Savulun!

Var ya…

Savulun.

AC-CAYİP gaza geldim.

Emzirme sorunu yaşayan herkesin, her sorununu çözebilirim.

Karşıma bir erkek dikin. Onun bile memelerinden süt getirebilirim. O kadar motive olmuş durumdayım şu anda.

İstanbul Üniversitesi Florence Nightingale Hemşirelik Fakültesi öğretim üyelerinin Emzirme Reformu gönüllüleri için düzenlediği eğitime katıldım bugün. Bugün ilk günüydü. Yarın ikinci ve de son günü.

Kursun detaylarına burada girmeyeceğim. İçeriğini ayrıntılarıyla Emzirme Reformu’nun sitesinde paylayacağız, hele bir bitsin.

Bu yazıda sadece heyecanımı paylaşmak istiyorum.

Bu fikir ortaya birkaç ay önce atıldı. Emzirme Haftası etkinlikleri sona erip, Emzirme Reformu gönüllüleri organize olup “Ne yapalım, nasıl yapalım?” diye konuşmaya başladığımızda, gönüllülerimizden (aynı zamanda emzirme danışmanı olan) Esra dedi ki “Benim hocalarımla bir konuşun. Emzirmeyi müthiş destekliyorlar, belki birlikte bir şeyler yapabilirsiniz.”

Kalktık, gittik Tuğçe‘yle. Anabilim dalı başkanı Prof. Dr. Nezihe Beji ve Doç. Dr. Nevin Şahin’le görüştük. Derdimizi anlattık, özellikle de emzirme konusundaki destek ağının yetersizliğinden, annelerin sıkıntılarını dinleyecek ve yardımcı olacak insanların azlığından bahsettik. Evet, emzirme danışmanları vardı, ama kısıtlı sayıdaydı. Bizim asıl istediğimiz, annelerin sorularına çabuk yanıtlar alabileceği platformlar yaratmak, mümkünse düzenli olarak toplanabilecek destek grupları oluşturmaktı.

Nezihe Hoca’yla Nevin Hoca “Biz, size bilgi aktarımında bulunabilmeniz için eğitim verebiliriz” dediler. Ve ortaya Emzirme Rehberi Yetiştirme Programı çıktı.

Sonra Zeynep‘le tekrar gittik hocaların yanına. Programın detaylarını konuştuk, hep birlikte tarihi belirledik. Ve işte okulun sömestr tatilinde olduğu bu hafta da eğitimi düzenliyoruz.

İnanılmaz bir sinerji vardı bugün okulda. Seneler sonra yeniden sıralara oturmak çok keyifliydi. Tekrar öğrenci olasım geldi. Her an üniversite sınavına girebilirim.

Hocaların konuya hakimiyeti ve inancı ise ayrı bir şevk uyandırıyor insanda. Öyle saygı duydum ki bir kez daha şu doktorlara. Hele de akademisyen doktorlara.

Hocalar tatil matil demeden, oturup bizim için sıfırdan yarattılar bu eğitimi. Konuları bölüşmüşler, hepsi slaytlar hazırlamışlar. Üstüne bir de dilini sadeleştirmekle uğraşmışlar ki bizim kafamız karışmasın. Ve ortaya eşsiz bir içerik çıkmış. Gerçekten eşsiz. (Hepsini paylaşacak, aktaracağız)

Bugün emzirmenin önemi, emzirme mekanizması, başarılı emzirme (başlatma) ve başarılı emzirme (sürdürme ve kesme) konularını işledik. Ümran Hoca, Gülay Hoca, Nevin Hoca ve Birsen Hoca’yı hayranlıkla dinledik. Hele Gülay Hoca’nın şevkine ve enerjisine tap-tık. Peşini bırakmayacağız onun.

Yarın ise memeyi sağma ve anne sütünü saklama, meme ve emzirme sorunları, anne sütü ile geçen hastalıklar ve ilaçlar konularına değineceğiz.

Çok yorgunum, çok uykum var, ama yarının heyecanından uyuyamıyorum. Bugün onca öğrendiğim şeyden sonra tekrar doğurasım, tekrar emziresim geldi. Hormonlarım tavan yaptı. Delirdim galiba.

Derin’i emzirirken bir farklı baktım bugün ona. Ve memeye. Hah, dedim, dudaklarıyla aerolaya baskı yapıyor. Aha da şu yağ keselerinin hemen önünde lobcuklar var, içlerinde süt bezeleri. Süt kanallarından böööyle geçiyor, böööyle çıkıyor. Tamam, dedim, aferin bana. Anlamışım bu işi.

Asıl olay, anladıklarımız, öğrendiklerimizi paylaşmakta olacak. Bunun için de iki platformu kullanacağız:

(1) Emzirme Reformu sitesi. Orası artık sadece destek bırakılan bir adres değil, bilgi paylaşımının yapılacağı önemli bir kaynağa dönüşüyor.

(2) Hali hazırdaki Emziren Anneler grubu. 600’e yaklaşan üye sayısıyla bugüne kadar çok önemli paylaşımlar yapıldı, bundan sonra daha da yapılacak. Eğitimi tamamlayan Emzirme Rehberleri, soruları orada da yanıtlayacaklar.

Bugünkü eğitime bebeklerini evde bırakıp gelen, süt iznini, yıllık iznini bunun için kullanan, bunun için kalkıp Çanakkale’den gelen, ateşli çocuğunu evde annesine bırakan, anne olmadığı halde bu yola baş koyan tam 10 Emzirme Reformu gönüllüsü katıldı.

(Bugün benim çektiğim vasat fotoğraflara Emzirme Reformu’nun Facebook sayfasından ulaşabilirsiniz. Yarın Latife daha güzel fotoğraflar çekecek)

Gelemeyen arkadaşlarımız “N’aptınız? Nasıl gidiyor?” diye mesaj atıp durdular.

Yarın da devam edeceğiz.

Ve, bu sadece bir başlangıç olacak. Bu eğitimleri tekrarlamak, daha fazla insanı eğitmek, annelerin yüz yüze buluşabilecekleri destek grupları oluşturmak amacımız. Mümkünse sadece İstanbul’da değil, başka şehirlerde de…

Bunca insan, böyle ulvi bir amaç için işini gücünü bırakıp bir araya geldikten sonra onu da yaparız evelallah.

Böyle bir grubun parçası olduğum için inanılmaz gurur ve mutluluk duyuyorum.

24 Yanıt

  1. Aynen Elifcigim, ben de ciktimizdan beri etkisindeyim, hala ogrendiklerimi, konustuklarimizi dusundukce duygu patlamasi yasiyorum.(hormonlar da patladi benim tabii) Hocalarin muthis enerjisi de gecti gercekten hepimize. Icgudusel baslayan anne sutu tutkum tavan yapti, tutmayin beni anneleri emzirtecegim 🙂

  2. Ben de senin gibi eve geldim, heyecanla herşeyi eşime anlattım; sizleri, öğrendiklerimi, hocaları… İpek’i ayrı bir şevkle emzirdim. Bu gece de emziren annelerin ve emzirme reformu’nun parçası olduğum için mutlu, gururlu uyuyacağım.
    tatlı rüyalar… 🙂

  3. Merakla bekliyorum detayları…keske orada olabilseydim:(

  4. Siz ne alemdesiniz, emziriyor musunuz oğlunuzu???

    • Söyle yazmis kendisi:
      “Derin’i emzirirken bir farklı baktım bugün ona. Ve memeye. Hah, dedim, dudaklarıyla aerolaya baskı yapıyor. Aha da şu yağ keselerinin hemen önünde lobcuklar var, içlerinde süt bezeleri. Süt kanallarından böööyle geçiyor, böööyle çıkıyor. Tamam, dedim, aferin bana. Anlamışım bu işi.”
      Yardimci olmak istedim,gözünüzden kacmis olabilir.
      Iyi günler…

  5. Gelemedim ama aklım hep sizinleydi. İtiraf etmeliyim ki Elif’in yazısını okuyunca bugün yaşadığınız heyecanı hissettim. Biz daha çookk güzel işler başaracağız, iyi ki bir aradayız.

  6. Eğitim sonrası emzirmek de müthiş bir deneyim olsa gerek. Tanışma aşamasında anlatılanlar gözlerimi yaşarttı.’İyi ki burada oturmuşum’ dememin sebeplerinden biride en son konuşacak olmamdı…daha önce konuşmaya başlasaydım ağlayabilirdim çünkü….Müthişti.ANNE SÜTÜ’nün bu kadar önemli olduğunu bilmeme rağmen, anlatılanlar karşısında ve oluşan sinerji ile hocalarımızın ellerini öpesm geldi…Hepsinin ellerine,emeklerine sağlık…Daha yeni başlıyoruz kızlar…şimdi biraz uyuyup yarına hazır venazırolacağım) Heyecandan uyuyabilirsem tabi;)

  7. emzirmeyeli 20 ay olmuş ama okurken göğüslerim sızladı…
    ellerinize, emeklerinize sağlık 🙂

  8. Merhaba,
    Sezaryen olup ardından 4.5 ay boyunca her 3 saatte bir sütü sağıp bebeğini besleyen ama sonunda bebeğin kendinin emmeye karar vermesi ile bu yorgunluklarını bir çırpıda unutuveren, şimdi sağlıklı bir 9 aylık kız çocuğu annesi ve psikolog eşi akademisyen bir hekim olarak çabalarınızı gönülden destekliyorum. Sağlıklı, mutlu bireyler ve ailelerin yolu anne sütünden geçiyor.
    Sevgilerimle…

  9. canı gönulden tebrik ediyorum Elifcim. Paylaşımlarınızı da dort gozle beklıyorum.

  10. Bugün sabah Facebook’taki fotoğraflarınızı gördüm ve ben de aranızda olmayı ne çok istedim, anlatamam! O grubun içindeki herkesi tebrik ediyorum, hocaların ellerinden öpüyorum! Gerçekten anne sütünün önemi çok büyük ve hem farkındalık yaratıp annelere bu konuda destek vermek, hem de emzirme problemi yaşayanları motive edip bilgilendirmek kadar güzeli var mı…Tekrar tebrik ediyorum, yazıyı okuyunca da içim kabardı, heyecanınızı paylaşıyorum, umarım sonraki vakitlerde ben de varım diyebilir ve elimden geleni yapabilirim.

  11. Merhaba Elif,
    Benim de 11 aylık oğlum var ve emzirme konusunda en az senin kadar hassassım. Sırf 6 ay anne sütü verebilmek için 2 ay ücretsiz izin aldım çünkü sütümü sağamıyorum:( Her türlü pompayla denedik, hastane tipi pompa da dahil. Bebeğim emerse süt geliyor pompaya hiçbir şekilde gelmiyor. Doktorumuz nadiren böyle durumlar yaşandığını söylemişti. Takdir edersin ki 6 ay kuzumun dizinin dibinden 2 saat ayrılamadım mama vermemekte direndim ama çok zor oldu tabiki arada nefes almak istedim ama sütümü sağıp bırakamadığım için yapamadım. Eğitimdeki hocalarına sorabilir misin rica etsem? Neden olaki bu? Çaresi var mı? 2. çocuğu yaparsam bu sefer daha zor olacak çünkü.. Teşekkürler

    • Hocalara canlı yayında sordum bu soruyu 🙂 İlk olarak pompalama konusunda teknik bir hata olacağını düşündük. Ancak her türlü pompayı, hatta hastane pompasını bile denedim demişsin.

      Acaba, dedik, pompa olayına bilinçaltında bir tepki duyuyor olabilir misin?

      Emziren Anneler grubuna katılmadıysan lütfen katıl: http://groups.google.com/group/emziren-anneler Orada da detayıyla konuşalım.

      • Bir gmail accountum yok su anda 😦 hemen alıp katılıyorum. Teknikle ilgili herhangi bir sıkıntı yok emzirme danışmanıyla, annemle, sürekli sütünü sağmış olan ablamla sayısız denemelerde bulunduk ama cık yok sadece bir kaç damla geliyor devamı yok ama bebeğim emince geliyordu. Maşallah çok iyi beslendi ve kilo problemimiz hiç olmadı. Karakter olarak makineler hep soğuk ve ruhsuz gelmiştir bana pek hoşlanmam. Beynim nasıl bir oyun oynadıysa zırnık süt vermedi o makinelere..

  12. süpersiniz,harikasınız.

  13. süpersinizz elif…

  14. Bence böyle eğtimlere göğsünüzden süt akarken mama ver bu çocuğu aç bırakma diye direten yakın çevreyi de götürmek gerek!

    Ayrıntıları heyecanla bekliyorum.

  15. […] Kalem; İlk Hüsran diyor Blogcu Anne’den ise; Savulun Gönülü Emzirme rehberleri geliyor diyor, ilgili yorum Nevbahar anneden gelmiş. Umarım […]

  16. Katılıyorum Neko, bu tip eğitimlere sadece anne ve baba değil, mümkünse onların anneleri filan da gitmeli 🙂 Doğum sonrası lohusalık depresyonuna katkıda bulunmak yerine böylece bilinçli olarak yeni anneye destek verebilirler sanki. Sevgiler

  17. elif,
    heyecanın süper. inşallah bu aktivitelerden birine katılmak bana da nasip olur.

  18. Elif harikasınız. Hemen ikinciyi yapıp emziresim geldi benim de 🙂

    sevgiler

  19. […] gönüllülerinden de olan Devrim’in kitabı, günün anlam ve önemine uygun olarak tam da Emzirme Rehberi eğitimi aldığımız gün elimize geçti. Satışından elde edilecek gelirin bir kısmıyla kuvöz alımına katkıda […]

  20. Merhaba
    3.5 aylık bir oğlum var. İsmi Ateş. İlk 15 gün sonunda sütüm yetmediği için mamaya başlamak zorunda kaldık. Halen mama ile besleniyor. Gün içinde 2-3 kez bağlantıyı koparmamak için emzirsem de ilk 5 dakikadan sonra Ateş boş memeden sıkılıp, emmekten vazgeçiyor. Pompa kullandığımda ise gün içinde max.30 cc süt sağabiliyorum.Bebeğimin emme güdüsü çok güçlü.
    Sütü sağlayabilsem belki mamayı bir nebzede olsa azaltacağız. Yasal iznimin dışında 3 aylık ücretsiz izinde kullanıyorum. Kalan 2.5 ay için en azından sağlıklı olan anne sütünü almasını istiyorum.Yardımınıza veya tavsiyelerinize ihtiyacım olacak. Şimdiden ilginize teşekkür ederim.Sevgilerimle Gonca

    • Sütünüzün yetmediğine kim, nasıl karar verdi? Bebeğin kilo alımına bakıldı ve az olduğuna mı kanaat getirildi?

      Farklı pompalar denediniz mi?

      Bol, çok bol sıvı içiyor musunuz? Günde en az 2 litre su olacak şekilde?

      Bir de, Emziren Anneler grubuna üye olmanızı şiddetle tavsiye ediyorum: http://groups.google.com/group/emziren-anneler Orada da bu tür paylaşımlar ve öneriler sürekli yapılıyor.

      Sevgiler.

Bir Cevap Yazın

