Nilü’nün Gebelik Günlüğü, 31. Hafta – Hangi marka puset?

Hamileliğimin neredeyse 31. haftasını bitirirken hala birçok hazırlığımı tamamlamadığımı düşündükçe biraz panikliyorum. Geriye kalan her günü dolu dolu geçirip elimi hızlı tutmanın zamanı geldi.

Kısaca bu haftamın semptom listesi şöyle:

  • Geceleri beni uyutmayan bacak ve bel ağrıları
  • Yine geceleri gerilmeyle başlayan karnım patlayacak hissiyatı
  • Emrem’in içimde sığamıyormuşçasına hareket edişi, o hareket ettikçe karnımın yamuluşu, kafasını ve poposunu adeta hissetmemin verdiği mutluluk
  • Damarlarımın belirginleşmesi; özellikle karın ve göğüs bölgesinde
  • Artan mide yanmaları (Emrem saçlı mı olacak ne?)
  • Duygusallık, her şeye kolayca ağlayabilme
  • Giderek kalınlaşan kalçam ve bacaklarım, bununla beraber artan ve gördükçe moralimi bozan selülit sorunu

Bu hafta aldığım beni mutlu eden, heyecanlandıran hamile, doğum ve bebek cinsiyeti haberleri:

  • Fransa’da yaşayan yakın bir arkadaşımın 4.4 kilo ağırlığında gürbüz mü gürbüz oğlunu hiç ilaçsız doğurmuş olması. Dediği kadarı ile doğuma giden aşamanın büyük bir kısmını evde yürüyerek ve ılık banyo içinde geçirmiş, son 3,5 saatini de hastanede. En son 1 saati en zorlu anıymış. Bana verdiği tavsiye yaşadığın acının bebeğe yardım ettiğini düşünmek ve doğuma yaklaşan haftalarda sürekli yürümek.
  • Kuzenimin kızı olacağını öğrenmesi; sonunda birisi kız doğuracak, bu dünyaya erkek kadar kızlar da lazım. Her ne kadar daha önce bir hamilelik yaşamış olsa da ondan öğrendiğim her hamilelik farklı ve onun bile hamilelik üzerine endişeleri, soruları olabiliyor.
  • Eski iş arkadaşlarımdan birinin 4 aylık hamile olduğu haberi ve daha çok yeni hamile olmasına rağmen bebek ihtiyaçları ve doğum üzerine tüm araştırmaları yapıp bana önerilerde bulunuyor olması. Dediğine göre çevresinde onun gibi aynı aylarda hamile olan arkadaşları bebek odasını bile hazırlamaya başlamış, şaşırmamak elde değil.

Kısa özetlerden sonra gelelim haftamın en önemli başarısına. Geçen hafta sonu saatlerce eşim ile bebek mobilyacısı gezdik. Ona kalsa ucuzundan bir model seçsek olurmuş, çocuk anlamayacakmış ki niye o kadar para verelimmiş, anlayacağınız eşim ile geçen onca saatten sonra ortak bir karara varamadık ve bir şey alamadık. Günün sonunda o da bana dönüp ben ne dersem deyim yine senin dediğin olacak nasıl olsa onun için sen karar ver, sadece tek ricam çok abartma dedi. Bunu takiben eve döndük ben beğendiğim modelleri internetten inceledim, yazılan yorumları okudum sonunda beğendiklerimi 2-3 modele indirgedim. Sonra da hafta içi yakın bir arkadaşımla beğendiğim mağazaya gidip onun da yardımıyla beğendiklerim içinden bir model seçtim. Meğerse mobilya taa Endonezya’dan gelecekmiş ve elime 4 ile 8 hafta içinde ulaşabilecekmiş. Eğer tam 8 hafta sürerse aşağı yukarı doğumdan bir hafta önce gelmiş olur diye düşünüyorum. İsterseniz ekstra para ödeyerek mobilyaları kurdurtabiliyorsunuz ama o vakitte kısmetse iki baba da (babam ve kayınbabam) burada olacaklar ve tahminimce da boşluktan sıkılacakları için mobilya kurma işini onlara bırakırım diye düşündüm. Gönlüm bebişim gelmeden odasının hazır olması idi ama olmadı sorun değil çünkü ilk etapta 1-2 ay odamızda yatırmayı planlıyorum.

Şu an yaşadığımız 3 odalı evimizde doğuma gelecek olan annemler ve kayınvalidemler de olacağı için istesem de bebeğim odasında yatamayacak. Bir de en zor geçeceğini düşündüğüm ilk aylarda geceleri elimin altında olursa kalkması daha kolay olur diye düşünüyorum. Yine de Nisan başı itibari ile çalışma odamızı boşaltıp bebek odası hazırlıklarına başlayacağım, halıları yıkatmak, boya/badana, perde asılması gibi zaman alacak işlerimiz var.

Şimdi geriye kalan tek kritik ihtiyaç bebek arabası. Buna hala karar verebilmiş değilim çünkü bu konuda tüm arkadaşlarım farklı görüşlerde; kimisi Stokke, Bugaboo gibi lüks modellerde karar kılmış, kimisi daha mütevazi Britax, Maclaren, Chicco gibi markaları kullanmış. Bir de benim dışarıda gözüme ilişen Quinny, Orbit ve Peg Perego gibi markalar var. O gün gittiğim mağazada bu son 3 bahsettiğim ürünü ve Bugaboo markasını görme imkanım oldu. Quinny’nin çok güzel yumuşak bir dokusu var, yani çocuk oturdu mu çok rahat edermiş gibi geldi, tek sorun kapanırken koltukla beraber kapanıyor yani taşıması zor ama açması süper tek bir düğme ile otomatik olarak açılıyor. Orbit yine lükse giren markalardan, bunun özelliği koltuğun üzerinde oturduğu platformun 360 derece dönebilmesi, aynı şey araba koltuğu için de geçerli yani bebeği arabaya koyduğunuzda içeri doğru eğilip kemerini bağlamanız gerekmiyor, kendinize çevirip kemerini bağlayıp geri çevirebiliyorsunuz. Kaldırırken de koltuk kısmı çıkıyor ve bir iskelet kalıyor bunu alıp arabaya koyuyorsunuz, sadece galiba bu da biraz ağır, tam olarak elime alıp taşımaya korktum ama öyle hissettim. Peg Perego’yu mağazadaki görevli kız çok önerdi, bu yine daha klasik bebek arabasına benziyor ama epeyce modernize olmuş, içlerinde en hafifi buymuş, tek sorun eve gelip yorumları okuduğumda memnun olmayan insanlar buldum. Bugaboo kullanış açısından çok hantal geldi. Dün Stokke’yi göreyim diye başka bir mağazaya gittim görevli dedi ki o kadar çok satıyoruz ki vitrindeki ürün bile gitti, ne yani şimdi bu, bu arabanın çok iyi olduğunu mu gösteriyor yoksa millet sadece moda diye mi alıyor, ürün gelince beni arasınlar diye ismimi bırakıp çıktım. İçinizde yeni anne olup da araba seçiminde bu markaları değerlendirenler varsa bana hangisinde ve neden dolayı onda karar kıldığınızı söylerseniz çok sevinirim.

Hepinize sevgi ve huzur dolu bir hafta dileğiyle.

28 Yanıt

  1. nilücüm bebek odası konusunda acele etmene gerek yok bence, benim bebeğim bugün 13 günlük ve yanıbaşımdakibyatağında bile çok zor yatırıyoruz çünkü sürekli benimle yapışık yaşamak istiyor, sürekli emiyor, koynumdan başka biyerde uyumuyor, yani odada yatması için çok az zaman kalıyor.

  2. Sevgili Nilu,
    Bende bebek arabasi bakerken cok zorlanmistim. Cogu modelenin nasil acilip kapandigini
    http://www.babygizmo.com/`dan izleyebilirsin. Super bir site!
    Ben arastirmalarim sonucunda inglesina Zippy aldim.
    Kizim 18 aylik hala hergun sukrediyorum. Bu kadar kolay bir puset aldigim icin. Neden mi?
    – Kizim kucagimdayken rahatca acip kapataliliyorum.
    – Herkesin yaptigi gibi 1 yas sonrasi 2.bir baston pusette almak zorunda kalmadim 🙂 (depolamak cok yer aliyor)
    Sevgiler,

    • Deniz benim kizim 3,5 aylik bizim de Inglesina Zippy miz var ve cooook memnunum. Tek tusla acilip kapanmasi kadar hafifligi de beni cok memnun etti.Ilgınc olan ise etrafta fazla goremiyorum, senin yorumunu okumak iyi geldi:)

      • Ben aldigimda bahsettigim sitede 1 numarali puset secilmisti. Populer renklerde olmadigi icin bende alirken biraz dusunmustum ama daha sonra tanistigim 3 cocuklu bir anne ilk defa pusetinden memnun oldugunu soylemisti. (Bu kullandigi 3. Pusetmis ) ayrica etrafta az olmasi bence cok olmasindan daha iyi 😉

  3. slm nilucum,
    ben hamile kaldigimi ogrenir ogrenmez buggy arayisima baslamistim :)) bugaboo’nun review’larina baktim cameleon’da fren sorunu cikiyormus. bugaboo bee cok guzel. cok hafif ve tek elinle surebiliyorsun. ancak bee’nin koltugu cok alcak ve cocuk 2 yasina falan gelince koltuk kismi ensesinde kaliyor. Bence rahat degil. Orbit’i de cok dusundum amerikadan getirteyim diye londrada yok cunku. Quinny’i hic dusunmedim bile. cok hantal ve agir. Mac laren’i de dusundum ama sonunda amazon’dan cok uygun fiyata unwanted gift olan stokke’u aldim. Bu arada cok denedim. mothercare’e her haftasonu ugradim ve demonstration’lari izledim. Benim icin en uygunu stokke oldu. babasi da cok sevdi. oglum da cok rahat buluyor ki uyuyor icinde. Ve bebegin yukarida durmasi da ayrica cok iyi oluyor. Ozellikle yeni dogan’da hemen ulasabiliyorsun cocuga. Katlanmasi da oldukca rahat. Ben Stokke kullaniyorum ve tavsiye ederim. Birkac fotomuz var ilgini cekerse bakarsin cnm.
    banurose.blogspot.com’dan bakabilirsin.
    Saglikla ve sihhatla gelsin oglun Emren..xx

  4. merhaba nilü,
    seni yakından takip ediyorum çünkü aramızda 1 hafta var,30.haftayı tamamladım bu hafta,bende ülkemden uzağım romanya’da yaşıyorum.
    aynı semptomlar bende de mevcut kramplar,gerilen karnım,uyuz selülitler ,herşeye zırlayan bi tip vs.. :)) bütün bu sıkıntılara karşı bebeğime kavuşma anımın yaklaşıyor olması içimi kıpır kıpır yapıyor,inşallah sağlıklı bir şekilde bebeklerimize kavuşuruz.güzel yazılarını bekliyorum sevgiler,herşeyin gönlünce olması dileğiyle…

  5. bu arada bebek odasi ile ilgili ve bebek hazirliklari ile ilgili de ben bloguma cok sey paylastim bak istersen isine yarar bence.
    banurose.blogspot.com
    bu arada ben alt kat icin rocking moses basket aldim. benim odam icin kucuk bir crip yatak aldim. bir de kendi odasindaki yatagi var. Ancak besigi kaldirdik yatmadi oglum. Rahat edemedi herhalde. O ise yaramaz diye dusundugum moses basket acayip isimi goruyor. 2-3 aylik olana kadar orada yatar oradan da kendi odasina yatiricam. Bebek telsizi olarak da Angelcare’in baby sensor monitor’unu aldim. Oldukca memnunum. Icim cok rahat yatiyorum. Ben bebek yatak odamin tamamini ikea’dan aldim. co uygun fiyata geldi. cunku esine katiliyorum bebekler cabuk buyuyor ve cocuk olarak da kullanabilecegi ve boyarken ve kalemlerle cizerken senin de icinin ciz etmeyecegi bir takim olmasi gercekten onemli. aksi takdirde cok guzel bir nursery hazirlarsin kendini tatmin edersin. ama oglun bir boya kalemiyle cizerse de uzulursun ve verdigin parayi hatirlarsin :))
    ama ilk cocukta cok ozeniliyor.
    cok da soyle yap boyle yap demek istemiyorum. yeteri kadar boyle diyen vardir etrafinda cunku 😀
    sevgiler tekrar..

  6. sevgili Nilgün,

    çok heyecanlı bir süreçtesin. bizler de o alışveriş dönemlerini yaşadık. çok şanslısın Blogcu Anne sayesinde birçok annenin tecrübelerini paylaşıyorsun.

    İlk bebek arabası olarak bir arkadaşımızın çocucuğunun, bebek arabasını kullandık.

    Peg perego’ydu. İnanılmaz memnun kaldım.
    Yola hakimiyeti çok kolaydı.

    (Eski araba kullanıyoruz diye kızımın halası ….. marka yeni bir araba almıştı. bir defa sokağa çıkardım ağlayarak eve döndüm. İstanbul da yollar ve kaldırımlar o kadar düşüncesizce yapılmış ki bebek arabası kullandıktan sonra engellilerin neden evde oturduguna bir kez daha hak verdim.)

    -alacağın bebek arabası kesinlikle ÇİFT YÖNLÜ olsun.

    -kolay kapıtılıp açılabilsin.

    -özellikle çocuk biraz büyüyünce artık kendine doğru değil diğer tarafa doğru babakacak şekilde oturtuyorsun. Ama aklın çocukta kalıyor. bunun için üstten çocugu görmeni sağlayacak modelleri tercih et. ( çocugun kafasında kocaman şeffaf bir penceresi olan modeller değil. ultraviyole ışınları engelleyen veya fileli bir penceresi olup üstü kapatılan vb bir çok model var. )

    – ilk bebeklikte yatarken , oturmaya başlayınca ve 1 yaş üstü için ayrı ayrı kullanacağın ürünler alma. hepsine dönüşebilen bir set al.

    – kesinlikle mağazanın içinde uzun uzun kullan. Magazada en mükemmel zemini olan yerde bile yol hakimiyeti olmayan üründen markası ne olursa olsun uzaklaş.

    – altında bagajı olsun. oyle an geliyor ki bebekle evden dışarı çıkarken taşınıyormuşsun gibi, elin kolun dolu dolu çıkıyorsun.

    – ben kızım büyüdükten sonra da macleren triumph baston puset aldım. Ki o marka hakkında çok olumsuz haberlerde yayınlandı bir ara. ama macleren parmak sıkışması vs haberleri üzerine bütün ürünlerini toplatmış ve katlanma yerlerine fermuarlı extra aksesuarlar takmış.

    maclerenden de çok çok memnunum. 360 derece yolda tekerler dönebiliyor. tek sorunum alt bagajı çok küçük. çocukla markete gidip aldığım bebek bezini hem elimde taşıyıp hem de bebek arabası kullanma yeteneği geliştiremediğim için, ben de arkasına özel taşıma çantası yaptırdım. bu ürünlerin arkasında çok yük taşımamak gerekiyor. dengelerini ve ayarlarını bozuyormuş.

    araştırmaların sırasında ürünler hakkında birçok eleştiriyle karşılasacaksın, bazı ürünlerin haketmeyen övgüler aldıgını göreceksin.

    mağazaların çok satanlar listesi de bir kriterdir ama asıl anne tecrübelerine güven.

    birkaç ay sonra sende başka annelerle kendi tecrübelerini paylaşacaksın. tavsiyelerimiz sonucunda aldıgın her üründen umarım sende memnun kalırsın ve kulaklarımızı çınlatırsın…

    herşey gönlünce olsun….

  7. az kalmış, bol şans 🙂 bugaboo cameleon kullanıyorum ben, çok çok rahat bir araba bence. migros alışverişi sonrası sepetinde ve tutacağında bi dolu şey, içinde de 5 aylık kuzumla sanki boş araba sürüyormuş gibi rahat yürümüştüm evime. kaldırımları falan ine çıka hem de.

  8. Bebek arabalarindan Uppa baby’i oneririm, Bugaboo’dan cok daha ucuz. Cok hafif degil ama katlamasi rahat. Dizayni da cok hosumuza gitmisti.

  9. ben çok ama çok ince eleyen sık dokuyan cinsten bir anneyim. 19 aylık bir kızım var. bebek arabasına karar verene kadar akla karayı seçtim. en zor karar verilen madde bebek arabası maalesef. aylarca baktım. her mağazaya girdim.istanbul’u talan ettim. yurt dısına bile el uzattım. bugaboo çok güzel, kaliteli ancak pratik değil. en iyisi, en kullanıslısı inglesina zippy. tek elle kapanıyo 1. kapanınca desteksiz ayakta durabiliyo 2. içlerinde en hafiflerinden. ben 2. noktaya cok takmış durumdayım. yoksa kirli ve pis yerlere koymanız gerekecek. mac larene heves ettim bir ara ama onunda ana kucagı pusetin dosemesi cıkmadan üzerine konuyor dolayısıyla çok agır oluyordu. velhasıl tepe tepe kullandık ve 4 ay once yeğenim dogdu, ona verdik. hala sapasağlam. kesinlikle herkese tavsiye ederim.

  10. Nilü, Bebek arabasında kızım için Mutsy almıştım. Bugaboo’ya göre açılması katlanması daha pratik ve daha hafif bir arabaydı. Ancak yine de full size bir strollerın kilo limitlerinden bağımsız çok uzun soluklu kullanılmadığını yaşayarak öğrendim. 18 aylık gibi arabayı ikinci el sattım. Şimdi iki çocuklu olarak benim için öncelik daha hafif ve kompak bir model… Maclaren’ler bu konuda çok başarılı ama Quinny Zapp Xtra da Amerika’da piyasaya çıkmak üzere; çift yönlü kullanılabiliyor ve yatış pozisyonu alabiliyor. Sanırım benim yeni tercihim ondan yana olacak.
    Oda konusunda çok şükür tecrübeli arkadaşlarımın yardımı ile hiç ciddi bir yatırım yapmamıştık. Yine yatağın dönüşebilen vs. olmasından bağımsız olarak bir bebek odası en fazla 2-3 sene kullanılabiliyor. Biz İkea’nın temel bir modelini almıştık. Evdeki büyük çekmeceli bir komidin ile çok güzel bir oda haline sokabilmiştik. Şimdi iki çocuk için bir arada yatabilecekleri bir oda tasarladık. Yatağı ve dolabı da hiç içimiz acımadan arkadaşlarımıza hediye ettik…

  11. cok karisik bir konus .ilk cocugumda pegperego kullanmistim cocuk icin cok rahatti ama benim icin kapatmasi zordu .sonra maclaren queste gectim cok memnun kaldim.ikinci cocugumda arkadaslar maclaren xlr modelini hediye aldilar(pegperego yu esim disarda unutugu icin vatandasin biri aldi)
    xlr rahat ama agir bir model.maclarenda karar kilicaksan maclaren xt al daha hafif vede oda tam yatis pozisyonu var.
    parama kiyarim diyorsan bugabo en guzeli en rahati.birde bu ara uppa baby var oda cok hosuma gidiyor rahat bir arabaya benziyor ama kullanmadim).dogum icinse benim oglumda 4 .100 gr dogdu bende evde bekledim sicak banyo yaptim.hurma yedim hastaneye gittigimde 6cm aciklik vardi!iki saat sonrada dogdu.ilk dogumlar biraz daha uzun oluyor ama her ani guzel…saglikla kolaylikla kucaginiza alirsiniz insaallah bebeginizi…sevgiler..

  12. Oncelikle hemen belirtmek isterim ki bende 26. haftadayim ve heycan EMREMIZI bekliyoruz 🙂 senin yazini okuyunca gerek isim gerekse hissettilerin konusunda kendimi iyi hissettim. Hayirlisi ile kucagimiza almak nasip olsun. Mide yanmalari inanilmaz gunde min 5 kere renie cignemek zorunda kaliyorum 😦
    Bebek arabasina gelince bizde herkes kadar cok arastirdik gerek yakinlarim gerek Chicago’da yasayan ablam … herkesin bu konuda bir fikri olduguna emin olabilirsin. Bana tavsiye edilen ilk araba PEG PEREGO idi. Hem pratiklik hemde maddiyat acisindan inanilmaz uygun. Ancak biz biraz pahali olmasini goze alarak Bugaboo BEE modelini aldik. Henuz bebegimizi tasimiyoruz ancak caddebotanda kendi magazasindaki sahibinin yardimlari ve internette okuduklarimizdan sonra hafif , pratik, her iki yone donebilmesi , koltugunun cikabilmesi , koltugnunun ayarlanabilmesi(uzayip kisalmasi) ve baska araba almayi gerektirmeyen bir model olmasi acisindan bunu uygun gorduk.
    Mobilya icinse bazi arkadaslarin yorumlarina katilmamak elde degil, ozellikle erkek cocuklar 3 yasina geldiklerinde bebek yataginda yatmak istemiyorlarmis , araba (ferrari vb) cadir yataklari istiyorlarmis, tum bunlari goz onunde bulunduracak olursak biz IKEA gibi uygun fiyatli mobilya alip 2 -3 sene sonra gonul rahatligi ile degistirebilecegimizi dusunduk. Arti, mobilyalarin cizilmesi boyanmasi uzerine yapistirilacak olan milyonlarca stickerlari dusunursek ….. 🙂 sevgiler

  13. Merhaba,

    İlk gunden itibaren orbit kullandık ve o kadar rahat ettik ki şiddetle tavsiye etmekten kendimi alamadım. Öne arkaya çevirmek çok kolay, çok güvenli, hiç de ağır gelmedi bana ve yüksek kaldırımlarda çok rahatlıkla hareket ettim.Tek hareketle katlayıp bagaja atmak öyle kolay ki, sol elimle anakucağını tutarken sağ elimle arabayı katlıyordum.Ve 160 cm boyunda ufak tefek biri olarak bunca işi tek başıma rahatlıkla yaptığımı düşünürseniz, orbit iyi seçim.
    Bu arada canı kardeşimin adı da Emre. Bir an önce kucağına alman dileğimle…
    Sevgiler

  14. merhaba Nilü,
    ben de 29 haftalık hamileyim..aynı konular bizim içinde gündeme geldi şimdi.. öncelikle mobilya konusunda bazı okurların yorumlarına katılıyorum.. biz de ikea dan gulliver karyola, alt degistirme masası ve stuva dolap kombinasyonuna karar verdik.. henuz almadik ama.. hem pratik hem uygun.. ben de 2-3 yasina kadar kullansin sonra onun karakterini yansıtan birlikte yaratacagimiz bir oda olasun istiyorum bir de buyuk hantal suslu, pencereli, oymalı kakmalı bebek mobilyalarını begenmiyorum…bu sade mobilyalar ve kullanacagim aksesuarlarla odayı canlandırmayı planlıyoruz:)
    bebek arabası konusunda bir kere istedigin tum ozellikleri bir kagıda yaz.. farklı ihtiyaçlara göre değişiyor çünkü bu.. mesela çok fazla yolculuk yapıyor musunuz, arabayla çok geziyor musun, trekking yapıyor musun , bulunduğun yerin yolları vs gibi.. benim için önemli olan kolay katlanabilir olması, çok fazla yer kaplamaması öncelikli tabi bunlarla birlikte yatar pozisyon, 5 nokta emniyeti, çift taraflı kullanılması, oturmna bölümünün komple çıkıp ana kucağının takılıyor olması gibi bir çok sebep var…önce quinny zapop düşünmüştüük ama yatar pozisyonu yok yani tek kademe devamlı çocuk uyurken de otururken de..sonra zapp extra çıkmış, bunun yatar pozisyonu var ama katlanırken oturma kısmını çıkarıp ayrı parça olarak taşıman gerekiyo ki çok saçma..ne kadar hafif ve rahat olsa da bu sepbeplerden eledik.Türkiyede yuırtdışındaki kadar çok seçenek yok.. moda diye de büyük tekerlek almak çok saçma.. yer kaplaması çok fazla ve gereksiz pahalı..önemli olan pratik kullanım..son olarak inglesina düşünüyor gibiyiz.. tr ye yeni gelen bir model var “avio”.. henüz gidip görmedim.. netten inceledim.. http://www.aviostroller.com.. sen de bak istersen.. çok hafif olmadığını tahmin ediyorum ama pratiklik ve diger istedigim ozellikler açısından baya iyi durumda.. ilk fırsatta gidip inceleyeğim önemli olan yakından görmek zaten…tr deki fiyatı yaklaşık 1100 TL gibi..maxi cosi ana kucagi ile uyumlu.. 9 ay boyunca bununla kullanılabilir sanırım…umarım bilgiler faydalı olur.. hepimize kolay gelsin:):)

  15. Bizde “concorde” kullanıyoruz.. Sevgili Nil, bence bebek arabası konusunda ben annelerin haifif, kullanımı kolay, arabanın bagajına, apartmanın asansörüne! sığabilen rahat bir model olması annelerin kullanırken yorulmaması gerektiği görüşündeyim.. sürüş hakimiyeti, tekerlerin tek manevrayla dönüşü, katlanımının kolaylığyla biz “Concorde” tercih etmiştik. Sağlıklı kararlar..

  16. Sevgili blogcuanne arkadaslarim:),
    Hepinize samimi yorumlariniz ve tavsiyeleriniz icin cani gonulden tek tek tesekkur etmek istiyorum. Sizin de yorumlariniz sayesinde sunu anladim: her annenin beklentisi ve onem verdikleri ayni olsa da tercihe gelince bu kisisel bir secim, gerek bebek arabasi gerekse yatak odasi icin.

    Ben ne yalan soyliyim ucuz bir yatak odasi almadim. Sebebine gelince bu bizim icin allah kismet ederse ilk ve tek cocugumuz olacak ve onun icin herseyin en guzeli ve dogrusunu almak istiyorum ogluma. Yatak odasi biraz da beni mutlu edecek birsey galiba onun icin ben de burada favori olan klasik modelleri istemedim, modern cok yonlu donusebilen bir oda alim istedim, nitekim oyle de yaptim. Aldigim crib 4 yonlu donusebiliyor: bebek yatagi, cocuk yatagi, day bed ve full bed. Oglum ileride istemese de ben ek bir misafir odasi olarak rahatlikla kullanirim bu takimi. Tek dusunmedigim “ilx’in” belirttigi sticker ve cizilme konusu ama belki oglum biraz anlayisli olur da cok zarar vermez :))).

    Simdi bebek arabasina gelirsek zippy’yi hic duymamistim ama uc kisi tavsiye etmis kesinlikle inceliycem.
    Ben Bugaboo cameleon’u gordum sadece; bee modeli gittigim magazada yoktu, internetten de bakinca bu model sanki daha hafif olacakmis gibi gorunuyor.
    Deniz, onerdigin site muthismis, ben daha once hic gorememistim, cok saol.
    Banurose, her zamanki gibi diger onerilerin icin de cok tesekkurler. Stokke’yi henuz tam olarak elemedim dedigim gibi hic elimi degdiremedim onun icin magazaya gelip beni aradiklarinda gidip bakip inceliycem.
    Pegperego benim aklima yatan modellerdendi, sadece yorumlari biraz endiselendirmisti ama burada iki arkadas onermis onun icin tekrar listeme ekliycem.

    “Fundat”, bir arkadasimi bir kac kez evinden almaya gittigimde tesadufen onumdeki arabadan cocugunu orbit’e indirip bindiren bir bayana bir degil hem de iki kere rastladim, o da ayni senin dedigin gibi ufak tefek bir bayandi ve oyle rahat acip koyuyordu ki arabayi, car seat’ini de sak diye ustune koyuyordu; onun icin bu model bende ilgi uyandirdi.

    Benim icin en onemli ozellik: Kolay kapanabilir ve tasinabilir olmasi. Boyun ve belde sinir sikismasi sorunlarim oldugu icin cok agir kaldirmadan hayatimi surdurmem lazim. Bir diger aradigim ozellik de benim icin en az 3-4 yil kullanacagim bir araba olsun, bir suru arkadasim ve hatta kardesim 2.-3. pusetlerini almak zorunda kaldilar ben onun icin eger 2-3 yil kullanacagim bir puset bulursam gerekirse paraya kiymaktan yanayim.

    Tekrar cok cok sagolun.
    Sevgiler!!!!

  17. merhaba
    ben de 30 haftalık hamileyim ve o selülitlerle ilgili yazdıkların aynen bendde de var.aynaya arkamı dönüp başımı çevirip baktığımda gördüğüm manzara bana hıçkırıklarla ağlama hissiyatı veriyor 🙂 ya niye hamilelikte selülit olur ki,üff 🙂 bi de göğüslerim mavi damarlarla çevrili durumda.bakarken gözlerim açılıyor 🙂
    sana bi de şeyi yazmak istedim.bu haftalarda adet sancısı gibi sancılar girerse sakın korkup paniğe kapılma.benim başıma dün geldi ve çok panik yaptım doğum mu başlıyo diye.alakası yokmuş.bunlar rahmin egzersizleriymiş.30. haftadan itibaren olurmuş.belki de zaten biliyodun,ama bilmiyoduysan da korkma diye yazıyorum 🙂
    kendine iyi bak!

    • Evet aynen ben de yasiyorum o sancilari, ayni senin gibi ilk oldugunda korkmadim degil ama sonra kitapta okuyunca bunlarin normal oldugunu anladim. Yine de uyarin icin cok saol:)

  18. Nilu gordugun gibi her kafadan baska ses cikiyor. Ben BOB revolution stroller’in ustune tanimiyorum, hicbiri onun kadar dayanikli degil bence, ve tek elle inanilmaz yumusak kolay bir manevra kabiliyeti var, dagda bayirda, ormanda, cimende, ve korkunc turkiye kaldirimlarinda muhtesem. hic buyuk falan degil, cok kivrak, alisveris merkezinde de kullandik, tek pusetimiz o. bir infant car seat adapter’i var onunla kullaninca infant car seat takiliyor ve yuzu sana donuk oluyor, sonra buyuyunce yuzu disa donuk oluyor.
    amazonda reviewlari okumani tavsiye ederim:
    http://www.amazon.com/BOB-Revolution-Stroller-Chocolate-Pink/dp/B000M4GA4O/ref=sr_1_20?ie=UTF8&qid=1300743557&sr=8-20

  19. Merhaba Nilu,

    Biz de Tritri dogmadan once en buyuk alisverisimiz olan puseti secmek icin 3 ay gibi bir sure harcamistik. Hafta sonlarimiz o bebek magazasi senin bu bebk magazasi benim puset denemeleri icinde gecmis idi. Sonunda ispanyol bir marka olan Jané nin Nomad+matrix isimli modelinde karar kilmis idik. Nomad i secmemizin nedeni ormanda/plajda bol bol yuruyus yapmamiz idi. Yoksa gene Jané nin biraz daha city modeli olan carrerayi almayi planliyorduk. Cunku hafif (yaklasik 6 kilo civarinda), acilip kapanmasi gayet kolay ve o kadar acilip kapanmasia ragmen vidalarinda vs hicbri oynama olmadi. Sehir icinde kullanimina gelince acikcasi hic Istanbul da kullanmadim. Istanbul da oldugumuz sure icinde esarbi kullaniyordum tasimak icin. Paris’te oldugumuz sure icinde ise metrolar eski oldugundan genelde merdiven bulunmakta. Bu nedenle sehir icinde otobusle yolculuk etmek daha kolaydi.
    Bir diger avantaji da matrix adindaki bebe koltugunu 0-6 ay arasinda tamamen yatay ya da az egimli olarak kullanilabilinmesi idi. Boylece fazladan bir port bebe almak zorunda kalmadik hatta zaman zaman evin disinda kaldigimizda Tritri icin yatak olarak da kullandik.
    Artik Tritri puset kullanmiyor ama kullandigimiz sure icinde pusetimizde cok memnun kaldik. Su anda ise ikinciye 34 haftalik hamileyim ve ailemizin 4. uyesi icin Nomad in kumas kisimlarini yikayip kullanmayi dusunuyorum.

  20. ifffffff kafam karıstı hepsı guzelmıs:)

  21. selamlar, biz de 32ci haftamiza giriyoruz 🙂 saglikla bebegini kucagina almani dilerim..
    ben maxi cosi cabriofix ve quinny zapp aldim, ikisi uyumlu ve cok kullanislilar. hafiflik kolaylik kucukluk ve kullanisli olmasi en onemlisiydi, tercihlerimi herseyde bu yonde yapiyorum. simdilik yatak odasinda yatacagi icin ikeadan gecici yatagini alacagim,
    bu arada bir de kurutma makinasi aldim oglum icin, doguma hazirlananlara tavsiye ederim. tozdan tuyden arindiriyor, cabuk yika kurut giydir (fazla fazla esya alma olayini ortadan kaldiriyor, yumusatici kullanmadan yumusacik oluyor camasirlar havlular, bakteri yuzunden utu ihtiyaci ortadan kalkiyor sicak kurutmada .. vs.

    selulit benim de moralimi bozuyor, dogum sonrasi kullanmak icin sculptor masaj aleti aldim ama hamilelik ve emzirme doneminde yasakmis hayallerim suya dustu, emzirme donemi gecince kullanabilecegim artik 😦
    bel, bacak ve kasik agrilarim basladi, oglumun poposu cikiyor karnimda 🙂 cok aciyor gerilince ama cok seviyorum oksamayi, hic bir firsati kacirmiyorum 🙂 cok tatlilar.. hoscakal..

  22. Biz de oğlumla 21.haftamızdayız.Hamile olduğumu öğrendiğimden beri bebek arabası araştırıyorum ve özellikle tecrübeli annelerin paylaşımlarına önem veriyorum.Sayenizde burda tavsiye edilen birkaç markayı daha listeme ekledim.
    Teşekkürler.

  23. Bu arada orbit’i çok merak ettim ama internetten bulamadım.Bu acaba her mağzada bulunuyor mu?
    Kızlar,
    Benim de mide şikayetlerim bitmedi, sürekli yanma vb. şikayetler var.Cinsiyeti kesinleşmeden önce acaba kız mı , saç mı çıkarıyor diye düşünüyorduk.O kadar rahatsız oluyorum ki, ne yediğimden ne içtiğimden birşey anlamıyorum.Hayır dikkat de ediyorum, zaten yediğim besinler sınırlı.Abur-cubur- aharatlı, ekşi, tuzlu, acılı hiçbirşey yemiyorum, canım da istemiyor.Ama bunlara rağmen midem beni mahvediyor.

Bir Cevap Yazın

