Güle güle memeler

Eveeet. Derin’le bundan neredeyse bir sene önce başladığımız emzirme maceramızı noktalamış bulunuyoruz.

Aslında birkaç gün oldu, ama ben emin olmak için beklemedeydim. Nitekim iki gündür reddettiği memeyi bugün de şahitlerin gözü önünde tükürerek püskürtmesinden sonra artık bu işi noktaladığımıza ikna oldum.

Rahme düştüğü ilk dakikadan beri yaptığı gibi, bunun da zamanını kendi belirledi Derin’ciğim. Bana bırakmadı başına buyruk oğlum.

Derin’in kendi kendine memeyi bırakması Doğan hanesinde geniş yankı uyandırdı. Bakın ne dediler:

Derin – İster bırakırım, ister bırakmam. Keyif benim keyfim değil mi? Pişman değilim. Yine olsa yine bırakırım.

Deniz – Eee, ne güzel dalga geçiyordum anneyle “memeliiii, memeliiii” diye. Şimdi ne olacak?

Doğan – Nihohahaha! Sonunda!!!

Bana gelince… Hedefim zaten bir sene olduğu için şokta değilim. Buraya kadar getirebildiğimiz için mutluyum. Biraz hüzün, biraz rahatlama. Hepsini birlikte yaşıyorum. Ve olumlu tarafından bakıyorum:

  • Ağzı yüzü bir tarafa gitmiş emzirme sutyenlerimle vedalaştığım için parti yapasım, iç çamaşır çekmecemi baştan yaratasım var. Yok mu buralarda bir Victoria’s Secret?
  • Çocukları anneanne-babaanneye bırakıp Doğan’la başbaşa bir yerlere gidebiliriz. Öyle de ihtiyacımız var ki…
  • Şarap içmeye başlayabilirim. Yaşasın!
  • Ve, asıl önemlisi: Kilo vereceğim-spora başlayacağım döneminin miladındayım. Az önce Yasemin’e mesaj attım: Meme bitti, ben gelebilirim.

Emzirmek benim için özel, güzel, değerli bir dönemdi. Böyle olacağını düşünemezdim ama şimdiden özlüyorum. Hele de son zamanlarda Emziren Anneler grubu’ydu, Emzirme Reformu‘ydu derken o kadar çok girdim ki işin içine, içimin bir tarafı cız ediyor.

Ama buraya kadarmış. Ne demişti Beyhan: Beden doğurur, yürek büyütür. Bedenim doğurdu, memelerim emzirdi. Şimdi sıra büyütme faslında.

48 Yanıt

  1. Kendi kendine bırakması ne güzel olmuş. Hayırlı olsun. Bol şaraplı günler. 🙂

  2. Hamilelikle beraber büyüyen ve küçülmeyen göğüslerime rağmen ben de emzirmeyi çok özledim. muhteşem bir bağ.

  3. Şu nihohahaha kısmı bizim evde de oldu bu durum en çok babaların yüzünü mü güldürdü nedir? 🙂

  4. Kuzey de 1 ay önce bıraktı. sağarak vermeye devam ediyorum ben de. henuz 7 aylık. emzirmeyi ben de cok özlüyorum.

  5. Sevgili Elif bence 1 yıl gayet güzel bir süre….Deniz ne kadar emmişti? Ben de tamamemn seninle aynı duygular içindeyim…Arda gündüzleri emmeyi bırakmıştı gece emiyordu sadece, fakat 10 gün önce ben işe başlayınca memeye bir düşkünlük başladı:) Özlem herhalde:) Bu arada emzirme süresince hiç mi şarap içmiyordun? ben haftasonları 1-2 kadeh içiyorum ama üzerine en az 5-6 saat emzirmiyotum…Sevgiler…

    • Deniz de 13 ay emdi. Onda daha ortak bir karardı, hani istese bir süre daha devam edebilir gibiydi. Derin Nuh dedi, peygamber demedi.

      Şarap konusunda da, aslında bir kadeh falan içiyordum ayda yılda bir. Ancak sonra katıldığımız emzirme rehberi eğitiminde hocalar kanına ne oranda karışıyorsa süte de aynı oranda karıştığını söylediler alkolün. Ben de çekindim o noktadan sonra. Ne bileyim, biraz daha sabrederim dedim. Ve işte şimdi zincirleri kopardım, tutmayın beni! 🙂

  6. Ayaz da kendi kendine bırakmıştı, bir yaşından hemen sonra.. şanslıyız bence bir de bu konuda vicdan azabı ya da bocalama yaşamıyoruz… o istese de ben bıraktırmaya çalışsam sinirlerim çok yıpranırdı eminim..

  7. hadi bakalım hayırlı olsun..

  8. 11.5 aylık oğlum birkaç gündür, işte sağıp eve getirdiğim sütleri (mamayı da denedik) biberondan içmeyi reddediyormuş. Beni de akşam pek keyifli emmedi. Sabah daha iştahlıydı..Bunlar acaba bırakma alametleri mi?
    @Elif: Peki Derin ne içecek şimdi?Devam sütü,inek,keçi sütü? Yoksa yoğurt takviyesi mi artacak?

    • Yaklaşık bir haftadır falan mama veriyordum. Yakında doktor randevumuz var, sanırım süte başlarız artık.

      • Benim de sorunum aynı oğlum 8.5 ayda emmeyi bıraktı 9 a kadar sağarak vermeye devam ettim şimdi 10.ay içinde ve hiç emmiyor e haliyle benimde sütüm bitti. Gece mama veriyorum zaten gündüz yemek yiyor gecede 400ml falan mama alıyor bana biraz çok gibi geliyor herkes böylemi acaba çok merak ediyorum????

    • benim oğlum 13 aylık biz artık yemeklere geçiş yaptık ve süt yerinede junior devam sütü veriyoruz bilmek istersin diye düşündüm 🙂

  9. Yazdıklarınızı okuyunca bende bi tuhaflık var galiba dedim , oğlum 22 aylık ve halen emziriyorum 🙂
    İşin kötüsü bırakmaya hiç niyeti yok gibi görünüyor ve ben de aramızdaki bu özel bağı çok sevdiğim için memeden kesme işini hep erteliyorum..Bu gidişle kaçınılmaz kararı vermek bana düşecek ve ben çok vicdan azabı çekeceğim , biliyorum ama ne yapalım..18 yaşına kadar emzirecek halim yok ya 🙂

    • ceren, sende bir tuhaflik yok, dunya saglik orgutu’nun arastirmalarina gore dunyada emzirme ortalamasi 4 yas :))

      27-28 ay kadar emzirdim, oglan 4 yasina geldi hala pismanlik yasiyorum erken biraktirdim diye..

      Ikinciyi, eger bir aksilik olmazsa 7 yasina kadar emzirmeyi dusunuyorum 🙂

  10. hep soyluyorum ne kadar emzirdiğin onemsizdir.
    bebeğim iyi yiyor mu? genel sağlığı yerinde mi? en onemlisi iyi uyuyor mu? bunların cevabı evetse emzirmek bence cok cok arka planda kalıyor/kalmalıdır… belli bi aydan sonra anneyle bebeğin tek ve en buyuk bağı, tek teselli bulma yeri memeler olamaz/olmamalı bence.
    ve 11 ay cok cok guzel bir sure.

  11. hem kıskandım, hem de dün geceki emzirme faslında içimden taşan duyguları hatırlayınca iyi ki emziriyorum dedim. Ne karılık duygular bunlar. Öte yandan hamileyken aşermedim, emzirirken aşeriyorum resmen yasaklara. Buz gibi bir Miller, şişenin tepesine limon sıkıştırılmış… Offffff……

  12. ELİF peki derin şimdi ne içecek? gece uyanınca falan, gün içinde. anne sütü pek rahattı, bitti…

    • Gün icinde zaten almiyordu. Bir tek gece emiyordu, onu da bıraktı. Simdilik formül mama veriyorum. Doldurma konuştuktan sonra süte geceriz diye düşünüyorum.

  13. Bir süre daha sağıp içirme mevzusunu düşünmezmisin? Hani hazır varken???

  14. ne güzel kendi kendine bırakmış olması ben kızımı 12,5 ay emzirdikten sonra bırak-tır-mıştım kendisi 3 gün bana düşman gibi davranmıştı….

  15. pardon 21,5 ay yazacaktım yanlış olmuş

  16. Doğan – Nihohahaha! Sonunda!!!

    kısmını anlayamadım ben 😉 neden sebep?

  17. Elif dua et lütfen Doruk ta artık peşimi bıraksın. Lakin bu annenin içi elvermiyor o isterken bıraktırmayı….. :((

    Bende şarap içiyorum arada bir kadehcik ama kafamda soru işareti olduğu icin zevk alamıyorum eskisi gibi….. Bırakınca bende bir şişe içmeyi planlıyorum. Hatta martini, margerita, mohito falan karıştırmak istiyorum 🙂

  18. Amanın! Derin’le Kerim telepati kuruyorlar aralarında besbelli. Bizimki de bolca ısırma, hatta koparma eyleminden sonra gündüz tamamen kesti memeyi. 2 sene hedefim corkladı ama bir yanım da o özgürlük hisine gülümseyerek bakıyor.. ehuehue

  19. Kızım da 11 ay civarinda kendi istegiyle birakmisti yarin yasina girecek. Zaten geceleri emiyordu artik geceleri uyanmiyor. gecenlerde gogsume vurmaya basladi acaba istiyor mu diye bir deneyim dedim vermemle isirmasi bir oldu birakmasi isabet olmus galiba:)
    B

  20. Evet Elif benim de en merak ettiğim konu şimdi Derin’in ne içeceği ve ne kadar içeceği. Begüm bugün memeyi bıraksa ağzına biberonu versem bir yudum alır ve bırakır hani Milupa diyor ya günde min.500 ml diye Begüm hayatta içmez alıp biberonu eline. Zaten geceleri 5 defa kalkıyor memesiz sakinleşmiyor, ben hiç zannetmiyorum bırakacağını daha bizim yolumuz uzun. Buz gibi birayı çok özledim ben de özellikle yaz gelince napıcam bilmiyorum. Diyet konusuna gelince ben 1 ay önce başladım diyete,emzirdiğimi belirttim. Şimdi hem kilo veriyorum hem de sütüm çoğaldı. Keşke daha önce başlasaydım diyete.

    • missred,nasıl bı dıyet? ben süt verdığim için diyetı hep ertelıyorum da.merak ettım?2000 kalorılıkmı?

      • Ben de merak ettim, Sevgili Missred? Nasıl bir diyet bu hem kilo verdirip hem de süt arttıran? Paylaşırsan sevinirim..Sevgiler..

  21. Ben bir senede birakmak isteyince Canan uzulup zorlamistim biraz zorla bakalim buyudukce o kadar seker emiyorlar ki, ben olsam hemen birakmazdim.

  22. Ben bir senede birakmak isteyince Canan uzulup zorlamistim biraz zorla bakalim buyudukce o kadar seker emiyorlar ki, ben olsam hemen birakmazdim

  23. Kıskandım, desem? 😦 Ya nasıl bir paradoks, ikilemdir bu!! Yılmayıp emzirenleri çok takdir ediyorum. Ama bilmiyorlar ki her çocuk başka. Her aile başka.
    Bakalım bizim hikaye nasıl olacak… Bakalım Selen memesiz geceleri nasıl karşılayacak??…

  24. kızım 19 aya yakın emip kendiliginden buraktı ama oğlum 12 aylık aşırı düşkün tecrübeli anneler yazabilirmi meme buraktırmanın bir püfü varmı daha emzireceğim ama aklımın bir köşesinde olsun

    • benim kizimda bayilirdi 22 ayda zor birakti ben careyi bir hafta annemde kalmasiyla bulmustum. Beni gorunce zaptetmek imkansizdi cunku.

    • mrb
      küçük yeğenim 24 ay emdi ablamartıkçok sıkıntıçekiyordu çünküsüreklimemedydi sabırtaşıdiyebir şey var aktarlarda satılıyorben şiddetletavsiyeediyoruöm anında çözüm sağlıyor

  25. ben neden hemen bırakmak istiyorum bu emzirme işini ?? derin le ece nin arası 3,5 ay. ece küçük. bu sıralar yakası açık bluzlar giydiğimde elleriyle yakayı daha da çekip ağzını göğsüme yaslıyor oysa kendisi! 🙂

  26. Basliginiz tam cocuk kitabi adi gibi olmus 🙂 Cok eglenceli.

    Bu sureci boyle sancisiz atlattiginiz icin sevindim, zorla biraktirmak yipratici oluyor zira.

  27. benim de bir oğlum var adı Derin 🙂
    kendisi bana izin verdikce bende yemek yapıyorum..
    🙂 ve onları http://duduklutencere.wordpress.com/ adresinde paylaşıyorum.. 🙂
    bizim daha memeyi bırakmamıza çoook var.. henuz 2 aylık..

  28. hayırlı olsun; yepyeni bir başlangıç 🙂

  29. Yeni döneme hoş geldin:)
    Benim kızım da 14 aylıkken bizim gittiğimiz 4 günlük tatilin onunda memeyi unutuvermişti:) Sen de bu kadar sancısız olduğu için çok şanslın.
    Umarım biberon ve süt aşkı adına hiçbir sorun yaşamazsın.

  30. Kızım, 16 aylıkken, o emmeyi, ben emzirmeyi çok severken; oğluma 4 aylık hamile olduğumdan, doktorumun söylemesiyle memeye güle güle dedik. Çok üzüldüm ben çünkü en azından 2-2,5 yaşına kadar emzirmeyi planlamıştım. Oğlum doğunca tekrar deneyeceğim, eğer alırsa yeniden emzireceğim. Yoksa da ne yapalım, oğlan emecek uzun zaman artık:)

    Fakat şu da bir gerçek ki; emmeyi bıraktığından bu yana geceleri kesintisiz uyuyor. Diğer yandan, memeyi görür görmez gözleri parlıyor yavrumun…

    Bu ne yaman çelişki anne!!!

  31. Hayırlı olsun.. Allah nasip ederse, bende inşallah oğlumu bir yaşına kadar emzirmek istiyorum…Derin’in kendiliğinden bırakması süper..

  32. hadi hayırlısı…

  33. Çok teşekkürler yorumlarınız için.

Bir Cevap Yazın

