutluluk dolu güzel günler diliyorum.Ve sizi kocaman kucakliyorum… 🙂

  28. Sevgili İlknur, benim bebeğim de, seninki kadar erkenci olmasa da, aramıza katılmak için acele edenlerden… İçini ferah tutmaya çalış, güzel hayaller kurmaktan korkma sakın. Yoğun Bakım şartları çok gelişti günümüzde. Tüm olumlu enerjimi, dualarımı, desteğimi gönderiyorum size. Bak gör, öyle bir güç ve azim oluyor ki erken doğan bebeklerde, hepinizi şaşırtacak bir kaç ay sonra.
    Bizim hikayemizi okumak istersen
    http://ruzgarligunlervegeceler.wordpress.com/2010/10/11/minik-kahramanimiza/#more-151

  29. Merhaba İlknur hanım;
    Çook geçmiş olsun çok zor bir süreçte olduğunuzu biliyorum. Sakin olmaya ve her şeyin düzeliceğine inanmaya ve buna tutunmaya çalışın. Ben oğlum Güz’ü 24 haftalık 630gr. doğurdum. Güz çok uzun 11 ay yoğunbakımda kaldı ve 6 kez çeşitli ameliyatlar geçirdi … daha fazla anlatıp canınızı sıkmak istemeyeceğim şeyler yaşadı… Şimdi yavaş yavaş toparladı daha iyi durumda.
    Bu süreç çok zor ve uzun bir süreç. Ben oğlunuzun iyi olacağına inanmak istiyorum evet büyük riskler var ama atlatacak. Ona yapılanlar size acı vermesin hepsi oğlunuzun iyiliği için. Siz güçlü olursanız o da güçlü olur. Mümkün olduğunca hastane de doktor hemşire uyumlu olmaya çalışın onları rahatlatır ve biraz da prematüre bebeklerle ilgili bilginiz olursa doktorlardan daha kolay cevap alabilirsiniz durumuyla ilgili olarak. Birde sakın unutmayın onlar her zaman en kötüsünü söylemek zorundalar.

    Sütünüzü sağmaya ve biriktirmeye devam edin inşallah kullanma fırsatı bulacaksınız. Bende süt ancak 3 ay kadar geldi ve bitti sağmak emmek gibi olmuyor sonuçta o yüzden ilk başta gelen sütlerinizi bebek az miktarda kullanacağı için geriside çöp olmaması için 5-10 cc olacak şekilde saklayın çünkü asıl ilk sütler önemli. Bu konuda beni kimse uyarmamıştı bu yüzden kullandıkları 1 cc için 60 cc çöpe gidiyordu.

    Mümkün olduğunca bebeğinizle konuşun sizin sesinizi duyması hissetmesi çok önemli elini tutabilirsiniz. Ben iki gözünün arasını severdim sakinleşirdi hemen elimi sıkardı. Birde izin alıp kuvözün içine klasik müzik ve kendi sesinizi kaydedip küçük bir i-pod koyabilirsiniz..

    Buradan size aklıma gelen böyle ilk zamanlarda faydalı olacağını hissettiğim bir kaç şey yazdım benimle beldeakyol@gmail.com adresinden irtibata geçebilirsiniz..

    • Sevgili belde
      sut saklama ile bilgi icin sagol su an 5 cc
      sut bile gelmiyor bir sagista ama biliyorum
      artacak. Allah senin yavruna da acil sifalar
      versin

      • profesyonel sagma makinalarini kiralamanizi oneririm. ve mutlaka sagarken su icin. bebeginizi dusunun, hormonlar devreye girsin. bir de 3 saatte bir sagmayi – en az 15 dakika sure ile – ihmal etmeyin. sut arttirici caylar var, ‘humana still tee’ diye. tavsiye ederim. moralizini yuksek tutun, bollasir o sutler 🙂

    • Belde’cim,
      Ilknur Hanim’in mailini okuyunca ilk siz aklima geldiniz. (Cucu’dan aliyordum hep haberlerinizi ve dularim sizinleydi daima)
      Bu vesile ile sizden de haber almis olmak beni cok sevindirdi.
      Insallah hem Ilknur Hanim, hem de bu gibi sikinti yasayan tum anneler/bebekler en kisa surede saglikla ve mutlulukla yasamlarina devam edebilirler.

      • Teşekkür ederim sizlerin arkadaşlarımızın duaları ve destekleri ile bizler ayakta durduk. Geçekten çok zor bir süreç biz en zorlarından birini yaşadık ama çok şükür o günler geride kaldı.:)) yavaş yavaş problemlerimizi çözeceğiz; gelecek daha da güzel olacak.
        İlknur hanımda daha yeni anne gördükçe duydukça güçlenecek bebeğide inşallah sağ salim çıkacak hastaneden.

  30. bu kadar kişinin duası ve iyi dilekleri karşılıksız kalmaz diye düşünüyorum ve tüm kalbimle inanıyorum ki siz oğlunuzla birlikte çok kısa sürede evinize döneceksiniz; gözlerinin içine bakıp boynunu koklayacaksınız. Bu ufaklıklar inanılmaz bir güce, dirence sahip. Herşey çoook güzel olacak. Kucak kucağa fotoğrafınızı bekliyoruz dört gözle. Yapabileceğim başka bir şey varsa lütfen ulaşmaktan çekinmeyin. Sevgiler…

  31. Dualarımız tüm iyi dileklerimiz senin ve oğlun için İlknur.
    Benim de görümcemin arkadaşının bebeği 600 gr.civarında doğdu uzunca bir dönem küvezde kaldı ama şuan Allaha çok şükür sağlıklı ve iyi gelişen bir bebek..Sakın sabrınızı umudunuzu kaybetmeyin gelecek güzel günleri düşünün ve zamanın ne kadar çabuk geçtiğini göreceksiniz…..

  32. Benim kuzenim 600 gr doğmuş hem de taa 1963 senesinde.Arkadaşımın ikizleri 9 yaşındalar ve onlar da çok küçük doğdular. Gene bir başka arkadaşımın ikizleri 2 yaşındalar ve onlar da çok erken doğdu…Minik bebeğinin damatlığını görmeni, torunlarını sevmeni diliyorum.

  33. İlknur’cum oğlunun ismini paylaşmamışsın, ona ismiyle dua edebilmek isterim, çünkü o artık aramızda ve bir ismi olmalı, hayata daha kuvvetli tutunur 🙂
    Senin ve minik yavrun için çokça dua edeceğim, Allah onu size bağışlasın, hayata sıkıca tutunup güçlü bir oğlan olsun 🙂

  34. Ben daha hamileyken doktorum 1000 kglik bir bebek doğurtmuştu. Sonra o bebek hastaneye geldi, 5 aylıktı. Sanırsınız 1 yaşında :). Koccaman iri yarı bir bebek oluvermiş… Dualarım seninle İlknur ve minik bebeği… Bir de Defne’nin şanssız oğluyla…

  35. arkadaşımın eşi 1971 doğumlu 750 gr. doğmuş şimdi
    çok iri yapılı birisi hatta kardeşi de erken doğmuş o da aynı iri yapılı ve gayet sağlıklılar …
    şimdi ki imkanlar çok gelişmiş bebeğinizin en kısa sürede toparlanacağına inanıyorum tabi sizin kıymetli sütlerinizi içme fırsatı olacak hemde bol bol inşşşş…enerji sinerji pozitif dua adı her neyde hepsini size gönderiyorum hiç tanımadığınız ama iyi dileklerinde olduğu biz teyzesi var oğluşunuzun …..
    sevgiler ….

  36. Sevgili ilknur,
    Anneler kulubunden arkadaşım 30 haftalık doğurdu kızını bir sure hastanede kaldılar. ama şimdi 4 yaşında ve çok sağlıklı.
    Bebeğine ve duaların gücüne inan. Eminim en kısa sürede bebişini kucağında evine götüreceksin.
    Dualarım seninle.

  37. sevgili ilknur,
    okurken gozlerim doldu… merak etme oglun aslan gibi bir delikanli olacak birgun. benim kuzenim de bundan 28 sene once (evet yir-mi-se-kiz:) 26 haftalik dogmustu. ve simdi o da aslan gibi bir delikanli:) cocukken cok zipirdi, cok hareketliydi… bakiciyi atlatip evden kacmisligi bile var…hazirla kendini:)

  38. Dualarım sizinle ve minik bebişinizle.. Herşeyin yolunda gideceğine ve bebeğinizin hayata sıkıca tutunacağına inanın lütfen ve güçlü olun.. 🙂

  39. Sevgili İlknur,
    olumlu dusunmeye devam et,dualarimiz , iyi dileklerimiz sizinle. Oglusunla birlikte gecirecegin guzel gunler cok yakin. Lutfen kalbini ferah tut. Sevgiler

  40. sizin için herseyin cok guzel olacagina tum kalbimle inaniyorum.. tum dualarim sizinle..

  41. Sevgili İlknur,

    Tebrik ederim anneliğini. O kadar özel bir annesin ki bu mucize bebek de seni seçmiş. Herkesin prematüresi olmaz bilesin:))) Ayrıca sadece güçlü ve özel annelere verilen bir bonus gibidir bu mucize bebekler. Anneleri babaları anlasınlar ne kadar dayanıklı ve sandıklarından ne kadar güçlü bir insan olduklarını diye gelirler onların yanlarına.

    Hem seni ve hem eşini yeniden canı gönülden tebrik ederim.

    Ben de bir prematüre annesiyim. Hem de önce normal bir bebeğim oldu (şimdi 13 yaşında). Sonra da bir fırlama sabırsızım (şimdi 5 yaşında). İnan bana yeri geldi normal bebeğin bakımı çok daha zor oldu bana.

    Bir sürü olumsuzluğun ihtiyaten söylendiği bir anneliktir prematüre anneliği ama inan bana onlar öyle özel ve büzel çocukları seni beni ceplerinden çıkarır. Allah sana en güzel öğretmeni göndermiş. Gör bak sana seni nasıl yeniden öğretecek:)

    İrtibata geçmek istersen sonsardunya@gmail.com

    Bir de web sitemiz , yahoo mail grubumuz ve 100e yakın prematüre ailemiz var destek için. o da http://elimitut.blogspot.com adresinde.

    Allah analı babalı büyütsün. Tebrik ederim tekrar tekrar.

    Çok uzun oldu çok özür dilerim.

    • Sevgili sardunya ne ozuru ben nasil tesekkur
      edecegimi bilemiyorum. Yazdiklarin bana ilac oldu.
      Iphone umun sarji yetmiyor sana yazmaya su an AMA
      ilk firsatta irtbata gececegim seninle grubunla.
      Ali ve esim adina milyonlarca tesekkur.

    • sevgili sardunya ne güzel yazmışsın… benim ğlum prematüre değil ancak hayata bu taraftan bakmak nekadar güzel, harika… bence hayata hep böyle bakmalıyız…. olmsuzluklardan mutlulklar çıkararak… sevgiler.

  42. Allah bin kez yardımcınız olsun.üzülmeyin ,derdinizi büyütmeyin.stresiniz sütünüzü götürmesin.benim oğlum zamanında doğmuş olsa da 1 hafta küvözde kaldı.çok üzülmüştüm.ama şimdi zıpkın gibi.sizinki de öyle olacak Allahın izniyle.

  43. İlknur, o damla damla sütünle can akıtıyorsun minik savaşçıya. Her şeyin en iyisini diliyorum.

  44. merhaba ilknur şu anda capa tıp fakultesinde kuzenim yatmakta henüz 5,5 aylık olan oğlunu içinde biraz daha buyutebilmek için mücadele ediyor ayrıcada yakınen tanıdığım bir arkadaşım vücüdü kabullenmediği için gebeliği 6 ayda bitti 900 gr doğan derin bebek ilk hafta 500 gr düştü doktorlar ne umutlu nede umutsuz konuşuyorlardı banuda erkanda bir kelebek misali korudular derin bebeği ama derin bebek bu savaşı kazandı şimdilerde 2 yaşında çok cici bir kız cocuğu inşallah sana bir teselli olur ve güçlü durmana neden olur Allah yardımcın olsun bütün dualar seninle ve bebeğinle olsun…

  45. Sevgili İlknur,
    Ben de 30 haftalık ve 1630 ve 1780 gr doğmuş ikiz minnoşlarımın annesiyim. bir ay küvezde kaldı minnoşlarım. Çok çok zor günlerdi.
    Hikayemizi http://www.kucukmucizelerim-nihan@blogspot.com‘ dan okuyabilirsin. Seni, endişelerini, korkularını çok çok iyi anlıyorum. Ama emin ol çok çok güçlü bir çocuğun var. Aklıma gelen bi kaç şeyi paylaşmak istiyorum.
    Sütünü ikili sağma makinasıyla sağmanı tavsiye ederim. ikiz etkisi diye bişey var ikisini aynı anda sağdığında sütün artıyor mutlaka dene.
    Bol temas çok önemli. Özellikle prematürelerde kanguru bakımı diye birşey var. Çıplak göğsüne bebeğini çıplak olarak yatır günde en az iki kere yarımşar saat. Bağışıklık sisteminin gelişmesi için çok önemli. Bir de prematürelere uygulanan RSV aşısı hakkında bilgilen mutlaka ve gerekiyorsa yaptır. Soracağın sorular olursa blogtan bana ulaşabilirsin. Her zaman yardımcı olmaya çalışırım. Sevgiler.

  46. Premetüre doğan bir bebeği çekmiştim, hikayesini blogumda kısaca anlatmıştım http://ciseren.com/blog/index.php/2010/04/24/ezginin-gunlugu/

    ama asıl hikaye annesinde, babasında… bu yazıyı onlarla paylaşacağım. Ezgi şuan kocaman bir bebek =)
    Allah bu minicik yavruya sağlık versin, yüreği onun için atan ailesine, anneciğine bağışlasın..Dualarını kimse eksik etmesin…

  47. Sevgili Ilknur,

    Benim de Amerika’da yakin bir arkadasim 24 haftalikken dogum yapti. Ogullari Loki neredeyse uc ay hastanede kaldi, ama bu uc ayin sonunda saglikli bir sekilde evlerine donduler. Loki simdi 2 yasini gecti ve de inanilmaz guzel ve akilli bir cocuk. En buyuk sorunlari Loki’nin beslenmesi konusunda, ama bunu da asacaklar gibi gorunuyor. Insallah senin de minik bebegin bu mucadaleyi basarili bir sekilde atlatacak. Eger ilginersen arkadasimin ogluyla ilgili tecrubelerini paylastigi bir blogu var. O 24 haftalik minik bebegin simdiki yakisikli erkek cocuguna donustugunu gormek beni her seferinde cok sasirtiyor.

    http://babylokisky.blogspot.com/

    Sevgiler

  48. çok üzüldüm çok geçmiş olsun….eminim geçecek de çooooooooooooooook güzel günleriniz olacak minişinizle:)bnm de yeğenim 26 haftalık doğum yapmıştı şimdi 4 aylık oldu herşey düzeldi…sizin de öyle olacak eminim..dualarımız sizinle

  49. satirlari okumaya basladigim anda itibaren gozyaslarim durmamacasina akiyor. Allah sana ve bebegine senin durumunda olan herkese yardim etsin, ben agliyor olabilirim ama sen sadece Allah dua et ve o tatlicik bebegine dokun ve konus, o seni cok iyi duyuyordur merak eme. dualarim da sen ve bebeginle olacak Allahim korusun esirgesin o kucuk melegi

  50. merhabalar İlknur hn, öncelikle size ve oğlunuza uzun ömürler diliyorum. sağlık sıhat bebeğinizden hiç eksik olmasın tez vakitte onu kucağınıza almanızı diliyorum. bende kızımı 22/01/2010 da hiçbir nedeni yokken 27 haftalıkken doğurdum. 1250 gr dı 34 cm cikti… ve doğduktan sonra 1 kiloya kadar düştü. 2 ay kaldık hastanede yoğun bakımda. hergün istanbul trafiğinde 20-25 kilometre yol gidiyordum. hatta eşim işe başlamak zorunda kaldığı için doğum yaptığımın 4. günü araba kullanmak zorunda kaldım sezeryan dikişlerimle. hergün o trafikte tambir trafik canavarına dönüşüyordum bir an önce kızıma gidebilmek 20-25 dakika kucağımda onu tutabilmek, öpmek ne mümkün onu koklayabilmek, iki damlacık sütümü ona verebilmek için. 1 hafta boyunca bebeğimin yüzünü dahi göremedim. gözleri zarar görmesin diye tüm yüzünü bir maske ile kapatmışlardı. sadece kiprit çöpü gibi parmaklarına dokunabildim. bir eli bir parmağımın boğumu kadardı. daha tırnakları yoktu. ağlayamıyordu bile. sizi nekadar iyi anlayabildiğimi tarif edemem. ogünleri hiç unutmuyorum, çünkü ben bir mucizeye tanık oldum. kendi mucizeme…. hergün yeni bişeyler öğrendim hergün beni biraz daha anne yaptı bebeğim. ben çok şanslıyım çünkü her anne bebeğini bukadar küçük göremez. her anne bebeğinin nekadar azimli olduğunu nasıl hayata tutunmaya çalıştığını o kiprit çöpü parmaklarla size nasıl dokunmaya çalıştığını görmemiştir bilmemiştir. o bir karıştı. yüzü kaçık kadardı. geçen hafta yaşını kutladık. sanki gözümde genç kız.Allahıma binlerce kez şükürler olsun ki çok sağlıklı bir bebek. benim yaşam kaynağım. dilerimki senin bebeğinde bir an önce iyileşsin ve hayata tutunsun. dilerimki tez zamanda o hastaneden çok mutlu bir çekirdek aile olarak çıkınız. dilerimki benim kızım kadar hatta ondan onlarca kat daha cesurdur oğlun. Allah onun azmini hayata tutunma cabasını ondan eksik etmesin. benim kızım benim mucizemdi dilerim seninde oğlun senin mucizen olsun.

    • Sevgili gulcin kizinla beraber gunleri atlattiginizi
      duymak ne kadar mutlu etti beni anlatmam
      imkansiz. Insallah biz de o gunleri gorecegiz
      Alisimle. Su anki halini dusununce bir yasini
      bitirdigi gun benim en buyuk bayramim olacak.

  51. Sevgili İlknur tum dualarim seninle. Ben inaniyorum o minicik oglan koca bir delikanli olacak. Ve seninle yanyana mezuniyet fotograflari cektirecek. Sadece olumlu dusun.. Hep olumlu..

  52. Sevgili İlknur,
    Bundan tam 2 yıl önce yakın bir arkadaşım erken doğum yaptı, yanlış hatırlamıyorsam tatlı Ada sadece 25 haftalıktı. Onlarınki de zorlu bir süreçti ama çok şükür ki herşey yolunda gitti ve şimdi 2 yaşında çok şeker bir kızları var. Gönlünüzü ferah tutun, Allah yardımcınız olsun.
    Sevgiler

  53. Sevgili İlknur,

    Çalıştığım işyerinde bir arkadaşım var. Üçüz annesi kendisi. Gittim, senin için özellikle sordum onları. 27 haftalık doğmuş bu güzel üçüz kızlar, biri 800 gr’mış, ve 3’ünün toplam ağırlıkları 3,5 kilo bile değilmiş. Şu an hepsi birer güzel genç kız, lisedeler.

    Diyor ki, sakın ağlamasın; o mutlu olursa bebeğide mutlu olur.

    Dularımız minik oğluşun için…

  54. Sevgili İlknur,
    Tabi ki var bildiğim böyle bir hikaye. Eşimin kuzeni aynı şekilde 800 gr civarı doğmuş. küvözde kalmış uzunca bir süre. ve şimdi 28 yaşında ve benim neredeyse iki katım bir kız:)) O dönemde ayrıntılı olarak ne yaşadıklarını bilemiyorum ama muhakkak zor günlerdi ancak şimdi çok sağlıklı ve tatlı bir genç kız olduğunu biliyorum. Darısı başına. Olumsuz şeyler hiç düşünme bile. Bence herşey çok güzel olacak. Sağlık , mutluluk ve huzur dolu bir ömür diliyorum bebeğine ve sana.

  55. yazıyı okuyunca çok duygulandım, gözlerim doldu:( Allah’ım acil şifalar versin, bebeğinizi sağlıkla kucağınıza alacaksınız inşallah..dualarım sizlerle.. güzel haberlerinizi bekliyoruz..

  56. Sevgili İlknur,
    Henüz anne olmamış olmama rağmen seni o kadar iyi anlıyorum ki.Nedeni ise 3 ablam da çok erken doğum yapmak zorunda kaldılar. Büyük ablam ikizlerini 33 haftalık iken doğurdu. İkizlerden biri 1 haftada, diğeri 20 gün içinde küvezden çıktılar ve gayet sağlıklı bir şekilde büyüdüler. Şu anda 8 yaşındalar. Diğer ablam ise 31 haftalık iken doğurdu ve Tuna’mız sadece 900 gr.dı. Parmakları küçük bir çatalın ince uçları kadardı ve küçük adam birkaç haftada toparlandı ve şimdi 7 yaşında:)
    Diğeri ise 28 haftalık doğan Doruk. O da 1 kilonun altında doğdu ve 40 gün küvezde kaldı. Hergün 25-30 gr büyüyerek tam bir tosuncuk oldu. Ekim ayında 1 yaşını doldurdu ve gayet sağlıklı bir çocuk.
    eminim ki Ali de kısa sürede toparlanacak ve sevgiyle büyüyecek. bugünler geride kalıcak.
    ama önemli olan senin buna inanman ve kendini hiç bırakmaman.dualarımız Ali ve seninle.
    Sevgiler…

  57. 5.5 ay kac hafta oluyor? 22-23 hafta sanırım. Benim yakindan tanidigim bir arkadasim iste bu kadarlik dogurdu. Bebek o kadar kucuk o kadar kucukmus ki adeta tutmak bile imkansizmis… O erkek cocuk guzel ve itinali bir bakimla su an gayet saglikli…1 yasina gelmeden de o kadar agirlasmisti ve serpilmisti ki ben gozlerime inanamamistim. Sanirim literatüre gecen yada gecebilecek bir bebekti, hic bu kadar erken dogum duymamistim. Yalniz annesi gencliginde cok fazla sigara icerdi. Bilmem bunun etkisi olmusmudur, ama her halukarda su anda cocuk gayet etine dolgun normal bir cocuk olarak hayatina devam ediyor… Allahim size de yardim etsin… Hic korkmayin, duaya devam edin….

  58. Anne olmak dünyanın en güzel şeyi ama en zor şeyide.O çocuklşar ki bakımları çok sıkıntılşı ama bir gülüşleri herşeyi unuttturyor..Rabbim ne büyüksün..

  59. Sevgili Ilknur, cok yakin bir arkadasim ikizlerini 6.ayinda dogurdu. Ikizlerden biri 800 gr. biri 900gr. di. Ilk haftalarda bebeklerini gormesine bile izin vermemislerdi. Sonra sut vermek icin onu cagirmislardi. 3 aykadar hastanede kalmisti arkadasim, bebeklerini sarmak icin normal bebek battaniyelerini 4e katladigini ve o sekilde sardigini anlatiyordu. Su anda ikizler 4 yasindalar, gayet saglikliklar sadece gozlerinde gozluk var o kadar…ve okadar hareketliler ki surekli ordan oraya ordan oraya kosup duruyorlar…Hic merak etme Ilknurcum bu kadar kucuk dogan bebekler normal daganlardan daha nazik oluyorlar ve daha iyi bakim gerektiriyorlar ama iyi bir bakimla bir sure sonra acigi da kapatiyorlar.Dualarim seninle olacak, herzaman iyi seyler dusun ve guclu ol..

  60. Sevgili Ilknur,
    Bebisini bir an once kucagina almani ve kokusunu icine cekmeni diliyorum. Moralini iyi tuttarsan sutun artacaktir eminim. Cok zor biliyorum ama gecicek. Ayrica benim de bir arkadasim rahim ici gelisme geriligi yuzunden cok kucuk bir bebek dunyaya getirdi. Su an 1 bucuk yasinda cok tatli bir pitircik. Eminim bu zor gunlerini ilerde anlatir baskalarina moral verirsin…

  61. Sevgili dostlar,
    Dun aksam eve cikardilar beni. 
    Alişimi orda birakip eve gelmek heralde hayatimda
    yaptigim en zor seydi. Ama dedim ki kendime “o emin
    ellerde, cok iyi bakiyorlar. O kuvezin disinda yasama
    sansi yok. O yuzden eve gidip onun icin iyi beslenip
    sut biriktirmeliyim” Ise yaradi bu telkin. Eve gelip
    hastane ortaminin o depresif kurtulunca sutum gelmeye basladi. 30 cc falan biriktirdim dun geceden beri. 🙂 Sabah esim götürdü.
    Bugün ilk guzel haberimizi aldık. Dün cekilen kafa ultrasonunda beyninde herhangi bir kanama olmadigi
    tespit edilmis. 🙂 Allahim ne kadar sevindim anlatamam.
    Su an saate bakiyorum 17:06’yi gecmis. Alisim ilk 72
    saati doldurdu bu dünyada. Allahım sana şükürler olsun.
    Bundan sonra uzun bir sure hayatimiz böyle saatleri
    sayarak, yapilan her testin sonucunu kalp agrisi ile bekleyerek ve dua ederek gececek biliyorum. AMA
    gececek. Sayenizde biliyorum gececek. En caresiz animda yanimda oldunuz, en umutsuz oldugum anda bana yazdiklarinizla umut verdiniz, dualarinizi esirgemediniz. Burada okuduklarim sayesinde delirmedim ben inanin bana. Allah hepinizden razi olsun.

    • Ne güzel haberlerle gelmişsin sevgili ilknur… Yavrun için hazırlanma şansın var. Biraz erken gelerek seni ve aileni heyacanlandırmış olabilir. Ama sanıyorum ki ufak tefek eksikleriniz vardır… O geçmez gibi saatlerde bunlarla uğraşmanı öneririm. Sana güç verebilir… 🙂 Böyle günleri sayarken yıllar geçicek ve sen geçen zamana inanamyacksın 🙂

    • Cok cok sevindim yeni haberlere. Mujdeli haberleriniz bol olsun, yavrunun sagligi sizin mutlulugunuz daim olsun.

      Sut pompasi konusunda hastahaneden kiralanan pompalarin cok daha iyi oldugunu, cok daha fazla sut cikartabilecegini ogrenmistim. Duzenli araliklarla pompala sutunu, sanki emzirir gibi. Vucudun bu ritme alisacaktir. Sonrasinda yavru gogsune sarilacak, misler gibi emecek. Guzel seyler dusun hep 🙂

      Saglicakla kalin.

    • Sevgili Hanımlar,

      İnsanın; duyguların ve duaların gücünü ve bu konuda siz kadınların olağanüstü dayanışmasını, bunun da doğaya olan pozitif yansımasını anlaması için sizin bu blogunuzu bir kez okuması yeter. Tabii eğer bunu gözyaşlarına boğulmadan başarabilirse…Böyle bir duygu selini çoktandır yaşamamıştım. Hepinize teşekkür ederim. Duygularınız, dualarınız ve destekleriniz ve katkılarınız için. Bu sayede minik Ali’miz hayata tutunuyor, direniyor.
      Ben, bu muhteşem kadının, Ilknur’un eşiyim. O gerçekten mükemmeldir. Hayatıma anlam katan bir kadındır. Her koşulda benim yarımdır. Birkaç damla süt gelsin, yavrumuza can olsun, kan olsun diye gösterdiği çabaya, özveriye bizzat tanık olan bir insan olarak, tüm annelerin mekanının cennet olduğuna bir kez daha inandım.
      Ocak ayının son günlerinden bu yana yaşanmışlar ve halen yaşananlar bir ömre sığacak kadar yoğundu bizim için. Ümit ile ümitsizliğin birbirine çok yakın olduğu saatler. İnancımızı hiç kaybetmedik, Allah’ım onu bize bağışla, diye dualar ettik. Şimdi anlıyorum ki, yalnız değildik. Sağolun, varolun. Hepiniz çok iyisiniz.
      Sevgili Karım da muhtemelen sizinle bu güzel haberi paylaşacaktır. Minik Ali bugün solunum aletinden kurtulup kendi kendine nefes almaya başlayacak inşallah. Doktoru öyle söyledi.
      Sevgi ve saygılarımla.
      Hasan Akbay

      • Ah, ne kadar sevindim! Lütfen güzel haberlerinizi ulaştırmaya devam edin. Sevgiler.

      • gerçekten çok sevindim bu habere )

      • ben de çok sevindim. evet hemen kendisini toparlayacağına ben de inanıyorum.

      • hep böyle güzel haberler duyalım
        daha da iyi olacak inşallah :))

      • HAsan bey gerçekten çok ama çok sevindim.

      • Çoook güzel bir haber inş… adım adım her şeyi halledicek küçük Ali’miz… İnanın anne kadar babası da bir bebek için çok özel onun annesi kadar babasına da ihtiyacı var. Yazdıklarınız çok güzeldi belliki eşine destek olan bir babasınız böyle devam edin en stresli anlarınızda birbirinize sarılın ki Ali’de ailesinin gücünü hissetsin.
        Biz de eşimle bunu yaptık hep el ele atlatık en zor zamanları. Her geçen güne dua ettik.
        Eşim ben doğum yaptıktan sonra yanıma geldi dediki ben baba oldum orda yatan minik adam benim oğlum kaç saat olursa olsun!!! ne olursa olsun her şeye hazırmısın diye sordu. O günden sonra her şeye birlikte hazır olmaya ayakta durmaya çalıştık. O olmasaydı ne ben ne de Güz bu kadar güçlü olabilirmiydik bilmiyorum…

        • Belde’cim,
          Ali’şimiz bugün 9 gündür hayata inatla tutunuyor.
          Hala oksijen alsa da solunumunu kendisi yapıyor. Şimdiye kadar yapılan tüm kafa ultrasonları temiz çıktı. Allaha binlerce kez şükürler olsun.
          Biraz kilo verdi. En son pazartesi günü sorduğumda 700 gr’a kadar düşmüştü. Bir daha da soramadım zaten, korkuyorum daha kilo verdiğini öğrenmeye. Ödemi atıyor diyor doktoru, bir kaç gün sonra kilo almaya başlamasını bekliyoruz dediler. İnşallah diyoruz, ben inatla sağıyorum sütümü, biriktiriyoruz.
          Benim eşim de ben sezeryandan uyanır uyanmaz, “artik 3 kişilik bir aileyiz, sen artık anne oldun, O ne kadar küçük olursa olsun bizim oğlumuz” dedi. Elimi tuttu ve hiç bırakmadı. Onun desteği olmasaydı ben o yataktan kalkamazdım heralde. Hep yanımda oldu. Birbirimize daha sıkı bağlandık, daha sıkı sarıldık. Bir gün ben giriyorum Ali’nin yanına, bir gün babası. Dediğin gibi prematüre anneleri kadar babaları da çok özel insanlar.
          Hatta çoğu zaman annelerden daha sağlam ve sabırlılar, ben bunu gördüm eşimde.
          Buraya yazan tüm annelerin söylediği gibi bunun
          “günlerce sürecek bir maraton” olduğunu anladık biz artık. Biz de bu maratonu birlikte koşacağız ve
          mutlu sona ulaşacağız. Ali’şimizi alıp eve geleceğiz inşallah.
          Ben hepinize tekrar teşekkür ediyorum.
          İyi haberler geldikçe bilgilendireceğim sizi.
          Allah hepinizden razı olsun.

    • çok çok daha güzel haberlerini alacağımızdan eminim.. bir bakmışız ki sen hızla büyüyüp serpilmiş olan tatlı Ali’nin yaramazlıklarından bahsediyor olacaksın..

  62. İlknur Merhaba;

    Lara doğduğunda 25 haftalık aynı senin verdiğin değerlere uyan bir kız çocuğuydu. Büyük badireler atlattı ama hepsini başarıyla tamamladı. Şimdi neredeyse 10 yaşında ve hepimizde olduğu gibi başarılı olduğu konularda at başı ilerliyor. Önünde uzun ve zor bir dönem var oğlunla beraber atlatmanız gereken ama bu savaştan galip çıktığınızda öylesine güçlü hissediyorsunuz ki! Allah yardımcın olsun, dualarımız seninle.

  63. gerçekten çok sevindim bu habere :))

  64. İlknur Hn. ben de ikiz annesiyim ve dualarım sizinle…

  65. İşte bir savaşçı mucize daha…dualarımız hep onun ve ailesiyle.

  66. Merhabalar İlknur,
    Ben de 33 hafta da doğum yapan bir anneyim. Ayrıca özel bir hastane de tüp bebek koordinatörü olarak çalışıyor, hamile kursumda eğitmen olarak çalışıyorum. Ayrıca emzirme danışmanıyım… gibi bir sürü eğitimleri olan ve sürekli minik bebekler ve anneleiyle beraber bir sağlıkçıyım. Fakat oğlum erken geldikten sonra yaşadıklarımı , şaşkınlıklarımı anlatsam inananmazsın. Şimdi oğlum 1 yaşında. Yaşıtlarını yakaladı sayılır.
    Deneyimlerim ve bilgilerimle tüm sorularına elimden geldiği kadar yardımcı olmak isterim.
    ertugrul.esra@gmail.com
    Bebebk odasındaki hemşirlerle görüşererk, bebişinle mutlaka hergün konuş.. kuvözün başında bile olsan, kucağına verdiklerinde veya elinle ona dokunduğun heran onunla konuş. benim psikolog arkadaşımın bana verdiği ilk bilgi buydu. Bebeğinin öz güveni, senin duygusal olarak kendini daha iyi hissetmene yardımcı olacaktır.Süt meselesi ise endişelenme ve sütünün olduğunu ve bebğini emzireceğini düşün. Hiç bir şey için acele etme. Ben oğlum doğduktan sonra bunu öğrendim, sabırlı olmayı..
    sevgili İlknur ve eşi ilerleyen günler çok güzel olacak…Sadece birazcık sabır..
    sevgiler

    • Esra’cım teşekkür ederim.
      Her gittiğimizde konuşuyoruz onunla.
      Elini tutuyoruz, daha doğrusu tutmaya çalışıyoruz.
      O kadar ince ve narin ki elleri, insan hayrete düşüyor baktıkça.Ama O çöp kadar elleriyle tutunuyor hayata.
      Ben de bu 9 gündür gerçek sabır neymiş onu öğreniyorum. Sardunya’nın dediği gibi oğlum bana kimbilir daha neler neler öğretecek.
      Sana yazacağım.
      Tekrar teşekkürler.

  67. Herkese merhaba,

    Ali’şimiz bugün İstanbul Medipol Hastanesi Yenidoğan Yoğun Bakım’da kuvözde 16. gününe girdi. Artık anne sütü ile beslenmeye başladı. Yavaş yavaş da olsa kilo alıyor. Sabırlı ve uzuuuun yolculuğumuz, gönül desteğiniz, iyi dilekleriniz ve dualarınızla devam ediyor. Sağolun, varolun.
    Gelinen noktada, Hastanemizin, doktor ve hemşireleri ile tüm çalışanlarının olağanüstü gayretleri ve özverileri var. Kendilerine gerçekten minnettarız. Hepsinden Allah razı olsun. Prof.Dr. Fahri Ovalı ve Yrd.Doç.Dr. Enver Atay ‘a da özel teşekkürlerimizi iletmek isteriz.
    Biliyoruz henüz çok erken ama biz umutluyuz . Hem de her geçen gün, dünden daha çok.

    Selamlar.
    Hasan Akbay
    Ali’şin babası

    • Hasan Bey, önceki yazdıklarınızı da okuyunca o kadar duygulandım ki. Allah sizleri birbirinize bağışlasın.Tek temennim bu…Eşinize ve size, tavrunuz Ali’şinizin ve belki de doğacak diğer yavrularınızın gününü göstersin.

      • Sayın Vuslat Hanım,

        Çok teşekkür ederim. Sağolun, varolun. Karım, benim bu dünyadaki en değerli varlığım. Allah’ın bana yaşamımdaki en büyük hediyesi.
        Şimdiye kadar iki parçadan oluşan bu bütün, Ali’şimizin gelişi ile artık üç parçadan oluşuyor.
        Biz, sizlerin de sayesinde müthiş bir sinerji yakaladık. Bu artık çok daha umutlu bir yolculuk bizim için.
        Bu arada biliyor musunuz, size bu satırları yazarken Hastaneden aradılar ve “süt” istediler. Bizim ki, günde yaklaşık 100cc ye yaklaşmış süt tüketiminde. Öyle dediler. Bu müthiş birşey. Bu mucize değilse nedir?
        Saygılarımla.

        Ali’şin babası.

    • Güzel haberlerinizi paylaşmaya devam ettiğiniz için çok teşekkürler. İlknur da haber verdi, çok mutlu oldum.

      Lütfen bizi haberdar etmeye devam edin. Tüm dualarımız sizinle.

    • Daha çokkk güzel haberler vereceksiniz inşallah. 🙂

    • çok sevindim, daha da iyi olsun inşallah, hep güzel haberlerle, dualarımız sizinle….

  68. cok sevindim bu guzel habere..cok daha iyi olucak insalah allahtan umut kesilmez

  69. allah en kısa zamanda kucağına almayı nasip etsin!her geçen gün daha iyiye gidecekk..allah sabır versin ilknur hnmm

  70. kurtuldu kuzucuk 🙂

  71. O kadar duyguluym ki Alicik büyüyecek ve kocaman adam olacak!!

  72. Ali’şimizden haberler…
    Oğlumuz dün akşam itibarı ile kuvözde 4 haftasını tamamladı. Geçen pazar gününden itibaren oksijen borularından tamamen ayırdılar onu. Artık tamamen kendi gücü ile solunum yapıyor. Elleri, ayakları kıpır kıpır. Hala, yenidoğan yoğun bakımın en küçük bebeği. 930 gr. oldu bu arada teyzeleri…Yarın sabah ROP muayenesi var. İnşallah onu da sorunsuz atlatacağız hepinizin duaları sayesinde. Selamlar.

    Hasan Akbay
    Ali’şin babası

Bir Cevap Yazın

