Hediye kitap: Haydi Oyuna

Olaysız ama uykusuz bir yolculuğun sonunda Cuma sabahı İstanbul’a döndüm. Ayağımın tozuyla bu haftanın hediye kitabına yer veriyorum.

Altın Kitaplar‘ın Aile ve Çocuk Bakım Rehberi serisinden Haydi Oyuna adlı kitabı bu haftanın hediyesi.

Kitap, “anne babaların ve eğitimcilerin çocuğa nasıl oyun oynayacağı konusunda yardımcı olması için” düzenlenmiş. Doğumdan 3 yaşa kadar olan sürede anne-babaların çocuklarıyla paylaşabilecekleri 150 etkinlik bulunuyor kitapta.

Oyunları tümü çocuğun yaşadığı çevreyi tanıması, kolayca iletişim kurabilmesi, bedensel ritmini ve duruşunu mükemmelleştirmesi amacına yönelik olarak hazırlanmıştır. Ayrıca şarkı ve sözlerle de hafızanın güçlendirilmesine yardımcı olacaktır.

deniyor kitabın tanıtım yazısında.

Bence böyle süslü, karışık bir anlatıma hiç gerek yok. Gayet basitçe, kitap, özellikle de tüm vaktini çocuğuyla geçiren ve yeri gelip de yapacak şey bulamayan anneler (ve varsa bu durumdaki babalar) için pratik bir rehber niteliği taşıyor. Ve içinde hiç öyle karışık oyunlar yok aslında. Birçok anne-babanın çocuklarıyla halihazırda oyunlar ve onların türevleri var. Örneğin, ENGELLERİ AŞMAK adı altındaki şu oyunu biz Derin’le sürekli oynuyoruz:

Engelleri aşmak (6-9 ay arası)

Bu oyunda bebeğin becerisini geliştirmek için ona aşabileceği engeller yaratacağız.

  • Eşinizle birlikte yan yana bacaklarınızı uzatarak yere oturun. Bebek de size yakın  bir yerde oturmalıdır.
  • Yanınıza bebeğin ilgisini çeken bir oyuncak ya da uzanıp almak isteyeceği bir nesne koyun.
  • İsterseniz oyunda size eşlik eden eşiniz bebeğin emekleyerek alttan geçmesi için dizlerini kıvırıp bir tünel de yapabilir.
  • Eğer gerekirse ilk zamanlarda bebeğin tırmanıp inmesine yardım edin. Ancak unutmayın bebek başarıyla uzanıp oyuncağını aldığında onu mutlaka cesaretlendirip kutlamalısınız.

Böyle böyle 150 fikir içeren bu kitabı baştan sonra oturup okumak yerine yer yer, ay ay göz gezdirmek daha kolay geliyor bana. Elimin altında duruyor kitap, aklıma estikçe açıp bakıyorum.

Bu kitapla ilgileniyorsanız yorum kısmı kapanmadan yorumunuzu bırakmanız yeterli. Kazananı yine yorumlarda açıklayacağım.

Altın Kitaplar’a Haydi Oyuna için teşekkürler.

143 Yanıt

  1. İlk yorum yazan benim galiba. Hadi hayırlısı :-:)

    • bu tarz kitaplar biz anne babalar için çok faydalı oluyor ay ay düzenlenmesi de iyi olmuş böylece adım adım giceceğiz okurken.
      umarım şans bize güler.

  2. çok güzel bir kitaba benziyor,umarım bana çıkar,rakiplerime boll şansızlıklar diliyorum,ne kötüyüm di mi? 🙂

  3. bu sefer bizim olsunnnnn :DD

  4. hıım güzelmiş 🙂 ben de isterim

  5. hoşgeldin elif. bizde talibizz:)

  6. hosgeldin elif..
    ben de faydalı oyun olarak ne oynasak diye düşünüyordum. tam denk geldi..
    sevgiler

  7. Hosgeldin Elif. Biz gene variz;)

  8. harika birhediye.inşallah bize çıkar. kızım için katılıyorum.

  9. 6 aylık kızım için bizde istiyoruz

  10. hoşgeldinizzzzz:) dilerim kitap bizim olur…

  11. biz de taliplisiyiz yine :(( çıkana kadar da pes etmek yok:)) biz de varız yine kızımla:))

  12. Hoşgeldiniz,
    Bu oyunları çok merak ettim 🙂
    Umarım bu defa şansımız yaver gider…

  13. Oyun fikri, hele 150 oyun fikri, beni çok heyecanlandiriyor. Bu sefer ben de deniyorum. Tabii ki kizim için!!!

  14. hoşgeldiniz Elif Hanım…
    güzel bir kitap. teşekkürler size ve altın kitaplar’a..

  15. güzel kitap.teşekkürler.

  16. Tam da sıkıntı yasamaya başladığım konu..

  17. hoşgeldiniz 🙂 ben de katılıyorum..
    teşekkürler

  18. talibiz…

  19. merhaba, umarım şanslıyımdır bu sefer 🙂

  20. bizde talibiz 🙂

  21. off tam bize gore bu kitap!

  22. Hosgeldiniz. Ben de internetten bakiyorum ne oynasak diye. Bu kitap isimi kolaylastirir

  23. ne zamandır küsmüştüm aslında.oğluşumun şansı yok:(ama bir kere daha şansımızı deneyelim.

  24. ben de istiyorum

  25. sansımıza:-)

  26. Evet kesinlikle ilgileniyorum!

  27. Elif hosgeldinn
    Bizde talibiz

  28. Hoşgeldin Elif
    Oyun konusunda limitleri zorluyordum bu ara…Olursa süper olur:)

  29. Hosgeldiniz yuvanıza..oğlumla oyun oynamak istiyoruz biz de.

  30. Bu kitap tam bize göre:)Hadi hayırlısı…

  31. biz de talibiz…

  32. Hoşgeldiniz Elif.
    kızımın şansına bu defa bize çıkar inş.:)

  33. Bende varım eğer kabul edersen..Kızım 3,5 aylık oldu

  34. Hoşgeldin Elif.
    biz de talibiz…

  35. Hoşgeldin Blogcu Anne. Biz de isterizz…

  36. Hoşgeldin Elif;
    Eğlenceli bir kitap…

  37. bize çıkmasa bile, bu kitaplardan haberdar olmak bile çok güzel…

  38. Bizde bizde :))

  39. bu sefer ilgileniyorum olmadı böyle bir kitabı alacağım 😀

  40. bu sefer çıkacak:)

  41. bir şansımızı deneyelim 🙂

  42. güzel bir kitap bakalım şansımızı deneyelim belki bu sefer olur ;

  43. Hoşgeldinn;)
    Oyun konusunda bazen insan ne yapsam diye kalıyor kitaplar bu konuda gerçekten iyi.Ama bazı oyunların da yıllardır bizim bebeklere hep oynadığımız farkında olmadan gelişimlerine katkıda bulunduğumuz oyunlar olduğunu görmekte sevindirici:))
    Bakalım kitap kimin olacak?

  44. ay ay, dogumuma az kaldi insallah. cem kuzumun sansina katilayim..

  45. sansimizi denemeye geldik kuzumla:)

  46. Oğlum doğana kadar hep şansımı denedim ama çıkmadı,bu sefer bebişim geldi ve onun şansına tekrar deniyorum.

  47. şansımızı biz de deneyelim….

  48. faydalı olacağına inanıyorum

  49. oyun gibisi varmı haydi herkes oyuna 🙂

  50. oğluşumun şansına

  51. herkese bol şans diliyorum..

  52. oğlumla biz de şansımızı deneyelim dedik

  53. Ada nin sansina yine yeniden bir deneme..

  54. ikizlerimin şansına ilk defa bizde katılalım bakalım. tambu kitaba ihtiyaç duyacağımız dönemdeyiz.

  55. bende kızımın şansına katılıyım. çokçok istiyoruz bu kitabı inşallah bize kısmet olur kazanmak 🙂

  56. Biz de oyun oynamak istiyoruz:)

  57. kızımla biz de talibiz

  58. slm kazanmak isterim blogunuz harika bebek bekleyen bir anne olarak çok begendim

  59. bende talibim

  60. Hos geldiniz Elif hanim. Benim cekilislerde pek sansim yoktur ama belli mi olur 🙂

  61. oğluşum ve yeğenim için talibim bu kitaba 🙂

  62. hadi bakalım…

  63. hoşgeldin Elif, biz de isteriiiz.

  64. güzel görünüyor

  65. cazip bir kitap… Ben de talipim..

  66. güzel bir kitap ‘ a benziyor

  67. kizim icin bende talibim

  68. şansımızı deneyelim

  69. Bu güzel kitap için şansımızı deneyelim bakalım.

  70. evet bır süre sonra çocuğuyla yapailecek şeyler bitiyor ya da bana öyle geliyor.böyle bır kıtabın varlığından bile bir habermişim.paylaşım için teş.ederim.benı de çekılşe eklersenız çok sevineceğim..

  71. Tam ihtiyacım olan bir kitap. Umarım şans bize güler.

  72. hadi ama gene kitapcilarda aramak istemiyorum 🙂

  73. belki de bu sefer sıra bizde:)

  74. bizde şansımızı deneyelim:)

  75. bir kez daha deniyoruz.

  76. Hadi bakalım… Herkese bol şans 🙂

  77. ben de istiyorum

  78. hadi bakalım bu sefer inş:)

  79. Bu sefer biz de sıraaaaaaa….. :))

  80. Merhaba Elif, bu kitabı çok sevdim. Kızımla yapabileceğim tüm etkinliklere açığım 🙂

  81. Kitaplar hep güzeldir bir de bunlar çocuk kitabı olunca güzel bir uygulama.

  82. Ben de varım şans artık.

  83. ben de istiyorum

  84. okumak güzel bir şey hem de bir oyun kitabı olunca daha eğlencelidir.

  85. Oyun kitabı çok cazip ve güzel bir düşünce.

  86. Kizimla guzel oyunlar icin bizde istiyoruz

  87. Oğlumun şansına bende katılmak isterim

  88. Oğlum 3 yaşını geçti ama ikinci için iyi bir kaynak olabilir 😉

  89. 4 aylık bir kızım var, umarım bu kitap bizim olur 🙂
    sevgiler…

  90. merhaba elif,

    Oglum dort aylik. Blogunu dogumdan beri takip ediyorum; ama ilk kez yorum yazıyorum.Bakalim oglum yeterince sansli mi?:))

  91. 5 aylık kızımın şansına diyorum

  92. bize ciksin lutfen

  93. Bizde istiyoruz..

  94. bende bir anneyim çocuklarımın gelişimiiçin earekli kitapları büyük bir zevkleokuyorum.

  95. hadi bakalım inşallah 🙂

  96. hoşgeldin bizde isteriz.

  97. evet bizde talibiz…

  98. biz de biz de…kabak olmadan yetişelim dedik 🙂

  99. biz de isteriz

  100. Tam da aradigimiz kitap:) kazanamazsak biz de aliriz…,

  101. dün nasıl görmemişim, hadi bu sefer inşallah. 🙂

  102. Kazanmayı çok isterim:) Çok güzel bir kitap.

  103. Merhaba kitaba bizde talibiz.

  104. selam, ben de sansımı deniyorum

  105. Ehlen ve sehlen Elif,
    Kazansam bile kitabin elime ulasamayacagini bile bile yine de katilmak istiyiyorum 🙂

  106. Bende talibim

  107. biz de istiyoruz

  108. Ben de istiyorum, ben de ben de 🙂

  109. hoşgeldiniz öncelikle,biz de miniklerimizle şansımız deneyelim

  110. Bu tarz kitaplar,biz anne babalar için çok faydalı oluyor.Ay ay düzenlenmesi de iyi olmuş,böylece adım adım gideceğiz okurken.Umarım şans bize güler.

  111. Bizde istiyoruz bu defa

  112. Bİze çıkar diye umuyorum 🙂

  113. Oğlumun şansına…….

  114. Erdal Ege’m için bu sefere çıkacak mı bakalım?Herkese bol şans…

  115. Her zaman çok güzel kitaplar tanıtıyorsunuz.Sayenizde bilgileniyoruz.Teşekkürler…

  116. bu sefer şansımız yaver gitsin.

  117. çok güzel bir kitap inşallah bizim olur…

  118. Şansımızı deneyelim bakalım, haerkese iyi şanslar.

  119. Belki de sira bizde…
    Bu arada hosgeldiniz.

  120. biz çıkar mı ki?

  121. Bize çıksın…

  122. bugün kızımın doğumgünü. inşallah ona güzel bir hediye olur 🙂
    Bahar B.

  123. bende istiyorum insallah bu sefer cikar..

  124. ben de istiyorum…:))

  125. Geçen sefer hediye ettiğiniz kitapta çok güzeldi,umarım bu sefer şans bana güler…

  126. kazanmak istiyorum

  127. bu sefer şans bana gülsün

  128. kazanırım inş.

  129. ben de! ben de!

  130. Biz de:)

  131. biz de talibiz

  132. 4 aylik oglumla elimizden geldigince ve onun gucu yettigince biseyler yapmaya calisiyoruz….bu kitabida cok sevdim 😉

  133. Çok güzel, ben ilk kez anneyim ve oğlum bir aylık… oyun olsun zaman geçsin diye anlamsız faaliyetler yapmak yerine bu tür tavsiyelere başvurmak gerek. umarım kazanırız:)

  134. biz de çok sevdik bu kitabı…

  135. biz de istiyoruz bu kitaptan:)

  136. ay geç mi kaldık acaba?

  137. umarım geç kalmamışımdır.şans güler belki bu defa .

  138. Ben de ister:)

  139. Çok harika bir kitap. İnşallah bana çıkar…

  140. çok güzel bi kitap inş kazanıpda okumak bize nasip olur

  141. Çekilişi kazanan: Zehra. Kabak olmadan yetiştin 🙂

    Katılan herkese çok teşekkür ederim. Gerçekten eğlenceli bir kitap, tavsiye ederim.

    Haftaya devam.

Yorumlar kapatıldı.

