Derin’le fuarın derinliklerinde

Yandaki, Derin’in Anne-Bebek-Çocuk Ürünleri Fuarı’nın yerlerinde emeklediğinin resmidir.

Bana kıyak çekip pusetinde yaklaşık bir buçuk saat uyuduktan sonra uyandığında yerinde duramayan oğlumu oturtmak mümkün değildi. Ben de doğum fotoğrafçısı Jasmin Traub’un standını ziyaret ettiğim ve sohbete daldığımız anlarda Derin’i yere saldım.

Benim demek istediğim buydu. Yani ben alışveriş merkezine gideyim, orada bir yandan gezerken bebeğim de peşimden gelsin değildi. Durağan bir şekilde takılıyorsam, ne bileyim, bir mağazada bir şeyleri inceliyorsam, bir yerlerde yemek yiyorsam ve çocuk yerinde durmuyorsa yere bırakırım’dı. Ama tabii bu benim şahsi görüşüm. Doğru demiyorum. Yanlış hiç demiyorum.

Her neyse… Fuara gelelim. KayrAda‘nın davetlisi olarak gittiğim bu fuarda ilk ziyaretimdi.

Fuar Perşembe günü başladı. Bugün ve yarın da devam edecek. Tahmin edildiği gibi hafta sonları çok kalabalık oluyormuş, ben o yüzden dün gitmeyi tercih ettim. Ancak bunun dezavantajları da var tabii, mesela Unibaby’nin düzenlediği “Dr. Gökhan Mamur ile Yenidoğan Cilt Bakımı” adlı söyleşi bugün (Cumartesi) düzenleniyor. Detaylar şöyle:

Dr. Gökhan Mamur ile Yenidoğan Cilt Bakımı
İnteraktif Söyleşi
19 Şubat 2011, 13.00-15.00
Söyleşi içeriği: Yenidoğan cilt özellikleri / Alt temizliği / Soru & Cevap / Alt temizliği aktivitesi

Özellikle de fuarı ziyaret etmeyi planlayan gebelere duyurulur.

Bunun dışında aklınızda tutmak isteyecekleriniz:

  • Fuara arabayla da, toplu taşımayla da ulaşmak mümkün. Burada detaylar var. Yakınlardaysanız toplu taşımayı tercih edin derim, nitekim dün ölü saatlerde bile trafik vardı ve park yeri sorundu. Hafta sonu ne durumda olacağını tahmin bile etmek istemiyorum. Arabayla gitmeniz gerekiyorsa da erken gidin. Arabayla gitmeniz gerekmiyorsa da erken gidin. 10 buçuk’ta açılıyor. Ben olsam 10.29 dedin midi orda olur, hemencecik gezmeye başlardım ki kalabalığın gelmesine yakın işim bitsin.
  • Fuar üç ayrı salona yayılmış. 9, 10 ve 11. 11’de daha çok tekstil ürünleri var ve anladığım kadarıyla ağırlıklı olarak toptan satış yapıyorlar. 10. salonda araç gereçler (bebek arabaları, mama sandalyeleri, emzirme ürünleri, vs.) var. 11. salon en eğlenceli kısım. KayrAda, Kapbula, aşağıda bahsedeceğim cLicHe-kids, bebekesya.com ve daha nice şirin mağaza burada.
  • 9. salonda Anne-Bebek dergisinin de standı var. Dün benim orada olduğum saatlerde Psikolog Serap Duygulu fuar katılımcılarıyla sohbet ediyordu. Bugün de olacağını tahmin ediyorum, gittiğinizde bir bakın.
  • 11. salonda SiSterRS adlı bir mağaza var, mutlaka uğrayın. Perakende satış tek tük yapıyorlar ama çok şirin ürünleri var.
  • Firmaların bir kısmı perakende satış yapıyor. Onların da kredi kartı almadığı oluyor. Dolayısıyla alışveriş yapacaksanız nakit parayla gidin.
  • 10 ve 11. salonların olduğu katta bir kafeterya var. İster sandviç falan alabiliyorsunuz, isterseniz 20 TL. verip açık büfeden tabağınızı dolduruyorsunuz.
  • Her iki katta da tuvalet var. Ancak ben alt değiştirme masasına rastlamadım. Belki vardır, ben görmedim. Konsept de BEBEK olunca Derin’in altını pusetinde değiştiriverdim. Kimse de kusura bakmadı.

Benim keşiflerime gelince:

SiSteRS – Adından da anlaşılacağı üzere iki kız kardeş tarafından yaratılan bir marka bu. Hikayelerini burada anlatıyorlar. Birbirinden güzel tasarımları olduğu gibi, yurt dışından getirdikleri ürünlerin satışını da yapıyorlar. Fuar esnasında perakende satış pek yapmıyorlardı ama ben yine de şu üstü Deniz’e kaptım.

Mağaza satış fiyatı 19.90 olan bu ürün fuarda 10 TL’ydi. Kaçırır mıydım?

Dediğim gibi, çok fazla satış yapmıyorlar ama markayla tanışmak adına bir uğrayın derim.

***

Bebekesya.com – Bu da 9. salonda yer alan, değişik zamazingolar satan bir firma. En büyük keşfim benim de keyifle kullandığım ve daha önce yüz bin kere bahsettiğim Moby Wrap oldu. Evet, gerek fuar sırasında, gerekse internet sitelerinden satışını yapıyorlar. Benim Amerika’dan almış olduğum fiyatın üzerinde tabii, ve fakat fuara özel indirimleri de var. İlgililere duyurulur.

***

Kapbula Organik Şeyler – Kapbula’dan daha önce de bahsetmiştim, zaten bilmeyen de yoktur herhalde. Sahibi Tuğba, karnı burnunda haline aldırmadan yine fuardaydı. Standına uğrayın, insanın içi ısınıyor.

Kapbula’nın ürünlerini biliyorsunuzdur. Tuğba’yla getirmeyi düşündükleri üzerine de sohbet ettik. En çok ilgimi çeken şu cam biberon oldu.

BPA’lıydı, değildi endişelerini ortadan kaldıran bu sevimli biberonları yakında Kapbula mağazalarında bulabilecekmişiz. Cam biberon meraklılarına sevinçle duyurulur. Standa uğramışken biberonu da evirin, çevirin, ve hatta isterseniz yere atın. Kırılmıyor.

***

ClicHe-kids – Bu da fuarda tanıştığım bir isim. İlk etapta şu taç şeklindeki bebek yatağı ilgimi çekti. Benim tarzım değil, ama tasarım gerçekten çok şirin. Yatak işlevi bittikten sonra da koltuk olarak kullanabiliyormuşsunuz.

Ama benim asıl favorim aşağıdaki yatak oldu. Yatağın uç kısmı mini bir kukla tiyatrosu! İnanılmaz sevimli.

İşin ilginç tarafı, firmanın sahibi ve tasarımların yaratıcısı Lügen Sarıçiçek ile tanıdık çıkmamız oldu. Lügen’in mağazası Feneryolu’ndaymış. Ve ofisinin yemeklerini de annemlerden alırmış meğer. Böyle olunca hem kaynaştık, hem de kaynattık.

ClicHe-kids de 9. salonda. İllaki uğrayın. İhtiyacınız yok ya da bütçenize uygun değilse bile göz zevkiniz okşansın.

***

KayrAda – Ada ve Kayra’nın anneleri Özlem ve Seda tarafından yaratılan KayrAda, sevilen ahşap oyuncakçı Melissa & Doug’ında Türkiye temsilcisi. Yakın zamanda kendi organik oyuncak tasarımlarını da yarattılar. Özellikle de uyku arkadaşları çok sevimli.

Özellikle de seyahat severlerin çok işine yarayacak yeni bir ürün getirmeye başlamışlar. Giderseniz soruşturun.

***

Wee baby – Bu ismi de hep duyuyordum da, ne olduğunu pek bilmiyordum. Tamamen yerli imalat bebek tüketim ürünleri yapıyorlar: biberon, emzik, el pompası, göğüs pedi, vesaire. Yeni ürünlerin tamamı BPA’sızmış. Cam biberonları da var.

Ayrıca Avrupa bebek bakım ürünleri arasında en büyük pazar payına sahip olan Bübchen markasının da Türkiye temsilciliğini üstlenmişler (Pazar araştırması yapmadım, firmanın söylediklerini aktarıyorum). Tamamen bitkisel olan bu markayı artık eczanelerde ve satış noktalarında bulabilecekmişiz.

***

Anne-Bebek dergisi – Yine 9. salonda büyükçe bir stantları var. Psikolog Serap Duygulu ile sohbet gerçekleştirme imkanı bulduk. Bugün ve yarın da bakın neler varmış:

Cumartesi
Saat: 12:00 16:00 Bebek Çocuk Fotoğrafçısı Efsane Sözer Ersan Fuar Hatırası Fotoğraf Çekimi
Saat: 12:00 13:30 Psikolog Aslı Güler (Sohbet)
Saat: 16:00 17:00 Psikolog Yasemin Meriç Kazdal (Sohbet)

Pazar
Saat: 12:00 16:00 Bebek Çocuk Fotoğrafçıları Burçin Çobanoğlu Şahver Koçulu Fuar Hatırası Fotoğraf Çekimi
Saat: 12:00 13:30 Beslenme Uzmanı Gizem Tutar (Sohbet)
Saat: 13:00 14:30 Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Dr. Kağan Kocatepe
Saat: 14:00 15:30 Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanı Dr. Hayri Gözlükgiller (Sohbet)

***

Jasmin Traub – Derin uyandıktan sonra, fuardan çıkmadan önceki son durağımdı Jasmin’in standı. Ne zamandır ismini duyduğum bu düğün/doğum fotoğrafçısı ile nihayet dün tanışma fırsatını buldum. Standına ilk gittiğimde yoktu, meğer doğuma gitmiş. İçim ısındı düşününce… Çıkmadan hemen önce tekrar uğradığımda dönmüştü. Eşiyle de tanışma fırsatı buldum, zaten işi de birlikte yürütüyorlarmış. Jasmin, yerlerde gezinen Derin’in resmini çekmeye çalıştığımı görünce “Dur, ben çekeyim” dedi. Ve ortaya hem yukarıda verdiğim resim, hem de aşağıdaki güzellik çıktı.

Jasmin’in de tanışmamızı anlattığı yazısına, portfolyosunun da yer aldığı web sitesinden ulaşabilirsiniz.

Of, ne uzun yazdım. Fena olmadı ama, aferin bana.

Benim gözlemlerim böyle. Gidenler de kendi deneyimlerini paylaşmak isterlerse yorum kısmı emirlerine amade.

Cumartesi

Saat: 12:00 16:00 Bebek Çocuk Fotoğrafçısı Efsane Sözer Ersan

Fuar Hatırası Fotoğraf Çekimi

Saat: 12:00 13:30 Psikolog Aslı Güler (Sohbet)

Saat: 16:00 17:00 Psikolog Yasemin Meriç Kazdal (Sohbet)

Pazar

Saat: 12:00 16:00 Bebek Çocuk Fotoğrafçıları Burçin Çobanoğlu Şahver Koçulu

Fuar Hatırası Fotoğraf Çekimi

Saat: 12:00 13:30 Beslenme Uzmanı Gizem Tutar (Sohbet)

Saat: 13:00 14:30 Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Dr. Kağan Kocatepe

Saat: 14:00 15:30 Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanı Dr. Hayri Gözlükgiller (Sohbet)

17 Yanıt

  1. süper olmuş eşsiz bir kaynak gibi…

  2. Cok karizmatik oldun Derinoski…cok!!!

  3. Sisters’dan ben de alışveriş yaptım 2 kez, indirimli internet sitelerinden.. Kuzey’e robotlu üstler ve annemin ve kayınvalidemin el örmesi yelek-hırkalarına düğmeler aldım. Bayıldım o düğmelere, sırf onlar için kazak örün diye başlarının etini yiyorum büyükannelerin 🙂

    Bir de Bübchen hakkında yazayım; Bübchen uzun zamandır Türkiye’de var. Hemen her ürününü kullandım ve kullanıyorum. Çok kaliteli ve fiyatı da çok uygun. Banyo köpüğü ve cilt bakım kremine de muadil bulamıyorum açıkçası…

    Taç şeklindeki yatak çok hoşmuş, gitmeyi düşünmediğim için yaznı hevesle okudum. Teşekkürler Elif, gitmiş kadar oldum 🙂

  4. çok teşekkürler siteleri ilgiyle inceleyeceğim.

  5. Elifcim senin geçmiş yazılarını okurken slingle tanıştım. Eşime bahsettim ve sleepy wrap aldık çünkü biz Azrayı sürekli kucağımızda gezdiriyoduk. Sağolsu eşim alıştırdı haralde kızımızın hep 3 kilo kalacağını sandı :))canım benimçook memnunum hatta eşim duymasın ama o da Azrayı gezdirirken kullanıyo.Bakalım yazılarını okudukça daha neler öğrenicez?
    Sevgiler

  6. biz de isteriz 🙂

  7. tam benlikmiş yaa:( neyse artık:( derin çok ama çok tatlı bir bebek. annesine benziyo babasını görmedim belkide onada benziyodur:)

  8. herseyi bosverelim lutfen; Derin cok tatli olmus Eliiiiiif 🙂 operim onu

  9. Fotodaki renkler harika 🙂 Bayildim ;)))
    Abisinden yakisikli olacak heralde 🙂

  10. Ya hepsini biraktim da Derin ne kadar tatli! ❤

  11. inşallah Derin bu gezintinin ardından hasta olmaz 😦

  12. Bu kadar içerikli anlatımla sayende biz de gittik gördük fuarı:) Derin çok şeker, bayıldım:)

  13. elif derini kendine benzetiğin için seni kutluyorum ikincisine belki bende başarırım 🙂 tam kara böcek 🙂

  14. Bu fuara birkaç yıldır gidiyoruz, bu sene rutine bağladık sanmıştım, yanılmışım. Ama sayende gitmiş kadar oldum.. çok teşekkürler, tavsiyelerini dikkate alacağım..

  15. Merhabalar;
    Ben de dün eşim ve oğlumla birlikte fuara gittik.Gerçekten çok kalabalıktı.Jasmin hanımla tanışma fırsatı buldum…Birkaç alışverişten sonra evin yolunu tuttuk:))

  16. Derin cok yakisiklisin, operim!

  17. […] ferah gezmekti ama bu mümkün olamadı. Biz de dün maaile düştük yollara. BlogcuAnne’nin şu yazısını da okudum gitmeden önce, ki nerelere uğrayayım nelere dikkat edeyim bileyim. Herşeyi […]

Bir Cevap Yazın

