Artık küçük hanımlar annelerine özenmeyecekmiş

Dün akşam üzeri posta kutuma düşen bir basın bültenini olduğu gibi yayınlıyorum:

Artık kız çocukları annelerinin aksesuarlarına özenmeyecek çünkü UKB Kids, onlara özel Barbie Bijuteriyi yarattı. Sadece küçük hanımlara özel hazırlanan koleksiyonlar büyüklerin aksesuarlarını aratmayacak güzellikte…

Kombin olarak tasarlanan kolye, küpe ve bileklikler, Barbie desenleriyle kız çocuklarının dünyasını renklendiriyor. Sağlığa zararı olmayan malzemelerden hazırlanan ürünler ile anneler gönül rahatlığıyla çocuklarını sevindirebilir.

UKB Kids, lisansına sahip olduğu Barbie bijuteriyi, Türkiye’de ilk kez çocuklarla buluşturuyor. Küçük hanımların haftasonlarında keyifle takacakları, göz alıcı ürünler, anneleri hatta tüm bayanları kıskandıracak gibi gözüküyor.

Ne güzel değil mi?

Büyük konuşmamak gerektiğini anlayacak kadar tecrübe sahibi oldum bu annelik işinde. “Kızım olsa ölsem almazdım bunlardan” demiyorum. Kafayı takacağına, başkalarında görüp özeneceğine, çok matah bir şey olmadığını göstermek adına alabilirdim bu tür şeyler. Deniz’e Ben 10 oyuncakları aldığım gibi.

Ama burada beni sinir eden ifadeler var:

Kız anneleri: 4-5 yaşındaki kızlarınız artık sizin takılarınıza, makyaj malzemelerinize özenmesin istiyorsanız onlara kendilerine özel süsler püsler alın.

Böylece bu “küçük hanımlar” hafta sonunda takıp takıştırırlar. Diğer bütün bayanlar da kıskanır.

Bunların ne kadar yanlış mesajlar olduğunu anlamak için kız annesi olmaya gerek yok herhalde, değil mi?

Artık kız çocukları annelerinin aksesuarlarına özenmeyecek çünkü UKB Kids, onlara özel Barbie Bijuteriyi yarattı. Sadece küçük hanımlara özel hazırlanan koleksiyonlar büyüklerin aksesuarlarını aratmayacak güzellikte…
33 Yanıt

  1. Eğer bu bulduğum site dediğin yere ait ise ben bu tip takılar almazdım kızıma almam da. Hale bak ben bile takmıyorum bu yaşımda böyle kadınsı şeyler. Pek çocuklar için yapıldığını düşünmüyorum.

    http://www.ugurb.com/bijoux1.htm

  2. çocukları süsleriz püsleriz, ruj da sürerler, oje de hatta düğünlerde saç yaptırırlar kadınlar gibi…

    Suri örnekleri olur, 5 yaşında çocuk makyaj malzemelerine bakarken görüntülenmiş ya geçenlerde tüz gazeteler yer verdi. ne yapsa haberimiz oluyor zaten.
    Suri’nin giydiği minik topuklu ayakkabılar burada da çıkacak piyasaya, makyaj ürünleri de… ve şimdiden düğünde dernekte hatta günlük hayatta oyun gibi boyanan kız çocuklarımız için özellikle bu tür alışverişler yapacağız.

    kadınlaştıracağız onları, sonra da tacizlere karşı tüm anneler ayaklanacağız.

    • Açıkçası bu yorumunuz beni daha çok endişelendirdi. Çocukları böyle süse izin veririseniz tacizcilerin bu durumda yaptıkları haklımı olacak anlamı çıkıyor Geçen gün bakanımızın dediği gibi dekoltene sahip çok yoksa tecavüz edilir..!!!
      Biz dişiliklerimizi baskılayalım çocuklarımızın kız oldukları için yaptıkları doğası gereği şeyleri biliçaltına itip baskılayalım Neden bakanımız gibi erkeklerin ne giydiğin ne taktığın hiç fark etmese de tacizlerinden korunmak için!

      • kesinlikle gelmek istediğim nokta o değil.
        2-3 sene kadar önce şehiriçi bir otobüsteydim 10-11 yaşlarında bir kız çocuğu.. maşallah o kadar da güzel ki.. bir makyaj vardı yüzünde kadın olmama rağmen benim bile içim hopladı…
        ben o gün, tüm gün boyunca bunu düşündüm. kişiliği oturmamış, sapık ruhlu bir insan bu kızın peşine düştüğünde… ???
        o mayası bozuk suçsuz demiyorum yanlış anlaşılmasın ama o çocuğa izin veren anne (yanındaydı) suçsuz mu, “eşeğin aklına karpuz kabuğu düşürmek” oluyor bence.

        ben kızıma allah izin verirse herşeyi zamanında yapması gerektiğini, böylesinin daha güzel olduğunu öğreteceğim.

  3. oyuncak hali dışında barbie’den nefret ediyorum, barbie pembesinden de.

  4. ben de kız annesiyim, henüz kızım 10 aylık ama, inşallah herşeyi zamanında yerli yerinde ister. oje ruj süreyim diye tutturmaz inşallah. kız annesi olmak da zor vallahi…

  5. Bu Barbie de, onun pembesi de midemi bulandırıyor. Kız çocuklarının minyatür kadınlar gibi gezidirilmesi de öyle.
    Hangi kız çocuğu annesinin makyaj malzemelerini karıştırıp kurcalamamıştır? Ama bunu teşvik etmek doğru mu? Topuklu ayakkabı, telik bile satılıyor ufacık ayaklar için. Liseli kızlar 30 yaşındaki kadınlara benziyor. Beni rahatsız ediyor bu dayatmalar.

    • Kız annesi olarak %100 katiliyorum. Barbie ve pembesi koşullayıcı şeyler ve beni rahatsız ediyor.
      kizima kesinlikle yüz makyaj malzemesi izni yok. 15 yaşına kadar kullanamayacağını biliyor.
      iki ojesi bir de soguk havada kullandirttigim dudak koruyucusu var.
      takı ve toka bol bol var ama ASLA barbie degil. winx de degil. kesinlikle MARKA satın almasina izin vermiyorum.
      kendisine ait yüzükleri, bilezikleri ve kolyeleri var. tacı bile var.
      malzeme olarak plastigi de var, altin-gümüş de.
      bunlar aynı evcilik oyuncaklari gibi, kendisini hanım hissetmesini sagliyor ve rolune hazirliyor.
      ancak bunlari birilerini kiskandirmak icin degil, kendisi sevdigi icin takiyor .
      cinsel kimlik kargaşası yaşamamaları için kız cocuklarinin arzu ediyorlarsa süslü giydirilmesi, kıyafetlerine özenilmesi ve masum takılarına onay verilmesi gerektiğini düşünüyorum.

  6. Ben de “kızım olsa asla almam” demem. Aynı şekilde düşünüyorum. Ama gerçekten ifadeler çok ama çok kötü!

    Bunları denetleyen kimse yok mu? Bu kadar kolay, bu kadar ucuz mu bu işler?

  7. Evet malesef bende büyük konuşamıyorum ama nefret ediyorum ben saçlı bebek bile sevmezdim bebek saçlı mı olur diye.. (yanı anneyım o da bebegım ya.. bebek gıbı kel olmalıydı)
    ben de bol oyuncak ve cevremde bol barbıelı arkadaslarla büyüdüm ama sevmedim çocukkenden beri.. ummarım kızım da benim gibi olur zira nefret ediyorum barie de 😦 ve hata isteyecek yaşa geldiğinde kreş-anaokulu sayesinde istemesinden endişe ediyorum daha şimdiden!! dora calliou bile kabulum ama kadınsı oyuncaklardan uzak olabilmeyi umuyor ve hatta çok içten diliyorum!

  8. Bu kadar kolay, bu kadar ucuz maalesef…Kizim var, almiyorum, ozendirmiyorum.

    Prenseslik ya da prenslik safsatasiyla cocuklarin beyinlerinin doldurulmasina hic anlam veremiyorum. Kadinin kadin olmasi, erkegin erkek olmasi, farkliliklari saygiya deger ama 3-5 yasindaki bir cocugun barbielige ozendirilmesi cok zavalli ve acikli..

  9. midem bulaniyor.

  10. Kimse aklına çocuk tecavüzlerini getirmiyor, herkes o konuya “tü kaka” diyip yaklaşmıyor, aklına bile getirmiyor. Sonra çıkıyor Vogue’lar, çıkıyor makyajlar, topuklu ayakkabılar… “amaannn nesi var?” deniyor, aksine gittikçe bal,reçel sürülüyor pedofillerin ekmeklerine. Gözardı ediliyor çocuk tacizleri, tecavüzleri… siz hiç Sanatçıların(!) Başbakan’ın huzuruna ‘çocuklara taciz, tecavüz..’ gibi konular için çıktıklarınız duydunuz mu?
    Deli bir hayvan savunucusuyken bana bunu söylemek hoş gelmiyor ama sanatçılar, sosyetikler birtek hayvan hakları için toparlanır, kermes, konser, balo düzenlerler… hiç çocuk haklarını savunmak için girişimleri duyuyor musunuz basında? :((

    • çocuğu annesi korumazsa kim ne yapsın ?
      yukarıda da yazdım düşüncelerimi önce anne “bişey olmaz”, “hevesi kalmasın” düşüncesinden vazgeçsin hele sonrası zaten gelir.

  11. Diğer “bayanlar” da kıskanacakmış. Zaten işte kadın olmak bu kadar basit birşey!! Gözalıcı takıları takıp takıştırırsın, sonra etrafındaki bütün “bayanları” kıskançlıktan çatlatırsın. Daha minicik yaşta kızlarımıza bu düşünceleri pompalayalım, aman geç kalmalayalım da bu dünyada kadın olmak ne demek iyice anlasınlar!

  12. ///////////Şimdiye kadarki yorumlarda bu yönde bir bilgi görmediğim için dikkat çekerek yazmaya çalışıyorum: /////////////// ojeli, makyajlı küçük kızlardan nefreett ederim… AMAAAAAA… çok güvendiğim çocuk doktorumuz, cinsiyet ve kimlik bilincinin yerleştiği 3-6/7 yaş arası bütün dişilik taleplerinin koşulsuz şartsız karşılanması gerektiğini çok kesin bir dille söylediğinden beri daha toleranslıyız. Allahtan kızım sadece kırmızı oje ve kilotlu çorap/etek diye tutturuyor. Yoksa doktorumuz göre pembe tüylü terlik, simli prenses azası, inci kolye de talep etse bu dönemde karşılayacaktık.
    Svg,
    Ozgeozb.

    • özge ne tuhaf bir dr muş o.benim ve benim gibi kaç tane arkadaşımın karşılanmadı bu yöndeki taleplerimiz.noldu psikopat mı olduk.aseksüel mi olduk.anlamadım ben şimdi.o dr nasıl bir zihniyettedir.ne garip akıllar veriyor öyle.şaştım kaldım.uyma bacım uymaaaa.

  13. Büyük konusmayayim ama benim de bir kizim olursa almam böyle kücük kadin görünmesini saglayacak seyler.
    hic yakistirmiyorum kiz cocuklarina bunlari.Eskiden ne güzel saclari örülür büyükce beyaz kirmizi kurdeleler takilirdi,sirindi kiz cocuklari olmasi gerketigi gibi…

  14. Bu ne ya böyle olaya bak.

  15. hayatımda kaç kez etek(okul eteğim hariç) ve topuklu ayakkabı giydiğimi sayabilirim.

    eğer beni örnek alarak yetişirse kızım, çok şanslı bir anne olacağım sanırım 🙂

  16. Yorumuma herseyin azi karar, cogu zarar lafiyla baslamak istiyorum.
    Bu tarz reklamlari okudugunuzda akliniza kucuk sirlar dizisi resimlerindeki gibi kucuk kokona kadinlar geldigine eminim. Ama benim aklima biraz da taklit oyunu yapan kiz cocuklari geliyor. Oyun icin giyinen suslenen, bebekleri ile eglenen kiz cocugu.
    Benim kizim benim 180 derece zittim ustune basina cok onem veren ve daha kucuk yastan ozen gosteren bir cocuk. O yuzden bu tarz seyleri (oyun olarak) cok seviyor. Ben almiyorum (sizin benzeriniz dusuncelerle) ama babaannesi almis. Kendine ait cocuksu takilari var. Cesit cesit taclari var. Bu demek degil ki sokaga da kucuk (cok ozur dilerim) kaltak gibi cikiyor. Evde bebekleri ile takiyor takistiriyor, susluyor, susleniyor, oynuyor egleniyor.

    Isin komigi benden gordugu veya ozendigi falan da yok. 🙂 Cocuklar ben kirk yilin bir basi makyaj yaptigim gozleri kocaman kocaman acip bakiyorlar uzayli gormus gibi. Onlar da istedigi zaman goz kalemi ile yanaklarina kelebek top falan ciziyorum 😛

  17. bir kız annesi olarak henüz 9 aylık da olsa cidden endişeleniyorum bu tip pazarlama stratejilerini görünce.yok çocuk parfümleriymiş,yok çocuk ojeleriymiş,rujlarıymış.pehh çok mu lazım 5-10 yaşındakilere bunlar.ya bir çekin elinizi yavrularımızın üzerinden.bilmem kaç milyar dolarlık kozmetik cironuzu yetişkinlerle katlayıp duruyorsunuz zaten.sabi sübyana mı diktiniz gözünüzü.uyuz oluyorum sizeee:(

  18. Gecenlerde Amerikada radyoda bir tartisma programi vardi (NPR’da). Profesyonel bir pazarlama uzmani konuk olmus, nasil ozel olarak 6-8 yas kizlarini hedeflediklerini anlatiyordu, makyaj malzemesi vs icin! Dibim dustu dinlerken. 8den sonrasi gecmis, 6-8 yas grubuymus hedef, onlara ozel reklam teknikleri varmis!

  19. bir de su yaziyi zamaninda cok begenip bookmarkima eklemistim, tam uydu. Evren’e de bu yaziya link verdigi icin tesekkur ediyorum.
    Prenses Sendromunun Insanliga Zararlari.
    http://selenyavuzdogan.blogspot.com/2010/02/prenses-sendromunun-insanliga-zararlari.html

  20. daha neler artık. o yaştaki çocuğun makyajla süsle ne alakası olabilir?
    kızım henüz 9 aylık, ama büyüyünce makyaj, süslü püslü kıyafet, topuklu ayakkabı takıntılı olmasını istemiyorum. hele o pür makyajlı bebeklerle oynatmayı hiç düşünmüyorum…

  21. Benimde 4 yaşında bir kızım var.O da ben makyaj yaparken bişeyler sürülsün istiyor, ruj sürmek istiyor, oje sürmek istiyor. Bende zaman zaman eline istediği bir rengi sürüyorum hafifçe büyüdüğünde onlarıda, ona alacağım malzemeleride rahatlıkla kullanabileceğini ama şimdi kullanamayacağını vs söylüyorum. Etrafta o kadar çok görüyorki ojeli kızlar o zamanda bak onlar sürüyor ama onlarda küçükleeer diyor. Gerekli açıklamayı yapıyorum ama o yaşta bir çocuğa ojenin verebileceği zararı açıklamak zor oluyor açıklayıncada onun pek umrunda olmuyor esasen. Topuklu ayakkabıda istiyor……. Her zaman hayır diyen bir anne durumundan da zararlı çıkabileceğimi düşünmüyor değilim. Bu sayfayı okuyan psikologlar varsa bize nasıl davranmamız gerektiğiyle ilgili bişeyler yazsalar çok güzel olur.

    • Bir kaç yorum önce şöyle bir şey yazmıştım: ojeli, makyajlı küçük kızlardan nefreett ederim… AMAAAAAA… çok güvendiğim çocuk doktorumuz, cinsiyet ve kimlik bilincinin yerleştiği 3-6/7 yaş arası bütün dişilik taleplerinin koşulsuz şartsız karşılanması gerektiğini çok kesin bir dille söylediğinden beri daha toleranslıyız. Allahtan kızım sadece kırmızı oje ve kilotlu çorap/etek diye tutturuyor. Yoksa doktorumuz göre pembe tüylü terlik, simli prenses azası, inci kolye de talep etse bu dönemde karşılayacaktık.

  22. […] gün onlarca basın bülteni düşüyor posta kutuma. Bir tanesine dün yer verdim. (Muhtemelen PR şirketinin niyetinden farklı bir şekilde ya, neyse…) Bunlardan […]

  23. Uff ben bu ülkede 7-8 yaşlarındaki kızının saçına gölge attıran kadınları görüyorum, sinir oluyorum. Herşey uygun yaşta güzel. 4-5 yaşındaki kızlara en yakışan kolye de makarnadan olanı.

  24. Kolye, yüzük gibi aksesuarlar bu konuda sanırım en masum olan materyaller, yani onların yaşına uygunsa çok abes bulmuyorum ki ben hemen hemen hiç kolye takmamama rağmen kızım çok seviyor . Ama hem onların sağlığına zarar verecek hemde kullanmalarının onlar açısından hiç bir fayda sağlamayacağı bilakis zarar görmelerine neden olabilecek kozmetik ürünlerine sonuna kadar karşıyım.

  25. bu çok ciddi bir konu -bir çok anne bunun farkında olmasada- evet kimlik çatışması yaşamasını engelleyece derecede takı tka vs. kullandırtabiliriz. makyaja gelice bende çok karşıyım kızım henüz çok küçük belki konuşmak için erken ama bende zamanı gelince kullanmasından yanayım.

  26. @ozgeozb kesinlikle haklısın.
    bayanlar aslında bu yaş çocuklarda anneye özenmek, onun gibi ruj sürmek istemek vs. bir “gelişim ödevi”dir. her döneme ait farklı gelişim ödevleri vardır. nasıl bir çocuğun tuvalet eğitimi için belli bir dönem varsa, bunun içinde aynı şey geçerlidir. bu dönemdeki çocukların “cinsiyet farklılıklarını öğrenmiş, kadın ve erkeğin nasıl davranışlar sergilediğini” ayırt etmiş olması gerekmektedir. eğer bu gelişim ödevini tamamlarsa çocuk, kendisine karşı olumlu bir tutum kazanır, daha mutlu ve huzurlu olur. tamamlanmayan gelişim ödevleri bir sonraki gelişim dönemi ödevlerini gerçekleştirmede sorun yaratır. örneğin; oyun döneminde “doğru ve yanlışı ayırt etmeyi ve ahlaki gelişimine başlamış olma” ödevini yerine getirmeyen çocuk, bir sonraki dönem olan okul döneminde “vicdan ve ahlaki değerler sistemi geliştirme, kişisel bağımsızlığa ulaşma” ödevlerini yerine getirmeye çalışırken sorun yaşar. diğer arkadaşları bu ödevleri sorunsuz şekilde yaparken (çünkü bir önceki gelişim ödevleri tamamlanmıştır) kendisi mutsuz ve huzursuz davranışlar sergileyebilir. tamamlanmayan her ödev bir sonraki gelişim döneminde problem yaratır. ha bu demek değilki bu beceriyi kazanmayacak, hayır kazanır ama daha mutlu, huzurlu ve başarılı bir şekilde geçirmek varken,neden karmaşa ve huzursuzluk yaşasın ki? bırakın çocuklar birazcık iç dürtüleri ile büyüsün, öğrensin…

Bir Cevap Yazın

