Bir çuval incir berbat oldu

Derin New York’a gitmeden önceki haftalarda akşam 7-sabah 4 uyuyordu. Sabah 4-4 buçuk gibi meme emip geri yatıyor, 6-6 buçuk gibi uyanıyordu.

New York’a gitmeden önceki üç gün ise 4’teki meme seansını da iptal etmiş, akşam 7-sabah 6 uyumaya başlamıştı. Gerçek olmak için fazla güzel, değil mi?

Evet.

Nitekim New York dönüşü her şey alt üst oldu. Darmadağın. Paramparça.

6’da yatıyor. 8’de uyanıp oynamaya çalışıyor. 10’da yatıyor. 10 buçuk’ta, 11’de, 11 buçukta geri kalkıyor. Sabah 4’te yine uyanıyor… gibi.

Gündüz uykuları saçma sapan.

Sefil olduk.

Biliyorum geçecek. Ama tam oturtmuşken şimdi öyle zor geliyor ki…

Yapabileceğim bir şey yok. Onu da götürmek zorundaydım. Giderken dönüşte zorlanacağımızı biliyordum ama bu kadarını tahmin etmemiştim.

Kısacası bir çuval incir berbat oldu.

Ne yapacağımı şaşırmış durumdayım.

İmdat:

  1. Derin’in gündüz uykuları da zaten bir garipti. Hala üç kısa uyku uyuyor (ortalama 40’ar dakikadan), 11 aylık bebek üç uyku uyur mu Allah aşkına? Artık ikiye indirmesi gerekmez mi bunu? Şimdi uyku düzenini yeniden oturtmaya çalışırken uykusunu da ikiye düşürtmeye çalışsam mı?
  2. Bu nalet (annem bana lanet okuma der, o yüzden böyle yazdım) jet-lag ne zaman geçer? Her saat dilimi için bir gün diyorlar, doğru mudur? Deniz’de bu kadar zorlanmamıştık, bu oğlan anamızı ağlattı.
  3. Doğan diyor ki Derin’in eski programını oturtmaya çalış. Gündüz öyle camız gibi uyumasın (camız’ı ben ekledim), çok uyursa uyandır. Ama ben kıyamıyorum, uyuduğuna göre ihtiyacı vardır diye düşünüyorum. Yanılıyor muyum? Uyandırmalı mıyım çocuğu cidden? Gündüz iyi uyumazsa akşama da yorgun olduğundan iyi uyumaz diye düşünüyorum.

İmdat.

33 Yanıt

  1. 3 UYKU???? üç uyku? nasıl yazsam olmuyor, çok imrendim, maşallahımı esirgemeyeyim.
    Benimki 9-10 aylık gibi 1e düşürdü.

    Bırak 3te kalsın, akşam 7 sabah 6ya ek olarak 3 uyku varsa kalsın, geceyi riske atıyorsa müdahale et, derim ben.

  2. 3 UYKU???? üç uyku? nasıl yazsam olmuyor, çok imrendim, maşallahımı esirgemeyeyim.
    Benimki 9-10 aylık gibi 1e düşürdü.

    Bırak 3te kalsın, akşam 7 sabah 6ya ek olarak 3 uyku varsa kalsın, geceyi riske atıyorsa müdahale et, derim ben.

  3. Elif, belki gündüz uykularını 2’ye düşürebilirsin… Şimdi zorlanırsan, saatlerin ileri alındığı zamanı denemeni öneririm.

  4. 3 uykunun kaç saat olduğu önemli derim! eğer ki gündüz uykularının toplamının 4 saati amamasında fayda var.

    bu ara neptün, satürn bişi etkisinde keisn bu bebekler. arda’da son 1 aydır çıldırmış durumda. 2 saatte bir uyanıyor. adam bebekken bile bu kadar az uyumamıştı.

  5. ya elif
    alakasız olcak da hanı FORUM :))

  6. Tracy Hogg (Bebek bakım sorunlarına mucize çözümler) diyor ki, uyuyan çocuk bal gibi de uyandırılır, hatta gece uykularının düzene girmesini istiyorsanız, gündüz uykularını 1,5 saat fazla uyumasına izin vermeyin uyandırın, gece uykuları da böylece düzene girecektir..Kitabın uyku bölümünü okumanı tavsiye ederim Elifcim..

  7. annemin bi sözü vardır “uyku uykunun mayasıdır” diye başta olur mu öyle şey diyerek,1 saati geçmesin diye öğle uykusundan uyandırırdım.fakat feci derecede huysuz olurdu hatta aç olsa bile meme bile istemezdi.mecburen geri uyuturdum. daha sonra ne kadar uyursa uyusun huzurlu olamazdı bütün gün.şuan hiç müdahale etmiyorum banyo yaptığı günlerde sürekli uyumak istiyor mesela.(4 aylık bu arada) görüyorumki gecede aynı şekilde devam ediyor.fakat son 2 haftadır bizde çok fena bozduk düzeni.akşam 7den 12ye kadar kesintisiz ayakta duruyor ve uyutmaya çalıştığımızda bağıra bağıra ağlıyor.her ay böyle tam düzene sokmuşken 1-2 hafta bozduğunu farkettim.bu da geçer inşallah…

  8. Merhaba.. benimde 3 aylık bir oğlum var… uykusu gelen çocuk muhakkak uyur diye bir inanış var da geceden ziyade gündüz uykuları beni perişan ediyor çok uykusu olsa bile uyumamak için direniyor..saatlerce ayakta ya da kollarımızda sallama sonucu uykuya dalıyor…tabi bu da beni çok yoruyor..denemediğim yöntem kalmadı.. bana da bir akıl? ninni ler müzikler dinletiyorum bazen etkili oluyor bazense aksine gülüyor:) bana. Araştırmalara göre çogu çocuk müzikle uykuya dalabiliyormuş..istersen müzik dinletmeyi de deneyebilirsin..

  9. Gündüz toplam 3 saat uyusun Elif.
    2 uyku yapar hale gelir, nasıl dersen o 3 uykudan ortadakini iptal et. 1. uykuyu 40 dakika uyuyacak, 3. uykuyu daha uzun belki 2 saat ..Sonra 2. uykunun üstüne yaklaşık 4-5 saat uyanık kalacak ve akşam uykuları yeniden toparlanmaya başlayacak. Bunun otuırması için de sanıyorum ki 1 hafta-10 güne yakın zaman gerekiyor..Ben öyle anımsıyorum…Doruk 8 aylıktan sonra böyle yapardı. 12. ayın içindeyken de 1 uykuya düşürdü, totalde 2,5 saat gündüz uyuyor , daha fazla değil..Biliyorum onun tek uykusu için de çok erken ama bünyesi yaptı bunu, ben de itiraz etmedim, bu sayede akşam saat 8 geldiğinde uykuya daha kolay yatar hale geldi..Gerçi Kıbrıs olayından sonra şu anda biz de patlak durumdayız ama olsun geçecek biliyorum 🙂

  10. Elif’ciğim panik olma.
    Dedikleri tamı tamına doğru her saat dilimi için bir gün ver oğluna. Koray NY dönüşleri 7.günde düzelmişti, LA dönüşü 10.günde.

    Ben sinir krizi geçirmiştim ilk sefer. Sonralarında salmıştım.

  11. Esas önemli bilgi, batıdan doğuya uçuşlar insanı daha çok yoruyormuş ve esas jetlag bu zaman diliminde uçunca yaşanıyormuş.
    Biz yetişkinler için de öyle.
    Amerika’ya gittiğin zaman çok daha kısa sürede toparlıyorsun.
    irem

  12. Elif Abla(Güzin Abla gibi oldu ama idare et artık)tam ben de uykuyla ilgili danışacaktım sana.22 günlük oğlum gündüz hiç gerçek manada hiç uyumuyor.Yani ana kucağına ya da yatağına yatırırsam dakikasında ağlıyor,kucak istiyor,kucakta da 5 dk duruyor ancak, memeye geçiş yapıyoruz.Memede uyuyor arada eme eme.Tam gazını çıkarayım yatırayım diyorum uyanıp ağlıyor,böyle bir kısır döngüdeyiz ve bu ilk 4-5 günü hariç hep böyle.(İlk zamanlarında sarılıktan dolayı hep uyuyordu gündüz.)Gece ise nerdeyse bizimle yatıyor 12-1 gibi.Zorla daldırıyorum uykuya,yine memede dalıyor tabii,aksi mümkün değil.3 ve 5 gibi kalkıp emiyor en son 6 dan sonra gece yatana kadar sadece memede uyuduğu ile duruyor.Bu arada gaz sancısı falan maşallah şimdilik yok sadece huysuzluk ağlaması gibi çünkü kucak ve memede susuyor.Ne zaman düzene gireriz diyecektim ama tüm hayallerim alt üst oldu senin yazıyı görünce,11 aylık hala uyku problemi.Ben böyle hayal etmemiştim desem???Hani yatırınca uyuyacak sanıyordum,sadece açsa altı pisse,gazı varsa ağlayacakktı bu bebiş.Nurturia ya da sordum,ikna edemediler beni anlamadı kimse,emsin kucağına ihtiyacı var vs dediler ama bu çocuk hep kucakta mı uyuyacak???Neyse yardımcı olabilecek olan varsa şimdiden teşekkürler…Hakikaten zormuş annelik,anneciğimi şimdi daha iyi anlıyorum:)

  13. Bence de eski duzeni yeniden oturtmaya calismak lazim. Gunduz cok uyuyorsa da uyandir kesin, ben de kiyamiyordum ama gece uyumakta cok zorlaniyordu 2-2.5 saatten cok uyuyunca, o yuzden uyandirmaya basladim. Cok da iyi oldu. Ihtiyaci oldugundan degil, uyku duzeni bozuldugu icin ve gece/gunduz uykusu birbirine karistigi icin uzun uyuyor gunduz. Gunduz uykusunu kisaltip eski haline dondurursen gece uykusu daha iyi oturur diye dusunuyorum.

  14. Hiç bilmediğim bir yerden sormuşsun.

    Ben uyku işini saldım, gönlü nasıl isterse öyle uyuyor Defne.

    Sana sadece sabır diliyorum. Umarım çabucak dönersiniz eski halinize…

  15. Kesinlikle uyandirin…. duzenine geri donene kadar…

  16. Elif,
    Jet lag’den kurtulmanin en iyi yolu gunduzleri bol bol gunes isigi gormesi, aksamlari ise karanlikta olmasi cocugun. Bizim oglan gunde iki kez 40ar dakika uyuyor. Aksam 7de baslayan uyutma calismalari 8:30a kadar surebiliyor.
    Bence Derin’i eski duzene oturtmak icin tek engel jet lag. Gunes isigi beynindeki hormon salinimini ayarlayacaktir. Kolayliklar diliyorum.

    • Hmmm. O zaman gündüz gerçekten normal uykusundan fazla uyutmamalı. Ki bugün öyle yaptık. Yine de akşam kıyametler koptu. Gece nasıl olacak, göreceğiz.

      Çok teşekkürler.

  17. Malesef bende her gidis geliste mutlaka oglumun huyu, uyku duzeni degisiyor. Jetlag duzelmesi 15 gun surer, gunduz bol bol disari cikartman gerekiyor.

    Bence uykudan uyandirma, gunduz 3-4 saat uyumasi normal, sadece 5 den sonra ne yap ne et uyutmamaya calis.

    Bazi arkadaslar elinde salladigini yazmis. Onlar icin tavsiyem Fisher Price ya da baska marka mobil salincak. Benim oglum 16 aylik halen gunduz 2 defa 2’ser saat bu salincakta uyuyor. Uyuyunca sallamayi durduruyorum hatta 1-2 aydir sallanmadan uyuyor icinde. Bu salincagin en faydali yani da baktim uyaniyor hemen otomatik salincagi aciyorum cikiyorum odadan tekrar uyuyor. Yataginda olsa coktan ayaklanip, uykusunu acmisti. Aksam da en gec dokuz uyuyor, sabaha kadar cok nadir kalkiyor.

    Uyku her bebege gore degisir tabi, umarim yardimci olabilmisimdir.

  18. Elif’cim, 17 aylik kizimdan ogrendigim kesin birsey var o da; sen ne yaparsan yap duzenini o kendi kuruyor. Umarim en kisa zamanda eski duzeninizin daha iyi olduguna karar verir. 🙂

  19. (Kendi bloğumdan)

    Bir şey söyliyimmi bebek kıyafetleri icat oldu uyku düzeni bozuldu. Bir diğer uyarlama değişle “kundak gitti uyku bitti”

    Bebek sahibi olan hangi arkadaşımla konuşsam herkes aynı sorundan bahsediyor “bebeğim uyumuyor”. Benim de birincisi de uyumazdı, ikincisi de uyumuyor. Yardımcımla annemlerle konuşuyorum hepsi “eskiden bebeklerin- bizlerin neredeyse beş-altı aylığa kadar bütün günü uykuyla geçirdiğimizi söylüyorlar”. E benimkilere bizimkilere bakıyorum maksimum iki hafta dedikleri gibi gidiyor – uyuyorlar- iyi güzel ondan sonra haydi bakalım al kucağa o koca koca gözlerini açıyorlar tavana, yere,dolaplara her yere büyük bir dikkale baıyorlar sen canın çıkana kadar evin içinde 4 salınımlı hareket et. Bir yandan sağa sola salla bir yandan aşağı yukarı, bir yandan kendi ayağını üzerinde yaylan bir yandan da yürü ve ninni söyle arada da konuş. Tanıdık geldi mi?

    Allah aşkına aradan binlerce yıl geçmedi ki diyelim ki insanoğlu mutasyona uğradı. Şurada iki bilemedin üç generasyon fark var.

    – Birincisi eskiden bebekler sıkı sıkı kundaklanıyormuş. Bebek bence aylarca artık anne karnında olmadığının farkında olamıyordu 🙂 başı bile kundağın içinde. E bizimkilere bakıyorum doğar doğmaz eli kolu oynamaya başlıyor. Çocuk şok oluyor dün neredeydim şimdi neredeyim diyor. Herşey ilginç, herşey kayda değer.

    – Herhalde bizim bebeklerimizle iletişimiz gibi bir iletişim de yoktu. Bizler habire konuşuyoruz. 3-4 çocuklu annelerimizin değil bebeğiyle konuşmaya altını değiştirmeye bile vakti yoktu. 3 dakikada altını değiştirip yemek karıştırıyordu, ya da yeri siliyordu yada 9 ay küçük kardeşiyle ilgileniyordu. Biz öyle değilizki. Sabah kalkıyor “ammaannn güzeller güzeli kalkmış, aman pamuk prenses falan diye başlıyoruz” . Bebeklerimiz sürekli uyarılıyor.

    Galiba bu şartlar altında uyumaya zorladığım bebişlerime yaptığım şuna benziyor; birinin bana gelip “bakın sizi cebinizde tomar parayla Paris’e veya New York’a veya Roma’ya bırakacağım ama alışveriş yapmamanız gerekiyor” demesi gibi birşey. Vallahi varya zincirinden boşanmış dana gibi alışveriş yaparım, o sokakları talan ederim talan. E bebeklerde aynısını yapıyor bi bakıyor “allaahhhh birisi beni süper şekilde taşıyor ya da gezdiriyor, baktığım herşey ilginç güzel ben de hiçç uyumam arkadaşım herşeyi keşfetmeye çalışırım” 🙂

    Siz ne düşünüyorsunuz bu teorilerim hakkında 🙂

    • walla günışığı süper.. hatta benim gibi uyusun diye ninniler söyle, uyusun diye müzikler dinlet,olduğun yerle turla, yapmadığın şey kalmasın, üzerine düştükçe düş,sonra uyumasın yine..hatta bizimki gülücük atar bide annesine..sen napıyorsun ben zaten uyumicam dercesine:))
      Biraz rahat olmak lazım artık anladım..uykusu gelince elbet uyuyacak bu çocuk diye telkin ediyorum kendimi…

    • Kundak olayına da, iletişime de katılıyorum. Ki kundağı biz Derin küçükken denedik, çok da işe yaradı.

      İletişime gelince, babaannem 6 çocuk büyütmüş. Herhalde benim çocuklarıma tek tek ayırdığım zaman ve gösterdiğim alaka onun altısına hepten gösterdiğinden daha fazladır.

      • Kundak olayına tamamen katılıyorum, oğlum deniz eymenin bebekliğinde herşeyi denedikten ve bir çözüm yolu bulamadıktan sonra çok sıkı olmasada bizde annanemizin temkinleriyle kundak yaptık.
        Çünkü çocuk en ufak bir kendi hareketinde hemen uyanıyordu, ve uyumasını sağlamak zaman alıyordu… hafif kundak sayesinde hareketinin azalmasını, ellerinin kollarının havada dalgalanmasını engelledikten sonra yani bir nevi kısıtmadan sonra uyku düzenimizi oturtabildik….

  20. 8 aylık bir bebek annesi olarak anlıyorum hem de çok iyi. Bozulan düzenler ve uyumayan bebekler kadar yıpratıcı birşey yok biliyorum. Ama her bozulan düzen ısrarlı olunca geri geliyor. Bence gündüz uykusundan gerekince uyandırmak gerekiyor. En azından ben son düzen kaybını bu şekilde düzelttim. Kıyamıyoruz ama onlar bize çok güzel kıyıyor;)

  21. Uykuda karakter gibi bir şey bence. Ne kadar uğraşsanda cocuğun genetiğinde kodlanmış birşeyler var.
    Bende her çocuk kendi düzenini kurar diyen arkadaşlara katılıyorum.
    Bu düzen değişikliğini yoluna koymaya çalışırken minik kuzunun uykularını 2’ye indirebilirsen bence güzel olur.
    Ama bana eğer uyuyorsa bebişleri uyandırmak çokta doğru gelmiyor. Ben kendi oğlumda denedim huysuz ve sinirli oldu 😦
    Kolaylıklar diliyorum. 🙂

  22. Elif,
    Biz Ece’nin gunduz uykusunu ne zaman 2’ye indirdik, gunduz uykusu duzene girdi. Şimdi gunde 2 defa ortalama 2’şer saat uyuyor. Eskiden yarım saat uyur, sonra uyanırdı. Ben uyuyan çocuğu hayatta da uyandırmam açıkçası, Varsın uyusun istediği kadar. Hem Ece gunduz uykusunu ne kadar iyi alırsa gece de o kadar rahat uyuyor. bazen gün içinde sürekli dışarıdaysak ve sürekli kısa kısa şekerleme yaptıysa, gece uykusu da çok problemli oluyor, uyumamakta inat ediyor.

    Sevgiler

  23. benim oğluşum tam 20 aylık ve hala iki uyku uyuyor 14 aya kadar 3 uyku uyuyordu
    uyku çocuğun ihtiyacına göre ayarlayacağı bir durum bence Allah yardımcınız olsun geçecek az kaldı biraz daha sabır. az daha. az.

  24. Çok teşekkürler yorumlarınız için. Derin iyice dellendi desem yeridir. Sadece jetlag olamaz diye düşünüyorum, ya diş, be büyüme atağı, ya bir şey…

    İki gündür iki uyku yaptırıyorum ama çok iyi gitmiyor. Bilmiyorum neler olacak. Bildiğim, geçecek. Ama sefil olduk neredeyse bir haftadır.

  25. Elif merhaba, babywhispererforums.com sayfasında jetlagle ilgili threadler var okuyabilirsin. Önerilerin özeti şu şekilde; gitmeden önceki düzenininiz neyse onu aynı şekilde devam ettirmeye çalışın. Derinin durumunda 3 uyku bana fazla gibi geldi. Benim oğlum 1 yaşında çok çok uzun zamandır 6 aylıktan bu yana iki uyku uyuyor. Set napsi dene istersen. Şu anda tahminim 3-3.5 saat kadar uyanık kalabiliyordur. 6 da kalkıyorsa 9.30 da yatır 11 de uyanırsa 2 buçukta tekrar yatır hep aynı saatlerde davam et bir kaç gün bakalım ne olacak. 40 dakikalık uykular bana overtired uykusu gibi geldi. Saatleri ayarlarken 3.5 saat uyanıklıktan sonra 40 dakikada uyanıyorsa biraz kısalt uyanık kaldığı zamanı canım. Gündüz high need uyku ihtiyacı olan bebekler için bile max 3 saat uyku yetarli diyor bu dönemde. Bence 3 saatten fazla uyursa kesinlikle uyandır. Biyolojik saatini yeniden kurmaya çalışıyorsun yanlış mesaj gönderme bence. Bir de böyle seyahatler sonrası çok çok acil durumlarda kullandığım fenotral diye bir antihistaminik var dr.mızın verdiği yan etkisi uyku. Bir çay kaşığı ondan veriyorum ki overtired döngüsünden çıksın diye..Başka bir şey sormak istersen yardımcı olurum elif..çok kolay gelsin sana

    • Süper öneriler, çok teşekkür ederim.

      Şu an aynen dediğin düzeni kurmaya çalışıyorum. 7 gibi uyanıyor ama 9 buçuk gibi aşırı uykusu gelmiş oluyor, yatırıyorum. Sonra saat 2’de tekrar yatırıyorum. İki gündür uykuları kısa (45 dk) ama bence uzatacak. Umarım.

      • 45 dakikalık uykular diğer uyku döngüsüne geçemediğini gösteriyor canım, diş bir faktör olabilir bu konuda. HTTJ diye bi yöntem var 45 dk. uykuları uzatmak için holding through the jolts. 38.dakika civarı yanına gidiyorsun uyku döngüsünden çıkarken hareket ederler ya o sırada elinle sabitliyosun bu hareketleri. Ya da 38.dakika gir yanına uyandırmadan şöyle bir dürt azıcık dönsün bu da W2sleep yani wake to sleep metodu. Bu yolla ikinci döngüye geçisini sen sağlamaya çalışıyosun. BW la kafayı bozan ama başarıya ulaşmış bir annenin ahkamları tabi bunlar..inşallah işine yarar..

  26. Süper ahkamlar. Foruma da bakacağım.

Bir Cevap Yazın

