Ozgurlugume dokunma

Not 1: Turkce karakter kullanamiyorum, ozur.

Not 2: Bloguma Dokunma adli bildiriyi okuyun, paylasin.

***

Korkuyorum.

Sasiriyorum.

Inanamiyorum.

Sasirdigima sasiriyorum.

Inanamadigima inanamiyorum.

Oyle seyler oluyor ki ulkemde, bir yandan “Tamam, artik bundan daha kotusu olamaz” diyorum. Bir yandan da bikkinlik ve kabullenmislikle “Burasi Turkiye, her sey olur” diyorum.

Boyle hisseden yalniz ben degilim, biliyorum. Isin en uzucu tarafi, bu tur gelismeler insanlarda bir bikkinlik yaratiyor. Artik aldigimiz tutuklama, yasaklama haberlerine omuz silkerek, aci aci gulumseyerek tepki veriyoruz.

Nereye varacak bu isin sonu?

Gercekten korkuyorum. Cocuk yetistiyoruz, ne ogretecegiz onlara? Korkmayi mi? Dusunmemeyi mi? Dusunmeyi ama soylememeyi mi? Kendini kurtarmayi, gerisiyle ugrasmamayi mi?

Emege yazik, elbette yazik. Blogspot’ta nice bloglar var. Kimi cocugunu yaziyor, kimi hayatini. Kimi futbol elestirisi yapiyor, kimi kitap paylasimi. Bunlar nasil gormezden gelinir?… diye sorgulamaya gerek yok aslinda. Su anda SENELERDIR (Mustafa Balbay’in tutuklulugu iki seneye yaklasiyor) hukum giymeden iceride olan insanlari dusununce, milyonlarin yazdigi emekler bosa gitmis, cok mu boyle bir duzende?

Insanlar cocuklarini Amerika’da doguruyorlar. Amerikan pasaportu olsun, hayati guvence altina alinsin diye. Olur da Turkiye’de calkanti cikarsa kacabilsin, zorda kalmasin diye.

Care bu mu? Boyle mi yapmaliyiz hepimiz? En azindan imkanlari olanlar? Bu sekilde siyrilalim mi yani isin icinden? Hatta terk edelim ulkeyi, gidelim Amerika’da, orada burada yeni yasamlar kuralim. Kendimizi kurtaralim. Cocuklarimizin gelecegini garanti altina alalim. Bu kadar basit mi?

Turkiye’deki gelismelere cok sinirlenip Turk olmaktan utandigim cokca an yasadim gecmiste. Ama artik Turk olmaktan utanmiyorum.

Artik korkuyorum.

Kime, ne zaman ne olacagi belli olmuyor. Bugun var oluyorsunuz, yarin yok. Kimin annesi-babasi, kimin ogretmeni, kimin subayi, kimin imami, neyin nesi oldugunuzun hicbir onemi yok. Bir anda susturuluyorsunuz.

Yazik, vallahi yazik. Sevinecek, ogrenecek, ogretecek, paylasacak onca sey varken su uc gunluk dunyada ugrastigimiz seylere bak…

20 Yanıt

  1. maalesef Elifim maalesef,kimse tehlikenin farkında değil,susturulmak istenen hepimizin sesi,aman susun,konuşmayın,irdelemeyin,koyun gibi yaşayın,sakın sorgulamayın,bizden istenen o…

  2. Ah be Elif! Nasıl bir düzen bu? Sorgulaya sorgulaya ne oldu hiç! Daha beterlerini görecekmişiz gibi geliyor

  3. evet Blogcu annem.Ben de cok üzüldüm sasirdim ve utandim bu durumdan.Her gün türkiye ye dönüs yapmakla ilgili hayaller kurarken ülkem de patlak veren bu ve buna benzer durumlar ürkütüyor beni.Ne zaman bitecek bu özgür görünme ama özgür olamama hali…
    Sayfamdan kazandigim sanal alemde de olsa bir cok arkadasima cok alismistim fakat simdi cit cikmiyor bir cogundan..Suanda yazsam bile bosluga yaziyorum,duvara anlatiyorum gibi geliyor.
    Tez zamanda hersey düzelsin ins..

  4. bu dünyaya bir çocuk getirmek ne kadar doğru diye düşündüm uzun bir süre. nasıl koruyacağım çocuğumu nasıl eğiteceğim diye epey dertlendim. ama bir bebeğimin olmasınıda çok istedim, yenik düştüm anne olma hevesime. umarım birşeyler düzelir ve çocuğum şaunki gibi berbat bir ortamda büyümez 😦

  5. Nasıl bir Türkiye’de yaşıyoruz anlayamadım gitti!İnsanların zaten özgürlükleri bir bir ellerinden alınıyor şimdi de düşünce özgürlüğünü kısıtlıyorlar.Digiturk’un kazandığı o kadar para yetmiyormuş gibi kurunun yanında yaşı da yaktılar.Sağolsunlar varolsunlar!!

  6. DUSUNEN bizler cocuklarin garantisiyiz.. Yarinlar bizler varoldukca var. Bizi birbirimize nie dusuruolar apacik ortada. Umutsuzluga kapilalim, birlik olmayalim tek dertleri. Zaman birbirimizin saciyla, basiyla, turbaniyla, dokeltesiyle dusmanlasip, iyice acizlesip, koyun olma zamani degil, tek AKİL olma zamani. TUM kadinlara cok is dusuyor bu ozgurluk mucadelesinde. Yaratan, doguran biz KADİNLAR cozumsuz gorursek eger gelecegi, niye uredik, niye dogurduk?

  7. bloglarımız gitti çok üzgünüz bizim için çok büyük bir boşluk, yazamamak bir yandan okuyamamak bir yandan, farkında olmadan ne kadarda yer etmiş hayatımızda özgür alanlarımız. Özgürlüğümüz alınıyor.

  8. Sakin olun, bir haftaya kadar açılır bloglar diyenler var Facebook’ta ama elimizden alınana tepki vermeden beklemek zor değil mi?…Birşey yapmalı böyle olmaz otur elinden alsınlar özgürlüklerini, savaşı kim kazanacak diye tepki vermeden beklemek pek doğru değil…Birlikten kuvvet doğar diyorum ben. En azından şimdilik blogumadokunma.com’a destek veriyoruz…

  9. Sakin olun, bir haftaya kadar açılır bloglar diyenler var Facebook’ta ama elimizden alınana tepki vermeden beklemek zor değil mi?…Birşey yapmalı böyle olmaz otur elinden alsınlar özgürlüklerini, savaşı kim kazanacak diye tepki vermeden beklemek pek doğru değil…Birlikten kuvvet doğar diyorum ben. En azından şimdilik blogumadokunma.com’a destek veriyoruz….

  10. Ben de hep merak etmisimdir…Orta Dogu, Afrika ve diger 3. Dunya ulkeleri haricinde, kendi ulkesinden utanan, yurt disina ciktiginda hep suclamalara gogus germek zorunda kalan baska bir ulke vatandasi var midir diye? Sonra soruyorum e ben bu ulkeyi nasil hala seviyorum diye? Valla ben de bilmiyorum…Galiba hala bir umut oldugunu dusunuyorum, bir yerinden tutarsak ulkemizin belini belki dogrultabiliriz diye umut ediyorum…

  11. 2 gündür elim hiç bir şeye varmıyor. elinden oyuncağı alınmış çocuklar gibi mahzunum.

  12. Gercekten cok can sıkıcı…. ozellikle de sucu sabit olmadan aylarca yıllarca hapishanede bekletilen insanlara buyuk zulum… Ama bu maalesef yeni bir sorun degil… Cumhuriyetin ilk kuruldugu zamandan beri olan despot bir miras…. o zamanlarda da sucu sabit olmayan bir cok insan hapsediliyor hatta oralarda zehirlenerek öldürülüyordu…. Simdi adalet sistemi artik bir an once siyasi cikislarini birakip isine bakmali…. mahkemeler hizlanmali.. artik halk adalet sistemine ve isleyisine guvenmeli…. bunun baska caresi yok….

  13. herkes adalet önünde eşit olmalı.imtiyazlı bi sınıf olmamalı.bu nasıl yargılanır denmemeli kimse hakkında. yalnız tabiki davalarda bu kadar uzun sürmemeli. buda suçsuzlar için büyük bi hak ihlali.evet bu ülkede düzeltilmesi gereken çok iş var.yıllarca hiç dokunulmamış taşa taş üstüne konmamış konamamış meseleler.adalet sisteminin nerdeyse işlemez hale getirilmiş iş yükü ve prosedürleri kısa sürede davaları sonlandıramaması sürüncemede bırakmasıda bunların başında.bu hep vardı ama bunun daha yeni farkına varıyoruz. bide sanırım adalet yağlı kuyrukların kuyruğuna dokununca gündeme geldi ortaya çıktı.ayrıca ben ülkemden utanacak bişey görmüyorum avrupaya karşı.herkes kendi eteği altındaki taşlara baksın .insanlığa insan hakkı öğretecek en son yer avrupa.her zaman nasıl yanlı davrandıklarını çoook gördük.

  14. Blogların kapanmasına bende üzüldüm ama geçerli bir nedeni olduğunu düşünüyorum hiçbirşey bu kadar anlamsız olmamalı çünkü..bi ara youtube ve birkaç sitenin kapatılması söz konusu olmuştu ve ben arkadaki haklı sebepleri öğrenince haklılarmış demiştim malesef..bir çok insana haksızlık yapıldığının farkındayım ama haklı sebepleri de var..
    bu arada bazı arkadaşların ülkemden utanıyorum yorumlarına da çok içerledim yapmayın Allah aşkına..öfkeyle kalkıp bence istemediğimiz şeyler söylemeyelim yurtdışında yaşayıp buraya dönüş yapan birçok insandan duymadık mı ”bizim ülkemiz gibisi yok” laflarını..asla aşırı milliyetçi bir insan olmasamda kusura bakmayın ama abartılarda çok hoş olmuyor..

  15. Ucu bize dokununcaya kadar tepki vermemenin sonucu bu. Bir gün bu hasta sistem sistem sizi de karadelik gibi icine cekip yokedecek. Son yillarda yasanan yasaklamalar tutuklamalar olasi bir diktatör rejiminin sinyallerini veriyor. Ama Kuzey Afrika’da diktatörlere ne oldugunu görüyoruz. Cünkü artik Facebook var!

    Bu cesit yasaklamalarin hicbir gecerli nedeni olamaz. Insanlari düsünmekten, okumaktan, yazmaktan, izlemekten alikoyan bir sistem ancak hasta bir sistemdir. Evet bizim üklemiz gibisi yok! Bu kadar uzun zaman kis uykusuna yatan baska bir ülke yok! Uyan artik Türkiye uyan! Yoksa uykunda bogulacaksin…

  16. Google’in ucretsiz blog servisi blogspot.com daha once oldugu gibi, yine Digiturk’un sikayeti uzerine kapatiliyor. Ulastırma Bakanlıgı İnternet Kurulu Baskanligi, TBMM’ye sundugu yasa teklifiyle benzer kararlara son vermeye çalisiyormus, Bu yasa yürürlüge girerse, herkesi magdur eden bu tur kapatma kararlarının onune gececeklermis. Cezalar ve kararlar, sadece mac ve dizi gibi telif yasası kapsamındaki videoları yayınlayanlara yönelik olacakmis.
    Digiturk’un sahibi Aydin Dogan.O zaman bloglarin kapatilmasiyla magdur olacak herkesin onlarin sahibi oldugu gazeteleri almayarak tavir koymasi lazim.Bakalim o zaman kapatiyorlar mi…

  17. Merhabalar,

    Hala, bana değmeyen yılan bin yaşasın zihniyeti hakim.

    Herhangi bir uygulamaya karşı çıkarken tek tük kalmamalıyız, çok olmalıyız. “Birlikten kuvvet doğar!”, “Tek elin nesi var, iki elin sesi var!” atasözlerini hiçbir zaman unutmamalı ve mutlaka gerçek hayatın içinde tatbik edebilmeliyiz.

    Kavgasına birlikte baş koyduğumuz arkadaşlarımızı meydanlarda terk edip, kaçıp gitmemeliyiz.

    İngiltere’de kasaplar ete zam yapmışlar. Hiçbir İngiliz vatandaşı zengini fakiri kasaplardan bir dirhem bile et almamışlar. Etini satamayan kasaplar bozulan etlerini itlaf etmişler ve fiyatları aşağı çekmek zorunda kalmışlar.

    Ben biliyorum ki, memleketimizde bu birlik ve beraberliği sağlayamayız. Bazı varlıklı insanlar, “ben acımdan ölemem alır yerim!” der kuralı bozar. Ben bunu bizzat kendi memleketimde gördüm ve yaşadım.

    Ses getiren ve getirdiği sese sahip çıkan vatandaşları çok olan bir Türkiye’de yaşamak arzusuyla hoşçakalın.

  18. nedir bu insanlara yapılan saygısızlık…hiç bir bloğa ulaşamıyorum…çok üzgünüm..

  19. çok üzgünüm,kızgınım,mağdurum halimi anlatacak başka kelime var mı bilmiyorum.bloğum ıssız ,terkedilmiş yerler gibi.arkadaşlarımı okuyamıyorum.ama umutlu olmak istiyorum.birlikte olursak,organize olursak,derdimizi anlatabilir,sesimizi duyurabiliz en azından

Bir Cevap Yazın

