Hediye Kitap: Süpermen Türk Olsaydı Pelerinini Annesi Bağlardı

Bu haftaki hediye kitabımız Elma Yayınevi‘nden.

Kitabın adı yanıltmasın. Ebeveyn kitabı değil bu kitap. Ahmet Şerif İzgören’in diğer birçok kitabı gibi kişisel gelişim kitabı da değil. Toplumsal gelişim kitabı.

Evet, öyle diyor İzgören:

Bu kitabı kişisel gelişmeyin diye yazdım, toplumsal gelişin. Etrafa da gram katkınız olsun.

Kitabı okuyalı bayağı bir zaman oldu. Ondan beri etrafımdaki herkese okutmaya, aldırmaya çalışıyorum. Öyle bir kitap çünkü. Okuması zorunlu olmalı. İnsan olmak isteyen, etrafına, ülkesine faydalı olmak isteyen herkes okumalı.

Kitabın giriş kısmında Süpermen Türk olsaydı pelerinini kesin anası bağlardı diyerek Türk annelerinin aşırı korumacı tavrına gönderme yapıyor İzgören. Daha sonra da Girişimcilik, İş Kalitesi, Dürüstlük, Yurt Sevgisi ve Hoşgörü bölümlerinde, konuyla ilgili hikayelere yer vererek içinde bulunduğumuz toplumu nasıl geliştirebileceğimizi anlatıyor.

Örneğin, Louvre Müzesi’ne gezi düzenleyen bir sınıf öğrencinin, Mona Lisa tablosunun önünde çekilmiş resimlerine yer vererek şöyle diyor:

Yer Paris, Louvre Müzesi. İlköğretim öğrencileri gezmeye gelmişler, resim dersi yapıyorlar. Nasıl mı?

Arkadaki resim insanlık tarihinin en tanınmış, en iyi resimlerinden biri, Mona Lisa.

Eğitim sistemine bakın.

Alıyorsun ilkokul öğrencilerini ve “Vinci çizmiş ya bu resmi, sen de çizebilirsin” diyorsun.

Bir de bizi düşünün.

Ben bir halt ezberleyemediğim ve o modern matematiği falan anlayamadığım için her girdiğim matematik dersi sonrası “angutsun oğlum sen” diye kendime kızdım.

Oysa iyi bir sporcuydum. Haftada altı saat matematik, bir saat beden eğitimi göreceğime bir saat matematik, altı saat beden eğitimi görseydim, hatta onu da atletiz oistinde, futbol sahasında görseydim, ülkeye faydam daha fazla olurdu.

Toplumsal gelişimin önemini ise şöyle anlatıyor İzgören:

Yıl 1948. Kişi başına düşen yıllık milli gelir Kore’de 65 dolar, Japonya’da 130 dolar, Türkiye’de 200 dolar.

Yıl: 2007: Kore’de 24.000 dolar, Japonya’da 40.000 dolar, Türkiye’de 4.000 dolar.

Aradaki fark: bakanlar, işadamları, okul müdürleri, politikacılar, öğretmenler, emniyet müdürleri, polisler, doktorlar, esnaflar, biz…

Yurt sevgimizi, hoşgörümüzü, girişimciliğimizi, iş kalitemizi, dürüstlüğümüzü adım adım törpüledik.

Çocuklarımız da bizim gibi yetişirse bittik. Onları kurtarırsak şahane.

Sizce hangisi olacak?

Öncelikle kişisel gelişmeyi bırakın, toplumsal gelişin.

Kitabın anlatımı o kadar akıcı ki, elinizden bırakamıyorsunuz. Geçen hafta sonu biz düğüne gittiğimizde Ece’yle Gülen (Ece’nin çok yakın bir arkadaşı) çocuklara bakmaya gelmiş, gece de bizde kalmışlardı. Sabah uyandığımızda Gülen’in elinde bu kitap. “Akşam yarıladım” dedi. “Al götür, bitir” dedim. “Yok, bende de olsun istiyorum. Satın alacağım” dedi. Öyle bir kitap bu. Herkesin kütüphanesinde olmalı. Tekrar tekrar okumalı.

Süpermen Türk Olsaydı Pelerinini Annesi Bağlardı ile ilgileniyorsanız yorum kısmı kapanana kadar yorum bırakmanız yeterli. Kazananı yine yorumlarda açıklayacağım. (Lütfen sizinle iletişime geçebilmem için geçerli bir e-mail adresi girin)

İyi şanslar!

Reklamlar

138 Yanıt

  1. bu kitabı daha önce de önermıştın blogcu anne,umarım bana çıkar=)

    • Evet, daha önce de birkaç kez bahsetmiştim, ancak hediye kitap kapsamında ilk kez tanıtıyorum.

  2. şansıma denemek istedim. ama çıkmasada mutlaka okunacak listesindeki yerini aldı bile.

  3. ne kadar doğru söylemiş ben bu kadarla kalmazdım yavaş uç, dikkatli uç gibi şeylerde söylerdim , yapmamak lazım biliyorum ama elimde değil

  4. Bende bende!.. 🙂

  5. Kitabi okumayi cok isterim.

  6. Biz de katılıyoruz:)

  7. A.Şerif İzgören’i biryerlerde konuşmacı olarak yakalarsanız da kaçırmamanızı tavsiye ederim, toplumu bilmem ama benim kişisel tarihimde yeri çok büyüktür, kafamdaki at gözlüklerini onun konuşmacı olarak katıldığı 1,5 saatlik bir panel sonrasında çıkardım desem yeridir, takip ederim, severim kendisini…

  8. Gercekten cok dogru, cocuklarimizin iyiligi icin bu kadar koruyucu olmamak lazim. Buyuyunce onlar cekiyorlar bunun cezasini… Onlari hayata hazirlamaliyiz. Ben de fark ettikce kendimi engellemeye calisiyorum.

  9. ben de ben de 🙂

  10. Kitabın başlığı insanı ister istemez gülümsetiyor. Sayın İzgören’in iki kitabını daha evvelden okumuştum. Akıcı bir üslubu var. Anlaşılan bu kitabı da beklentileri fazlasıyla karşılıyor.

  11. Bu kitabı daha önce duymuştum ama alıp okumak bir türlü kısmet olmadı…Kimbilir belki de hediye kitap bana çıkacağı için kısmet olup alamamışımdır 🙂

  12. Gerçekten güzel bir kitapa benziyor ilk kitap alışverişinde kesin alınacak teşekkürler böyle güzel tavsiyeler için

  13. Kitabı cok merak ettim dogrusu.umarım bana çıkar.çıkmazsa da gidip alacagım kesin

  14. Ben de okumak istiyorum.

  15. Almayı çok istediğim bir kitap. Umarım bu defa çıkar. Çok teşekkürler Blogcu Anne.

  16. Verdiği kitaplar gerçekten çok güzel.Bize de çıkar inşallah.

  17. çook istiyorumm 🙂

  18. tanıttığın kitapları ilgiyle takip ediyurum. teşekkürler…

  19. evet evet bende okumak istiyorum.ilk yazdıgın yazıdan itibaren çok merak ediyorum.ama bir türlü alamadım sadece başlıgı hafızamda dolanıp duruyor.

  20. bende istiyorum bende:))

  21. buradan çıkmasa bile satın alınacaklar listemde 🙂

  22. Ben de okumak isterim 🙂

  23. Gercekten bende cok merak ettim simdi, cikmasada almaliyim hemen:))

  24. kitabın adına da katılıyorum talibi olmaya da. :)ama en çok ne şekilde elime geçerse geçsin kesin okunacaklar listesine almaya katılıyorum..

  25. sansımıza bakalım bu seferde….

  26. bir daha şamsımızı deneyelim 🙂

  27. Super baslik! Biz de deneyelim bakalim sansimizi

  28. şansıma çıksada çıkmasada alıncak ve okuncak 😉

  29. Elimdeki ‘Beyoğlu Rapsodisi’ni bitirememe rağmen resmen özendim bu kitaba.Şansımı deneyeyim ama omazsa kesin temin edeceğim en önemlisi Eda’ya geleceğe dönük bir yatırım olacak sanırım…

  30. ben de favori listeme eklemiştim daha önce tavsiye ettiğinizde. kısmet diyelim

  31. Canım merak etiim. Sonucuda merakla bekliyor olacağım.

  32. alınacak kitaplar listeme eklendi 🙂

  33. Ben de katılıyorum!

  34. e bu sefer bizim olsun 😀

  35. yine varımmm

  36. hediye ettiğiniz kitaplardan birkaçını satın almıştım.. bir iki gün önce de hediye ve tavsiye ettiğiniz kitapların listesini çıkardım en nihayetinde ve bu sabah büyük bir kısmının siparişlerini verdim.. ve dedim ki kendime, bundan böyle hediye ve tavsiye edilen kitapların maili geldiğinde, aktarılmalı alınacak kitaplar listesine..

  37. elifff, bu sefer nolur?

  38. bende varım:))

  39. Bu kitaptan daha önce de söz etmiştin. İlgimi çekmiş, adını not etmiştim (Adı zaten akıldan çıkacak gibi değil.) Bir türlü fırsat bulup da alamadım. Haydi o zaman “Rast gele!”

  40. Şansımı tekrar deniyorum.. Teşekkürlerr

  41. Sans gel…

  42. Daha önce ‘Şu hortumlu dünyada fil yalnız bir hayvandır’ kitabını okumuş çok beğenmiştim. Bunu da okumak isterim.

  43. Sansimi deniyorum 🙂 Bakalim bu sefer bana cikacak mi 🙂

    Tavsiye icin de ayrica tesekkurler…

  44. şansımı deniyorum…

  45. daha dün bu kitabı kızımın okulunda öğretmeni ile konuşuyordum daha önce de sizin sitede ilk rastlamıştım yanlış hatırlamıyorsam oğlum olsa kesin alırdım demiştim ama şimdi ki anlatımınızı okuyunca fikrim değişti …..şimdilik bu fırsatı değerlendirelim şansımızı deneyelim istiyorum ….

  46. Bana çıksın ne olur 🙂

  47. TAM BENLİK BİR KİTAP….

  48. bende şansımı denemek istiyorum

  49. Bizde istiyoruzzz

  50. haydi şansım! 🙂

  51. bu sefer olsun bari ya…

  52. ben de varım 🙂

  53. bizde varız..

  54. hadi bakalım bana çıksın 🙂

  55. belki bana çıkar… sanıyorum eğer çıkmazsa, zaten aklımda takldığından bulur alırım. aklımda durcanaa midemde dursun hesabı

  56. Hadi bakalim 🙂 Sansimizi deneyelim…

  57. Cok guzel bir kitapmis. Alinacaklar listesine eklenmis olsa da burda da sansimiz deneyelim.

  58. Şansımı deneyeyim

  59. Ahmet Şerif İZGÖREN’in bazı kitaplarını okumuştum ve çok beğenmiştim. Şansımızı deneyelim bu kitabını da merak ettim.

  60. Bu sefer kendim için …

  61. bu kitabı mutlaka okuyacağım çıkarsa ne ala:)

  62. Şansımı deniyorum ama çıkmazsa da gidip kitapçıdan mutlaka alacağım :))

  63. Ben de varım 🙂

  64. Ben de çekilişe katılmak istiyorum 🙂

  65. bana çıksa süper olur 🙂

  66. Ben de artık bir kitap kazanayım sizden ! :))

  67. Elif,Deniz’in kitaplarına bakmak için girmiştim,kızım İzgi’ye kitap alıcam da,belki de ben bir kitap kazanırım:) nurturia’dan izgi:)

  68. ben de varım

  69. Daha önce bahsetmiştiniz ben de al-oku listeme eklemiştim de almak nasip olmamıştı, ilk kez ”hediye kitaba”yorum yazıyorum , umarım çıkar, çıkmazsa da listede en üst sırada.

  70. Benim de ne zamandir aklimdaydi ama bir turlu alamamistim. Bakalim belki bu sefer cikar:)

  71. Gerçekten okunması gereken bir kitap.İnşallah bana çıkar.Sevgiler:))

  72. isteriz, isteriz.

  73. çıkmıyo ama olsun:)

  74. bende istiyorum her zamanki gibi 🙂

  75. Bu kitaba sahip olmayi cok istiyorum.

  76. Bu kitabı okumayı bende çok isterim zira bende tüm anneler gibi geleceğin Süpermenini yetiştirirken hata yapmayı istemem 😉

  77. bize çıksın, bize çıksın!!!!!

  78. çok ilgimi çekti en kısa zamanda edinmek lazım 🙂

  79. Bende…

  80. durmak yok yola devam

  81. kitabı çok merak ettim .şansımıza çıkmazsa alırız artık .

  82. bu sefer kendim için istiyorum 🙂

  83. çıkmasa bile okunması gereken bir kitap bnde alacağım

  84. ben de okucam 🙂

  85. bu sefer bari bize ciksin her kitaba yorum birakiyorum is inada bindi yawwf:))))

  86. Denemeye devam

  87. Ben de istiyorum

  88. bize de “alın götürün”diyorsun yani 😛

  89. merak ettim doğrusu..

  90. belki bu sefer…

  91. Kitabı henüz okumadım ama gerçekten ilgi çekici görünüyor ve o etkileyici başlık çok doğru çünkü kadınlar zayıftır, ama analar kuvvetlidir.Bırakın pelerin bağlamayı, Süperman Türk olsa anası onun pelerinini kendi elleriyle örerdi,Süperman’in ışın ve ışık saçan bakışları belki bir binayı yerle bir edebilir ama bir Annenin gözyaşları bazen dünyayı devirir..O yüzden Süperman Küçüktür Anneden.Yani yalnmıyorsam çözüm kümesi bu…

  92. Pek şanslı olduğum söylenemez ama yine de denemek lazım 😉

  93. Ahmet Şerif İzgören’in videoları da müthiş ! Umarım sanslıyımdır da bana gelir bu kitap…

  94. ben de istiyorum bu kitaptan 🙂

  95. bize çıksın 🙂

  96. ben de istiyorum bu kitabı. aslında kendisi anlatsa da biz dinlesek daha güzel olurdu ama napalım.. :))

  97. bakalım bu kez şans mehmet nihat ve bana gülecek mi?

  98. bugun olumlu ne dusundumse oldu bu da mete bebegın sansına olsun , bahtı hep acık olsun

  99. Kitabi mutlaka okumam lazim

  100. ben de varım..

  101. bende oğlum için istiyorum.

  102. okumak için can atıyorum…

  103. Belki de bana cikar!

  104. elifcim geçen hafta için teşekkürler. kitabım özenle paketlenmiş olarak elime ve oyunlarımıza ulaştı 🙂 keşke bir de imzan falan olsaydı beee?
    he he ben şansıma güveniyorum. yine katılmak isterim eğer bir mahsuru yoksa?

    • Kitabı yayınevi doğrudan gönderdi. Yoksa mutlaka bir not düşerdim 🙂

  105. Bizde şansımızı deneyelim .

  106. Evet Blogcuanne kitapların önüne sevgiler filan yazsın lütfen..(bu arada sanki bana çıktı da:))

  107. bende talibim..sevgilerimi gönderiyorum..

  108. bizde burdaayızz

  109. kazansamda almak sart oldu…

  110. hadi bakalım bende bu kitap için şansımı deneyeyim;)

  111. umarım bana çıkar

  112. bize çıksın

  113. bu sefer çıkar mı acep ??

  114. ne zamandır okumak istiyordum. İlk defa bir hediye için yorum bırakıyorum buraya
    sevgiler

  115. kesinlikle annesi bağlardı

  116. Katılmaya devam…

  117. kismet

  118. Ben de talibim,
    herkese iyi haftalar:)

  119. Ben de erkek cocuk annesiyim, ben de ogulumu gelinimin yanında “pasam, oglum, terlemis misin gel sırtina bakayim evladim” diye sevecegim 🙂 bu kitap tam benlik

  120. acaba?

  121. çıkarsa ne ala, çıkmazsa sipariş verip almalıyım hemen…

  122. kesinlikle okumak istiyorum bu kitabı

  123. bana çıkması dileğiyle

  124. Kitap belirtilen üzere farklı konuları da barınırsa da bu kitaba en çok benim ihtiyacım var çünkü gerçekten benim kocam süpermen olsaydı pelirinini annesi bağlardı tabi süpermen olmasına izin verilirse….

  125. Geç kalmadık umarım…

  126. aa kapanmamıs

  127. çok isterim

  128. ben de şansımı deneyeyim, hiçbir çekilişten bir şey çıkmadı henüz…

  129. şans?

  130. bende katılıyorum. belki çıkar?

  131. Kitabın şanslı talihlisi Simla. Kendisiyle iletişime geçiyorum.

    Katılan herkese gösterdiğiniz ilgi için teşekkürler.

  132. tbrkler…yine kaçırdım 😦

Yorumlar kapatıldı.

%d blogcu bunu beğendi: