Biz kendimizi ne zannediyoruz?

Allah aşkına, biz kendimizi ne zannediyoruz? Dünyada Türkiye’den başka ülke yok, düzen bizim koyduğumuz kurallara göre işliyor falan mı sanıyoruz?

Sabah uyandık, Doğan sordu: Saat kaç?

6:20 dedim.

Yoo, benim saatim 7:20 dedi, sevinerek.

Aa, evet, ben saatimi ileri almadım dedim.

Sonradan o düzeltti: Bir dakika yaa, saatler ileri alınmadı ki… Yarın alınacak. Sınav yüzünden.

Ne sınavı? Nasıl yani? Şaka yapıyorsun herhalde dedim. İnanamadım, inanmak istemedim.

Senelerdir Mart ayının son pazarı (ya da işte kaçıncı pazarıysa, PAZAR günü olduğu kesin) yapılan yaz saatine geçiş uygulaması, YGS adı verilen ve artık ipin ucunu kaçırdığımdan sadece üniversite sınavı olduğunu anladığım ama daha fazla detay bilmediğim bir sınav yüzünden bir gün sonraya ertelenmiş. Üstelik Meclis kararıyla.

Bir hafta önceye ya da sonraya da değil. Bir gün sonraya.

Yani bir iş gününe.

Yani, yarın sabah işlerine giderken bir saat az uyku uyumuş olacak insanlar. İş gününde yapılan değişikliğe bakın siz! Üniversite adaylarının kafası karışmasın, ama iş gücünün verimi düşsün!

Ha, o kadar dertse bir hafta sonra yap bu işi. Bak, Amerika iki hafta önceden geçti yaz saati uygulamasına. Ya da sınavı başka haftaya koy. Sene başında belirlenmiyor mu müfredat, neyin? Cevap: Belirlenmiyor tabii. Gömlek değiştirir gibi sistem değiştirdiğimiz için.

Sabahtan beri Facebook ve Twitter’da gülme krizi geçiriyorum. Herkes birbirine saati soruyor.

Bilgisayarımın ekranı şu anda 11:44 gösteriyor. Ama yanlış, çünkü saat aslında 10:44. Daha doğrusu 11:44, ama bugünlük 10:44.

***

Dün akşam televizyona boş boş bakarken bir yerli dizide bir bilgisayar ekranı gösteriyorlar. Kız internette arama yapacak, tabii ki Google’da. Ve fakat Google’ın üstü buğulu. Maazallah, şimdi reklamı falan olursa, aman Google’a para kazandırmayalım.

Ya, biz kendimizi ne sanıyoruz Alla’sen? Bu kadar megalomanyak bir millet olmayalım, n’olur! Google, Türk dizisinden gelecek birkaç tıkla ihya mı olacak??

***

Televizyonlardaki sigara görüntülerinin buğulanması da ayrı bir komedi. Adamın ne içtiği belli, havaya uçan duman ortada, ama ağzına götürdüğü anı sakın kimse görmesin!

Sen geçirdiğin sigara yasağını delen işletmelerin takibini yapma; John Wayne’in ağzına götürdüğü sigarayı buğula.

Komik. Trajikomik.

9 Yanıt

  1. 1962 doğumluyum… Küçükken boyalı basın, çıplak göğüslü kadınların sadece meme uçlarını yıldızlardı…Yazınız bana onu hatırlattı…oysa kadın ve erkek meme ucu “fiziki şekil” olarak aynıdır…:)

  2. Ayy ne guzel yazmissin agzina saglik vallahi

  3. belediye meclis kararı ile fay hattının 5 km ileri taşınması gibi bişey yani:)))))

  4. Sabah uyandık. Saate baktık. Yıldıray “Geç kaldım!” diye gideceği yere apar topar gitti. sonra beni aradı. “Eee saat daha 9.15’miş,” diye. Saate baktım. Benim telefonum 10.15. Mutfak saatine baktım 9.15. Aradan zaman geçti. Mutfak saatine baktım 11.00. Cep telefonuma baktım: 11.00. Nasıl yani? Ben ayar falan yapmadım. Sonra geldim bilgisayarı açtım. Eee o da 12.00??? Fıttıracam pazar pazar.
    Sigara kapamaya gelince… CNBC-E’de bir de çiçekle falan kapıyorlar sigarayı. Kötü adamlar, ellerinde pembe pembe çiçekler! Aynı biz yani. Alttaki pisliği değiştirmez, üzerine boya yapar kaparız. Bu ülkenin özeti işte.

  5. yabancı filmlerde google cümle içerisinde bile geçiyor. “googlelamak” olarak kullanıyor adamlar. biz de günlük hayatta “googledan baksana” gibi kullanıyoruz. bu kadar amaçsızca sansürlerle uğraşacaklarına program kalitesini nasıl yükseltirizi düşünseler daha iyi.
    ama şaşırmıyoruz artık. bütün dünyada kullanılan bir blog sitesine bile kişisel yazı yazmamız engellenmişken diğerleri çok da garip gelmiyor bana artık…

  6. Haksızsın demek mümkün değil söylediklerinize.Aynı fikirdeyim,madem bir program yapılıyor,en başından düşünülmeli idi.Ama yapılmamış işte.
    Çocuklarımız büyürken gelen her sene ile birlikte farklı açıdan düşünüyoruz çocuklarımızı.Öyle değil mi,yakın zamana kadar yemesini,içmesini,aşılarını düşünürken,bu sene gideceği okulu da düşünmeye başladınız mesela.Ve emin olun her sene düşünmek zorunda olduğunuz konulara bir yenisi eklenecek.Biz ÖSS adayı anneleri de,uzun zamandır stres içinde sınava hazırlanan çocuklarımız adına neredeyse sevindik bu ertelemeye.Algıları düşmesin,herhangi bir sebeple emekleri zayii olmasın diye.O belki çok az görünen 1 saatlik zaman dilimi,heyecanı yüzünden zar zor uyuyan pek çok çocuğumuz için kar oldu.1 saat yine 1 saattir dedik.
    Hani derler ya annemi anne olunca anladım,Bu ÖSS yüzünden çocuklarımızın nasıl hırpalandığını,heyecanını,endişelerini,ancak çocuğunuz sınava girecek yaşa geldiğinizde anlıyorsunuz.Yeri geliyor duruma göre çocuğunuzu eşinizden çok düşünüyorsunuz,bugün ki erteleme de o durumlardan biri ve benim aklıma bile gelmedi eşim,işgücü vs. Henüz çocuklarınız küçük.Benim de 6 yaşında bir küçüğüm var,umarım onlar büyüyünceye kadar eğitim sistemini düzene sokar,ÖSS denen 3 saatlik işkenceyi kaldırırlar.
    Sevgilerimle

  7. Ben de şu buram buram kompleks kokan reklamlarımıza çok gülüyorum. Hatırladıklarım
    -Kola turka; yahu utanmadan sıkılmadan adamların kolasını taklit ediyor sonra da reklamda keh keh nasıl taklit ettik dedik yıllar önce
    -Aygaz; adamlar aya gitmişler uzayda fink atıyorlar biz hehe “biz aya gitsek varya bu adamlar nası şaşıracah la” muhabeti yapıyoruz
    -istanbuldaki bir araba alışveriş merkezinin reklamı sanırım; dünyanın en gelişmiş ülkeleri herşeyi yapmış bi bu alışveriş merkezini yapamamışlar biz de dalga geçiyoruz. hay allahım ya çok zavallı reklamlar.

  8. Sevgili blogcu anne, seni de memnun etmek iyice zor olmaya basladi sanki, hep sikayet ediyosun ya. Saatler geriye alinir, bu cocuklar erkenden uyandi dersin hayiflanirsin, simdi ileri alinacak, neden bgn degil yrn diyosun. Bosver, takma o kadar, rahat ol biraz 🙂 Ben saatler her ileri alindiginda uzulurum 1 saat az uyuyacagiz diye, ne farkeder ha pazar eksik uyumusum, ha pazartesi. Aslinda saatler pts 15.00da 1 saat ileri alinip 16.00 olsa ne guzel olurdu, hem uykuyu kurtarırdık, hem mesaiden kısardık 🙂

  9. konuyla hıc ılgısı yok ama bısey sormak ıstıyorum derın’i ası ıcın saglık ocagına goturuyorsunuz galıba daha mı guvenlı cevaplarsanız cok sevınırım 30 gunluk bır bebegım var.

Bir Cevap Yazın

