Fotoğraflarla MoMA

Dün geceki sinir fışkırtan yazıdan sonra, hazır dışarıda kar da yağıyorken daha romantik takılayım istedim bugün.

Ve “New York’u bu ziyaretimde ne pahasına olursa olsun gideceğim!” dediğim MoMA (Museum of Modern Art – Modern Sanat Müzesi) resimlerine yer vermeye karar verdim.

Amerika’da yaşadığım yıllarda Metrolopolitan Müzesi’ne çokça gitmiş, Deniz aramıza katıldıktan sonra da onu eylemek üzerine dinozorlarla dolu Museum of Natural History’yi ziyaret etmiştik. Hazır Deniz yokken, Derin de çanta kıvamındayken MoMA’nın vakti gelmişti.

MoMA, mid-town denilen bölgede yer alıyor. Meşhur Times Square civarında. Bembeyaz, altı katlı bir bina. İnsanın kafasındaki Modern Sanat Müzesi imajıyla örtüşen cinsten.

New York’ta birçok müzeye giriş ücretsiz. Sadece bir bağış miktarı öneriyorlar size. MoMA’ya giriş ise 20 dolardı.

Gideceklere tavsiye: Benim gibi resim meraklısıysanız ilk önce beşinci kattan başlayın. Ben en alttan yukarıya çıktığımdan tablolar sona kaldı. Hem ben çok yorulmuştum, hem de Derin sıkılmıştı. İstediğim kadar vakit ayıramadım, bir daha gitsem giderim aslında. Oysa şunun gibi sanat eserlerini daha dikkatli incelemek isterdim:

Vincent Van Gogh - Starry Night

Fotoğraflar biraz karanlık maalesef. Makinami evde unutmuştum o gün, telefonla çekmek zorunda kaldım resimleri. Ancak çoğunda zaten flaş kullanamadığınız için çok da bir şey fark etmedi aslında.

Fotoğrafların tümünü Facebook’taki albümde güzeeelce tanzim ettim. Üye olmasanız bile bakabilirsiniz.

4 Yanıt

  1. Ah Starry Night! En sevdiğim 🙂

  2. Bu müze bir günde gezilip bitmiyor ki. Gezerken hiç bitsin istenmiyor ki. Ben bu müzeyi gezerken, Dolmabahçe ‘de küflenen tabloları ve kırılan porselenleri, yerinden çalınan tarihi eserleri, yıkılıp bostan yapılan surları vs düşünüp daha da üzülmüştüm. Depolarda çürüyüp , kırılacaklarına , bostan olacaklarına , burada sergilense çok daha iyi olurdu , kıymeti bilinirdi diye düşünüyorum hala .
    Hasene

  3. böyle bir yer olduğunu hiç bilmiyordum gitmek imkanımız yok ama gezmiş kadar olduk sevğiler

  4. Çok güzel bir albüm olmuş. ellerine sağlık.

Bir Cevap Yazın

