Tanıtım: Bir diş macunu hikayesi

Kisa not: New York’a sag salim vardik. Yolculuk kolay, hatta keyifli gecti. Derin cok usluydu, uyudu, uyandi, eglendi. Gel gor ki yolculukta yapmadigini gece boyunca yapti. Gune Turkiye saatiyle sabah yedi bucuk, ama New York saatiyle gece yarimda baslamaya karar verince beni ve kuzenimi dagitti.

Bu hafta Hediye Kitap/Urun’u atliyorum. Yorumlari takip etmem zor olacak. Onun yerine daha once hazirladigim bir tanitim yazisina yer veriyorum. Hediye urune onumuzdeki hafta devam edecegiz.

***

Geçtiğimiz cumartesi günü Galata Building’de blogcular için düzenlenen bir tanıtım etkinliğine davetliydim. Hani şu Doğan’ın çocuklarla Taksim’de tek başına vakit geçirdiği, sonrasında da “Ne var ki, çok kolaydı” dediği cumartesi.

Etkinlik, Procter & Gamble ve Estetik Dişhekimleri Akademisi (EDAD) tarafından düzenlenmişti. Tanıtılan ürün ise İpana’nın yeni diş macunu İpana Pro-Expert idi.

Ben, her ne kadar diş hekiminden ölesiye korksam ve dişçiye en son ne zaman gittiğimi itiraf etmek istemesem bile diş sağlığıma dikkat eden bir insanım.

Ancak benim dikkat ediyorum demem, sabah akşam manuel diş fırçasıyla fırçalamamdan ibaret. Hiç aksatmam, öleceğimi bilsem fırçalarım dişimi. O kadar. Dişçiye ancak işim düştüğünde giderim. Öyle 6 ayda bir düzenli kontrol falan hikaye benim için. Sürükleseler gitmem.

Ki umarım bundan sonra da uzun süreler gitmek zorunda kalmayacağım. Nitelim pek güzel kazanımlarla ayrıldım bu tanıtımdan.

Tanıtımın önemli bir kısmını gerçekleştiren ve kendisi de diş hekimi olan P&G Profesyonel Akademik İlişkiler Müdürü Merve Aksoy’un paylaştığı bilgileri aktarayım:

  • İnsanımız genel olarak ağız sağlığına önem vermiyor.
  • Türk halkı haftada ortalama bir buçuk kere dişini fırçalıyor. (Evet, BİR BUÇUK.)
  • Diş fırçaları, sabah ve akşam kullanılması gerektiğinden hareketle 180 kullanım (üç ay) sonunda yenilenmeli. (Benim etrafımda senelerdir aynı diş fırçasını kullanan insanlar var)
  • Eskiyen fırçalar temizlik yapmadığı gibi ağız sağlığına zarar da veriyor.
  • Diş hekimi istediği gibi temizlik yapsın, hasta ağız hijyenini KORUMADIĞI sürece hiçbir önemi kalmıyor.
  • Mekanik temizlik (diş fırçalamaya verilen teknik ad) önemli, ama ağız sağlığını korumada tek başına yeterli değil.
  • Türkiye’de dişini fırçalayan grubun yüzde 97’si manuel fırça kullanıyor. (Buna ben de dahil-dim. Cumartesi gününe kadar)
  • Manuel fırçayla yapılan yatay, dikey ve sirküler hareketler yeterli değil, titreşimli bir temizlik müdahalesi gerekli.
  • Fazla mentollü diş macunlarının yanıltıcı etkisi olabiliyor. Hasta “temizlik yaptım” zannedebiliyor. (Ki, ben bunu kendimde test edip onayladım)

Ürünle ilgili paylaştıkları bilgilere gelince:

  • İpana, Türkiye’nin ilk ve en eski diş macunuymuş.
  • İpana Pro-Expert, 12 senelik bir araştırma-geliştirme sürecinin sonucunda piyasaya sürülmüş. Arkasında etkileyici bir teknolojik altyapı varmış.
  • Sadece çürük ve hassasiyetle savaşan birçok diş macununun ötesinde, diş plağıyla da savaşıyor olması açısından ayrıcalıklıymış.
  • İpana, Türk Diş Hekimleri Derneği tarafından onaylanan tek markaymış.

Ha, bir bilgi daha paylaştı Merve Aksoy, o da şu ki: Portakal, kola gibi asitli yiyeceklerden sonra dişler hemen fırçalanmazmış. Çoğu insan özellikle de koladan sonra “aman dişlerim boyanmasın” diye fırçalarmış. Oysa yarım saat falan beklemek gerekirmiş. Aksi halde asit dişe yapışır, mineyi bozarmış. Çok rahatsızlık duyuluyorsa suyla temizlenmesi yeterliymiş.

Bir de, macunu fırçaya sürmeden önce fırçayı biraz ıslatarak bakteriyi akıtmalı, sonrasında da macunu sürüp parmakla hafifçe bastırmalıymış.

Dedim ya, ben güzel bilgilerle donandım bu etkinlikte. Ama asıl bir şeyle donandım ki aklımı başımdan aldı. O da şudur:

Bu, benim yeni oyuncağım.

Yine bir P&G markası olan Oral B’nin, anladığım kadarıyla piyasada en yüksek fiyata satılan diş fırçasıymış.

Etkinlik sonunda katılımcılara birer tane hediye edeceklerini duyduğumda içimden “Teşekkür ederim, almayayım” diye geçirdim. Bugüne kadar ağzıma elektrikli diş fırçası sokmuşluğum yok. Sesinden korkuyorum, dişçiye gitmişim gibi geliyor.

Sunumu yaparken “Bununla fırçaladıktan sonra ‘dişimi daha önce hiç fırçalamamışım’ diyeceksiniz” demişlerdi. Akşam eve gelince denedim. İlk etapta ağzıma makine girmesinden rahatsız oldum. Ama… Ama gerçekten de ben dişlerimi daha önce hiç fırçalamamışım!

Belki tüm elektrikli diş fırçaları böyledir, bilemiyorum. Daha önce kullanmadığım için kıyas yapma imkanım yok.

Bildiğim, bundan vazgeçmeyeceğim. Hatta ailedeki herkese kullandıracağım. Zaten tek bir makineye değişik başlıklar takarak maaile kullanabiliyormuşsunuz. Çocuk başlığı da takılabiliyormuş.

Bir de zeki ki, akıllara ziyan. Minik bir göstergesi var. Siz fırçalarken saat tutuyor, ağzınızın hangi bölgesini ne kadar fırçalamanız gerektiğini gösteriyor. Eğer iki dakika düzgün bir şekilde fırçalarsanız iki dakinanın sonunda size gülümsüyor. Bir yarım dakika daha devam ederseniz göz kırpıyor.

Dedim ya, oyuncak!

Dişlerim TER-TE-MİZ oldu. Bu arada, yine etkinlikte hediye edilen İpana Pro-Expert ile kullanıyorum. Belki onun da üstün başarısı olmuştur, bilemiyorum. Ya da ikisi bir araya gelerek harikalar yaratmıştır. Bildiğim, dislerimin uzun zamandır böyle beyaz olmadığı.

Kısacası, Türk halkının diş fırçalama(ma) istatistiklerini öğrenmek açısından ilginç, aşk yaşadığım yeni diş fırçamla tanışmam açısından kazanımlı bir etkinlikti geçen cumartesi. Bir başka keyifli tarafı da düzenlendiği Galata Building’de kullanmamız için verilen hediye çekleriydi. Birbirinden değişik tasarımların yer aldığı bir butikten alışveriş yapmak benim gibi alışverişle arası olmayan birini bile sevindirdi.

7 Yanıt

  1. Ben yine de floridli diş macunlarının mümkün olduğunca kullanılmaması gerektiğini bilir,bunu söylerim.Zira florid bir zamanlar fare zehri olarak kullanılan ve arsenikten 15 kat zehirli bir madde.Diğer birçok kimyasalı saymıyorum bile.

    • Merhaba Öykü hanım,

      Sodyum Florid, 1950’li yıllardan beri hemen hemen tüm beyazlatıcılı diş macunlarında kullanılan bir maddedir. Tüm diş macunu üreticilerinin üretimleri Sağlık Bakanlığı denetiminde gerçekleştirilmektedir. İpana hakkında daha fazla bilgi almak için 0216 4638383 / 0800 2616365 (ücretsiz) numaralı P&G çağrı merkezimizi arayabilirsiniz. Saygılarımızla.

  2. dönüş yolculuğunuzda gidişiniz gibi güzel geçer umarım 🙂
    diş fırçalama konusunda dedikleri kadar varız. ben değiştirmesem eşimde yıllarca aynı fırçayı kullanıcak. çocukken kazandırmak lazım bence diş fırçalama alışkanlığını. biz şimdilik yemeklerden sonra su içerek temizlemeye çalışıyoruz(kızım henüz 9 aylık:))

  3. Bu oyuncak hangi modeli acaba? Benim diş hekimim de önerdi bana bundan ama fiyatları görünce vazgeçmiştim doğrusu. Sen anlatınca gaza geldim.

  4. Bu kadar kapsamli, saatli bilmemneli olmasa da gecen seneden beri biz de Braun’un basic modellerinden birini kullaniyoruz. Iki tane basligi oldugundan ( farkli renklerde) esimle ben hangimiz kullanacaksak basligi degistiriyoruz, olup bitiyor. Ve kullandigimizdan beri ikimiz de cok memnunuz acikcasi.
    Bu arada rahat gitmenize sevindim. Yaz basi bir Amerika olayi da biz yapmak istiyoruz. Insallah sizinki gibi problemsiz bir yolculuk yapariz 😉

  5. Merhaba,
    4 yasindaki kizimin dislerinde sararma oldugu farkettigimde bu dis fircalarindan almaya karar verdim cunku kizim dislerini hergun fircalasak da kisa surede sikiliyor ve dislerini tam temizletmiyordu. Oral b nin cocuklar icin olan modelini aldik ve cok kisa surede, kizimin disleri sanki beyazlatilmis gibi bembeyaz oldu ki bu en iyi ihtimalle yarim dakika suren bir fircalama ile oldu. Kizim adina bu dis fircalarindan cok memnun kaldim sanirim bizim de tez vakitte birer tane edinmemiz gerekiyor.

  6. diş fırçası
    Braun D32.546 Triumph 3D Smartguide Şarjlı Diş Fırçası

    burada görebilirsiniz
    http://www.hepsiburada.com/Liste/braun-d32546-triumph-3d-smartguide-sarjli-dis-fircasi/ProductDetails.aspx?productId=sgbraund32546&categoryId=26012117

Bir Cevap Yazın

