Fişmiş. Prizmiş. PAPAĞANMIŞ!

Şimdi, bu blog raconuna göre bir yazıyı yayımladıktan sonra az biraz bekleyeceksin ki insanların okuma fırsatı olsun. Okusunlar, sindirsinler, yorum yapsınlar. Üst üste yazı yazarsan okurlar hepsini okumayabilir, ya da okur da yorum bırakmaya üşenir, falan.

Ben de az önce bence çok önemli bir yazı yayınladım. Ve normal şartlarda yarın sabaha kadar bir şey yayımlamayı düşünmüyordum, çünkü o yazı okunsun, yorumlansın istiyordum. Ama az önce Radikal’de okuduğum şu haber beni yerimden hoplattı: KOBİDER Başkanı: Fişle priz eşit mi? Ve tepkisiz kalamadım!

Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler Derneği (KOBİDER) Başkanı Nurettin Özgenç demiş ki:

Eşitlik safsatasını savunanların realitede, bunun böyle olmadığını kendileri de bilmekteler. Lakin bu gerçeği inkâr etmenin amacının ne olduğunu anlamış değiliz. Bu konuda bariz örnek vermek gerekirse; kadın erkek aynı lokantada, aynı çatal bıçakla yemek yerken neden ayrı tuvaletleri kullanırlar.

Yetmemiş, kadın ve erkeğin cinsel organlarına gönderme yaparak kadın-erkek eşit(siz)liği konusuna yeni (ve çok kaliteli!) bir boyut getirmiş:

Fiş prize eşit değildir. Ama hangisi daha üstündür? Bir hüküm verilebilir mi? Ya da ikisinin görevi de aynı mıdır? Kadının, hayatın zorluklarına tahammül edecek, ağır işleri görecek, makineleri ve yükleri indirip bindirecek gücü var mıdır? Bu işler kadına yaptırılırsa, fıtrata, yani tabii ve doğal olana karşı çıkılmış olunmaz mı? Zarafette, duygusallıkta, nezakette, şefkat ve merhamette erkek kadına yetişemez. Akli muhakemede, soğukkanlılıkta, fikri tahlil, yani çözümlemede de kadın erkeğe yetişemez. Bazı kadınların erkeklere ait bazı işleri başarıp birçok erkeği geride bırakması, tamamen istisnai durumlardır.

Ha, bir de feministlere de ayar vermiş:

Feministlerin eşitlik hayallerinden vazgeçip erkeği ve kadını olduğu gibi kabullenmesi gerekir. Feminist düşünceye sahip olanlar eşit yapacağız diye sokaklara döktükleri bazı kadınları erkek yapamadılar fakat, kadınlığından da çıkarmışlar ve maskaraya çevirmişlerdir. Bazı kadınlar, bu gayretlerle kartala özenen papağan durumuna düşmüşlerdir.

Alın da haberin tamamı burada.

Ben bu lafların neresinden tutacağımı şaşırdım. Burası her gün binlerce kişinin okuduğu bir (aile) blog(u) olmasa (aile lokantası misali), seviyemi korumak zorunda hissetmesem çok yaratıcı şeyler söyleyebilirdim. Ama söyleyemiyorum. Seviyemi koruyorum.

Fişmiş… Prizmiş… Papağanmış.

Ne ayıp şey.

46 Yanıt

  1. Ohaaaaaaa
    İçim şişti vallahi !!!
    Yorum yapamıycam hak ettiği kelimelerin bu ” aile restaurantına” uygun olmadığını düşünüyorum…

  2. Bu adamın fişini çeksek?????

  3. Bir kaç saat önce NTV’de bunun kritiği yapılıyordu. Dinlemeye bile dayanamadım.
    Pes diyorum daha da bişi demiyorum.

  4. bugün ben de bu yazıyı okuyup iki saat ağzım bi karış açık ekrana bakakaldım. bir insanın bu kadar şuursuz olmasına değil de, bu şuursuz insanların belli mercilere gelebilmesine ve bu mercilerden millete hitap edip böyle densiz laflar söyleyebilmesine şaştım. niyeyse?!

  5. Elifcim , Mevlana’nın bir sözü vardır , muhtemelen duymuşsundur ..Der ki ..
    ” suskunluğum asaletimdendir. her lafa verecek bir cevabım vardır ama bir lafa bakarım laf mı diye bir de söyleyene bakarım adamı mı diye ”

    Ben bu adama (!!! ) başka birşey söyleyemiyorum …

  6. hayret birşey, bence bu adamları konuşacak mertebeye getirenlerde kabahat….

  7. Gerçekten tutulacak yanı yok.Yazıyı okurken çağrışım yaptı;bir hikaye vardır ya öteden beri anlatılan”Oğlum,ben sana vezir olmazsın demedim ki,ADAM olamazsın dedim ”diye biten.Aynen de öyle işte.Mevki sahibi olmuş ama…
    Bir de okumayan (akademik anlamda değil)bir insan olduğunu düşünüyorum,zira okusaydı, en azından ”feministlik-kadın hakları ya da kadın-erkek eşitliği” dendiğinde ne kastedildiğini anlardı.Yazık çok yazık .

  8. insanlar neden esitlik deyince fiziksel/cinsel/visuell esitligi anliyor? esitlik: örnegin yasadigim ülkedede büyük bir sorun. kadin ve erkek ayni isleri yapsalar bile kadinin geliri erkegin gelirinkinden hep asagida. üst düzey yöneticiler cogunlukla erkek. dogurganlik özelligi icin neredeyse ise almadan önce neredeyse ikinci sinif insan muamelesi görmeleri. bunlar bence esitlik saglanmasi gereken konular.

  9. şaka gibi…Biraz önce sitenizi keşfetmiş mutlu mutlu yorum yaparken bir sorun yaşadım ve ana sayfaya düştüm ve bu yazıyı okudum..Dedim ya şaka gibi..Umarım bu tiplerden çok yoktur diyeceğim ama kendimi bile inandırmayacağım..

  10. Valla ben kibar olamayacağım. Koca bir YUHHH! demek istiyorum. Az bile ya…neyse…

  11. İşte kimler adam yerine konulup mevki sahibi oluyor… Kimler bu ülkede laf söyleyebiliyor falan seviyemiz artık iyice yerlerde yaa. Konuşan kütük, nefes alan odun, yürüyen meşe. Daha neler derim de neyse…

  12. küfüre çook karşıyım ama öyle bir küfür etme isteği duydum ki anlatamam. yani uzun uzun yaZmayacağım çıldırdıııııım. tam bir DENYO

  13. iğrenç yakışıksız yazılar bunlar…gerçekten pess!

  14. Fişler kovalasın bu amcayı inşallah!! daha söyleyecek lafım var da buraya yazamam!!

  15. Türkiye şartlarına ve erkeklerin baskıcılığa göz yuman bayanlarımıza laf söyleyince kötü oluyorum.
    Eminim bu erkekleri böyle konuşmaya cesaret veren ”BEN bilmem BEYİM bilir” karakterleri…

    • HABERİN İÇERİĞİNDE “Kadın erkeğe eşit değildir, denilince niçin bundan, erkeğin değil de kadının küçük görüldüğü anlamı çıkarılıyor.İki cinsin birbirine eşit olmadığını söylemek, birinin diğerinden üstün olduğu anlamına gelmez.” diyerek ayrımcı bir ifade söz konusu değildir. SÖZÜ GÖRMEZDEN GELİNMEMELİ BENCE…

  16. Tuvalet olayına takığım ben hala. Bir pipi neler düşündürtüyor şu erkeklere ya hayret ediyorum. Ayakta işeyebiliyor olmasını ayrıcalık zannediyor dangalak. Bir insan nasıl olur da kendisini doğuran annesinin de içinde bulunduğu grubu böylesine aşşağılayabilir? Bu nasıl bir yediğin kaba pislemektir?

    İşin kötüsü “eşitlik” kavramını baştan aşşağı yanlış anlamış olması. Cinselliğe indirgenmiş bir eşitlik anlayışıyla bakıyor olaya adam. Adam da demek fazla ya neyse.

    Terbiye sınırlarını aşmadan devam etmem mümkün değil o nedenle susuyorum!

    Hanzo!

    • Komşum sinirlenince kızlara ”çıktığınız yeri beğenmiyorsunuz bir de , hiç terbiye kalmadı” diye bağırır, aynen öyle işte:)) Çıktıkları yeri beğenmiyor bu terbiyesizler.

  17. ceyrana kapılasıca.

  18. Bende basligi gorunce dedim Elif yine neler dokturdu acaba, bi heyecan basladim okumaya. Bence hic aksam aksam kendinizi uzmeyin bos yere sinirlenmeyin derim. Ben simdi ne soylesem anlarmi ki:)) Kendi capinda konusmus iste,Birakin sevinsin kendi kendine:))

  19. ekran basında ne kadar kufur ettıysem YAZABILIR MIYIM 🙂

  20. Ayakta isemek prostata sebep olur 😛 Ustunluk olarak goren varsa, haberin olsun istedim 😛

  21. acaba bu adamla esi oldugunu dusunen kac erkek var ? yuh yani!

  22. Bir kadin annelige vakfediliyorsa hayatta, o muhtesem duyguyu yasiyorsa, erkekler sevinsin dursun ne fayda…Bizim yetistirecegimiz cocuklarin kadin erkek esitligini anlayacagini dusunuyorum. Ismi lazim degil o ahmak da tarih kitaplarinda kalir insallah…

  23. umarım türünün son örneğidir…yuhh!

  24. Bu adamın eşine de yazık.
    ben de kendime hakim olmak adına
    -bu adamın fişini çekelim ve
    -cereyanlara kapılsın yorumlarına
    +1 deyip susuyorum

  25. Bak küfür olmayan ama daha etkili bir lafta benden geliyorrr HAY BEN SENİN AĞZINA KUSAYIM:)

  26. Bu ülkede, ”dekolte giyersen tecavüz edilmen caizdir” diyen adamlar varken bu fişçi,prizci abiye sıra zor gelir.

  27. hayatımda böyle saçma benzetme duymadım…kesinlikle fişi çekilmeli!

  28. Vallahi ne yazsam bilemediim.Dün ismi lazım değiil sayın Kaymakam teftişe gelmişti.Açıklaması daha enteresandı.Okullarda beden eğitimi dersine kaldıracaklarmış , zaten bize spor öğretmiyormuş.İsteyen spor klüplerinden spor yardımı alabilirmiş.Daha enteresanı ise ingilizce derslerinin kaldırılması yönündeydi.Biz öğretemiyormuşuz o yüzden kalakcakmış , boşuna masrafmış milli eğitime ve isteyen kursa giderek öğrenecekmiş…Devam edersem krizim tutacak yine.ya sabır , biz nereden bakıyoruz , bunalr nereden bakıyor anlayamadım hiç !

  29. tebrik ederim bu güzel yazınız için. ancak bu zihniyetteki insanların nasıl başa geçtiğini anlamak mümkün değil…

  30. bu adamlar varlar ve maalesef var olmaya devam edecekler, ama işin en acı yanı gitgide çoğalmaları ve artık fütursuzca böyle densiz açıklamalar yapabiliyor olmaları. Korkarım bu tip insanlar tarafından yönetilen zavallı bir millet olacağız .

  31. ben facede görünce bir yorum yapmıştım dur onu buraya da yazayım.

    “Zarafette, duygusallıkta, nezakette, şefkat vemerhamette erkek kadına yetişemez.”
    kesinlikle doğru.
    ” Akli muhakemede, soğukkanlılıkta, fikri tahlil, yani çözümlemede de kadın erkeğe yetişemez.”
    bu daha da doğru
    neden mi
    …çünküüü
    kadın daha akli bir tavırla olayları muhakeme eder,sinir stres yapmadan çözüm yoluna gider.
    erkek müthiş bir soğukkanlılıkla şiddet uygulayabilir kadın bu tarz bir soğukkanlılığa asla yetişemez.
    erkek fikri tahlil yapıcam derken mevzunun içine öyle bir eder ki kadın o denli bir fikir bulanıklığının seviyesine hayatta ulaşamaz:)))

    ELİFFFF seni mimledim desem ,sayfama buyur etsem,mümkünlüde her şey mümkün müdür acaba???

  32. Kişi tarafından verilen mesajda kadının şefkatli oluşu işleniyor. Fakat lafı başka yerlerinden anlayayanlar işi cinselliğe indirgiyorlar. “ikimiz bir fidanın güller açan dalıyız “diye şarkı söyleniyor. Bu mantıktan hareket edilirse karşı daki cinse odunmu denilmek istenmiştir. Böyle saçma sapan algılarla işi cinselliğe indirgenmesi hele hele bayanlar tarafından yapılması çok ayıp bir şey. Kişiler sevdiklerine “ikimiz bir elmanın yarısıyız” derken birbirlerini meyve olarak görmüyorlarsa bu durum da aynıdır.
    Cümlenin içinden laflar çekilince farklı bir yorum ortaya çıkıyor.

Bir Cevap Yazın

