Çanlar benim için çalıyor

İstanbul Fashion Week’e gitmiştim hani. Çok da havalıydım ha. Öyle sıradan bir davetli değildim, kapı gibi VİP’ydim havam batsın. Canım arkadaşım Doris’in eşi Fatih, İstanbul Fashion Week’i organize eden boogy‘nin sahibi. Hal böyle olunca ben de kapıda VIP kelimesinin gereği gibi “mühim insan” şeklinde karşılanmış, millet sırada beklerken aralardan geçip kulise girmiş, en sonunda da fıstık gibi yere kurulmuştum Doris ve diğer iki arkadaşımla. Yerimiz süperdi, mankenler iki adım ötemizden geçip gidiyorlardı.

Ve fakat o mankenlerin kıskandıran vücutları bile benim aklımı başıma getirmedi, kilo vermeye ikna edemedi.

Yetmedi, geçen gün şöyle bir mail geldi posta kutuma:

Skinny jeans mi? Ben mi? (Blogcu Anne Yazı İşleri’ne girmiyorum bile. Anlatamadım yazı işleri diye bir bölümüm olmadığını. Benim kardeşim yazı işleri. BE-NİM!)

Ama yok, bu da beni adam etmedi.

Aklıma başıma getiren şey, geçen hafta sonu Ece’nin doğum gününde bana Derin’e hamile kalmadan önce 8 kilo verdirten diyetisyen kuzenim Yasemin (nam-ı diğer Yase) ve onun sporcu sevgilisiyle yaptığım sohbet oldu.

Onun detaylarını daha sonra yazacağım, çünkü çocukların ne zaman, nasıl spora başlamaları ile ilgili de uzun uzun konuştuk ve o başlı başına bir yazı konusu.

Fakat ben karar verdim. Az kaldı. Kendime çeki düzen vermeme çok az kaldı.

Kendime bir hedef belirlemiştim, Derin memeyi bıraktığı zaman ben de kendime gelecek, yediğime dikkat edecek, spora başlayacaktım.

Ne kadar yanlış olduğunu bilsem de, uzun süredir arkasına sığındığım önce “Hamileyim, şimdi yiyeyim, sonra nasıl olsa kilo vereceğim”, sonra da “Emziriyorum, şimdi ne istersem yiyeyim, sonra toparlarım” mavallarını bir kenara bırakmama az kaldı.

Ve bu sefer farklı. Skinny jeans’e girmek değil derdim.

Artık sağlıklı olmak istiyorum. Düzenli spor yapmak istiyorum. Sporu hayatıma sokmak, çocuklarıma örnek olmak, bir sürü para verdiğim CrossTrainer denilen aleti yatak odamda elbise askısı olarak kullanmaktan vazgeçmek istiyorum.

New York’a gittiğimde, soğuk ama güneşli bir Cumartesi sabahında herkes Central Park’taydı. Çocuklarıyla, pusetleriyle, köpekleriyle kalkıp gelmişler, yürüyor, koşuyorlardı.

Bizim kültürümüzde düzenli spor yok maalesef. Bir spor, bir kitap okuma. “Vakit bulursak” yaparız bunları, öyle değil mi?

Yanılıyor muyum? Kaç kişi “ben düzenli spor yapıyorum” diyebiliyor?


Diyeceğim odur ki, sabrım taşmak üzere. Derin de memeyi bırakmak üzere. Eh, daha iyi bir zamanlama olamaz.

“Elif, ben seni gördüm, senin fazlan yok ki” demeyiniz. Bir insanın kilosundan hoşnut olmaması için mutlaka 20-30 kilo fazlası olması gerekmez. Bir insanın “ideal kilosu”, kendini mutlu hissettiği kilodur bence.

60-61 arasında gidip geliyorum. Hedefim 53.

Ama tek derdim kilo vermek değil. Sağlıklı olmak. Pelte gibi olmamak. Bıngıl bıngıl kollar, löp löp bacaklar istemiyorum.

Manken gibi değil, sağlıklı görünmek istiyorum. Kendine dikkat eden bir insan olmak istiyorum.

Ve bugün buradan kendime HODRİ MEYDAN diyorum.

Bekle beni Yase, az kaldı, geliyorum!

27 Yanıt

  1. bu yolculuğunda bende sana eşlik etmek istiyorum.İmza gününde çekilen fotolarda gıdım bıngıl bıngıl olunca, eh Devrim dedim kendime…Bedenime artık olmayan darbolapiçi kıyafetlerden değil, indirimden (bir?) beden büyük elbise almak zorunda kaldım…nedense tartının ibreside her geöen gün daha fazla gösteriyor! Çarkı ters döndürmenin zmaanı geldi benim içnde…yanındayım arkadaşım;)HODRİ MEYDAN;)

  2. amanın! buralarda ifşa ettiğine göre geri dönüşü olmayan bir yola girdin… kolay gelsin.

  3. 60-61 kilo peki boy kaç elif? yase gibi biri olsa bizde de hiç fena olmazdı vallahi. ben de emziriyorum diye hiç dikkat etmiyorum, boyuna yiyorum. beni de görenler yok hiç kilolu değilsin diyorlar ama yok işte… benim boyuma göre 50 fln olmam lazım yaa. şu an 55 im ve bal gibi de bel çevrem genişledi. normal doğum yapmış olsam da genişledi işte… ve in-cel-mem lazım!

  4. Ya ben spor yapmayı hiç ama hiç sevmiyorum. Doğumdan sonra lisedeki kilosuna dönebilen şanslılardanım çok şükür. Hamilelikten önce yoga yaptım tam bana göre dedim. Yakında yeniden yoga yapacağım. Ama spor yerine dogru beslenme şeklide bence kilo vermek için yeterli. Bir yerde okumuştum. Eger spor hayatınız boyunca yapacağınız birşey değilse arada sırada yapılan sporun vucuda zararı bile olabilirmiş.

  5. ben de aynı durumdayım 🙂 aralık ayından beri artık kendime geleceğim diyorum, hatta 1 mart’ı başlangıç ilan etmiştim o da yalan oldu. şu insanların ” böyle iyisin”lafı bizi caydırıyor ya.bana da öyle diyorlar sinir oluyorum. koca göbeğimi hiç mi fark etmiyorsunuz! Ama en çok da sağlıklı olma kısmına katılıyorum. Bi merdiven çıksak tıkanıyoruz ya.

  6. super yazi.. dogru bakis acisi.
    SAGLİKLİ KİLODA olmak, SAGLİKLİ BESLENMENİN kacinilmaz bir SONUCUDUR. Saglikli ve Dogru beslenmenin de bahanesi yoktyr. Cocuklu-cocuksuz, hamile-emziren, cocuk-genc-yasli, erkek-kadin HERKES saglikli beslenmeli. HERKES saglikli yasamali.
    fikirlerine tam destek veriyorum. Ne zaman tamam dersen bekliyorum…
    tam destek veriyorum fikirlerine. Senden hbr bekliyorum…

  7. Kendime de sana da “hodri meydan” diyorum!!! Tek korkum son 3 defada olduğu gibi bunu da devam ettirememektir ancak…. korkuyorum… sihirli değnek istiyoruuuum!!!!

  8. yürü be Elif,kim tutar seni,ben de dün Mango’nun yeni sezonunu gördükten sonra bugün itibariyle başladım.

  9. benim de evimde askılık olarak kullandıgım bir koşu bandım var 🙂 ben de gaza gelip kendime meydan okumalıyım bence..yoksa bu işin sonu yok 🙂

  10. Nil Gün’ün ‘Pazartesi rejime başlıyorum’ isimli kitabını öneririm herkese.Sıradan bir diyet kitabı değil,adı sizi yanıltmasın.

  11. Off yarama basmayın. Doğum kontrol hapıydı, masa başı işti, TV başında uyuklamaktı derken 10 kilo aldımm:(( Her seferinde diyete başlayacam, spora başlayacam deyip dendimi kandırdım. Hep ertelemek için bir bahanem vardı. Bu çanlar benim için de çalıyor olmasın sakın :)))

  12. Allahtan zayifim AMA saglikli yasam adina bende spor yapmak isterdim fakat bahane cok Ev islerini yetistiremiyorum ki spora vakit ayirayim. Bu arada mangonun yeni sezon gomleklerinden aldim iki Tane cok da guzel oldular.( cok gicigim dimi :))

    • çok pis beddua ederim bak:) giyin şekerim giyin,gelecek ay ben de alıcam azmettim,hem belki indirime girer:)

  13. Elif bana da acilen Yasemin Hanım ın bağlantısı lazım..Ne dersin bana da faydası olur mu?Her gün işe en iğrenç konfeksiyonla gitmekten fenalık geldi…

  14. blogcuanne benden çok yaşayacaksın:) bende tam bu konudaki yeni kararlarımı yazacaktım, kilomuz ve hedeflerimiz bile aynı.. bu yolculukta başarılar diliyorum.

  15. Merhaba ,
    Çok uzun yıllar spor özürlü olarak yaşamış biriyim.İstemediğimden değil kesinlikle , spor yapmanın bilincine varamamışlığımdan tamamen.Birçok spor salonuna dünyanın parasını ödemiş ve doğru düzgün gedememiş biriyim.Ama sonunda farkına vardım ki ben gerçekten spor yapmayı istememişim.Şimdi evde hem pilates, hem de yoga yapıyorum.Yürüyüşde vazgeçemediğim bir aktivite oldu.Hem de bedava .. Sağlıklı da besleniyorum.Hiç aç kalmadan günde 7 öğün..Hem kilo veriyorum.Hem de olmadığı kadar tüm besinlerden yiyorum.Daha ne olsun…Herkese tavsiye ederimmm

  16. biz eşimle diyetteyiz. ilk hafta 1.7 kg verdik. diyetisyende bizde sonuçtan çok memnunuz. hiç aç değiliz. habire yiyoruz ve kilo veriyoruz. korkmadan başla elif..

  17. ben de bu sabah tam da ayni seyleri dusundum.. iyi ki yazmissin, sabah dusunduklerimi unutmayacagim..

  18. dr osman müftüoğlu der ki
    yediklerinizin yarısını yiyin
    hareketinizi iki katına çıkarın
    kilo vermemeniz mümkün değil.bu kadar basit bir yöntemi dahi başaramayacak kadar aciz,zavallı,pejmürde bir hiçim:(

    • en cok bu yorum dokundu bana bende ayni aciz zavalli iradesine hakim olamayip 400 gr cikolata bilmem kac kalorilik kekleri yiyorum yiyorum yiyorum kendime ozel kisirlr borekler yapiyorum yiyorum yiyorum ve hala pisman olmayip ne yesem diye ariyorum yakinda bin kilo olurum ne yapacagimi bilmiyorum aciz zavalliyim ve asiri sisman olmak uzereyim hic birsey beni ikna etmiyo kilo verdirmeye

  19. bugün bende korse bakarken ne kadar boş işlerle uğraştığımı düşündüm 25 kilo fazlalığım var korse neremi kapatacaksa

  20. ben bu derin emmeyi birakinca kilo verecegim lafina takildim. sucu cocuga atmak gibi oluyor. sen spora rejime basla, onun iki emmesi mi seni engelleyecek. meme ile kilo vermeyi iliskilendirme. zayiflayacagim diye cocugu memeden kesmeye sartlamissin gibi geldi bana, baska sebepten keseceksen baska, ama emzirirken spor da yapilir kilo da verilir, ne de olsa ilk gunlerdeki gibi cok emmiyor. onun iki firt emdigi de ekstra kalori yaktirir sana hatta. (tabii emziriyorum diye yemeye vermeyeceksin kendini, normal diyet yapacaksin).

    • Yok, benim emzimeyi bırakma zamanım bir yaş civarıydı. Kilo olayıyla alakası yoktu yani. Gel gör ki Derin o kadarını bile zor götürüyor, son zamanlarda ağzına tıkar oldum memeyi.

  21. Bende cocuk sahibi olma planlari yaparken once kilo verme karari aldimsa da 3gun diyetteyim as gun tatil:) sizin gibi bir kac kucuk kiloda degil 16 kilo vermem lazim. Hamilelik oncesi ile ilgilide onerileriniz olursa memnun olurum:)

  22. hayatta hicbirsey yapmak icin gec degildir. onemli olan karar vermek. yolun yarisina boylelikle ulasacaksiniz. kaliteli bir yasam icin ve dahasi cocuklariniza dsha kaliteli ve saglikli yasam ornegi olmalisiniz. kilolari dert etmeyin, ilk once saglik sonra zaten kilolar beslenmeniz ile gidecektir. tabiki bir uzman yardimi alirsaniz bu sonuc daha mukemmel olacak.

  23. Koşu bandı kondisyon bisikleti…her şey var da azim yok:(((

Bir Cevap Yazın

