1 yas ve sonrasinda yemek olculeri

“Istahsiz cocuk kadar istahli cocuk da zor” demis Zeynep’in bir yakini.

Zeynep, bir yasini yeni deviren Sarp’in annesi. Diyor ki:

Eskiden Sarp’a doyduğu kadar yemek verirdim; tabağı bitince “Mamaaa” diyince ah ne şeker, canım benim kıyamam diyerek biraz daha verirdim. Ancak en son doktor kontrolunde, hızlı kilo aldığı ve porsiyonlarına dikkat etmem gerektiği söylendi. 1 aydır ölçülü yemek veriyorum Sarp’a – her yemekten sonra dehşetle biten tabağına bakıp, sonra da benim suratıma bakıp “Mamamaa?!” diyor, sonra da ağlamaya başlıyor. (Mutfaktan veya masadan uzaklaşınca ağlaması duruyor ve unutuyor…) 

Sorum şu: 1 yaş ve sonrası yemek ölçüleri ne olmalı? Acaba diğer benim gibi çocuğu çok iştahlı olan anneler de ölçüyle mi yemek veriyor, bir sorsak ya diğer annelere senin aracılığınla?

Bizim yemek ölçülerimiz –
3 servis kaşığı kadar sebze yemeği
1 servis kaşığı kadar pilav veya makarna
2 köfte kadar et, tavuk veya balık

Mesela sarma yapınca 5 adet veriyorum yoğurtla ama Sarp’a kalsa 10 taneyi götürür.

Ben aç mı bırakıyorum oğlumu??

Bircok anneninDerdin bu olsun be gulumya da “Istahli cocuk mu, o da ne?” dedigini duyar gibiyim. Nitekim hep benim-cocugum-yemek-yemiyor’u yaziyoruz, konusuyoruz. Ama iste boylesi de var, vallahi de var, billahi de var. Yorumlarinizi esirgemeyiniz, yol gosteriniz.

Not 1: Onumuzdeki birkac saat icinde yola cikacak ve okyanusun uzerinde ucuyor olacagiz. Lutfen iyi dileklerinizi bizden tarafa ucurunuz ki donusumuz de gidisimiz kadar kolay olsun. “Derin bol bol uyusun, annesi rahat rahat kitap okusun” kafidir.

Not 2: Dogan’i ozledim, Deniz’i hele coook ozledim, burnumda tuttu canim oglum. Ama orada, beni okuyan, yorum birakan guruhun cogunluguyla ayni saat diliminde olmayi da ozledim desem inanir misiniz? Boyle yedi saat geride cok kopuk hissettim kendimi. Oh, iyi ki de donuyorum.

28 Yanıt

  1. Güle güle gittin şimdi de güle güle gel bakalım Blogcu Annemiz. Her ne kadar yazılarınla hep yanımızda olsan da özlemiştim kendi adıma.

  2. diledigin sekilde gelmen dilegiyle…Ada´nin uykusu Derin´é gecsin 🙂

  3. Benim çocuklarımda hep iştahlı çocuklar oldular.Şu anda 19 aylık kızım normal insan gibi bir tabak dolusu yemek yiyor yanında yoğurduyla beraber.Hiçbirşeyi ayırt etmeden yemesi gayet güzel ama bunun sınırı yok.Herkes iştahlı çocuk yesin diyor ama ben doktorumun verdiği zamanlardan şaşmamaya çalışıyorum.Sabah kahvaltısı,sabah ile öğlen arası yemek yok,öğlen yemeği,uyku,uyanınca 3 civarı meyve,akşam 7 civarı akşam yemeği.Hamur işi şeyleri ve çok kalorili şeyleri kısıtlıyorum,kendi yaptığım yemeğin dışında yediği şeyleri kısıtlıyorum.5 yaşını bitiren oğlum da versem bütün gün birşeyler yer.Daha yemekten kalkınca başka ne yesem diye dolanır.Ki yemeğini güzel yer.Ben artık göz kararı koyuyorum,ölçü bilmiyorum açıkçası.Bu yemeği bu kadar yer deyip koyuyorum ve o şekilde bitiyor.Kızım 5 köfte,yanında patatesi ile yiyor ve yoğurt,bizde balık hariç her öğün bir kase yoğurt olur mutlaka.Ekmek çok yedirmiyorum.Sabah kahvaltılarında veriyorum diğer öğünler nadir olarak veriyorum.Çünkü minnoş ekmeğe bayılıyor,kuru kuru eline vermemi istiyor,aralarda atıştırmalık.Ben de ekmeği kısıtlıyorum.Gerçi ne kadar doğru bilmiyorum,çocuklar için ekmeğin önemi hakkında araştırma yapmam lazım,ben bir de çavdarlı ya da tam tahıllı ekmek veriyorum bizim yediğimizden,acaba beyaz unlu ekmek mi vermem lazım bilemiyorum?

    • Ada-Doğa-Ben de genelde çavdarlı ve tam buğday unlu ekmek vermeye çalışıyorum. Beyaz unun çok sağlıklı olduğunu düşünmüyorum. Sadece kepek ekmeği vermemek gerektiğini okumuştum bebeklere.

      • cevap verdiğiniz için teşekkürler….kepek ekmeğini ben de bir türlü sevemedim.ben de çavdarlı ya da tam tahıllı veriyorum.ama büyükler normal beyaz ekmek yedirmemi söylüyorlar,sadece beyaz ekmekte bulunan bir madde varmış,başka bir şeyde yokmuş!!!! ben inanmadım hatta bununla ilgili bilgi bulamadım.acaba eşimin diyetisyenine sorsam mı bilir heralde…

        • benim kizim 2 yasinda yemekle ilgili yada kilo sorunu yok ama tombik (kime cekmis diye sormayin:)) bende olculu yemek vermeye calisiyorum ve ozellikle abur cuburlari hic vermiyorum daha tadini bile bilmiyor sekerleme cikolatanin patates kizartmasinin. belki bunlarda bir oneri olabilir, bulgur makarana cok az yagla pisirilebilir(ben yagsiz pisiriyorum hepimiz oyle yiyoruz), bence karbonhodratlari cok azaltmayin cunku daha kucukler enerjiye ihtiyaclari var bunun yerine yemeklerdeki yag miktarini kisin. sut verirken az yagli olandan verin yada peynirin yada yogurdun. gizli yag iceren urunler daha zararli diye dusunuyorum. ( tabiki az yagli urunleri verebilmek icin bebeginizin enaz 2 yasinda olmasi gerekli bu ayrintiyi soylemeyi unutmayayim)
          Allah hepimizin bebislerine saglik sihhat versin(amin)

  4. Öncelikle iyi yolculuklar Elif ve Derin, sağ salim ve rahatça gelin inşallah..

    Konuya gelince…

    Çok yakın arkadaşlarımızın oğlu da koca göbekli ve tam manasıyla “şişko” bir çocuk. Annesi ve anneannesinin besleme hevesleri ve çocuğun iştahlı karakteri birleşince ortaya 7 yaşında 40 kg. bir çocuk çıkıverdi. Nefes alamıyor, horluyor, hareketi kısıtlı ve sağlıksız gözüküyor.

    Artık doktorlarının da önerisiyle sağlıklı beslenmeye başladı. Kilo vermese bile alımın durması yönünde çabalıyorlar. Abur cubur asla yemiyor. Sebzeyi bol tüketiyor. Bizim diyetlere benziyor aslında, yağlı şekerli şeyler, hazır gıdalar yok. Doğal, sık sık ve az az yiyor. Gerçi işe yaramıyor, sanırım annesi dayanamıyor. Bir de tek çocuk olmasının da etkisiyle diyete sadık kalamıyorlar. Ama eminim uygulansa işe yarardı.

    Ve evet her yaşta ölçülü yemek yenmeli benim fikrime göre. Sebze meyve ağırlıklı, sağlıklı besinler yemek hepimiz için iyi…

    Bir de spor yapılabilirse tadından yenmez, sağlık akar paçalarımızdan diyorum 🙂

    • göbekli çocuk zor tabiiii….benim çocuklar çok yemelerine rağmen hem her zaman sağlılı şeyler yedirmeye çalışıyorum hem de ıvır zıvır yiyecekleri az veriyorum hem de ikisi de hareketli maşallah.hiç öyle göbekli yağlı çocuklardan olmadılar zaten korkum o.babamız hayatı boyunca kiloluymuş,bebeklik hatta tüm çocukluk kilolu geçmiş.şimdi 117 kiloya dayanınca diyetisyen eşliğinde zayıflamaya başladık ama çocuklarımın öyle olmasını istemiyorum ve dikkat ediyorum…

  5. Şimdiden iyi yolculuklar.
    Soruya gelince iştahlı çocukta çok zor bilirim. Kuzenimin oğlu 4 yaşında ve 10 yaş kıyafetleri alıyor. İsteyen çocuğa yemek vermemek te çok zor.
    Sarp bu söylenenlerin hepsini bir öğünde mi yiyor acaba? Yağız 19 aylık oldu ve tüm gün bu kadar yemiyor. 2 kepçe çorba içtiyse çok yedi bugün diye düşünüyorum. En sevdiği pilavı bile 2-3 yemek kaşığı yiyor. Yanında 150 cc lik ayranla. 1 dilim kek onun için bir öğün.
    Sarp için miktarı azaltmaktansa yiyeceklerin kalorileri düşürülebilir belki. Meyveye ağırlık verilebilir. Ekmek, pilav, makarna azaltılabilir. Aklıma gelenler bunlar. Bende Yağız’ın öyle yediğini görebilecek miyim acaba 😦

    • Yok yok gun icinde yiyor korkmayin… 1 ogun 3 kasik sebzeyse aksam 2 kofte kadar et yaninda corba mesela ara ogunde de meyve 🙂

      • o zaman benim minnoş kızım maşallah çok yiyor…korktum şimdi….

      • Benim 18 aylık kızım 1 öğünde yiyor o saydıklarınızı. Benden fazla yiyor ama boyuna göre kilosu az bile sayılır. Çok da hareketli bir çocuk değil ama:

        1. Beyaz un, pirinç, makarna vermiyorum. Bunların hepsinin kahverengisini kullanıyorum ya da bulgur vs pişiriyorum.
        2. Yağlı ve salçalı yemek vermiyorum.
        3. Tatlı asla vermiyorum. Tatlı yerine meyve veriyorum.
        4. Yazın günün en az 4 saatini, kışın da en az 1 saatini dışarıda ve hareket halinde geçirmesini sağlıyorum.
        5. Bir de çocuğun bünyesini dinlemesine izin veriyorum. Sadece makarna veya et yemek isterse, hiç ymeyip öğün atlamak isterse, pişmiş yemek yerine öğününü çiğ sebze meyve ile geçiştirmek isterse hiççççç itiraz etmiyorum. Bazı aylar kilo vermesi duruyor; doktorumuz çocuğun bünyesi kendisini aşırı kilo alımına karşı dengelemeye çalışıyor, boyu uzadığı sürece sorun yok diyor. Ben de bu yaklaşımı doğru kabul ediyorum.

        Şimdilik idare ediyoruz. Umarım zarif bir kız olabilri büyüyünce 🙂

  6. Herkes çektiğini bilir, iştahlı çocuk hakkında zerre miktarda fikrim yok. Benim biri 7yaş diğeri 9 aylık olmak üzere 2 evladım var, yemek yemiyoruz resmen savaş ediyoruz, kazanan genelde onlar oluyor, dehşet derecede iştahsızlar, ha !! bu konuda fikri olanlara acığım, konunun dışın da biliyorum ama fırsatı değerlendireyim dedim 🙂

    • iştahsız çocuklarla ilgili ben de çözüm bulamayanlardanım. Oğlum kahvaltıda 1 yumurta ve 1 dilim ekmek içi ile az miktar peyniri zor bitiriyor. Diğer yediği 2 öğünü toplasan ancak 1 öğünde yemesi gereken miktarı bulur. Ben arada pediasure plus, fortini gibi kalorisi yüksek sütlerden veriyorum. Yemek zamanı o kadar mızırtılı oluyor ki, yok meyve suyu değil,çay, o kaşık değil, bu kaşık olcak, o bardak değil bu bardak olcak.mızır mızır. çok ama çok zor 😦

  7. bence yemek ölçmemeliyiz 🙂
    bebekler onlarin ithiyaçlari biliyorlar, karsismamiz gerekmiyor ve sadece saglik gida teklif ederse sorun çikmaz. Bir hafta boyunca 3 bebek gibi yemek yiyecek, 2 hafta boyunca bir farecik gibi yiyorsa yesin…
    Biz onlarin yerinde ne yemek yemeliler karismaya basliyorsa sonra sorun basliyor (annem hoslamak için çocuk yiyor/yemiyor… falan)
    saglik seyler versek, obesite sorunu çikmaz…
    bu hakkinda Carlos Gonzales kitabi tavsiye ederim !

  8. benimle aynı sorundan muzdarip birileri de varmış demek ki… (sevinsem mi üzülsem mi bilemedim)
    evet, arkadaşlarımdan da biliyorum iştahsız bir çocuğun ne zor birşey olduğunu ve bu nedenle pekçoğu “daha ne olsun!” diyebilir ama iştahı açık çocuğa sınırları koyabilmek de en az onun kadar zor olabiliyor çoğu zaman.
    oğlum Derin şu anda 19 aylık. ek besine geçtiğimizden bu yana da hep iştahlı bir çocuk oldu (şimdi yakınlarım burada yazdığımı duysa kızarlar, “niye yazıyorsun, nazar değdireceksin” diye…:) ). hatta öyle ki yoğurt ve muhallebi verdiğimiz dönemde kaşığın tabakla ağzı arasında kat ettiği süreye bile dayanamayıp ağlıyordu 🙂
    son üç dört ay öncesine kadar yemek bile seçmedi. son aylarda yemek seçer oldu ama seçiciliği iştahını yine azaltmadı. hele sevdiği bir yemek varsa, bittiğinde, aynen zeynep’in sarp’ı gibi ağlamaya başlayabiliyor.
    doğduğundan beri kilosu ve boyu yaşıtlarından hep biraz ileride. gittiğimiz doktorlar da boyu da uzun olduğu için kilosuyla ilgili bir sorun olmadığını söyleseler ve çok da hareketli bir çocuk olsa da benim içim hiç rahat değil. ileride bir sıkıntı yaşar mıyız endişesi var devamlı.
    bebekliğinden beri takibini yapan doktorumuz ankara’da olduğu ve biz bir süredir nispeten ücra bir memleket köşesinde yaşadığımız ve burada adam akıllı kontrol yapan bir doktor da henüz bulamadığımız için içimdeki endişeleri sanırım ancak bir sonraki ankara ziyaretimizde dindirebileceğim.
    ben yemekte ölçünün ne olduğuna pek kanaat getiremiyorum ama temel olarak şunlara dikkat etmeye çalışıyorum:
    * şekerli gıdaları mümkün olduğunca yedirmemek (balı bile çok nadiren veriyorum)
    * ekmek dahil unlu gıdaları kısıtlı yedirmeye çalışmak
    * asla abur cubur vermemek/verilmesine engel olmak
    * sebze ve meyveye ağırlık vermek (seçip yemeyi reddetmeye başladığı sebzeleri seveceği bir forma sokmaya çalışarak yedirmek)
    * hareketliliğine engel olmamak

    ölçümüz yok (ki sanırım ölçü hesabına girsek çocuğun yaşı, boyu, aktiviteleri vb. bir sürü şeyi de hesaba katmak gerekir) ama bizim günümüz 3 ana öğün ve 2 ara öğün şeklinde geçiyor. akşam öğününü de diğer öğünlere göre biraz daha az tutmaya çalışıyorum.
    ama benim için sorunun en büyük kısmı bu konuda hep başkalarıyla mücadele etme kısmı. malum, yemek yiyen çocuğu seven bir toplumuz. Derin böyle bir toplum için bulunmaz bir hazine 🙂 hele kalabalık bir ortamdaysak önüne gelen birşeyler yedirmeye çalışıyor… ben yanında olduğum zaman insanlar kırılsa da gücense de derdimi anlatmaya çalışıp fazlasına engel olabiliyorum ama ben olmadığımda bunu kontrol edebilmem çok güç. zira çalışan bir anneyim ve mesela ne kadar tembihlesem de gün boyu bakıcımızın ne kadar yedirdiğini asla bilemiyorum. örneğin, hep aburcuburdan uzak tutmasını, şekerli gıdaları asla bize sormadan vermemesini söylememe rağmen dün akşam eve gittiğimde bizim oğlanı bisküvi kemirirken buldum. “niye verdin?” diye sorduğumda cevap hep aynı: “mama diye tutturdu, bunu verinceye kadar ağladı”
    babaannesine kalsa torununu hep aç bırakıyoruz vs. 🙂 hal böyle olunca ben de zeynep gibi düşünüyorum zaman zaman acaba aç mı bırakıyorum diye?
    velhasıl, zor iş. yememesi de zor, yemesi de ayrı zor…

    • Merhaba,
      Sizi cok iyi anliyorum. Ben de kusmen calisan bir Anneyim.Mutfaga talimatname yazdim “Sarpi besleyenlerin dikkatine” diye- tum yemesi gereken olculeri yazdim.Calistigim gunler yemesi gerektigi olcude hazirlayip dolaba birakiyorum.Bir tavsiye Doktor kontrolune bakicinizi da goturun Ve asiri beslemenin iyi olmadigini bir de ondan duysun…Hepimize kolay gelsin

    • ahhhh ahhhh ben yazmışım gibi geldi benim minnoş kızımda ağzındaki lokma bitmeden ağlardı sanki başka lokma gelmeyecek gibi….şimdi yanında birşey yemek istemiyorum her gördüğünü istiyor ve diretiyor…işimiz zor aslında….

  9. Arkadaslar bu Bilokcu Anni hepicigimizi kandiyor. Sabah bana diyor ki “ayy, keske donmesek, ben cok seviyorum New York’u” (ama tabii Dogan ve Deniz’i cok ozledigini belirterek), sonra size baska boncuk atiyor. Valla bunun oglu da boyle! Kucagima geliyor, sonra inmek istiyor, indiriyorum, oradan boncuk atiyor! Yaaa, iste boyle!

    Saka bir yana, insan ne orali olabiliyor ne burali. Hem gitmek istiyor, hem kalmak (boncuklar icten ve dogru). Keske bir iki sene icinde 4’u birlikte New York’a yerlesseler, ben ne mutlu olurum ne mutlu. Buradan yazar blogunu annemiz, ne var ki. 🙂

  10. aşırı yeme problemini abimin 3 oğlundan ilkinde yaşadık.diğer ikisi ise aşırı iştahsız ve normalden çok çok zayıf.tabi bunda yengemin ilki gibi olmasın diye kendi hallerine bırakması da büyük etken.2side doğru değil fakat büyük yeğenimin ileride obez olacağını doktoru sezmiş(ki o zamanlar normal kiloda bir çocuktu) diyet vermişti.yapabildiler mi,yapamadılar tabii.”anne doymuyorum napıyım” diyen bi çocuğa ne diyebilirsiniz ki..kendi karnınızın aç olduğunu düşününce,el kadar çocuğa işkence yapıyorsunuz gibi geliyor.fakat erken dönemde alınan tedbir,hatta anne sütü aldığı dönemden itibaren önlem almak,meme saatlerini düzene koymak,her istediğinde(keyif için) yada kustuğunda vermemek gerekiyor bana kalırsa.çocuğun ilerki yemek alışkanlığının annenin emzirmesine bağlı olduğunu okumuştum biryerde.mantıklı geldi.çocuğu kendi haline bırakmak da iyi deği,(6 yaşında 15 kilo olan yeğenime bakarak söylüyorum) bütün gün hiçbirşey vermeseniz,yine de gelip istemez,karnı acıktıkça su içer..
    benimde 4 aylık bir oğlum var bazen ufak uafak tadlara alışsın diye bazı mayve-sebzelerden tattırıyorum.ağzından çekince ağlıyor.istikbalimiz açık gibi yani.umarım problem yaşamayı ilerde..

  11. Iyi yolculuklaar sevgili Elif ve Derin ! Umarim keyifli bir yolculuk gecirirsiniz. Sevgiler ….

  12. Merhaba,

    Ben Sarp’in annesi 🙂 Oncelikle Elf sorumu unutmayip sordugun icin tesekkurler ve size iyi yolculuklar…

    Ben olculu vermeye devam ediyorum;once cok kivrandi mamaaa maamaa diye ama simdi alisti.Yemesi gerektigi kadar yiyip kalkiyor.Gunde bir ogun protein veriyorum (et,balik veya tavuk),yaninda pirinc yerine bulgur veriyorum 1 servis kasigi ama versek bir koca tabak bulgur pilavi yer,aksamlari 3 servis kasigi kadar sebze yemegi yaninda yogurt yiyor.Ekmek sabah yiyor,tam bugday unlu – beyaz ekmek vermemeye calisiyorum.Abur cubur zaten eve girmiyor,1 kere de meyve yiyor aksam ustu.Yemeklerini azalttigimizdan beri biraz suzuldu,boya gitti ve yurumeye hic hevesli degildi artik elinden tutunca hevesle yuruyor…Yedigi kadar veya doydugu kadar verince istahli cocuga midesinin buyuyecegini dusunuyorum ben.15.ay kontrolunden sonra doktorumuzun dediklerini tekrar yazarim.

  13. benimde kuzenimin çocukları aşırı yemeyi severler.aynı sofrada onlar yerken benim kızımın yememesi beni deli ediyordu. şu an büyüdüler 10 yaşındalar benim kızım normal seviyede onunki diy et yapmak zorunda…. gerçekten iştahı açık çocuğu durdurmak yemeyenle uğraşmaktan daha zor…

  14. Elif, saglikla gelin…

    Benim kizim da yemek konusunda bize hic zorluk yaratmadi. Bundan hep memnun olduk ancak yasi buyudukce ve etrafinda renkli, cancanli abur cuburlari gordukce ve ne kadar engellemeye calissak da tattikca istemeye basladi.Bir de yemeklerini cok kucuk yastan beri kendi yer, bitirince daha fazla istiyor genelde…

    Ogunlerinde bizim olcumuz kendi yumrugu. Tum yedigi yemeklerin toplami kendi yumrugundan buyuk olmayacak sekilde porsiyon ayarliyoruz.

    Rafine sekerli, hamurlu, tatli herseyi inanilmaz kisitliyoruz. Cunku zaten ilgisi ve istahi var, simdiden bunlara karsi damak tadi gelissin istemiyoruz.

    Vakitsiz yemek, meyve,sut vs. isterse, belli saatlerde yemek yedigimizi hatirlatip beklemesini soyluyoruz. Susamis olabilirsin diye su veriyoruz.

    Markette, disarda birsey gorup istedigi zaman ve yemesini istemedigimiz birseyse, boyle yiyecekler satilsa da hepsinin saglimiz icin iyi olmadigini, bizim herseyi yemedigimizi ogutluyoruz.

    Zamanla bu cabalarimiz sayesinde kendisini saglikli besleyebilen, abur cubur, zararli yiyeceklere zaafi olmayan bir birey yetistirmeyi umuyoruz.

    Her cocuk maalesef ne kadar yemesi gerektigini bilmiyor, neler yiyip yememesi gerektigini de bilmiyor…(bu arada kizim 2.5 yasinda).

  15. çok iştahsız bir bebeğin annesi olarak “bırakınız yesinler” demek istiyorum. Çünkü iştahsız bebeklre nasıl ki doktorlar bırakınız yemesin acıkır yer diyorsa aynı matıklı çocuğa istediğinden az yemk vermek psikolojik olarak dahafazla yemek istemesine neden olabilir tezi atıyorum kafamdan.. maşallah Sarp’a. Ve sizin de yolculuğunuzun iyi geçtiğini umarım.

  16. Ben iştahsız bir çocuğu annesi olarak son birkaç aya kadar hep neden yemiyor diye yakınanlardandım. Ne zaman ki doktorumuzu değiştirdik işte o zaman bu dusunce yapımızı ve beslenme düzenimizi de degistirdik. doktorumuzdan edindigimiz bilgiler kısaca soyle:bir kere en baştan sunu ifade etmeliyim ki merve sekeri tokluk hissi uyandırmadıgı ıcın cok dıkkatli tuketilmesi gerekiyor. ozellikle ara ogun olarak degil yemeklerden sonra ve gunde en fazla bir porsiyon olmalı. şimdiki meyveler fazla sekerli eskiden oldukları gidi degiller. ustelik meyve sekeir kan sekerini biranda yukseltip bir anda dusuren bir tur ve bu da sık sık acıkmaya neden olur. doktorumuz suanda bircok doktorun tavsiye ettiği gibi gun icinde sık sık yemek yemeyı dogru bulmuyor. cuku bu kan sekeri degerimizxin surekli dalgalanması ve bedenimizin devamlı olarak sindirime enerji harcaması anlamına geliyormus. oysaki vucudumuzdaki enerjinin kullanılması gereken daha bir suru yer var. bunlardan en onemlılerınden biri de bagısıklık. biz kızıma gunde 3 ogun yemek yediriyoruz. sebze agırlıklı olarak. mumkun oldugunca organık olanlardan. doktorumuz herkes kendı topragının urunlerını tuketmelı metabolızması ona goredır dıyor. yanı avakado yedıremedım dıye uzulme dıyor. nasıl beslendıgını bılmedıgınız hayvanın etını yemeyın ve evınıze kıyma sokmayın dıyor. zaten abur cubur hazır gıdaların eve sokulmaması gerektıgını hepımız bılıyoruz ama doktorumuz butun bunların ustune bırde ıhtıyaclarınızı mumkun oldugunca pazarlardan naylon posete temas etmeyenlerden alın dıyor. ustelik ınsan metabolizmasının et ve tohun yanı bakliyat tuketmeye uygun olmadıgını bunların ınsanlar yrlesık hayata gectıkten sonra gelıstırılmıs kıtlık onleyıcı cozumler olarak ortaya cıktıgını ıfade edıyor. bu ulkede yetıskın dıyebetının 10 yasındakı cocukta da artık sıkca gorulmeye baslanmasının nedenının saglıksız beslenme olmasına da dıkkat cekıyor. oncelikle bize tavsiyesi bırakın az yesin oldu. saglıklı yesın ama az yesede sorun yok. bence yapılabilecek en uygun sey cocuga kalorısı yuksek ve karbohidrat degeri yuksek seyler yedırmek yerıne haslanmıs sebze gıbı lıf degerı yuksek gıdalar vererek hem yeme ıstegıne ket vurmadan hemde cocugu kıskırtmadan durumu kroniklesmekten kurtarmak. umarım yardımcı olabiilmisimdir

  17. bence aç kalmıyor bilakis istedikçe vermemek ve ölçü tutturmak cok ıyı. takır ettım. benım de uygulamak ıstedıgım bır sey..

Bir Cevap Yazın

