Nilü’nün Gebelik Günlüğü, 32. hafta

Artık tam 8 aylık hamileyim. Kendimi şişmiş koca bir balon gibi hissediyorum. Ttek farkım hiçbir yere uçacak bir halim yok. Yatağa yatsam löp diye kala kalıyorum. Sağdan sola dönmek, yataktan kalkmak bile tam bir operasyon olmaya başladı.

Kısaca bu haftamın semptom listesi şöyle:

  • Gece ağrılarım beni uykumdan etmeye devam ediyor.
  • Karnım patlayacak hissine bir de şimdi sanki karnımın içinde bir şeyler yırtılıyormuş hissi eklendi.
  • Emrem’in tekmeleri karnımı geçti, belime doğru giden yan taraflarıma kadar uzanıyor, herhalde içimde gerinip duruyor ya da boyu uzadı artık
  • Mide yanmalarım devam ediyor. Dayanılmaz olunca doktorun izin verdiği “Tums” adlı pastilden alıyorum, günde iki taneyi geçmemeye çalışıyorum.
  • Tam burun kanamalarım bitti derken bu hafta geri geldi. Havalar çok ısındı diye klima açtık herhalde ondan olsa gerek diye düşünüyorum
  • Unutkanlık halim bitti zannediyordum, o da geri geldi bu hafta. Havuza girerken güneş gözlüğümü çıkarmayı unuttuğum yetmiyormuş gibi bir güzel bir uçtan bir uca kafam içeride serbest stil yüzdüm. Herhalde beni görenler çok gülmüştür, fark ettiğimde hiç bir şey olmamış gibi davranıp etrafıma bakmamaya gayret ettim.
  • Tüm hamileliğim boyunca yaşamadığım bir duygu ile karşı karşıya kaldım bu hafta. Canım bir şeyler çekiyor ve çektiği an muhakkak yemek zorundayım. Geçen gece yarısı canım McDonalds’in çikolata soslu sundae’sinden istedi, hiç üşenmeyip eşimi de ikna ettim gittik aldık; sonra sabahın körü canım pancake istedi, evde de hazır karışımı kalmamış, hiç üşenmedim internetten tarifini araştırdım ve sıfırdan yaptım. Umarım buralarda bulamayacağım bir şeyler istemem. Şimdi taktım börek yapmaya Pazartesi günü ilk iş Türk bakkalına gidip yufka alacağım.

Bu hafta yine yakın ailemin onu yapma şu ya da bu olur diyerek beni endişelendirdiği birkaç durum yaşadım, eminim çoğu boş endişe ama bir kere birisi söyledi mi insan takıyor kafaya. Baktım eşim işten akşamları geç geliyor yürüyemiyoruz ben de sabah yürümelerine başladım, bir de ısınan havadan faydalanarak yüzmeye başladım. Anneme yüzüyorum dediğimde hemen evham etti benim de içime kurt düşürdü; aman kızım öyle kulaçlı yüzme bebek göbek bağından çıkar dedi. Hay Allah’ım! Her türlü derdime cevap olan “What to Expect When Expecting” kitabıma sarıldım ama burada yüzme pozisyonları ile ilgili bir açıklama bulamadım. Annem bir de karnına çok güneş gelmesin dedi acaba bu da mı boş bir endişe yoksa hakikaten fazla güneş ışığı bebişimi rahatsız eder mi? Allahtan bu hafta doktor randevum var, tüm sorularımı not ediyorum, yine elimde yarım sayfa bir liste oluştu bile.

Dün de araba ile bir yere gidiyordum kayınvalidem aradı, onlar da araba kullanmama takmış durumdalar özellikle de eşimin anneannesi aman kızım araba kullanma ani fren falan olur bak başına bir şey gelir, ben de baktım ne desem ikna olacağı yok tamam anneanneciğim deyip geçiştirdim. Okuduklarıma göre kendimi rahatsız hissetmediğim ve doğum durumunda olmadığım sürece araba kullanmamın bir zararı yok ama her türlü ihtimale karşı bir doktoruma danışacağım. Şu an araba kullanırken tek rahatsızlık veren emniyet kemerinin karnımın altına bastırması, onu da elimle gevşetip tutuyorum o kadar sıkıntı vermiyor.

Geçen hafta başlayan bebek arabası (puset) arayışım bu hafta da devam etti. Bu hafta gördüğüm modeller: Stokke, Uppababy, Mutsy ve Bugaboo Bee. Sizlerin de tavsiyesi üzerine benim için önemli olan olmazsa olmazlar üzerinde yoğunlaştım ve şöyle bir liste oluştu: Kolay kapanıp arabaya yüklenebilir olması, altında eşyaları koymak için geniş bir hazne olması, kullanımının kolay olması, tutma kolunun uzayabiliyor olması, çocuğun 3-4 yaşına kadar taşınabiliyor olması, koltuk kısmının iki yönlü takılabiliyor olması, koltuğun yumuşak olması, farklı bebek araba koltuk markalarıyla (Graco gibi) adaptör yoluyla kullanılabiliyor olması.

Gördüğüm tüm modeller içinde en çok beğendiğim ve aradığım özelliklerin hepsini bulduğum Uppababy’nin Vista modeli oldu. Çok ucuz bir puset değil ama ekstradan bebek arabasını aldığınız zaman beşik parçası da beraberinde geliyor ve diğer birçok arabaya oranla 2 yıl da garantisi var. Büyük bir olasılıkla eğer başka bir model aklımı çelmezse seçimimi bundan yana kullanacağım.

Bu hafta dayanamayıp bebişime epeyce bir kıyafet aldım, birçoğunuz belki duymuştur burada Carter’s diye bir bebek giyim markası var. Ürünleri hem kaliteli, her bütçeye uygun, hem de çok çeşit sunuyor. O gün bir alışveriş merkezine gitmişken bakınayım dedim bir de ne göreyim indirim yapmışlar! Hem de öyle böyle değil, her şey yüzde 40-50 indirimde. Dayanamadım, bir torba kıyafet topladım, hepsi de birbirinden sevimli. Ama bir erkek çocuğu anne adayı olarak kız bebek kıyafetlerinin çeşit olarak erkek kıyafetlerinin iki katı daha çok olduğunu görünce üzüldüm şahsen. Ne yani kız bebeklerin güzel giyinmeye hakkı var da erkek bebeklerin yok mu? İçinizde kız bebek bekleyen varsa daha başlamadınızsa alışveriş çılgınlığına hazırlanın derim.

Haftaya doktor randevum dışında heyecanla beklediğim baby shower’ım ve bir de doğum öncesi eğitim programı dâhilinde kayıt olduğum hazırlık kurslarının ilki olan emzirme dersi var. Bakalım baby shower’ım nasıl geçecek, organize eden arkadaşım plan hakkında ser veriyor sır vermiyor; ne tür oyunlar ve sürprizler beni bekliyor merak ediyorum. Emzirme kursu haftaya Pazar günü, onu anca iki hafta sonraki yazımda anlatabilirim, ama haftaya kısmetse size baby shower’ımdan detaylar geçerim.

Hepinize iyi haftalar diliyorum.

4 Yanıt

  1. Cnm ya okyunca mutlulugun taa buralara kadar ulasti desem.. Saglikla kavus bebegine insallah. Yuzmenin de gebelik icin en uygun sporlardan biri oldugunu dr’um tavsiye etmisti. Araba kullaniyorsan insurance company’nin sartlarini bir arastir derim. Burda bildirmek gerekiyormus vs.. Ben bildirmedim :)) Ben de son gune kadar araba kullandim. Dogumdan sonra da sezeryan ile dogurdugum icin 6 hafta insurance companyim beni cover etmiyormus megerse. Bildirmem gerekmis. Ben bildirmedim tabii :)) tekrar sevgiler..

  2. Merhaba Nilu,

    Ben de ikinci bebegim icin 35. haftalik hamileyim. sen kendini balon gibi hissediyorsun ben ise kendimi kaplumbaga gibi:) yattigim yerden kalkamiyorum, yuruyusum aynen kaplumbagalar gibi, mide yanmalari, uykusuzluklar bir de butun bunlara 2,5 yasindaki oglum:)
    Fransa da yasiyoruz. Bulundugum yerde hamileler icin ebenin/lerin esliginde havuz aktiviteleri var. ilk hamilelegimde inanilmaz sirt ve siyatik agrilarim oldugu icin havuz bana cankurtaran gibi gelmisti. Bu nedenle ikincisinde de hic dusunmeden havuza kaydoldum. Ancak bildigim hamileler icin ozel hareketler var. Ornegin bacak cirpmak, hamilelik doneminde perine icin cok tavsiye edilen birsey degil. Daha cok nefes egzersizleri, sirt kaslarini ve omurgayi rahatlaticak sekilde ya da baseni acicak sekilde calisiyoruz. Bu son gunlerde cok rahatlatici.
    Kiyafet konusunda haklisin. Ilk bebegim icin ben de ayni sekilde dusunmustum. Kizlar icin ne kadar cok kiyafet, esya var, kiz anneleri icin ne kadar kolay derdim. Ancak su anda elim o kadar alismis ki erkek kiyafeti, esyalarini secmeye; ikinci bebegimin kiz oldugundan gene ayni sekilde zorlaniyorum 🙂
    Sevgiler …

  3. Sevgili Nilu, yazilarini duzenlu okuyorum. 8.ay yazdigin gorunce sasirdim. Zaman hizla geciyor. Son 8 haftanin keyfini cikar 🙂

  4. okuyunca ben de birden o günlere döndüm 🙂

Bir Yanıt Bırakın

