Nilü’nün Gebelik Günlüğü – 24. hafta

Nilü yedinci ayına girerken haftalık yazılarına devam ediyor:

Artık tamı tamına 6 aylık hamileyim. Çoğu gitti azı kaldı, heyecanım giderek artıyor. Bir sonraki doktor randevuma iki haftadan az kaldı; şimdiden inşallah ultrasonla bakar diye dua etmeye başlayacağım. Burada öyle her randevuda ultrason yapmıyorlar ya onun için işim duaya kaldı ne yazık ki. Haftalar önce geniş çaplı ultrason taramamı yaptırdığım zaman 3 boyutlu ultrason diye sorduğumda burada parasını ödemek koşuluyla eğlence için yaptırabilirsiniz demişlerdi; eşimi de ikna edebilirsem yaptırmak istiyorum yoksa her bebişimi gördüğümde uzaylı haliyle görüyorum, kimseye benzetemiyorum ve merak ediyorum. Acaba bunu bir sürpriz faktörü olarak bırakıp bu kadar abartmasam mı? Ama sonra Türkiye’deki bazı arkadaşlarımın evlerinde bu 3D resimleri çerçeveletip sergilediklerini hatırlayıp önemli bir hatıradan eksik mi kalıyorum diye de düşünüyorum.  İnternetten okuduğum kadarı ile bazı fotoğraf stüdyoları bile 3 boyutlu ultrason yapabiliyormuş ama biraz pahalıymış. Şimdi diyorum bu kadar para vereceğiz bir de Allah korusun bir şey garip göründü ondan sonra otur kur kafada acaba bir terslik mi var diye; o nedenle tereddüt etmiyor da değilim. İçinizde yurt dışında yaşayıp böyle ekstradan ultrason yaptıran oldu mu hiç; olduysa tavsiyeniz nedir?

Bu hafta ağrıyan belime rağmen çok hareketli geçti, hemen hemen her gün bir arkadaşımla buluştum, kahvaltı, öğlen yemeği ya da Starbucks’da çay partisi yaptık.  Uzun yıllar sürekli çalıştığımdan böyle gündüz buluşmalarına hiç alışık değildim, meğerse çok keyifliymiş. Arkadaşlarımla başka konular konuşalım diye çabaladığım halde ağırlıklı olarak hamilelik ve bebekten sohbet ettik; onlar da en az benim kadar heyecanlı; ne mutlu bana.

Bu haftaki yazımda üzüntülü haberlerle dolu şu dünyamızdan bir an olsun hayal âlemine çıkıp biraz gülelim diyorum. İlk hamile kaldığım zaman eşimin kardeşi bana bu karikatürü göndermişti o kadar hoşuma gitmişti ki o zaman, çünkü daha o günlerden düşünmeye başlamıştım acaba bebişim neler yapıyor, düşünüyor karnımdaki o haznede diye ve birinin karikatürize ederek onu konuşturduğunu görmek beni güldürmüştü. Geçenlerde tam olarak hatırlamıyorum ama bir yerde daha bu resim ile karşılaştım; bu sefer bir daha görmek bana ilham verdi; aşağıdaki liste çıkıverdi bir anda ortaya.

Acaba bebişimin dili olsa da konuşsa bana neler söylerdi:

  • Her yattığımda vurduğu zaman: “Anneciğim burası çok dar, bana yer aç”
  • Yatakta bir sağa bir sola döndüğümde: “Oflaya poflaya: aney uyusan da biz de uyusak!”
  • Çok gezdiğim ayakta kaldığım günler:  “İçim dışıma çıktı anne bir poponun üstünde otursan artık”
  • Duş yaparken: “Bu kadar su sesinden valla çişim geldi”
  • Karnımın içinde dönüp durduğunda: “Hoppalla yer çekimsiz ortamda dans etmek çok güzel”
  • Dışarıda yemek yediğimde: “Bu meksika yemeklerine bayılıyorsun ama benim midem kaynıyor”
  • Annemlerle skype yapıp sonrasında uzakta olduğuma üzüldüğümde: “Annecim ağlama bak ben varım yanında”
  • Babası her karnımı okşayıp / öptüğünde: “Sen de kimsin acaba? Bana bir şeyler söylüyorsun ama anlamıyorum, gerçi dokunman çok hoşuma gidiyor”
  • Deniz kenarında güneşlendiğimde: “Off gözüme ışık kaçıyor üzerini ört lütfen”
  • Araba kullandığımda: “Şu emniyet kemerini takmasan olmaz mı? Çok sıkıştım. Bir de çukurlardan dikkatli geçer misin lütfen? Tam uyuyorum derken sıçrayarak uyanıyorum”
  • Ona klasik müzik dinletirken: “Annecim sana kim dedi biz klasik müzik severiz diye? İçim bayıldı valla, şöyle canlı bir şeyler çal da eğlenelim.”
  • Televizyonda saçma sapan programlara ağladığımda: “Bu annem de çok sulu göz galiba, Allah vere ben doğunca benden çok ağlamasa”
  • Her midem kaynadığında: “Demiştim sana yemeklere bu kadar karabiber koyma diye, valla benim saçlarımdan değil”
  • Yeğenim Tuna’yı skype’ta gördükçe çıldırıp sevmeme karşılık: “Mmm kimmiş bu Tuna bebek? Umarım annem onu benden çok sevmez”
  • İlk rahim içinde çişini yaptığında: “Anne bu odanın ısısı mı arttı ne???”
  • Onunla konuştuğum zamanlar: “Canım annem ne kadar da çok seviyor beni burada sıkılmayayım diye nasıl da çabalıyor”
  • Telefonda konuşmayı uzatınca:  “Yine çenen düştü anne, sürekli beni düşün lütfen bak kıskanıyorum”
  • Giderek büyüdüğü için: “Eskiden ben burada taklalar atardım şimdi dönmem zorlaştı daha büyük bir eve taşınmam lazım, anneeee imdat???”
  • Blog yazarken: “Tıkkıdı tıkkıdı tıkkıdı ne yapıyor acaba bu kadın pek hareket de etmiyor anlamıyorum”
  • Nasıl bu odaya girdim hiç anlamıyorum zaten ama asıl merak ettiğim buradan nasıl çıkıcam acaba? Anne bir fikrin var mı???

Yazması çok keyifliydi; umarım sizi de tebessüm ettirmişimdir. Gerçekten keşke dilleri olsa da konuşsalar ya da onlar da bizim gibi bizlerle tanışmayı beklerken blog tutabilseler de doğduklarında okuyabilsek, ne güzel olurdu değil mi?

Herkese iyi pazarlar!

11 Yanıt

  1. Ben de Amerika’da yasiyorum ve hamileligim doneminde 3 boyutlu ultrasonu yaptirdim. Doktor ofisinde degil de, sirf bu tarz bir is yapan baska bir yerde yaptirmistim. Oradaki 3 boyutlu fotograflar cok sahane gorunuyordu tabii. Ama bizim kiz ultrason boyunca kafasini bir yerlere dogru sokusturdugundan, neredeyse hic dogru duzgun bir sey gorememistik. Ama ultrason boyunca bebegi gosterip, burasi bacagi, burasi surasi seklinde aciklamalar yapmalari ve seninde goruyor olman cok guzel bir his. Ben sahsen tavsiye derim. Cunku bir kere boyle bir sansin var, ve belli haftalar arasinda. Sonradan niye yaptirmadim diye pismanlikta duyabilirsin. Hamileligin yukunun arttigi son donemlerinde herseyin cok kolay ve iyi gitmesini diliyorum senin icin.

    • Tecrubeni paylastigin icin cok cok tesekkurler Aysun. Acikcasi tereddut etmiyor degilim ama bir tarafim da bir kere hamile kaliyorsun yaptir diyor:).

  2. Ne guzel yazmissin Nilü:)

  3. ultrason sandigimiz kadar zararsiz olmayabilir. ultrasonun zarari kanitlanmis degil, tamam bebeklerde gozle gorulur bir anormallige yol acmiyor ama bu demek degil ki zararsiz. ornegin laboratuvar ortamindaki canli hucrelerde degisiklige yol actigi ispatlanmis durumda. tabii bunlar sadece hucre, bebek degil, ve uygulanan doz belki normalden fazla olabilir ama karnindaki bebek de boyle hucrelerden olusuyor. bu yuzden keyfi ultrasona cok karsiyim. tabii ki gerekli testler icin yapilmali, cunku yarari olasi bir zarardan cok fazla. ama 3D ultrason sadece para tuzagi. bebegi rahatsiz ettigini dusunuyorum. biz detayli ultrason yaptirdigimizda ultrason nereye dogru giderse bebek ters yone dogru kaciyordu, “hareketli” deyip gecebiliriz ama ben rahatsiz olabilecegini dusundum.

    • Bahar, dediklerinde muhakkak dogruluk payi var. Benim simdiye kadar girdigim iki detayli ultrason taramasinin birinde bizimki sanki kulaklarini kapar gibi bir hareket yapti, ikincisinde de resmen bir kolunu getirdi yuzune kapadi. Ben de sanki rahatsiz oluyor gibi dusunuyorum. Ama sonra TR’de doktorlarin bu isin suyunu cikardigi dusunulurse ve bundan dolayi sorunlu dogan bebek henuz duymadiysak etkisi herhalde minimal diye dusunuyorum. Tabii yine de bilemeyiz.
      Dusuncelerini paylastigin icin cok tesekkurler.

  4. Ben tr.de yaptirdim ama hicbir sey goremedik, o yuzden beklentini cok buyutup uzulme sonra. Bu arada seninle guzel anilarimi tekrar yasiyorum, sevgiler.

  5. Cok tesekkurler. Dedigin gibi bir de oyle bir risk var, yani bebis ogun havasinda degilse pek fazla birsey gorulemeyebilir. Benim kiz kardesimin doktoru hemen hemen her muayenesinde bir de 3 boyutlu bakiyordu bebegine hatta birinde ben de oradaydim gitmek kismet olmustu cok hosuma gitmisti; zaten biraz da ondan dolayi bu isi kafaya taktim. Bakim haftaya bir doktoruma sorucam o ok verirse belki yaptiririm ben de.
    Sevgiler!

  6. Slm Nilu,
    Ben Londra’da yasiyorum. 40 haftalik hamileyim. Ama oglumun gelmeye pek niyeti yok…
    Burda ozel bir klinikte tam £145 bayildim ve oglumun 4D resimlerini aldim. Gercekten cok keyifliydi. Ama keske daha once biraz arastirip gitseydim. O zaman biraz yuruyus yapip gelmem gerektigini bilirdim. Oncelikle benim oglumun yatis pozisyonu bi degisikti, Toplanmis, dizlerini yuzune cekmis. Kolunu da kaldirip yzunu kapatmis. Cunku burda olay simasini gormek daha cok. Biz buyuk ugraslar sonucu oglusumun yuzunun ne kadar da cok babasina benzedigini gorduk. Sana tavsiyem randevudan once soyle iyice bir yorul, yani yuruyus falan yap. Cunku sen yoruldugun zaman, bebek SIK pozisyon degistiryor, hareket ediyor. Hatta cikolata ye ve fizzy drinks ic. Ben tum hamileligimde ilk asitli icecegi o gun ictim. Ve randevuyu tam 3 kez kestik. Cunku cok para verdim. KAdin da acidi parama. Ugrasti benim icin. Ama sonunda sadece 5 dakika da olsa oglum yuzunu gosterdi bize. Yani oyle…

  7. Merhaba
    Sana simdiden hayirli dogumlar, senin oglusun eli kulagindadir insallah yakin zamanda kucagina alirsin:).
    Tecrubeni paylastigin ve tavsiyelerin icin cok tesekkurler. Ben de herhalde gidersem 7. ayin ortalarinda giderim diye dusunuyorum bebek iyice buyumus olur boylece kime benzedigini daha iyi goruruz diyorum malum o kadar para bayilicaz bari degsin:).
    Sevgiler

  8. # Yatakta bir sağa bir sola döndüğümde: “Oflaya poflaya: aney uyusan da biz de uyusak!”
    # Çok gezdiğim ayakta kaldığım günler: “İçim dışıma çıktı anne bir poponun üstünde otursan artık”
    # Duş yaparken: “Bu kadar su sesinden valla çişim geldi”

    çok hoşş:D:D

Bir Yanıt Bırakın

