Hediye Kitap: Yetenek Yarışması

Bu haftaki kitabımız Kır Çiçeği Yayınları’ndan.

Bu kitap, kitaplığımıza yenice katılmış olmasına rağmen kısa zamanda Deniz’in en sevdiği kitaplar arasına yerleşti. Sanırım geçtiğimiz aydı, Düşevi‘ne gerçekleştirdiğimiz bir ziyarette Senem’in tavsiyesi üzerine edindik Yetenek Yarışmasını. O günden beri de severek, haftada en az birkaç kere okuyoruz.

Hikâye şöyle: Kazanana tatil ödülü verilecek olan bir yetenek yarışması düzenleniyor. Ayı, timsah, aslan ve yılandan oluşan bir müzik grubu da yarışmaya katılmaya karar veriyor. Grup, yetenek yarışmasının ilanını incelerken minik kırmızı bir kuşun da yarışmaya katılacağını fark edince onunla dalga geçip kovuşturuyorlar. Bir süre sonra grup, bir soliste ihtiyacı olduğunu fark edip ilan veriyor. Elbette başvuranlardan biri bizim minik kuş oluyor. Ayı, minik kuşu “çek arabanı” diye yine kovalıyor. En nihayetinde, grup solist arayışında ümidini yitirmek üzereyken esrarengiz bir şarkıcı beliriyor kapıda. İri yarı cüssesi, küçük kafasının üzerinde kocaman gözlükleri olan bu şarkıcı, tam da aradıkları sese sahip oluyor. Ancak prova sırasında kıyafeti üzerinden düşünce bir de fark ediyorlar ki bu, minik kuştan başkası değil! Tabii ki onu (olmayan) cüssesine göre değerlendirdikleri için özür diliyorlar, en nihayetinde de yetenek yarışmasına birlikte katılıp kazanıyorlar.

Kurgusunu çok beğendim ben bu kitabın. Çevirisini de öyle. Her ne kadar Doğan “kafiye olsun diye bazı kelimeler fazla zorlanmış” dese de, bana hiç öyle gelmedi. Hatta, gıcıklık değil mi, daha güzel çevrilemezdi bence. Hikâye güzel, kurgu güzel, eh, bir de kafiyeli olunca okuması çok kolay ve keyifli oluyor.

İki grup çok hoşlanabilir bu kitaptan:

(1) Tüm çocuklar! Çocukların, yetişkinlere göre düzenlenmiş, etrafındaki hemen herkesin kendilerinden en az iki kat oldukları bu dünyada kendilerini çok küçük ve yetersiz hissettikleri bir gerçek. Bu kitaptaki “küçük de olsan başarabilirsin” mesajı cesaret verici.

(2) Arkadaşlarına göre cüssesi nispeten daha küçük olan çocuklar: Bu grup için mutlaka edinilmesi gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum. Geçenlerde, yaşıtlarına göre daha ufak bir kızı olan bir arkadaşıma tavsiye ettim bu kitabı. Kızın arkadaşları “senin ayakkabıların minicik, sen bebeksin!” diye alay ediyorlarmış onunla. Bu kitabın “önemli olan boy değil, istek-azim-yetenek” mesajının bu gruba hitap edeceğini düşünüyorum.

Kısacası, çok başarılı bulduğum bir kitap bu. Uzunluğu ve kitabın yapısını (kalın kapak) düşününce 3 yaş üzeri için daha uygun olduğunu düşünüyorum. Eğer ilgileniyorsanız yorum kısmı kapanana kadar yorumunuzu bırakmanız yeterli. Kazananı yine yorumlarda açıklayacağım.

Kır Çiçeği’ne bu güzel kitabı Türkçeye kazandırdıkları için teşekkür ediyorum.

116 Yanıt

  1. Bu kitaptan edinmek isterim 🙂

  2. Ben de isterim:)

  3. Güzel bir kitaba benziyor,oğlumun hoşlanacağını düşünüyorum

  4. evet, bende talibim bu kitaba

  5. Biz de istiyoruz….

  6. kızım için ben de istiyorum

  7. Biz de varız…

  8. biz de tekrar deneyelim.

  9. bu sefer olucak=)

  10. bizde isteriz 🙂

  11. Almayı düşünüyorduk zaten……

  12. kismet 🙂

  13. Bende talibim.

  14. Biz de biz de 🙂

  15. sans sans sans 😀 deneyecegim.

  16. Bizde isteriz..:)

  17. biz de çooooook istiyoruz,bize çıksın lütfen:)

  18. hadi bakalım bu sefer inşallah…

  19. biz de istiyoruuz:)

  20. şansımızı deneyelim:-)

  21. Elifcim, iki çocuğu olanlara 2 kitap mı vericen :-))))))))))))))

  22. 3 yaşındaki oğluma kitap okuma alışkanlığı edinmesi için yaklaşık 1 sene evvel yatmadan önce kitap okumaya başladım. 1 sene içerisinde küçük bir kitaplığımız oluştu, her kitabı belli aralıklarla okumaya çalışıyorum, ancak şimdiden favori kitapları var kendince ve bu kitapları daha sıklıkla ve her defasında en az 2 kez (bazen 3 ya da 4 de olabiliyor) okuyoruz, üstelik artık resimlerine bakarak kendisi de okumaya dahil oluyor. Bu kitabın da oğlumun favorileri arasına gireceğini ve kısa bir süre içerisinde kendi kendine anlatmatya başlayacağına eminim.

  23. günaydın

  24. bu sefer şeytanın bacağını kıracağım öyle hissediyorum

  25. deniyoruz yine tabiiii

  26. biz de isteriz

  27. ben de istiyorum.

  28. bıdık(elif) kızımın sansına bakalım

  29. el kaldırıyorum

  30. bizde varız…

  31. biz istiyoruz 🙂

  32. Bizde şansımızı deneyelim bakalım…

  33. bizde burdayızz…

  34. ikinci seçenek için istiyorum cüsse küçük kızım için:))

  35. hadi hayırlısı…

  36. biz de adayiz…

  37. Oğlum 3 yaş altı ama sözkonusu hayvanlar ve cüsse ise ben varım 🙂

  38. Arkadaşlarına göre cüssesi nispeten daha küçük olan kızım için ben de tekrar şansımı deniyorum 🙂

  39. denemekten vazgeçme

  40. Şansımı denemek isterim 🙂

  41. NİHATTA BURDA 🙂

  42. Yaşadıklarımda yalnız olduğumu düşürken ‘Aynı ben’ dediğim yazılarınızı takipteyim… Çalışırken ihmal ettiğimi düşündüğüm oğlumla kaliteli zaman geçirmeme vesile olduğunuz için de ayrıca teşekkür ederim… Şimdi bu kitap da temin edilecekler listesine girdi…

  43. Ahmet Efe de istiyor, Blogcu Anne 🙂

  44. şansımız yok ama yine de burdayız 🙂

  45. yine yeni yeniden…

  46. Sansimizi bir daha deneyelim bakalim….:)

  47. bu sefer bizim olsun:)

  48. Tuna’da henüz küçücük ama ileride çok seveceğine eminim..

  49. merak ediyorum hiç şansım tutacakmı bu kitap çekilişlerinde 🙂

  50. bizde talip olalım ali’nin şansına belki tutar.

  51. biz de istiyoruz

  52. şansımı denemek istiyorum 🙂

  53. Oglusumla bana ciksin :))

  54. talibiz…

  55. Biz de bu kitaba talibiz

  56. sansımızı denemek istiyoruz ….

  57. en güzel kitap bizim kitap

  58. Biz de talibiz…

  59. Biz de çekilişe dahil olalım lütfen

  60. Oğluşum bu kitaba bayılacak

  61. bizde varız.

  62. çok isteriz bizim olsun

  63. efede istiyor tatil için iyi bir kitap birde 2, kategorideyiz biraz minik kalıyoruz arkadaşları cok seviyor aslında bir aly durumu yok ama ben geri kaldığını hissediyorum .. sevgiler

  64. Şansımızı deniyoruz :))

  65. ecenin şansına katılıyorum…

  66. Çok hoşmuş hikayesi

  67. oğlumun şansına 🙂
    sevgiler,

  68. bende merak ediyorum bu kitabın kime nasip olacagını

  69. Ayaz ve annesi de talipler yine..

  70. Bizim olsun !

  71. bir kez daha şansımızı denemek istiyoruz.

  72. 4 aylik oglum kitap okunmasindan cok hoslaniyor, kahkahalarla dinliyor. bu kitabi da severek dinleyecegini dusunuyorum ben de istiyorum..

  73. bizde varız

  74. şansımızı yeniden deneyelim

  75. ben de istiyorum hem de çook

  76. şansımızı deneyelim

  77. belki bu sefer … :))

  78. Geçen hafta kütüphanede okuduğumuz kitaplardan biri. Gerek çizimleriyle gerek içeriğiyle oldukça nitelikli bir kitap.

  79. Bize de bize de lütfen:)

  80. ben de ben de

  81. Bence bu kitabı direk Ali’nin annesi İlknur’a yollayın. Cüssesi küçük ama yüreği güçlü o bebeğe gitsin bu kitap. Ben onun adına katılayım bu sefer.

  82. Biz de şansımızı deneyelim istiyoruz 🙂

  83. İstediğimiz kitaplardan birisi.Kır çiçeği yayınlarıda favorilerimizden .Can-ı gönülden istiyorum. 🙂

  84. ben ben ben!

  85. kızım ve oğlumun şansına umarım bu sefer şans güler

  86. talibim bende

  87. ben de isterim bu güzel kitabı
    sevgiler

  88. biz de vaız biz de!

  89. Kizim Melis 8 aylikti ve elimden dergileri alir sayfalarini neredeyse simdikine benzer sekilde cevirir resimlerine bakardi. Biz de kizima,cok guzel bir kitaplik hediye ettik. Cesitli kitapcilardan cesitli sehirlerden aldigimiz hepsi bir aniyla baslayan kitaplarla dolu. Umarim bu kitabin da anisi siz olursunuz.

  90. Fingers crossed… XD

  91. tekrar deniyoruz şansımızı inşallah bir gün banada çıkar 🙂

  92. yine deneyelim bakalım. ya çıkarsa:))

  93. Biz de istiyoruz bu güzel kitabı.

  94. biz de deneyelim bakalım.

  95. Biz de varız

  96. şansımızı zorlamaya geldik yeniden…

  97. Ayı, timsah, aslan, yılan ve minik kırmızı kuş tatile nereye gidecekler acaba??

  98. güzel bir kitap önerileriniz çok güzel

  99. Şansımızı denek istedim..

  100. Merhaba Elif benim kizimda istiyor bu kitabi, insalah kizima cikar, lutfeeeen ciksin:))

  101. bende oğlum için istiyorum

  102. noolur yaaa:)

  103. isterim de isterim

  104. herkese iyi sanslar 🙂

  105. bende istiyorum

  106. biz de deneyebilir miyiz şansımızı 🙂

  107. Bizde istiyoruz bu kitabi.. Okuyabilmek için biraz daha zaman ihtiyacımız var ama yine de neden olmasın ki 😉

  108. Herzamanki gibi Ada`nin sansini diyoruz ve bakiyoruz kim cikacakkk 🙂

  109. emre’nin şansına biz de varız..

  110. ben de beğendim kitabı 🙂

  111. bende istiyoruuuuummmmm…. 🙂

  112. oğlum için inş. bize çıkar

  113. umarım bana çıkar..

  114. Sira bizde! (olsun 🙂

  115. Çekilişi kazanan: Papicik. Tebrikler!

    Kendisiyle iletişime geçiyorum. Diğer herkese çekilişe katıldıkları için çok teşekkür ediyorum.

Yorumlar kapatıldı.

