Uzatmalı Bakıcı

Küçükken gazetelerde karşıma çıkardı: [Falanca ünlü isim] uzatmalı sevgilisi Filanca’yla bilmem nerede el el görüldü.

Anneme sormuştum “Uzatmalı ne demek?” diye. O da “Bir türlü ayrılamayan, bir öyle, bir böyle” gibi bir açıklama yapmıştı.

Biraz sabretseymişim, şu sıralar bakıcımızla yaşadığım ilişkiden yola çıkarak anlarmışım. Nitekim aynen de böyle uzatmalı bir ilişkimiz var.

Aslında bakıcı desen, değil. İlk ve tek işi çocuk bakmak değil çünkü, ev işlerine yardımcı olmak. Ancak ben meşgul olduğum zamanlarda Derin’le de ilgileniyor.

Biliyorsunuz bizim bir yüzük olayımız olmuştu. Öncelikle o olayla ilgili hiçbir şüphem olmadığının altını çizeyim. Yani benim kadının günahını almış olma ihtimalim yolda yürüyen bir insanı yıldırım çarpma ihtimalinden de az. Nitekim benim, annemin, kız kardeşimin, kız kardeşimin sevgilisinin, ve en önemlisi de bakıcımızın kendisinin bakar kör olmuş olması lazım gün boyu aynı yerde duran yüzükleri görmememiz için.

Her neyse… O konuyu orada bıraktık. Nasıl bıraktığımı ben de bilmiyorum ama oldu, bitti.

O zamandan beri de iyiyiz iyi olmasına da, ben bunu tamamen aşamadım. Ama artık guard’ımı aldım, ona göre hareket ediyorum. Problem yok – tu. Sigara olayı ortaya çıkana kadar.

Hep şüpheleniyordum. Hep inkar ediyordu. En sonunda emin oldum. Bir insan ekmek almak için dışarı çıkar, ekmeği alması gereken süreden daha fazla dışarıda kalır, geldiğinde de sigara kokarsa ne düşünürsünüz? Dedim ki “Bak, söyle, kızmayacağım. Sadece sakın, sakın, SAKIN çocukların yanında içme. O kadar.”

“Vallahi de içmiyorum, bende sigara alacak para mı var, şudur budur…” dedi. Eyvallah dedim.

Sonra komşum söyledi içerken gördüğünü. Biliyordum dedim.

Birkaç hafta önce Derin yattıktan sonra Deniz’i banyoya soktum. O saatlerde bakıcımızın da işi bitmiş, yukarı odasına çıkmış oluyor. Kimse kimseyi görmüyor sabaha kadar. Deniz’i yıkarken şampuanı diğer banyoda unuttuğumu fark ettim. Koridorda yürürken yukarıdan keskin bir sigara kokusu geldi. Seslendim. Panik dolu ayak sesleri, kapının kapanma sesi derken “Ne oldu Elif Hanım?” dedi. “Bir şey yok” dedim, gittim. O da, ben de anladık.

En sinirlendiğim şey sigara içmesi değildi. Ben ısrarla sormama rağmen bana yalan söylemeye devam etmesiydi.

Beni delirten bir başka olay da Derin’i parka indirdiği saatte başkasının evine gitmiş olmasıydı. Doğan bahçede bunları arıyor, bulamıyor. Cep telefonunu arıyor ki “Ben falancanın evindeyim” diyor. Arkadaşının çalıştığı eve gitmiş, herhalde ev sahibi de yok. Ben de sitede yokum o sırada, bir toplantıya gitmiştim. Akşam gelince konuştum. “Sen istersen benden izin al, gün içinde git. Ama benim tanımadığım bir insanın evine çocuğumu götüremezsin” dedim. “İşte ilk kez oldu da, sadece 15 dakika kaldım da” falan dedi. Ama benim tepem attı.

Bu olaylar New York’a gitmeden hemen önce olmuştu. Karar verdim, dönüşte gönderecektim.

Ama sonra düşündüm. Bu sigara işi en çok birkaç ayda ayyuka çıktı. Kadıncağız kocasını kaybetti. Ardından, bir hafta sonra durakta araç bekleyen kuzenine araba çarptı, öldü. Şaka gibi… İnsanlık dramı resmen. Haliyle kadının canı çok sıkkındı. Sanırım sigaraya o dönemde iyice yüklendi.

Başkasının evine gitme olayını anlattığım birkaç arkadaşım da zor bir dönemden geçtiği için birileriyle konuşma ihtiyacı hissedebileceğini söyledi. Hak verdim.

Karar veremiyorum. İki şey aklımı meşgul ediyor: Birincisi (yüzük olayı hariç), gerçekten zor zamanlar geçirdi son aylarda. Sanırım o yüzden bayağı bir saçmaladı. Şimdi daha bir toparladı sanki.

İkincisi de çocuklarımı çok seviyor. Daha da önemlisi, çocuklar onu çok seviyor. Deniz sarılıyor gördüğünde. E, bu çok önemli bir kriter değil mi?

Geçenlerde yine yüzleştim kendisiyle. Sigara içtiğini bildiğimi, dertli olduğunu bildiğimi, onu anladığımı söyledim. Yeter ki gündüz ben yokken içme dedim. Hoş, çocuklarla sürekli yalnız kalmıyor. Ben genelde evdeyim. Ama haftada birkaç kere bir iki saatliğine Derin’i bıraktığım oluyor. Aklım da Derin’le birlikte kalıyor. O uyurken sigara içerse? Sonra koka koka Derin’i kucağına alırsa? Gündüzleri Derin’i parka indiriyor ben evdeyken. O sırada yakarsa bir tane?

Gündüzleri içmediğini, akşam yukarı çıktıktan sonra içtiğini söyledi en sonunda. Ama o da doğru değil. Daha geçen gün Derin’in partisinde su almak için markete gitti. Yine gecikti. Yine kokuyordu. Yalan söylemeyi bırak, ev bebeklerin istilasına uğramışken dışarıda sallanması da cabası.

Bilmiyorum çok mu abartıyorum. Bu sigara işinden fenalık geldi artık. Sigara içen, içmeyeni, içmeyen içeni anlamıyor. Belki de kadını böyle kabullenmeliyim. Hayatında sigara önemli bir yere sahipse (ya da özellikle son zamanlarda yaşadıklarından ötürü öyle bir konuma geldiyse) bu konuda savaşmayı bırakmalıyım. Uyumu yakaladık, çocuklarım onu seviyor, kadın çalışkan, halinden memnun görünüyor diyerek yetinmeliyim.

Bilmiyorum.

46 Yanıt

  1. Ben üzüldüm kadıncağıza:( Acısı, sıkıntısı aklımda takılı kaldı. Diğer detayları mantıklı düşüneiyorum şu anda.

    Söylediğin çok doğru ama sigara içen içmeyeni, içmeyen içeni anlamıyor. Üstelik bırakan bile anlamıyor halen içeni. Misal ben İlter’i anlamıyorum:)

  2. para kazanmanın bedeli ve şartları var.

    kazanmak istiyorsa şartlara uymalı.

    uymuyorsa paranı hak edecek başka birine vermelisin.

    zor günlerden geçiyor olabilir ama ondan daha zor durumda olan, daha çok paraya ihtiyacı olan ve her şartı kabul etmeye razı olan birisnin de olduğunu her iki taraf da görebiliyor olmalı.

    sen bu kadar alttan aldın, dayandın, verdiğin paraya söylediğin kadar ihtiyacı olsaydı senin bu konudaki titizliğini de biraz dikkate alıp sigara işini çözmeliydi.

    • Hay ağzını seveyim, ne de güzel anlatmışsın.

      Benim de başımda aynı dert vardı. Aman kadının derdi var, tasası var diye diye 14 ay kendimi yedim. Sonra dayanamadım değiştirdim. Yeni gelen ablanın hem paraya ondan daha çok ihtiyacı var, hem daha ciddi sorunları var, hem daha çalışkan, hem kızım onu daha da çok sevdi, hem de benim aklım evde kalmıyor, ruh sağlığım yerine geldi.

      Paraya ihtiyacı varsa koşulları uymayı öğrensin. Paramızla ruh sağlığımızı bozuyoruz böyle ince düşüne düşüne. Resmen ağlama krizlerine giriyordum bir ara, ne saçmalıkmış!

  3. Gelen gideni aratabilir…Iyi bakici / yardimci bulmak zor. Ancak bence sigaradan ote – bu kadar ustune gitmene ragmen yalan soylemesi ve yuzuk olayi daha onemli.Benim icin o an biterdi.

    Ben daha once full-time calistigim icin kamera taktirmistim eve,inanilmaz rahat ettim.Evde olmasam da telefonumdan baglanip neler olup bittigine bakabiliyorum ama herseyin basinda da guven geliyor. Ben artik daha ziyade oglumu ozledigim icin veya uyuyup uyumadigina bakmak icin kullaniyorum kameramizi…

  4. Sigara konusunu günde 3 tane şeklide sınırlandırabilirseniz benim fikrim devam etmesi yolunda. Sen bilirsin ki sigara için 3 mola veriyor.
    Aklın onda kalmaz.
    Çocukların bakıcıya alışmaları, sizin alışmanız çok önemli. Ben neler çekiyorum bir yazsam :)) Ama alıştı çocuğum 3 senedir diye devam ediyoruz.

    • bu da iyi bir fikir.

      en azından ne zamanlar içtiğini bilirsin… aklın kalmaz.

    • bence mantıklı 🙂

    • çocuğu başkasının evine götürmek kabul edilemez. ki o bayan eminim elif hanımın bundan rahatsız olacağını biliyordur. aynı olayı yaşadım, kadını o gün kovmadığıma çok pişmanım. 2. şansı haketmiyorrrrrrrr

    • bencede sen sigara içmesi için izin verirsin böylece onun da gizli kapaklı bu işi yapmasına gerek kalmaz. sigara biraz insanın kendi ile alakalı bir şey bence kolay vazgeçilmediğini bende yakınlarımdan biliyorum içmeyen pek anlamıyor ama sana ve çocuklarına uzakda kendine zarar vermesi seni ilgilendirmemeli bence ama yalan olayı can sıkıcı….

  5. Merhaba Blogcuanne,
    Benim de 4.5 yaşında bir kızım var. Birkaç ay önce bakıcısı değişti. Bakıcılarla görüşürken ilk sordum ğum soru sigara içiyor musun sorusuydu. Bu bayan da içmiyorum demişti. İlk gün evde sigara kokusu duydum, sordum çok nadir dedi. Hatta isterseniz gün içinde hiç içmem dedi. Kızım bakıcıya hemen alışıverdi. Bakıcımızın arada sigara içtiğini gözlemliyorum ama kızımın yanında içmediğine inanmak istiyorum 🙂 Çocuğun bakıcıyı benimsemesi daha önemli fikrine inandığım için şimdilik bu konuda bişey yapmadım 🙂

  6. Merhaba Elif,
    Benim çocuğuma babaannesi bakıyor yani kendi canından.Ona rağmen kızım uyurken sigara içiyor.Bari dişlerinizi fırçalayın ya da ağzınızı bakım suyu ile çalkalayın ve ondan sonra kucağınıza alın diyorum.(üstüne sinen koku da cabası)Şu ana kadar kaale almadı beni.En azından yanında içmiyor diyorum.

    Çocuğunu seven, ilgi ve şefkatle bakan bir bakıcı bulmuşken bu tür problemleri, onunla konuşarak ve zamanla çözebilirsin bence. Çocukların onu seviyor olması çok önemli.

    • Aynen, babam da sigara içiyor, güya elini ağzını yıkıyor. Ama kızımın üstüne, hatta hepimizin üstüne sigara kokusu siniyor. Hiç söylemediysem 50 kere söyledim. Sinir oluyorum sinirrr… Babamı mı kovsam reddetsem ne yapsam 😛

  7. Hatalarının yanında çoukların onu sevmesi daha önemli değil mi? Ama başka konularda yalanları yoktur umarım.

  8. Ben hamile kalmadan hemen önce bıraktım sigarayı… Oğlumun bana kazandırdığı bir güzellik daha:) Kadıncağızı çok iyi anlıyorum, sigara içenin halinden çok iyi anlarım çünkü ben duramazdım eskiden. Mutlaka bir fırsat yaratır içerdim o zıkkımı… Neyse ki kurtuldum. Ama ne kadar anlasam da sigara içenin halinden, bende oğlumla sigara içtikten hemen sonra gelip ilgilenilmesini istemem. Ben tahammül edemiyorum o kokuya bir kere. Bir de sizinde dediğiniz gibi sigara içmesinden çok içtiğini gizlemesi sıkıntı. Konuşsanız anlaşsanız günün belli saatlerinde içse, içtikten sonra mutlaka ellirini yıkayıp, dişlerini fırçalasa ve mümkünse üstünü değiştirse. Ama öncelikle size dürüst olsa…. Ah şu bakıcılar… Olmasa bir dert olsa bir ayrı dert…..

  9. merhaba,belki söylediğin gibi sıkıntılı bir dönem geçirdiği içindir. bir süre sonra farklılaşır belki. sonuçta çocukların sevmesi gerçekten çok önemli bir nokta, ki onlara her zaman iyi davrandığını,sevgi gösterdiğinin belirtisi. bu zamanda bunları her bakıcı sağlamıyor. sorumlu olduğu çocuğa neler yapanlar var. tabiki sigara ve daha da önemlisi yalan söylemesi olumsuz etkilemiş seni ama empati yapınca gerçekten yumuşuyor insan. biraz daha süre vermek en güzeli bence.

  10. Çocuk söz konusu olduğunda ben o kadar da geniş gönüllü düşünemiyorum. Eğer çocuk bakıyorsa dikkat edecek, içmeyecek. Sigara kokan birinin çocuğu kucaklaması ve çocuğun da o kokuyu soluması bence doğru değil. Yine de sen bilirsin, hele de işin içine yalan girdiyse belki değiştirmek en doğrusu.

  11. Elif bu durum tam aşağı tükürsen sakal yukarı tükürsen bıyık meselesi..Bence sen kalbinin sesini dinle.O sana en doğruyu söyler.

  12. Elifcigim, bu kadar dertlenme. Bakıcılardan neler çekiyor insanlar. Senin derdin sadece bunlar. İyi bir bakıcı bulmuşsun, çocuklarına iyi davranıyor. O kadar nikotin transferi kimseyi öldürmez. Kadın içiyorsa onu yalan söylemek zorunda bırakıyorsun. Ne işini ne sigarayı bırakamıyor belli ki. Evde içmesin yeter. Ama birinin evine çocuk götürmek bunların hepsinden önemli. Sen bir tek bu konuda sıkıştır derim ben.

  13. Bence sigara konusunu çok büyütmeyin. Ben de sigara içmiş, hamilelik hazırlıkları sırasında bırakmış, emzirirken hiç içmemiş ve emzirme bitince bir şekilde sigaraya yeniden başlamış biriyim. Oğlumun yanında asla içmiyorum, hatta evin içinde de içmiyorum. Koku ister istemez olur sigara içen kişide. Az önce içmiş olması gerekmez. Bir gece önce bile içmiş olsa, sigaranın kokusu vardır. Bebeğin sigara kokusunu duyması ne anlam ifade eder diye düşünüyorum. Duymasa daha iyi olur elbette ama çooook hayati bir durum olmadığı da kesin. Benim ailem sigara içmedi, babam nefret eder ama ben başlamış bulundum bir kere. Bir arkadaşım ise annesi babası fosur fosur sigara içilen bir ortamda büyüdü, daha tadını bilmez.
    Çocuğa bakan kişilerin değişmemesi gerektiğini okumuştum bir yerlerde. Oğullarınız bu bakıcıya alışmış, seviyorlar… bu çok önemli… Sigara konusunda biraz daha esnek olunabilir.. Bahçede içsin, düzgün temizlensin ve çocuklara o şekilde görünmesin… ama başka birinin evine çocuklarınızı götürmesi bence de doğru değil… parça parça oldu belki ama benim düşüncelerim bunlar…

  14. İnsan ilişkilerinde “güven” kadar önemli ve hassas bir mesele yok bence. kim kimi idare ediyor? sen onu mu, o seni mi?

  15. Daha yeni benzer bir patlama yaşadığım için çok kısa şöyle cevap vermek istiyorum: sen zaten içinin ne istediğini biliyorsun. O yüzden ne yapacaksan yap, derim ben. Yoksa sırf diğer insanlar o kişiyi tut dediler diye tutarsan, sonra yapacağı başka küçük şeyde patlamaz mısın? Ben öyle yaptım ve çok da pişman oldum sezilerimi daha önceden dinlemedim diye.
    Zor bir karar 😦

  16. Elifcim;
    Ben de üzüldüm kadıncağıza. Yalan bile yutulur, onlar da zor zamanlar geçiriyor evlerinden uzak ama ben olsam onların yanında olmasa bile sigara içen bir insanı asla çocuklarıma baktırmazdım. Bunu bana doktorumuz anlatmıştı. Sigara partikülleri de grip vrüsleri gibi havada asılı kalıyor yani o içtikten sonra da nefesinden yaymaya devam ediyor. Sen sigaranın kokusunu alıyorsan sigaralı havayı da soluyorsun demektir ki bunu ben minik çocuklarıma yaptırmam. Bunun insanlıkla alakası yok. Benim için sigara taviz vermeyeceğim bir nokta. Ama seni çok iyi anlıyorum çocuklar da alışmış.

  17. Elif ben bakıcı olayına biraz katı bir işveren – işçi ilişkisi ile yaklaşıyorum. Senin bir takım önem verdiğin şeyleri önemsemeyen anneanne/babaanne’nin bakması gibi bir şey değil durum… Sonuçta o bir emek veriyor, sen de onun emeği için ona bir ödeme yapıyorsun. Deniz ile Derin’i çok seviyor olabilir ama sevgisi hürmetine senin yanında çalışmıyor.
    İşe alırken, bazı kriterler koyuyorsun; şu bölüm mezunu olsun, şu programları bilsin, seyahat etmesi sıkıntı olmasın, iletişim becerisi yüksek olsun vs. vs.
    Aynı şey bakıcı için de geçerli… koyduğun kriterler bir mühendis alır gibi net değildir ama kriterlerinden biri sigara içmesin ise içmemeli… hele bunu sen üzerine gitmeden saklamaya çalışması ise hiç bir şekilde kabul edilebilecek bir durum değil. Daha ciddi bir durumda da saklama – örtbas etme yolu da ilk tercihi olabilir…
    Dürüst – güvenilir – ilgili – şefkatli bunlar zaten her insanda olması gereken özellikler… Sadece bunların hatırına bu ilişkiyi idare etmek durumunda değilsin.

    • Ama kadın durust ve guvenilir degil. Elde sadece ilgi sevgi sefkat bir de caliskanlik kaliyor. Elif de buna gore karar versin. Caliskan insan bulmak da zor. Ama yalan soyleyen biriyle devam etmek kolay mı?

    • Elif’cim, Banu ‘nun isveren – isci yaklasimina katiliyorum . Soylemek kolay belki benim icin cunku benim bakicim olmadi hic , annem sagolsun her daim yanimdaydi, hep annem bakti, bakmaya da devam ediyor sagolsun. Ve benim gosterecegim hassasiyete ek olarak bir de tecrubesini katarak buyutuyor oglumu. Cok fazla arkadasimdan duydugum kadariyla evde kadin/ bakici olayi zor . Icine sinen birini bulmak, senin hassasiyetlerine dikkat etmesi, cocuklarinin sevmesi gibi pek cok degisken var secim yaparken . Dogrusunu bulmanin zaman aldigini, arkadaslarimi psikolojik olarak hirpaladigini gordum cok kez . Empati yapinca, sıkıntılı bir donemde oldugunu dusunup sigaradan medet ummaya baslamis olabilir diye dusunmussun. Sigarayi kistlayarak onaylamadigin halde , cocuklarin yaninda, evde icmemesini tembihlemissin . Sigaraya karsi birisi olarak cocuklarimizi tamamen sigaradan izole edemeyecegimizi goruyorum zaman zaman . Mesela parkta , havuz kenarinda cocuklarin burnunun dibinde sigara icenlerle tartismak yoruyor beni. Bana sigaradan daha tehlikeli gelen ve de rahatsiz eden sey, oglunu tanimadigin birisinin evine goturmus olmasi. Sana soylemeden, izin almasi gerektigini dusun(e)meden . Dertlesmek istemis olabilir evet ama gittigi ev nasil bir ev, ot mu icilir, kimdir, nedir , hirli midir, dusmani mi vardir, hasta midir hastalikli midir ? dertlesmek icin evine birilerini de davet edebilir o zaman. Kadinin saglikli dusunemedigini, senin hassasiyetlerini gozonunde bulunduramadigini dusundum ben . Evet zor sartlarda yani sevdiklerinden uzakta, sosyal cevrelerinden kulturlerinden uzakta yabanci evlerde calisiyorlar ama en degerlimizi cocuklarimizi emanet ediyoruz, hallerine uzulerek risk almaya deger mi ? Uzulerek kendini daha fazla hirpalama derim . Ya da biraz daha uzatmali kalip birkac hafta sıkı takibe alıp noktayi koymalisin . Belirsizlik zor bi duygudur, kemirir insani. Her nekadar evdeyim desen de parka bakiciyla gonderiyorsun . Ben Yesilyurt sahilde cok bakici goruyordum cocugu arkadasina kisa sureligine birakip sohbete giden, flort eden, sigara tutturen .
      Biran once netlestirmeni diliyorum .
      Hasene

  18. Elif, benim fikrim şöyle, zaten içine sinmeyen bir şeyler başından beri var. En nihayetinden bakıcının yalan söylediği konusunda hemfikiriz . Bundan sonra gidecek süreç kesinlikle sadece uzatmak olacaktır. Dünyanın en anti hijyenik bakıcısı ile 14 ay çalıştım -sırf Ömer alıştı ve seviyor diye- o dönem birisi benim için yukarıda sana söylediklerimi söyleseydi bu kadar uzatmazdım ilk 6 aydan sonra gideceği belliydi sonraki süreç paranoya ile geçti benim için:( Kolay gelsin . İçine sinen birini bulacağına eminim. Sevgiler Nihal – çocuklar da yeni bakıcıya rahatlıkla alışacaklardır.

  19. “ben para kazanmanın şartları” ifadesine ben tam katılmıyorum. insan normalinden farklı davrandığı süreçlerden geçebiliyor çünkü. bu tip çalışan ilişkilerinde karşılıklı samimiyetle sorunlar çözülebiliyor. önemli bir nokta da çocukların onu seviyor olması

  20. İyi bir bakııcı hele ki çocukların sevebileceği bir bakıcı bulmak zor ama bakıcının sigaraya olan bağımlılığı ya daha da artarsa!? Bunu göze alabilir misin?

  21. bakicinin sigari icmesi tabii ki vahim ama unutma elif,cocuklara sefkat ve sevgi gostermesi daha onemli degilmi,sirf sigara kullanmadigi icin sevgisiz birine cocuklari teslim edebilirmisin,bana gore cocuklarimi sevmesi ve gercekten severek ilgilenmesi,su yasadigimiz dunyada daha onemli,ben yasadigim ulkede hergun onlarca bakici tacizi duyuyorum,bu yuzden bana gore cocuklarima sefkat gostermesi daha onemli,sigara konusu bir sekilde hallolur.bana gorede bakicinin cok ustune gidersen ters tepebilir.

  22. Merhaba,
    Konuyla ilgili yorum yapmaya , şöyle ya da böyle bir fikir vermeye hakkım olmadığını düşünüyorum. Fakat birşeyler de yazmak istedim. Yazıyı okuduğumda sizinle çalışan bir bayanla ilgili düştüğünüz çelişkileri keşke bu ortamda paylaşmasaydınız diye geçirdim içimden. Onun kendisi hakkında yazılanları ve yorumları okuduğunda ne hissedeceğini bilemeyiz. Daha kapalı bir ortamda tecrübeli annelerden fikir almak ve böylesi insani konuları başka platformlarda görüşmek düşüncesindeyim. Sizi eleştirmek ya da incitmek değil niyetim sadece bu yazıyı okuduktan sonra hissettiklerimi paylaşmak istedim. Umarım çocuklarınız ve sizin için en iyisi, en güzel olanı bulunur. Selamlarımla….

    • Yorumunuz için teşekkür ederim. Yazılarımı okumadığını biliyorum, ama bana işin daha önceden düşünmediğim bir yönünü düşündürttünüz. Teşekkürler.

  23. Elif,
    Ben de senin gibi bir durum yaşamıştım. Bakıcı çocugumu seviyor, kızım bakıcıyı seviyor, alıştık, gelen gideni aratır gibi nedenleri düşünerek değiştirmemiştim. Bence burada önemli olan yalan söylemesi. Senin haberin olmadan çocuğunu başka bir eve götürmesi. Bunlar bence çok kabullenebilir değil.

  24. elifcim sorun sadece sigara ise bence konuşarak halledin, içtikten sonra ellerini ağzını güzelce yıkayacağına söz versin sende balkondaiçmesine izin ver bence, bakıcıların çocuklara neler yaptığını zaman zaman televizyonlardan görüyotuz allah onlardan korusun, bence bir uyum yakalamış çocuklarınla bunu başka bakıcılarla yakalayamayabilirler, gelen gideni aratır derler.

  25. pekiii acaba bu bakıcı senin yazdıklarını okumuyor mu elif? 🙂

  26. benim düşüncem ; yüzük olayında postalayacaktınız onu. kesinlikle bu işlerde 2. şans tanınmamalı. ayrıca sigara konusunda bu kadar hassassınız, çıksın bahçede içsin, ne demek üst katı kokutmak. ayrıca başka birinin evine sizden habersiz götürmek, kesinlikle affedilemez bir konu. pardon ama başkalarının acısının ceremesini çekmek size mi kaldı. çok mu acımasızım. 3, 5 yıldır bunlarla uğraşıyorum. yalan affedilemez birşey. bakın ben de birçok kez bakıcı değiştirdim. çocuk seviyo, yenisine nasıl alışacak demeyin, inanın karşınıza kesin daha iyi biri çıkar ve çocukları sevdikten sonra onlar mükemmel alışırlar. ayrıca neden değiştirmiyorsunuz, yanında olacaksınız zaten. ayrıca deniz artık büyük okullu, kendini seven herkese alışır. bence sorun derin daha da büyümeden gerçekten iyi birini bulmak. sevgiler

  27. sigara konusuna çok önem veriyorsun.
    bence eğer devam ederseniz bu konu senin kafanı kurcalamaya devam eder.
    çocukların alışmış olması çok önemli diye diye 1,5 sene aynı bakıcı ile bütün sağlık sorunlarını izinlerini, kontrollerini, dişçi randv.larını (haber vermeden gelmemelerini) idare ettim ve tam ikinci oğluşumu doğurduğum lohusa döneminde yollarımızı ayırdık. değerlendirirken çok da duygusal olmamak gerekiyor bence. çocukların alışması durumu için onların bizden çok daha çabuk alıştıklarını düşünüyorum. çocuklar onların aile dışından insanlar oldukşarını içgüdüleri ile biliyorlar. yeni gelenede biraz zaman alsada alışırlar. sonuçta en önemli şeylerden birisi senin rahat olmanki bu rahatlığın kuzularına da yansısın.

  28. bence burada en dikkat çekici ve önemli sorun sigara değil, çocuğu senin iznin dışında bir başkasının evine götürebilmesi.

    bu bana sigaradan çok çok daha korkunç geliyor açıkçası.

  29. elif hanım,
    ben hamile kalmadan önce içiyordum,
    henüz 32 haftadayım;)
    eşim hala içiyor, çocuğuma muhtemelen kayınvalidem bakacak o da içiyor…
    ben çok da pimpirikli değilim sigara konusunda
    sonuçta çocuklarımızı bir yere kadar koruyabiliyoruz sonra onlar bizden gizli içebiliyorlar bile:( ben bunu anneme yaptım benim oğlum da bana yapabilir…
    ama konumuz bu değil bence,
    başka bir arkadaşımızın da dediği gibi sigara içen insanlar bu durum için fırsat yaratmaya çalışırlar.
    ben öğrenciyken memlekete gittiğimde ailemle dışarı çıkmak yerine evde kalarak, dükkana bakkala gidileceği zaman gönüllü olarak, banyoda balkonda vs bulabildiğim her fırsatta içerdim. beni korkutan bakıcınızın da fırsat yaratmaya çalışması.. misal çocuklar zaten uyuyor 5 dakika içip gelsem diyip de onları yalnız bırakması ve yalnız kaldıkları zamanda çocukların başına herhangi birşey gelebilmesi ihtimali… allah korusun öyle bir durumda kendinizi affedemezsiniz, işten ayrılsın demiyorum,konuşarak nerde ne zaman içeceği konusunda anlaşabilirsiniz belki.. ama asla çocuklarınızla yeteri kadar ilgilenmesine engel olmasın bu durum.

  30. elifciğim tüm yorumları okuyamadım sorry 🙂 ama akşam annemle paylaştım bu durumu ve kesinlikle elif bu işi bitirmeli tavrını takındım. annemin ise geçmişten kuzenimden örnek verdi, kuzenim 86 doğumlu, teyzemler kayınvalideleri ile aynı evi paylaştılar uzun yıllar. kuzenimin o ilk bebekliği ve çocukluğu duman altında geçti. zamanın sigaları belli dumanı bile insanın genzini yakmaya yeter ve tabiki teyzemin müdahale hakkı sıfır. insanlardaki anlayış sıfır. kuzenim allaha emanet büyüdü ve şimdi 1,90 boyunda enine boyuna dalyan gibi spor akademisi son sınıf öğrencisi, oldukça yakışıklı ve sağlıklı bir genç 🙂 benim nihatımada annem ve kayınvalidem bakıyor, anneminin yorumu ” çocuk bakmak dünyanın en zor ve meşakkatli işi, bakıcı tercih ederken önemli olan çocuğun canını yakmaması ve pskolojik olarak şiddete mağruz bırakmaması, sigara içinse yanında içmediği ürece (ve kadıncağız bunu yapmıyor) çokda dert edilmemeli işine devam etmeli” bu gerçek bir tercübe, paylaşmak işstedim 🙂

  31. Sigara olayına ben de çok sinir oluyorum. Çevremde içen yok. Ancak içen birisinin de çocuğumu o sigara kokar halde kucağına almasına acaip sinir olurum yine. Gerçekten de sigara içen içmeyenin, vice versa, anlamıyor halinden 🙂 Ancak içen kişinin de ona göre davranması temizlenmesi, elini ağzını yıkaması ve t-şhirtünü değiştirmesi beklenir normalinde. Lütfen bu bilinçte olsun sigara içenler. Ben şunu farkediyorum, sigara içen insanlardan çoğu hatta büyük çoğunluğu “amaaan noolacak” görüşündeler, hatta içmeyenlerin dayanamamasına gıcık oluyorlar. Demekki henüz bu bilinçte, bu gelişmişlik üzeyinde değiliz!
    Blogcu Anne; bu sigara olayına sen çözüm getir direk bence. Kadın bırakamıyor olabilir ama en azından günde belli zamanlarda içeceksin, evde içmeyeceksin, içtikten sonra temiz olacaksın gibi kurallar koyun, ena zından kadın içmiyorum diye yalan söylemesine fırsat vermeyin. Yalan yalanı doğuruyor ne yazık ki. Yalanı sürdürmesine izin vermeyin.Bırakın sizin belirlediğiniz zamanlrda rahatça içsin, girsin içeri.
    Diğer bir konuysa; çocuğunzuu başkasına götürmesi, ki, ben annemlere bile benden habersiz kimseye götürmelerine izin vermiyorum. Başka bir kadın götürse, fena bozuk atarım diye düşünüyorum. Herkes de cep telefonu var, muhakkak arayıp, bilgi vermeliydi, gitmeden önce. Gittikten sonra söylemesi hiçbir anlam ifade etmez bence. Bu konuda uyarmışsınızdır zaten…
    Elif yardımcınız okuyor mudur burada yazılanları, merak ettim de..

  32. sigara öyle acayip birşey ki, 4-5 kez aylarca bırakıp sonra bir sinir anında “1 taneden bişi olmaz” diye tekrar başlamış biri olarak söylemeliyim, bırakmışken içenlere, içerken de “kokuyor” diyenlere uyuz oluyorum 🙂

    Bence burdaki asıl sorun, sigara, komşu vs değil, güven sorunu artık. Birisi ile böyle şeyler yaşadıktan sonra hiçbirşey eskisi gibi olmuyor. Diğer yandan iyi ve çocukların seveceği bir bakıcı bulma sorunu var. Gelen gideni aratabilir. Benim karım 2-3 ay içinde doğuracak ve bu bakıcı olayını konuşuyoruz ve benim içime hiç sinmiyor aslında daha en baştan. Bakalım ne olacak.

    Bence siz onu kenara çekip bak bunlar bunlar oldu bugüne kadar, hepsine tolerans gösterdim ama bana karşı dürüst olmazsan bu son şansın falan gibilerinden birşeyler konuşmalısınız ve burada olayın 10 dakika komşuya gitmek ya da ekmek alırken 1 sigara içmek değil dürüst olmak olduğunu anlatmalısınız.

  33. benimde gözüme çarpan ve de en rahatsız eden konu bakıcının çocuğunu senden habersiz başka bir eve götürmesi..bu kabullenilir bir durum değil gerçekten.birde yalan meselesi çok kötü..hep tedirgin olurdum herhalde..zor bir karar gibi ama ben olsam tutmak istemem o bakıcıyı…

  34. bence senin sorunun güven sorunu.dediğin gibi tam olarak çocuklarının bakıcısı değil.o zaman sorun olmaması lazım ama iki saatliğine bile gözün arkada kalmadan bırakamamanda yapmasını istediğin beklediğin işlerden birisini yapamıyor demek. ya o iş içinde başkasını alcaksın yada her iki işide istediğin gibi yapacak birini bulacaksın.ayrıca sigara içmesine tolerans gösterip gösteremiyeceğini iyice düşünmeli ve karar vermelisin.yoksa uzatmaları oynamaya devam edeceksin.sigara ise bi insanın hayatında ya hep vardır yada hiç yoktur.az içiyorum şu vakitte içiyorum olmaz.bulduğu her fırsatta içecektir.

  35. Yorumlarınız için çok teşekkür ederim. Bayağı bir yol gösterdi bana.

    Bu işin çok karışık olduğunu bir kez daha anladım. Artık sigara konusunu gündeme getirmem doğru olmayacak, bu konuda daha fazla yüz göz olmamalıyım gibi geliyor bana. Bir süre daha bekle-gör yapacağım sanırım.

    Ve hayır, kendisi yazılarımı okumuyor.

  36. sigara mevzusundan daha önemlisi yalan söylemesi bence. evet içiyorum ama çocuklardan uzak filan deseydi en başta tamam olabilirdi…ama kendi sigarasıyla ilgili bile (ki sigara kokan ve somut kanıtı olan bir konu) yalan söyleyebiliyorsa gerisini düşünemiyorum:((

Bir Cevap Yazın

